Met de trein naar Pukkelpop / Hasselt, België

12-08-2019 16:37 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdag wil ik graag met de trein vanuit Rotterdam naar Pukkelpop. Nu zit bij je Pukkelpop ticket een gratis treinkaartje binnen België.

Wat ik heb kunnen vinden is dat ik dan gratis kan vanaf Noorderkempen tot de eindbestemming. Wat ik dan nog niet weet is hoe ik het best in Noorderkempen kom?

Kan ik hiervoor mijn OV-chipkaart gebruiken of moet ik dan een kaartje kopen via https://www.nsinternational.nl tot Noorderkempen? Als iemand het weet hoor ik het graag. Alternatieve of optimalisaties voor wat ik zelf heb heb uitgezocht zijn natuurlijk ook welkom.
Ik weet niet of Noorderkempen voor jou het handigst is? Anders kan je ook tot in Essen en dan vanaf Essen verder. Volgens mij rijden er op die verbinding meer treinen dan via Noorderkempen.
Koop een kaartje tot je startpunt in België. Je geeft aan het einde van je aankoop wat voor een kaart je hebt en eventuele kortingen/vrij reizen worden in mindering gebracht op je aankoop. Dit scheelt je een sprintje op het grensstation. Ik zou ook zeker op de nmbs site kijken voor het boeken van een kaartje.
Je ov chipkaart is niet geldig in België en dus geldig tot het laatste station in Nederland. Dat is Breda als je de beneluxtrein neemt (stopt in 010, Breda, Noorderkempen, Antwerpen Centraal, Berchem, enz.). Vanaf Breda (of meteen vanaf R’dam natuurlijk m) moet je dus een NS international treinkaartje hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht altijd een kaartje tot essen en verder reizen is dan met je ticket

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven