Beide voornamen op vliegticket

09-08-2019 10:46 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Voor mijn reis heb ik bij het boeken exact doorgegeven wat er in het vakje namen op mijn paspoort staat: Pieter Johannes + achternaam. Nu lees ik echter op een aantal sites dat enkel de eerste voornaam ingevuld dient te worden. Mijn naam staat nu exact hetzelfde op mijn ticket als op mijn paspoort. Mijn vraag is dus nu kan het ook zijn dat ik op deze manier niet toegelaten word tot de vlucht?
Alle reacties Link kopieren
Ik voer altijd de namen in zoals ze in mijn paspoort staan.
Nee, zo heet je toch? Het staat op je paspoort. Dus het klopt.
Ik bleek laatst per ongeluk mijn voorletters ingevuld te hebben ipv mijn voornaam op een ticket. Op Schiphol kon ik dat kosteloos laten wijzigen, duurde 5 min., dus geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mag allebei
Ik heet soms Marie Johanna Jansen en soms gewoon Marie Jansen en zelfs wel eens Mariejohanna Jansen.
Zolang het maar echt je 2e naam is die op je paspoort staat maakt dat niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
09-08-2019 13:25
Ik bleek laatst per ongeluk mijn voorletters ingevuld te hebben ipv mijn voornaam op een ticket. Op Schiphol kon ik dat kosteloos laten wijzigen, duurde 5 min., dus geen enkel probleem.
Wij ook, roepnaam ingevuld ipv geboortenaam. We zijn wel een uur bezig geweest, maar gelukkig waren we ruim op tijd.,
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is per maatschappij wisselend heb ik gemerkt. Moest bijvoorbeeld bij Transavia ook mijn twee voornamen invullen maar vervolgens bij de KLM weer niet. Was allebei goed trouwens, geen enkel probleem.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik ben nog geen één airline tegengekomen waarbij het onduidelijk was welke naam ik in moest vullen.

Staat er voornaam, dan vul ik mijn voornaam in. Staat er voornamen, dan vul ik ook mijn tweede naam in. Staat er voorletters dan vul ik mijn initialen in.

Hoe moeilijk kan het zijn?
meaki schreef:
09-08-2019 13:21
Ik voer altijd de namen in zoals ze in mijn paspoort staan.

Waarom? Als ze om voornaam vragen, vul ik 1 naam in.
Ik had laatst voor het eerst dat ik 1 voornaam moest invullen. Daarna contact gehad met de luchtvaartmaatschappij (Ik had via een andere site geboekt.) Zolang het de eerste voornaam was, is het goed.

Een andere vlucht heb ik wel via de maatschappij geboekt, dus zonder tussen site. Die vroeg wel naar alle namen zoals in het paspoort beschreven.

Beide vluchten zijn uit Europa. Volgens mij maakt het niet uit
anoniem_282325 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 16:13
Reden: Toevoeging
34.64% gewijzigd
Bij transavia moest ik alle namen.invoeren zoals het in je paspoort staat
Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek en bel of mail naar de maatschappij met wie je vliegt. Dan weet je het zeker.
Ik heb twee voornamen, maar geef er altijd maar eentje op. Nooit een probleem geweest en ik heb met veel verschillende maatschappijen gevlogen.
De laatste 2 keer dat ik ging boeken stond er duidelijk dat ik de namen in moest vullen zoals die in het paspoort staan. Ben op die momenten altijd blij dat ik geen doopnamen heb :hihi:
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
09-08-2019 18:57
Doe eens gek en bel of mail naar de maatschappij met wie je vliegt. Dan weet je het zeker.
En die zijn altijd gemakkelijk telefonisch bereikbaar? :nope:
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
09-08-2019 16:06
Waarom? Als ze om voornaam vragen, vul ik 1 naam in.
Ik heb nog nooit gezien dat er niet gevraagd werd om de voornaam zoals deze in het paspoort staat.
Eerste voornaam volgens paspoort is prima en ook voldoende. Een roepnaam mag niet. Als je o.a. naar Amerika vliegt zijn ook andere voornamen volgens paspoort verplicht.
Sara9876 schreef:
10-08-2019 22:57
Ik heb nog nooit gezien dat er niet gevraagd werd om de voornaam zoals deze in het paspoort staat.

Het gaan om enkelvoud en meervoud. Als er naam staat, vul ik 1 naam in. Staat er namen, vul ik er meer in. Zo simpel is het.
TsumTsum schreef:
09-08-2019 21:10
De laatste 2 keer dat ik ging boeken stond er duidelijk dat ik de namen in moest vullen zoals die in het paspoort staan. Ben op die momenten altijd blij dat ik geen doopnamen heb :hihi:

Waarom? Zo heel veel werk is het niet om die een, twee of drie extra voornamen in te vullen hoor. Het enige wat ik niet invul is mijn roepnaam, aangezien die niet in mijn paspoort staat.
Alle reacties Link kopieren
Soms is het voornaam, soms voornamen. Gewoon doen wat er staat en dan kom je er wel 😏
*TanteSjaan* schreef:
11-08-2019 14:45
Waarom? Zo heel veel werk is het niet om die een, twee of drie extra voornamen in te vullen hoor. Het enige wat ik niet invul is mijn roepnaam, aangezien die niet in mijn paspoort staat.
Dan hoef ik niet steeds na te denken en heet ik gewoon overal Pietje Puk i.p.v Theodora Pietronella Maria Puk.
En dat is op groepsreizen ook handig heb ik gemerkt. Stonden we al 10 minuten op een Maria te wachten en even later valt bij iemand een kwartje "Sta ik niet op de lijst? Ik heb mijn naam volgens mij nog niet gehoord?" Bleek dat dus de Maria te zijn waar we op stonden te wachten maar dat was niet haar roepnaam. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
11-08-2019 14:45
Waarom? Zo heel veel werk is het niet om die een, twee of drie extra voornamen in te vullen hoor. Het enige wat ik niet invul is mijn roepnaam, aangezien die niet in mijn paspoort staat.
De hoeveelheid werk valt mee, maar voor mij geld hetzelfde, één naam en nog mijn roepnaam ook, is makkelijker en kan nooit mis.

Pas op het werk ook mis gegaan, Bert Johan Puk, beter bekend als Johan had ook een ticket met die naam erop, blijkt zijn roepnaam zijn tweede naam te zijn. Kon inderdaad gewoon veranderd worden bij KLM maar een Ryanair kan hier moeilijk over gaan doen, dusdanig moeilijk dat een nieuw ticket soms goedkoper is door de bijkomende kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven