Tenerife - wat te doen? Welke routes, welke mooie plekken?

11-08-2019 20:59 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er eind augustus maar 3 dagen voor ik door ga naar La Gomera. Ik zit in een klein rustig plaatsje 25km boven Los Cristianos.

De steden sla ik over. Dat is niet mijn ding. Pretparken ook niet. Bovendien ben ik allen. Echt wandelen kan ik niet want ik ben nog aan het herstellen van een gebroken enkel. Die 3 dagen dat ik er ben zou ik vooral mooie plekken, mooie natuur en mooie routes (met de huurauto) willen verkennen. Ik houd ook van strandjes maar meer om er even een half uurtje naar de zee te turen of als er een barretje zit een koffietje te scoren of te lunchen. Ben absoluut geen strandligger.

Wie heeft er tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik zou dan zeker bij de Teide gaan kijken :heart: Heel bijzonder landschap

Hou je wel van dierentuinen? Dan is Loro Parque misschien nog leuk om te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Zeker de teide vulkaan bezoeken. Mooie rit de berg op er naar toe, en je kunt met een kabelbaantje naar het (bijna) hoogste punt. Wel op tijd gaan anders kun je je auto niet parkeren en moet je een takkeeind omhoog lopen. Maar het was erg mooi!
De rit er naar toe: ene kant van de berg is erg groen en de ander kant meer woestijn achtig gebied. Mooi om de omslag in de natuur te zien.
Alle reacties Link kopieren
Met de auto de El Teide oprijden. Kun je ook 's nachts doen, dan heb je kans dat je er de melkweg ziet.
Wij hebben een paar maanden geleden een nachtelijke tour gedaan, was super gaaf. Je zit daar op bepaalde punten boven de wolken, heel gaaf om te zien. Je kunt er ook zelf met je auto naar toe rijden en overal stoppen.
Inderdaad de Teide en ik vond de piramides van Guimar ook de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
balderdash schreef:
11-08-2019 21:03
Zeker de teide vulkaan bezoeken. Mooie rit de berg op er naar toe, en je kunt met een kabelbaantje naar het (bijna) hoogste punt. Wel op tijd gaan anders kun je je auto niet parkeren en moet je een takkeeind omhoog lopen. Maar het was erg mooi!
De rit er naar toe: ene kant van de berg is erg groen en de ander kant meer woestijn achtig gebied. Mooi om de omslag in de natuur te zien.
De Teide ga ik zeker doen en de kabelbaan pak ik dan graag mee als het kan. Wat is op tijd? Ik moet wel een uur rijden namelijk. Moet ik dan om 8u wegrijden?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
11-08-2019 21:04
Met de auto de El Teide oprijden. Kun je ook 's nachts doen, dan heb je kans dat je er de melkweg ziet.
Wij hebben een paar maanden geleden een nachtelijke tour gedaan, was super gaaf. Je zit daar op bepaalde punten boven de wolken, heel gaaf om te zien. Je kunt er ook zelf met je auto naar toe rijden en overal stoppen.
Dat vind ik wel een gaaf idee. Weet niet of ik dat durf in m'n uppie om er zelf heen te rijden. Tour is wel een optie.

Loro Parque ga ik niet doen. Heb het niet zo op dierenshows.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik volg even mee, ga er in november een week naartoe.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
11-08-2019 21:13
Dat vind ik wel een gaaf idee. Weet niet of ik dat durf in m'n uppie om er zelf heen te rijden. Tour is wel een optie.

Loro Parque ga ik niet doen. Heb het niet zo op dierenshows.
De tour kan ik je echt aanraden. Je stopt een paar keer op hele mooie punten, onderweg een driegangen diner en dan 's avonds ga je naar een plek om sterren te kijken (met gids). Zit je ergens boven de wolken, pikdonker, ijskoud en muisstil. Heel gaaf.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
11-08-2019 21:13
Dat vind ik wel een gaaf idee. Weet niet of ik dat durf in m'n uppie om er zelf heen te rijden. Tour is wel een optie.
De Teide by Night tour vond ik een aanrader.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
11-08-2019 21:32
De tour kan ik je echt aanraden. Je stopt een paar keer op hele mooie punten, onderweg een driegangen diner en dan 's avonds ga je naar een plek om sterren te kijken (met gids). Zit je ergens boven de wolken, pikdonker, ijskoud en muisstil. Heel gaaf.

Eens! We hebben ook een mooie zonsondergang gezien :love:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
11-08-2019 21:34
Eens! We hebben ook een mooie zonsondergang gezien :love:
El Teide By Night inderdaad :proud:
Ja, die zonsondergang was ook gaaf. Daar zit je bij dat wolkendek, heel mooi.
La Galetta, eten bij restaurant 88. Aardig plaatsje, meerdere restaurants aan zee. Rotsblokken, geen zand.
Een algemene tip: huur een automaat, dat rijdt een stuk comfortabeler in haarspeldbochten de berg op.
De Teide inderdaad. Overdag erg mooi (zelf vind ik de kabelbaan omhoog geen meerwaarde hebben) maar ´s avonds ook zeker de moeite waard. Warme kleding mee!
Vis eten in Los Abrigos of Tajao.
El Medano om kite surfers te kijken.
De cliffen van Los Gigantes. Het beste te zien met een boottocht waarmee je ook pilot whales ziet, maar ik weet niet of je dat wat vindt.
En het groene noorden natuurlijk: Garachico, Bajamar, Punta del Hidalgo. Ik zou sowieso die hele kust afrijden.
Ook leuk: Cueva del viento: vulkanische gangen. Wel op tijd boeken.
Masca is ook prachtig maar mn als je kunt wandelen. De route via Masca naar het noorden is overigens prachtig maar je niet geen angst voor slingerweggetjes door de bergen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Masca is leuk inderdaad. Daar gaan ook wel tours hier volgens mij, als je niet zelf de bergweggetjes wilt rijden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Teide is goed te doen en als je er voor negen uur bent, ben je vaak alleen. Wij waren er rond een uur of acht en het vroor. Dat was heel bijzonder, die strakblauwe lucht, de zon die opkomt en dan 's middags 25 graden.
Naar het Noorden rijden, richting Anaga. Is drukker, maar wel erg mooi.
Punta de Teno (uitzichtspunt in het uiterste zuidwesten, met een woest uitzicht op zee, wel even uitzoeken wanneer je er heen kunt rijden, de weg is soms dicht en ik lees ook dat je er soms alleen met OV heen mag)
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
11-08-2019 22:00
Masca is leuk inderdaad. Daar gaan ook wel tours hier volgens mij, als je niet zelf de bergweggetjes wilt rijden.
Doodeng vond ik het maar prachtig!

Puerto de la Cruz is ook leuk.

Ik zou een rondje eiland doen, ik :heart: Tenerife
anoniem_386470 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 05:31
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
11-08-2019 22:02
Teide is goed te doen en als je er voor negen uur bent, ben je vaak alleen. Wij waren er rond een uur of acht en het vroor. Dat was heel bijzonder, die strakblauwe lucht, de zon die opkomt en dan 's middags 25 graden.
Naar het Noorden rijden, richting Anaga. Is drukker, maar wel erg mooi.
Punta de Teno (uitzichtspunt in het uiterste zuidwesten, met een woest uitzicht op zee, wel even uitzoeken wanneer je er heen kunt rijden, de weg is soms dicht en ik lees ook dat je er soms alleen met OV heen mag)
Noordwesten toch? Is wel heel mooi inderdaad!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ja, ik denk dat je gelijk hebt :proud: Moet er wel bij zeggen dat ik de vorm van Tenerife wat dat betreft verwarrend vind.
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
11-08-2019 22:00
Masca is leuk inderdaad. Daar gaan ook wel tours hier volgens mij, als je niet zelf de bergweggetjes wilt rijden.
Bergweggetjes heb ik geen moeite mee denk ik. Tenminste als het een beetje vergelijkbaar is met La Palma niet. Daar was ik ook alleen en heb ik bijna alle routes wel gereden. Dat was ook veel klimmen en dalen weet ik nog.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-08-2019 21:20
Ik volg even mee, ga er in november een week naartoe.
Ook een lekker vooruitzicht! Ik zit na 3 dagen Tenerife een kleine week op La Gomera.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
11-08-2019 23:03
Bergweggetjes heb ik geen moeite mee denk ik. Tenminste als het een beetje vergelijkbaar is met La Palma niet. Daar was ik ook alleen en heb ik bijna alle routes wel gereden. Dat was ook veel klimmen en dalen weet ik nog.
Dit is informatie oevr Masca, met ook een afbeelding van hoe die wegen er ongeveer uitzien:
https://nl.triptenerife.com/masca-een-p ... che-route/

Het is er best druk, ook met bussen. Wij moesten soms achteruit om een bus door te laten of een andere tegenligger.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
12-08-2019 15:41
Dit is informatie oevr Masca, met ook een afbeelding van hoe die wegen er ongeveer uitzien:
https://nl.triptenerife.com/masca-een-p ... che-route/

Het is er best druk, ook met bussen. Wij moesten soms achteruit om een bus door te laten of een andere tegenligger.
Oh dat is dan wel jammer. Maar ook te verwachten wel. Op La Palma waren de wegen ook wel zo maar kwam je vaak amper iemand tegen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
12-08-2019 15:34
Ook een lekker vooruitzicht! Ik zit na 3 dagen Tenerife een kleine week op La Gomera.
Klinkt goed! Dat eilandje ziet er ook mooi uit, maar wel 'n stuk kleiner. Had al zitten kijken naar de mogelijkheid van een dagtrip maar als je je eigen huurauto mee wil is het gelijk weer zo duur. Denk dat wij het dus volledig bij Tenerife zelf houden. Vast ook genoeg te zien.
Ben vooral benieuwd naar hoe het er in november is qua drukte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven