Zonder voorbereiding op reis

05-08-2019 16:34 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet of ik dit in Relaties of Reizen moest plaatsen :P

Ik heb nu 3 weken vakantie en mijn vriend wilt graag op vakantie.

We hebben echter totaal geen voorbereiding gedaan omdat het vanuit financieel oogpunt eerst niet haalbaar was om weg te gaan. Ik heb afgelopen maanden keihard gewerkt en zelfs 3 extra weken vakantie ingeleverd om toch alles te kunnen betalen. Mijn vriend heeft ook wel wat geld gespaard en heeft wel heel veel thuisgezeten afgelopen tijd. We zijn in mei verhuisd en ook dit heeft me veel geld gekost. Ik heb hem toen ook al duidelijk gemaakt dat de vakantie er wellicht niet inzit, omdat er geen mogelijkheid tot sparen was.

Ik heb zo hard gewerkt dat ik eigenlijk niet weg wil. Ik ben gewoon moe en wil lekker in mijn nieuwe huisje ontspannen en opladen. Mijn vriend wilt graag weg, eigenlijk hadden we een half jaar geleden besproken dat we samen naar zijn thuisland (Bulgarije) zouden gaan zodat we daar een aantal weken in de mooie natuur konden vertoeven.

Dit moeten we met de auto doen. We hebben twee honden en kunnen die niet hier achterlaten in NL. Het wordt dus een verre reis met vele kilometers. We kunnen dit gelukkig dan wel verspreid doen door een aantal uur per dag te rijden. Maar toch, We hebben niks voorbereid, geen route, geen plekken om te slapen. etc. Ook moet hij alles betalen maar ik weet niet of hij uberhaupt genoeg geld heeft om dit te doen. Hij zegt dat hij 800 euro heeft. Maar naar mijns inziens kunnen we het daar echt niet meer redden.

Al met al, voor mij reden genoeg om niet te gaan plus de stress van het ongeplande, weinig geld en twee honden in het spel staat me niet aan. ik wil lekker relaxed op reis kunnen. wat heeft het voor zin anders. Vakantie is voor rust bedoelt.

Mijn vriend vind dat ik me aanstel en dat alles wel goed komt. Maar natuurlijk hebben we nu ruzie hierom omdat ik het niet zie zitten gestressed op reis te gaan, en hij ziet het niet zitten om thuis te blijven.

Wat vinden jullie? Wel gaan en niet zeiken? Of niet gaan vanwege risico's?
Alle reacties Link kopieren
jij thuis, hij op reis?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees een beetje in jouw post dat het niet alleen zonder voorbereiding op reis is maar ook zonder geld?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Met een tent en naar Bulgarije zie ik niet zoveel redenen waarom niet. Je kan daar gratis wildkamperen en het eten kost daar bijna niks. Vorig jaar ben ik daar luxe uit eten geweest voor een tientje, met drankjes en alles erbij.

800 euro vind ik overigens wel summier voor twee personen... Dan moet je wildkamperen en zo goedkoop mogelijk eten en zo relaxed lijkt me dat niet.

Ik bereid eigenlijk nooit mijn auto vakanties voor, nooit een probleem geweest. Ook niet met mijn drie honden :)
Alle reacties Link kopieren
Laat hem alleen gaan, jij blijft lekker rustig thuis met de honden.
Inderdaad. Laat hem lekker naar Bulgarije rijden, en blijf zelf lekker thuis.
Alle reacties Link kopieren
Maída schreef:
05-08-2019 16:38
Met een tent en naar Bulgarije zie ik niet zoveel redenen waarom niet. Je kan daar gratis wildkamperen en het eten kost daar bijna niks. Vorig jaar ben ik daar luxe uit eten geweest voor een tientje, met drankjes en alles erbij.

800 euro vind ik overigens wel summier voor twee personen... Dan moet je wildkamperen en zo goedkoop mogelijk eten en zo relaxed lijkt me dat niet.

Ik bereid eigenlijk nooit mijn auto vakanties voor, nooit een probleem geweest. Ook niet met mijn drie honden :)
Ik ben meestal ook niet van het exact uitstippelen. Maar dan ben ik meestal alleen en nu heb ik 2 doggies bij me. Daar voel ik me toch soort verantwoordelijk voor.

Dus jij reed ook met je honden naar Bulgarije? Hoe deed je dat onderweg dan? Ook camperen? En mijn vriend wilt in hotels overnachten. Dat is niet te doen met 800 euro. Wellicht als ik hem overhaal om met de tent te gaan dan..

Ben jij door Servie geweest met je honden?
De middenweg? Een weekje ergens aan zee?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-08-2019 16:43
De middenweg? Een weekje ergens aan zee?
Ja dat dacht ik ook! Maar hij wilt in Bulgarije naar de tandarts want dat is daar goedkoper...
Gewoon lekker thuisblijven.
Alle reacties Link kopieren
Is het financieel wel allemaal eerlijk verdeeld bij jullie? Jij hebt het over dat de verhuizing jou veel geld heeft gekost en dat je veel gewerkt hebt en hij moet de hele vakantie betalen.

Verder denk ik dat je excuses zoekt om niet te gaan, jullie hadden het besproken en nu kom je met excuses over de honden en auto , geen voorbereiding etc.
Hij snapt niet dat een reis naar Bulgarije duurder is dan wat hij hier aan de tandarts moet betalen?

Waarom moet jij zijn vakantie betalen?

Als je maar 800 euro hebt, waarom ga je dat dan gelijk weer uitgeven aan een vakantie?

Als hij naar Bulgarije wil koopt hij maar een kaartje van z'n eigen geld en gaat ie maar alleen.
Gewoon lekker thuisblijven, wat je zegt, even opladen en geen gedoe. En het weer is nu ook prima hier.

Als het nou een verregende k#tzomer was, dan was het misschien anders. Laat je niet dwingen geld uit te geven als je dat niet wil. Lekker een buffertje opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-08-2019 16:50

Waarom moet jij zijn vakantie betalen?

Het is juist andersom.
Ik lees vooral dat jij gewoon echt geen zin hebt om op vakantie te gaan (en dat is je goed recht!)
Zonder voorbereiding lijkt mij geen probleem. Dat doe ik ook altijd, en ik heb kinderen en een hond. Maar ben erg van het last minute plannen omgooien en vertrekken.
Zonder geld (of niet precies weten hoeveel geld je hebt), dat lijkt mij dan weer geen goed plan.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
05-08-2019 16:46
Is het financieel wel allemaal eerlijk verdeeld bij jullie? Jij hebt het over dat de verhuizing jou veel geld heeft gekost en dat je veel gewerkt hebt en hij moet de hele vakantie betalen.

Verder denk ik dat je excuses zoekt om niet te gaan, jullie hadden het besproken en nu kom je met excuses over de honden en auto , geen voorbereiding etc.
Nou mijn vriend is student en ik werk. Dus ik betaal het meeste. Met het extra geld dat ik verdiend heb met extra werken kon ik net de huur en rekeningen betalen om de vakantie te overbruggen (ik ben zzper) Ik verdien best goed hoor. Maar En verhuizen En ik de enige ben met en bron van inkomsten zorgt ervoor dat ik niet heb kunnen sparen voor de vakantie.

We hadden het besproken toen we nog niet wisten dat we moesten verhuizen. En afgelopen maanden kon ik niet met zekerheid toezeggen tegen hem of we konden gaan. Omdat ik het geld bij elkaar moest zien te rapen. En als zzper zijn mijn inkomsten niet mega stabiel. Heb hem wel verteld dat de kans groot is dat het niet lukt. Ik snap zijn teleurstelling. En daarom wil ik ook graag gaan. Maar ik heb wel kei hard gewerkt afgelopen jaar. en hij eigenlijk helemaal niet. Ik wil gewoon rust. Hij wilt weg.
Hoe goedkoop is die tandarts daar dan? Toch niet goedkoper dan een hele vakantie? Laat ‘ie zich hier lekker opverzekeren dan.

Overigens is dit wel iets waar je in de toekomst rekening mee moet houden als je een relatie aan gaat met iemand uit een ander land. Je moet altijd geld reserveren om terug te kunnen. Ik zeg dit als kind waarvan één ouder uit het buitenland komt. Maar niet als het een jaartje even echt niet uitkomt.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 16:59
54.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hebben de honden wel alle inentingen gehad want anders mogen ze helemaal niet de grens over. Je kan ook vaak niet kort van te voren die inentingen geven, sommige moeten ruim van tevoren.

Waarom heeft je vriend zo weinig gewerkt en waarom heb jij zoveel uitgegeven aan jullie nieuwe huis? Heeft hij daar niet aan meebetaald?

Maar 800 euro, de kosten van tolwegen, toltunnels, benzine, slapen onderweg op campings (hotels is helemaal niet te doen en meestal laten die ook honden niet toe) lukt natuurlijk nooit.

Laat je vriend maar eens uitzoeken of de honden hun inentingen hebben gehad, wat de hotels kosten onderweg, hoeveel benzine je kwijt bent (ook bergen dus meer benzine) wat de tolvignetten kosten, wat de tol bij evt tunnels kost en wat jullie daar minimaal kwijt zijn. Grote kans dat hij er dan achter komt dat dit helemaal niet kan.
Alle reacties Link kopieren
laat hem een goedkoop ticket boeken naar Bulgarije, en jij blijft thuis.

Al zal het lukken voor die €800, dan hebben jullie dus geen buffer meer mocht je geld nodig hebben voor een dierenarts, auto problemen, wasmachine kapot etc.

Onvoorbereid op reis kan makkelijk, maar in jullie geval niet echt verstandig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hebben de honden wel de juiste inentingen gehad? Volgens mij moet rabies een aantal maanden van te voren worden gegeven anders mogen ze de grens niet eens over.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft hij niet gewerkt naast zijn studie zoals zovelen doen? Hij had toch ook in juni en juli kunnen werken om meer geld te hebben? Ik snap niet dat jij alles moet betalen. Een student kan echt wel wat bijverdienen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe goed is de auto?
Mocht hier iets aankomen heb je aan 800 euro met een beetje pech niet genoeg. Hoe ga je dat oplossen?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-08-2019 17:00
Hebben de honden wel de juiste inentingen gehad? Volgens mij moet rabies een aantal maanden van te voren worden gegeven anders mogen ze de grens niet eens over.
Ja Rabies moet 21 dagen van te voren. En heb mijn hond anderhalve week geleden ingeënt. De andere hond heeft deze in december al gehad.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
05-08-2019 17:06
Hoe goed is de auto?
Mocht hier iets aankomen heb je aan 800 euro met een beetje pech niet genoeg. Hoe ga je dat oplossen?
Redelijk. Heeft wel een zomercheck gehad.
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan doen, je houd geen buffer meer over,helemaal niet als er ook maar iets tussen komt.
Ik vermoed dat je ook al hauw 500 euro kwijt bent aan benzine.
Jullie kunnen beter sparen voor het volgend jaar en dan gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven