Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, sommige mensen zeuren over de raarste dingen. En wat me ook vaak opvalt: soms vindt vrijwel iedereen het eten geweldig en dan zijn er 1 of 2 mensen die klagen dat het eten zo ongelooflijk slecht is :mrgreen:
TO begint: de afgelopen week was ik in Oostenrijk, in een toeristische regio die veel internationale gasten trekt. Er zijn hier veel zwembadcomplexen met aparte sauna-afdelingen. Die zijn, zoals gebruikelijk in Oostenrijk, ongekleed. De reviews van voornamelijk Fransen en Amerikanen zijn hilarisch. "Ik kan me wel iets voorstellen dat relaxter is dan naar de piemels van oude mannen te moeten kijken." "Als ik had geweten dat hier alleen maar vieze smerige nudisten rondliepen, was ik wel ergens anders naartoe gegaan."
Over het mooiste complex dat ik bezocht las ik het volgende: "Alleen bezoeken als je eens wilt ervaren hoe het is om in een strafkamp te verblijven." Dat had te maken met het feit dat een medewerker de reviewer verzocht had zijn zwembroek uit te trekken in de sauna.
De recensies van Britten die klagen dat er geen ‘tea and coffee facilities’ zijn of zelfs ‘no fresh milk’. De rest van de wereld drinkt thee gewoon zonder melk en rent niet direct zodra je over de drempel stapt richting de ‘kettle’.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 13-08-2019 10:49
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 09:43
TO begint: de afgelopen week was ik in Oostenrijk, in een toeristische regio die veel internationale gasten trekt. Er zijn hier veel zwembadcomplexen met aparte sauna-afdelingen. Die zijn, zoals gebruikelijk in Oostenrijk, ongekleed. De reviews van voornamelijk Fransen en Amerikanen zijn hilarisch. "Ik kan me wel iets voorstellen dat relaxter is dan naar de piemels van oude mannen te moeten kijken." "Als ik had geweten dat hier alleen maar vieze smerige nudisten rondliepen, was ik wel ergens anders naartoe gegaan."
Over het mooiste complex dat ik bezocht las ik het volgende: "Alleen bezoeken als je eens wilt ervaren hoe het is om in een strafkamp te verblijven." Dat had te maken met het feit dat een medewerker de reviewer verzocht had zijn zwembroek uit te trekken in de sauna.
Erg, ja. Volgens mij hebben vooral Engelsen en Amerikanen nogal een handje van om alles wat anders is dan zij gewend zijn af te zeiken (Fransen ben ik nog niet tegengekomen).
Ik las ook ergens op Facebook van die reacties, bijvoorbeeld over een Engelse vrouw die woest was dat ze in Spanje overal Spaans spraken toen ze daar op vakantie was :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Yep, een heel laag cijfer geven omdat er bv geen worstjes bij het ontbijt waren. ;-D
Of idd, een hotel tegen een bergwand en dan klagen dat er trappen zijn.
Geen animatie 's avonds en niets te doen voor kinderen. Die gaat dan op mijn lijst, want ik haat animatie en ik heb geen kinderen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig gisteren een vakantie geboekt, dus de laatste paar dagen ook heel wat recensies gelezen. En waar sommige mensen een probleem van maken... echt ongelooflijk.

Klagen over de hitte (duh.... je gaat in augustus naar Griekenland), klagen over koude zee (duh, die is in mei nog niet echt opgewarmd), klagen over kiezelstranden i.p.v. zand, over 'vreemd' eten, over slechte wegen. Blijf dan thuis!
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
13-08-2019 09:46
De recensies van Britten die klagen dat er geen ‘tea and coffee facilities’ zijn of zelfs ‘no fresh milk’. De rest van de wereld drinkt thee gewoon zonder melk en rent niet direct zodra je over de drempel stapt richt de ‘kettle’.
Brit meldt zich! ;)
Het is zo prettig, dat in de UK (en vaak in NL ook) je gewoon een waterkokertje, paar kopjes en theezakjes op de kamer hebt. Ik vind dat echt een eerste levensbehoefte.
Naar andere landen neem ik een dompelaar mee, theezakjes en oploskoffie.
Alle reacties Link kopieren
iemand die op groepsreis naar Italie ging en klaagde over elke dag pasta
Joh...

geven jullie ooit slechte recensies? ik heb daar echt moeite mee.
Afgelopen vakantie (wij huren huizen van particulieren) was de eigenaar in mijn ogen erg aanwezig. Kwam elke dag onaangekondigd langs.
Dat verwerk ik dan in de recensie wel, maar op een wat verborgen manier (want hij bedoelde het echt wel aardig). De goede lezer snapt me, hoop ik
Wij stonden in mei op een natuurlijke camping zonder stroom. Recensie: er was geen stroom en geen entertainment voor hun kinderen :bye:
Oudere Duitsers klagen ook vaak dat ze ergens niet met Duits terecht kunnen. Vind ik ook mooi.
In een recensie over de Krka-watervallen las ik iemand die heel boos was dat er een bordje stond dat zwemmen bij de watervallen voor eigen risico was. Toen was hij kwaad weer naar zijn auto gelopen, want dat kon toch echt niet! Ik weet niet wat hij verwachtte, een badmeester en een chloorbad, misschien.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten ooit in een luxe hotel waar je champagne ontbijt had. Je kreeg dan 1 fles champagne per kamernummer. Normale fles en ook nog vrij dure champagne.

Er waren serieus recensies dat het belachelijk was dat je maar 1 fles champagne kon krijgen tijdens het ontbijt.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 09:53
Brit meldt zich! ;)
Het is zo prettig, dat in de UK (en vaak in NL ook) je gewoon een waterkokertje, paar kopjes en theezakjes op de kamer hebt. Ik vind dat echt een eerste levensbehoefte.
Naar andere landen neem ik een dompelaar mee, theezakjes en oploskoffie.
Dan los jij het goed op (no pun intended). Maar mensen die er gewoon vanuit gaan dat het wel net zo is als thuis, die snap ik echt niet. Hoe wereldvreemd ben je dan?
lilalinda schreef:
13-08-2019 09:56
iemand die op groepsreis naar Italie ging en klaagde over elke dag pasta
Joh...

geven jullie ooit slechte recensies? ik heb daar echt moeite mee.
Afgelopen vakantie (wij huren huizen van particulieren) was de eigenaar in mijn ogen erg aanwezig. Kwam elke dag onaangekondigd langs.
Dat verwerk ik dan in de recensie wel, maar op een wat verborgen manier (want hij bedoelde het echt wel aardig). De goede lezer snapt me, hoop ik


Ik stuur bij minpunten 2 recensies als ik vind dat de dienstverlener geen openbare minpunten verdiend. 1 recensie openbaar en 1 naar de dienstverlener zelf. Dan kan diegene er wat aan doen zonder gelijk voor eeuwig mijn gezeur op internet te hebben.
Leuk topic, ik lees mee.
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 09:57
Oudere Duitsers klagen ook vaak dat ze ergens niet met Duits terecht kunnen. Vind ik ook mooi.
In een recensie over de Krka-watervallen las ik iemand die heel boos was dat er een bordje stond dat zwemmen bij de watervallen voor eigen risico was. Toen was hij kwaad weer naar zijn auto gelopen, want dat kon toch echt niet! Ik weet niet wat hij verwachtte, een badmeester en een chloorbad, misschien.


Hahaha zo herinner ik mij een recensie van een centerpark in Duitsland waar de gast vond dat ál het personeel Nederlands moest kunnen. Dus niet alleen de receptionisten, restaurantmedewerkers, badmeester, ...

Want bij het boeken was niet duidelijk dat alles Duits zou zijn :lol:
Alle reacties Link kopieren
De tegels bij het zwembad waren te heet en te glad...dus je moest je slippers aan doen.

Heel gek als de volle zon er de hele dag op staat.... :roll: En ja als er water op zwembad tegels komt zijn die altijd wel glad... :roll:
vivapimpelmees schreef:
13-08-2019 09:52
Ik heb toevallig gisteren een vakantie geboekt, dus de laatste paar dagen ook heel wat recensies gelezen. En waar sommige mensen een probleem van maken... echt ongelooflijk.

Klagen over de hitte (duh.... je gaat in augustus naar Griekenland), klagen over koude zee (duh, die is in mei nog niet echt opgewarmd), klagen over kiezelstranden i.p.v. zand, over 'vreemd' eten, over slechte wegen. Blijf dan thuis!
Ha, hier nog zo eentje met een last minute naar Griekenland.

Mooi hotel op een klif: zwembad met uitzicht over zee en voor degenen die toch graag in zee wilden zwemmen was er een trap van de klif af naar een klein kiezelstrandje. Stond ook heel duidelijk in de omschrijving (op alle grote booking-sites, ja ik heb het echt nagezocht) dat het publieke zandstrand op 5 a 10 minuten lopen was.

Man, de hoeveelheid negatieve recensies waarin men klaagde over het gebrek aan een zandstrand... Boek dan een hotel aan het strand, want die waren er ook voldoende. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bij Zoover las ik een keer een recensie over een camping . Die persoon vond de hele camping niets, want het had de hele vakantie geregend. :?:
stempelinkt wijzigde dit bericht op 13-08-2019 10:08
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het hotel waar wij net geweest zijn had ook geen beste recensies: weinig eten, weinig variatie, onaardig personeel, te klein zwembad....

Het buffet bestond inderdaad uit 2 soorten vlees, 2 soorten groente en 2 bakken waarin afwisselend rijst/pasta/aardappels/polenta inzat.
Er was maar één soort toetje.

Maar echt, LEKKER dat alles was!

De kinderen hebben elke dag met veel plezier gezwommen, we werden elke morgen met grote smile verwelkomd door het het personeel en ze dachten supergoed mee.

Wij hadden dit hotel gekozen vanwege de ligging en omdat er een appartement bij zat, en het voor een week volpension voor het hele gezin zeer vriendelijk geprijst was.
Ik wilde vooral heel graag weekje niet koken/afwassen enzo.

Het was dus best goedkoop daarom dachten we, dat 'vieze' eten nemen we voor lief en we gaan wel ergens anders heen af en toe. Maar we waren dus zo verbaasd hoe goed alles was!

En de omgeving was inderdaad prachtig, en er was heel veel te doen. Vanuit hotel kregen we kaart waarbij niet alleen de kabelbanen gratis waren, maar ook allerlei andere activiteiten of entree. (raften voor het gezin, kinderprogramma van 9-15 uur in de bergen, toegang tot prachtig buitenbad)
_aphia_ wijzigde dit bericht op 13-08-2019 10:13
17.50% gewijzigd
In Griekenland, fantastisch hotel met een uitgebreide keuze voor het ontbijt. Je kan het zo gek niet benoemen, of het was er. Maar volgens een gezin blijkbaar toch niet genoeg... er was geen hagelslag.... wat een drama, klacht tijdens bijeenkomst hostess en in een beoordeling over het hotel. Onvoorstelbaar, als die kinderen geen week zonder kunnen neem dan een pakje mee, maar verwacht dit niet in een ander land
Ja, heerlijk die recensies. Mensen die klagen over het weer, muggen, de taal en daar de eigenaar verantwoordelijk voor stellen.
Alle reacties Link kopieren
stempelinkt schreef:
13-08-2019 10:07
Bij Zoover las ik een keer een recensie over een camping . Die persoon vond de hele camping niets, want het had de hele vakantie geregend. :?:
:HA:
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 10:01
Ik stuur bij minpunten 2 recensies als ik vind dat de dienstverlener geen openbare minpunten verdiend. 1 recensie openbaar en 1 naar de dienstverlener zelf. Dan kan diegene er wat aan doen zonder gelijk voor eeuwig mijn gezeur op internet te hebben.
Ik geef alleen minpunten als het echt aantoonbaar niet klopt
(zoals met die eigenaar, dat is ook meer mening dan feit). Als er staat dat je een privé zwembad hebt, en je blijkt het te moeten delen met de buren. Of als er staat dat er een parkeerplaats bij het huis is, maar je parkeert aan de openbare weg
(beide zaken meegemaakt)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 09:56
geven jullie ooit slechte recensies? ik heb daar echt moeite mee.
Afgelopen vakantie (wij huren huizen van particulieren) was de eigenaar in mijn ogen erg aanwezig. Kwam elke dag onaangekondigd langs.
Dat verwerk ik dan in de recensie wel, maar op een wat verborgen manier (want hij bedoelde het echt wel aardig). De goede lezer snapt me, hoop ik
Ik heb daar dan geen moeite mee. Zo waren wij afgelopen jaar in Barcelona en in ons appartement was de airco kapot, er stond wel een ventilator maar die heeft weinig zin als je vervolgens de ramen niet open kan zetten omdat je anders opgevreten wordt door de muggen. Het duurde 3 dagen (we hadden 5 overnachtingen) en we kregen een financiële tegemoetkoming van 35 euro. Dit kregen we pas te horen bij aankomst en er werd geen moeite gedaan om ons bijv. een andere kamer te geven (die waren er wel degelijk). Dat vermeld ik dan wel gewoon.
Overigens schrijf ik ook een goede recensie als het goed is.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven