Op zien tegen vakantie.

09-08-2019 23:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen nacht gaan wij op vakantie naar Oostenrijk. Nu is voor mij op vakantie gaan best een ding,want ik heb heimwee. Heimwee naar alles van thuis. Mijn ouders gaan al met ons mee, maar nog steeds word ik al een aantal weken overvallen door het gevoel wat ik altijd heb als we op vakantie gaan. Ik voel me dan niet fijn, ik ben heel emotioneel en ik slaap slecht. Dit jaar heb ik toch maar weer iets rustgevende gehaald en dit lijkt wel wat te werken.
Nu is mijn vraag zijn er meer mensen die dit zo ervaren en wellicht kunnen we tips uitwisselen om met een beter gevoel op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je eigenlijk op vakantie en dan ook nog helemaal naar Oostenrijk?
Dan ga je toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Als je aan de kalmerende middelen moet om op vakantie te kunnen gaan.. waarom ga je dan??
Je ziet er kennelijk als een 'Oostenrijkse' berg tegenop! ;)
Je bent niet de enige hoor. Ik heb een vriendin die echt absoluut niet op vakantie wil.. zelfs nog niet een weekendje.
Op vakantie met een caravan die je volledig zelf kan inrichten met eigen spulletjes en op jouw manier is geen optie?

Dat is namelijk de modus die voor een kennis als middenweg wel werkt.
Man en kinderen dolgelukkig want ze kunnen op vakantie en zij heeft toch een soort thuis-gevoel.

En dan wel maximaal 1 keer per jaar.


Ze zal nooit happy worden van vakantie, maar so be it.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen die nooit op vakantie gaan. Sluit je erbij aan, probleem opgelost. ;-)
Ik snap in alle eerlijkheid ook niet waarom je gaat, maar je gaat, dus misschien zou je je eigen dekbed mee kunnen nemen met een hoes dat al een dag of 2 in gebruik is en je eigen hoofdkussen. Het is niet thuis, maar kan je wel net dat gevoel geven waardoor je je niet rot voelt.


Ik zeg ook maar wat, maar het zou kunnen helpen.


Toch fijne vakantie gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Na een aantal weken? Hoe lang ga je dan wel niet en waarom is korter geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind iets rustgevends halen om je vakantie door te komen echt heel extreem en ongezond. Kun je niet halverwege alleen terug (ik neem althans aan dat je gaat omdat de rest van je gezin dat graag wil?)
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
09-08-2019 23:24
Na een aantal weken? Hoe lang ga je dan wel niet en waarom is korter geen optie?
Niet ná, maar ál.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend voor je. Ik herken het gevoel niet, ik geniet enorm van mijn vakantie. Maar probeer om de mooie dingen op te pikken, je hoeft niks, je bent uit de sleur, je hebt in Oostenrijk waarschijnlijk een geweldige omgeving.. en je komt altijd weer thuis.
Wat vind je fijn? Puzzelen, een mooi boek lezen, dat wijntje pakken wat je je normaal niet gunt? Wees lief voor jezelf en bedenk je dat je over een paar weken weer een heel jaar thuis bent.
Je er gewoon bij neerleggen dat op vakantie gaan niet jouw ding is. Geef je eventuele partner de vrijheid zelf op reis te gaan alleen of met vrienden en blijf voortaan zelf lekker thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevoel, ik vind vakantie ook lastig. Heerlijk om los te komen van de dagelijkse sleur, en ook nodig voor me. Maar ik voel me toch altijd wel een beetje ontheemd ofzo. Gelukkig kan ik er ook wel zeker van genieten, maar 2 weken is voor mij het maximum.

Je hoort toch niet zo vaak anderen die dat zo hebben, over het algemeen is reizen voor veel mensen juist een droom! Goed dus dat je eerlijk bent hier!

Ik zag al goede tips over het meenemen van dingen van thuis. Helpen dat soort dingen? Voor mij wel, muziekje, koptelefoon.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
09-08-2019 23:31
Niet ná, maar ál.
Oh dank je. Nog gekker dan, je bent nu al aan de rustgevende middelen omdat je binnenkort op vakantie moet? Doe t jezelf gewoon niet aan, vrouw.
Ik moet er ook niets van hebben hoor. Geef mij m'n eigen hutje maar met m'n eigen bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen heimwee, maar ik ben gewoon het liefst thuis, in mijn eigen omgeving, eigen bed, eigen wc.
Als ik geld in overvloed had zou ik mss wel af en toe een korte vakantie doen, maar nu weet ik wel leukere dingen om mijn geld aan uit te geven.

Oftewel: ik ga nooit op vakantie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Op vakantie...Het moet niet, hè!!

Ik zou lekker thuis blijven als het me dergelijke narigheid zou geven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-08-2019 23:41
Je er gewoon bij neerleggen dat op vakantie gaan niet jouw ding is. Geef je eventuele partner de vrijheid zelf op reis te gaan alleen of met vrienden en blijf voortaan zelf lekker thuis.

Eens. Of heb je jonge kinderen die graag op vakantie willen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
10-08-2019 00:02
Eens. Of heb je jonge kinderen die graag op vakantie willen?
Kinderen kun je ook prima leren dat vakantie thuis heel leuk is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Boek de volgende keer iets wat je aanspreekt dichterbij.
Dan kun je tussendoor een keer naar huis als je wil.
Ook als je tussendoor niet naar huis gaat is t goed. Maar het idee dat het kan, kan al voor veel rust zorgen.

Ga vervolgens ook op latere vakanties naar deze plek terug op vakantie. Zodat ook je vakantie bestemming vertrouwd voor je wordt.
Alle reacties Link kopieren
Waardoor heb je heimwee? Mis je je eigen badkamer, of je vertrouwde supermarkt, zie je op tegen het inpakken of tegen de lange reis? Raak je gestresst door de andere omgeving, of doordat je de mensen niet zo goed verstaat? Dan helpt het meenemen van je eigen beddengoed niet echt, denk ik.

Ik vind vakantie altijd gedoe. Alles inpakken, dan urenlang in de auto, en als je dan op je plaats van bestemming bent weet je nergens de weg. En er blijkt toch altijd iets cruciaals vergeten, waar we dan naar op zoek moeten, in een omgeving waar we de weg niet kennen. Dan zitten we met zijn allen op elkaars lip, uit ons vertrouwde ritme en zonder tv/tablet/PlayStation. De buren kunnen al onze discussies horen en wij die van hen. Het is heet, mijn man wordt woest als er zand in zijn auto komt, en iedereen wil liever iets anders eten dan ik gekookt heb. Of we gaan uit eten, dan wil ik wil eten zoals de echte Italianen, de kinderen willen pizza en man wil biefstuk met friet en een Dame Blanche toe (maar dat kan nooit in hetzelfde restaurant). En dan willen de kinderen badmintonnen, blijkt dat ik alle rackets (die we al jaren ongebruikt meenemen) thuis heb gelaten (want we gebruiken ze toch nooit), man koopt nieuwe en na een half uur krijgen ze ruzie en dan liggen die badmintonrackets weer de rest van de vakantie ongebruikt in de tent. En dat is allemaal mijn schuld (voor de duidelijkheid: ik overdrijf)

Maar we doen wel dingen die we als we thuis zijn niet doen, want dan zijn onze dagen gevuld met voetbalwedstrijden en scouting, dan kijkt man ‘s avonds tv, en zit ik te forummen. En in mijn omgeving zijn geen hoge bergen, geen snelstromende rivieren en geen zee. En uiteindelijk zorgen we dat iedereen wel een keer iets gegeten heeft dat hij lekker vindt. We maken mooie herinneringen voor later, dus ga ik toch elk jaar weer.
malibu82 schreef:
10-08-2019 00:02
Eens. Of heb je jonge kinderen die graag op vakantie willen?
In dat geval kan de vader ermee op reis en heeft moeders een weekje of twee rust thuis.
wolkewitje schreef:
10-08-2019 01:06
Waardoor heb je heimwee? Mis je je eigen badkamer, of je vertrouwde supermarkt, zie je op tegen het inpakken of tegen de lange reis? Raak je gestresst door de andere omgeving, of doordat je de mensen niet zo goed verstaat? Dan helpt het meenemen van je eigen beddengoed niet echt, denk ik.

Ik vind vakantie altijd gedoe. Alles inpakken, dan urenlang in de auto, en als je dan op je plaats van bestemming bent weet je nergens de weg. En er blijkt toch altijd iets cruciaals vergeten, waar we dan naar op zoek moeten, in een omgeving waar we de weg niet kennen. Dan zitten we met zijn allen op elkaars lip, uit ons vertrouwde ritme en zonder tv/tablet/PlayStation. De buren kunnen al onze discussies horen en wij die van hen. Het is heet, mijn man wordt woest als er zand in zijn auto komt, en iedereen wil liever iets anders eten dan ik gekookt heb. Of we gaan uit eten, dan wil ik wil eten zoals de echte Italianen, de kinderen willen pizza en man wil biefstuk met friet en een Dame Blanche toe (maar dat kan nooit in hetzelfde restaurant). En dan willen de kinderen badmintonnen, blijkt dat ik alle rackets (die we al jaren ongebruikt meenemen) thuis heb gelaten (want we gebruiken ze toch nooit), man koopt nieuwe en na een half uur krijgen ze ruzie en dan liggen die badmintonrackets weer de rest van de vakantie ongebruikt in de tent. En dat is allemaal mijn schuld (voor de duidelijkheid: ik overdrijf)

Maar we doen wel dingen die we als we thuis zijn niet doen, want dan zijn onze dagen gevuld met voetbalwedstrijden en scouting, dan kijkt man ‘s avonds tv, en zit ik te forummen. En in mijn omgeving zijn geen hoge bergen, geen snelstromende rivieren en geen zee. En uiteindelijk zorgen we dat iedereen wel een keer iets gegeten heeft dat hij lekker vindt. We maken mooie herinneringen voor later, dus ga ik toch elk jaar weer.
Ieder zn tablet mee dan kun je TV kijken, netflixen, forummen.
Maar beste TO, heb je het wel leuk als je eenmaal op vakantie bent? Of beperkt de ellende zich tot de dagen voordat je op vakantie gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven