Vakantie canarische eilanden eind oktober 2 kinderen

12-08-2019 17:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Wij zoeken een leuke vakantie met onze twee kinderen. We willen graag eind oktober richting de Canarische eilanden. Nu is er zo veel aanbod en inmiddels ben ik een beetje verdwaald in al het aanbod... dus ik was benieuwd of jullie tips hebben..
Onze kinderen zijn 2 en 5 jaar. Liefst all inclusive hotel. evt half pension als er een supermarkt dichtbij zit. Op loopafstand van een plaatsje zou leuk zijn.
Leuk kinderzwembad met waterfonteintjes en glijbaan.
We hebben geen voorkeur voor een eiland.
Wie o wie heeft de gouden tip :)
Alle reacties Link kopieren
Lanzarote, Relaxia Lanzasur club.

All inclusive
Dichtbij strand
Overzichtelijk
Kleine bungalows, dus gelijkvloers. Geen flat achtig hotel
Zeer kindvriendelijk
Alle reacties Link kopieren
De appartementen van ‘time to smile’ zijn erg fijn. Rustig gelegen, maar heel dichtbij de boulevard, supermarkt vlakbij, goede bedden en douche. Klein, maar fijn zwembad.

Deze keten is op meerdere eilanden te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Parque Cristobal op Gran Canaria.
Leuke fonteinen, leuk peuterbad, prima zwembad met glijbaan. En naast het zwembad een speeltuintje met klimtoestellen en vlakbij de kidsclub.Zeker weten vermaken ze zich daar.
Verder erg prettige bungalows.
Enige wat een minpunt zou kunnen zijn; het eten. Tis prima maar niet heel bijzonder. Na een week ken je het wel. Maar volgens mij is het ook zonder all in te boeken.
Sol Barbacan op Gran Canaria. Kun je met ontbijt/avondeten doen, maar er zitten supers dichtbij en je hebt een keukentje. Veel eetgelegenheden in de buurt. Er zijn diverse rustige zwembaden en je loopt in een halfuur naar de zee. Het heeft Nederlandse roots, maar toch ook weer niet het Friet van Piet-idee. Animatie is deels in het Nederlands. Ik haat animatie, maar ze hielden het voor iedereen leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 2 jaar geleden op Gran Canaria geweest: https://www.tui.nl/suites-en-villas-by-dunas-50956050/

Heel leuk; is een soort klein dorpje met mooie bungalows. Er zijn iets van 4 zwembaden. Op loopafstand van het centrum van Maspalomas, op loopafstand van het strand, bushalte voor de deur.

Dit jaar op Tenerife geweest, in Costa Adeje: https://www.tui.be/nl/hotel/spanje/tene ... abel-02844
Voor kinderen is er een speciaal zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Dunas die hierboven genoemd wordt zijn wij ook geweest. Vond het mwah....
Parque Cristobal zijn we inmiddels 3x geweest. Zegt genoeg denk ik....
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
12-08-2019 20:47
Dunas die hierboven genoemd wordt zijn wij ook geweest. Vond het mwah....
Parque Cristobal zijn we inmiddels 3x geweest. Zegt genoeg denk ik....
Wat vond je er mwah aan?
Alle reacties Link kopieren
Eten vond ik echt minder dan bijv bij Parque Cristobal.
Savonds vond ik het ook niet echt gezellig. Veel te felle (TL) verlichting.
En de zwembaden vond ik niet heel bijzonder.
Verder was het erg warm en de ventilator deed niet. Bij Parque Cristobal kan je trouwens huisjes met airco boeken. Als je dat eenmaal gehad hebt, wil je niet anders meer.

Parque Cristobal heeft trouwens 2 zwembaden.

Heb je Facebook? Kijk anders eens op de pagina Kids Vakantiegids. Daar staan ook leuke dingen tussen.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
12-08-2019 20:32

Er zijn diverse rustige zwembaden en je loopt in een halfuur naar de zee.
Een half uur lopen is best ver voor kinderen van 2 en 5.

Er moet toch ook leuke accomodatie dichterbij zee te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
12-08-2019 21:05
Eten vond ik echt minder dan bijv bij Parque Cristobal.
Savonds vond ik het ook niet echt gezellig. Veel te felle (TL) verlichting.
En de zwembaden vond ik niet heel bijzonder.
Verder was het erg warm en de ventilator deed niet. Bij Parque Cristobal kan je trouwens huisjes met airco boeken. Als je dat eenmaal gehad hebt, wil je niet anders meer.

Parque Cristobal heeft trouwens 2 zwembaden.

Heb je Facebook? Kijk anders eens op de pagina Kids Vakantiegids. Daar staan ook leuke dingen tussen.
Dat park bestond wel soort van uit 2 parken he? Ik vond het daar 's avonds best aardig en TL balken heb ik niet gezien ;-)
Volgens mij waren er meerdere zalen; 1 bij de ingang waar wij zaten en volgens mij achteraan op het park nog 1.
Kapotte airco is inderdaad klote. Heb je dat niet gemeld?
Wij hadden daar een bungalow met airco en eigen terras en tuin.
Eten vond ik prima, maar op zich hetzelfde als bij alle all-in hotels. Niet fantastisch, maar goed.
sugarmiss schreef:
12-08-2019 21:07
Een half uur lopen is best ver voor kinderen van 2 en 5.

Er moet toch ook leuke accomodatie dichterbij zee te vinden zijn.
Dicht bij zee noem ik als extraatje. Wordt niet om gevraagd in de OP. Het is 1,7 km, wij zagen veel gezinnen lopen. Ook zijn er goedkope taxi’s. Je zit midden in het plaatsje.
Er zit ook een parque cristobal op Tenerife. Dat is wel op loopafstand van het ( kiezel) strand. Wij hadden geen all inclusieve en hebben lekkere restaurants ontdekt op 500 meter .

Ook loro parque is leuk voor de kinderen, maar wel een eindje rijden.

Een andere aanrader is Sands Beach op Lanzarote. Daar staan de bungalows rondom kleine zwembaden of aan een lagune van de zee. Ook de dierentuin op Lanzarote is een bezoekje waard, vooral de reptielen zijn bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Als je een all incl. hotel zoekt kan ik je Beatriz Playa op Lanzarote aanbevelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewerkt in Parque Cristobal op Tenerife! Erg leuke bungalows en een leuk park waar veel te doen is voor de kids! Alleen het eten is inderdaad niet heel uitgebreid. Het is ook lekker dichtbij het zwarte strand, supermarkt, restaurantjes en de winkels! Wat ik als all inclusive hotel wel een aanrader vindt is H10 Conquistador! Het eten is daar echt super echt voor ieder wat wils! Qua locatie zit het redelijk in de buurt van Parque Cristobal, alleen iets verder richting het zandstrand, maar alles is zeker nog goed te lopen! Qua kinderen weet ik niet precies wat er is, maar volgens google hebben ze een speeltuin, kinderbad enz.
Alle reacties Link kopieren
Wij komen net terug van Lanzarote. In onze zoektocht stonden glijbanen bovenaan. Deze waren er niet veel. Wel gevonden, klein aquapark erbij. Wij zaten ongeveer een kilometer van het strand. Tijdens het wandelen viel ons Iberostar op. https://neckermann.nl/accommodatie/span ... rote-park/ Mooi hotel, aan het strand en kinderglijbanen.

Heb je wel gezien dat het in oktober niet heel warm is op de Canarische eilanden? Wij vonden het nu, door de wind, al niet erg warm. Zonkracht trouwens wel hoog.
Alle reacties Link kopieren
liane77 schreef:
14-08-2019 20:49
Wij komen net terug van Lanzarote. In onze zoektocht stonden glijbanen bovenaan. Deze waren er niet veel. Wel gevonden, klein aquapark erbij. Wij zaten ongeveer een kilometer van het strand. Tijdens het wandelen viel ons Iberostar op. https://neckermann.nl/accommodatie/span ... rote-park/ Mooi hotel, aan het strand en kinderglijbanen.

Heb je wel gezien dat het in oktober niet heel warm is op de Canarische eilanden? Wij vonden het nu, door de wind, al niet erg warm. Zonkracht trouwens wel hoog.
Wij zijn twee keer in oktober op de Canarische eilanden geweest, Tenerife en Gran Canaria , en hebben beide keren echt dik 30 graden gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan altijd in okt naar de Canarische Eilanden. Prima weer dan hoor, echt wel zwem/strand weer met een graad of 30.
Ja, aan zee wel wat wind maar dat heb je al snel op een eiland. En een enkele keer een regenbui gehad, maar dat is echt uitzonderlijk. Om het weer zou ik het echt niet laten.
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn! Wij vonden het nu al niet zo warm, maar wellicht kwam dat ook doordat we net na de tropische temperaturen hier zijn vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor van een aantal mensen die al jaren op Gran Canaria komen dat het daar rond oktober prima te doen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven