Tui valet parking Schiphol

07-08-2019 18:59 47 berichten
Wij overwegen dit, iemand ervaring met de valet parking van Tui?

Ik lees online verschillende reviews. Maar die gaan vooral over als je zelf je auto parkeert, niet valet dus.

Mochten de ervaringen met valet van tui slecht zijn parkeren we liever op P3.
Ik weet dat er veel horrorverhalen zijn over valet parking. Maar dit topic is dus specifiek over die van Tui.
Die klinkt dan wel betrouwbaar. Van de week was er bij Max Vakantieman een item over een louche bedrijfje in valet parking. Dat was echt schokkend, en er was voor duizenden euro’s schade aangebracht aan auto’s. Met een saaie auto heb je meer kans dat het goed gaat, die gasten gaan natuurlijk niet keihard scheuren in een Punto.
Alle reacties Link kopieren
Heb goede ervaringen met P3, je zet je auto zelf weg, en houdt zelf de sleutels bij. Er gaat om de 10 minuten een pendelbus die je voor de vertrekhal afzet.
Ik ken geen Tui Valet maar ik ga nooit meer ergens anders dan P3. Ik had ooit zo’n parkeer”actie” bij een pakketreis en ik moest zowat weer thuis voor de deur parkeren zo ver weg was het. En een onregelmatige shuttle. En ik kwam midden in de nacht terug op een enorm en onverlicht parkeerterrein. Een wonder dat ik de auto daar terug gevonden heb en niet overvallen ben.
MinkeDeWit schreef:
07-08-2019 19:03
Die klinkt dan wel betrouwbaar. Van de week was er bij Max Vakantieman een item over een louche bedrijfje in valet parking. Dat was echt schokkend, en er was voor duizenden euro’s schade aangebracht aan auto’s. Met een saaie auto heb je meer kans dat het goed gaat, die gasten gaan natuurlijk niet keihard scheuren in een Punto.
Ja, ik hoorde over dat tv programma (zelf niet gezien) daarom dacht ik kom, ik gooi er toch even een topic tegenaan!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Tui, wel met de valet parking van Schiphol zelf. Parkeren in de garage aan de terminal vast, en dan zetten zij hem elders. De ochtend van terugkomst zetten ze hem weer neer, en kun je zo weer instappen. Voordeel vond ik dat ik op Schiphol dus niet met een shuttle busje hoefde, wat weer een keer slepen scheelde (alleen met bagage en baby). En bij terugkomst had ik enorme vertraging, maar hoefde ik dus niet telkens iemand op de hoogte te houden hoe laat het zou worden. En het is gewoon betrouwbaar, auto wordt gefilmd bij binnenrijden voor mogelijke schade etc.

Ik zou denken dat Tui ook wel ok zou moeten zijn, als het echt van hen zelf is, en niet gewoon iemand die die naam gebruikt.
@shaun, dit houdt het in bij Tui:

Valet parking 8 dagen vanaf € 81,50 (incl. € 5,- korting voor TUI klanten)

Auto wordt aangenomen en afgeleverd bij de vertrekhal

15 minuten voor aankomst en vertrek bellen; auto wordt aangenomen en afgeleverd door een professionele chauffeur van Quick Parking

Veilige parking direct naast de luchthaven

Ga onbezorgd op reis met de Valet Service


Het wordt dus eigenlijk gedaan door Quick parking.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
07-08-2019 19:07
Ik ken geen Tui Valet maar ik ga nooit meer ergens anders dan P3. Ik had ooit zo’n parkeer”actie” bij een pakketreis en ik moest zowat weer thuis voor de deur parkeren zo ver weg was het. En een onregelmatige shuttle. En ik kwam midden in de nacht terug op een enorm en onverlicht parkeerterrein. Een wonder dat ik de auto daar terug gevonden heb en niet overvallen ben.
Ik vond de parkeerplaats van p3 al niks midden in de nacht in mijn eentje. Enorme parkeerplaats, en ook doodstil. Als ik daar al ooit weer ga staan, dan alleen in de garage.
https://www.tui.nl/parkeren-schiphol/
Quick oarking heeft een 4,4 bij de reviews op Google dus dat is wel oké denk ik.
Ja op P3 moet je soms echt een pokkeeind lopen.
Bekijk dit even vanaf 25 minuten en maak dan je keuze: https://www.npostart.nl/max-vakantieman ... W_04271863

Mijn ouders hebben goede ervaring met Long Stay van Schiphol of hoe het heet. Is van Schiphol zelf op een speciaal parkeerterrein van Schiphol. Kost wat duurder maar je hoeft je auto niet af te geven.
chocho schreef:
07-08-2019 19:13
Ja op P3 moet je soms echt een pokkeeind lopen.
Daarom ook in de garage parkeren. Staat hij nog overdekt ook.
Oh, daar kan ik ook nog even naar kijken, overdekt. Ga je dan ook met zo'n pendelbusje?
Long stay sla ik denk maar over :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het parkeren zo duur dat ik altijd met ov gaat, maar met kinderen haal je het geld er denk ik wel uit.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Kihei schreef:
07-08-2019 19:35
Ik vind het parkeren zo duur dat ik altijd met ov gaat, maar met kinderen haal je het geld er denk ik wel uit.
Dat kan niet met onze vluchttijden.
Alle reacties Link kopieren
Normaal staan wij met de auto op lang parkeren. Maar ik haat dat gesleep met bagage en die overvolle pokke pendelbus. (Man wagenziek dus dat is altijd feest)

Nu twee keer via Tui valet parking geparkeerd en ik wil niets anders meer. Ik was ook wel wat huiverig, zoveel slechte verhalen maar ik ben echt meer dan tevreden bij deze aanbieder. Voor de vertrekhal. Papieren tekenen (foto maken van je auto voor afleveren is handig, you never know), doen zijn overigens ook, ze slepen je bagage nog weg ook en lekker op vakantie vanaf daar. Bij terugkomst bel je gewoon dat je bij de bagageband staat en als je aan komt staat je auto gewoon netjes weer klaar en ben je zo weer weg. Je kunt zelfs je auto nog laten wassen als je wil :proud:

En op bepaalde momenten kost het zelfs hetzelfde of amper meer.
Discover schreef:
07-08-2019 19:38
Normaal staan wij met de auto op lang parkeren. Maar ik haat dat gesleep met bagage en die overvolle pokke pendelbus. (Man wagenziek dus dat is altijd feest)

Nu twee keer via Tui valet parking geparkeerd en ik wil niets anders meer. Ik was ook wel wat huiverig, zoveel slechte verhalen maar ik ben echt meer dan tevreden bij deze aanbieder. Voor de vertrekhal. Papieren tekenen (foto maken van je auto voor afleveren is handig, you never know), doen zijn overigens ook, ze slepen je bagage nog weg ook en lekker op vakantie vanaf daar. Bij terugkomst bel je gewoon dat je bij de bagageband staat en als je aan komt staat je auto gewoon netjes weer klaar en ben je zo weer weg. Je kunt zelfs je auto nog laten wassen als je wil :proud:

En op bepaalde momenten kost het zelfs hetzelfde of amper meer.
Oh, wat goed! Dat klinkt perfect! Bedankt voor je reactie.
Ik zag vandaag op FB een bericht langskomen van iemand die de auto ook via zo'n bedrijf had gestald, en er is 1400 km mee gereden, diverse schades aan de auto, 2 bekeuringen tot nu toe opgelopen en de sleutel van de auto kwijt.

Is via TopParking, onderdeel van Topvalet Service BV.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd een taxi naar Schiphol. Wordt voor de vertrekhal afgezet en geen zorgen verder. Heb al van collega's gehoord dat lang parkeren kan oplopen tot honderden euro's). Bij ons zou het dan om 17 dagen gaan. Laten we zeggen dat je daar tegen de 200 euro voor kwijt bent. Voor 40 euro meer ben ik er met de taxi (heen én terug) en geen sores...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het klinkt wel OK Chocho.
Mijn negatieve ervaring met iets anders dan P3 weerhoudt me van andere parkeeropties (momenteel).
pejeka schreef:
07-08-2019 19:53
Ik neem altijd een taxi naar Schiphol. Wordt voor de vertrekhal afgezet en geen zorgen verder. Heb al van collega's gehoord dat lang parkeren kan oplopen tot honderden euro's). Bij ons zou het dan om 17 dagen gaan. Laten we zeggen dat je daar tegen de 200 euro voor kwijt bent. Voor 40 euro meer ben ik er met de taxi (heen én terug) en geen sores...
Je doet een foute aanname. P3 of P4 voor 17 dagen hoogseizoen zit met reservering tussen 130 en 160 euro. Jij betaalt dus 80-110 euro extra voor comfort. Da’s best veel extra geld.
pejeka schreef:
07-08-2019 19:53
Ik neem altijd een taxi naar Schiphol. Wordt voor de vertrekhal afgezet en geen zorgen verder. Heb al van collega's gehoord dat lang parkeren kan oplopen tot honderden euro's). Bij ons zou het dan om 17 dagen gaan. Laten we zeggen dat je daar tegen de 200 euro voor kwijt bent. Voor 40 euro meer ben ik er met de taxi (heen én terug) en geen sores...
Voor dat geld ben je nog goedkoper uit als je een hotel boekt. Wij zijn meestal rond de 110 - 140 euro kwijt bij Van der Valk inclusief 30 dagen parkeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven