Reis annuleren, wat valt onder ernstig letsel na ongeval?

14-08-2019 20:51 31 berichten
Ik ben na een operatie met veel complicaties herstellende. De hersteltijd kan heel lang duren.
Van de arts kan een verklaring krijgen dat ik niet kan reizen. Is dit voldoende voor een annuleringsverzekering?

In de voorwaarden van de verzekering staat dat het moet gaan om ernstig letsel na ongeval. Maar wat valt onder ernstig letsel?

Ik heb gelukkig nog nooit hoeven annuleren en heb er geen ervaring mee. Maar ik vraag me af of iemand die herstelt, maar nog erg beperkt is, voldoende reden is om dit onder 'ernstig letsel' te laten vallen. Het punt bij mij is dat ik het maar een paar uur per dag volhoud, en de reis van thuis naar vakantiehuis toch zo'n 10 uren gaat duren.

Bij ernstig letsel of ziekte denk ik aan ongeneeslijke ziektes enzo dus ik vraag me af, of ik ondanks de verklaring van de arts er voor in aanmerking kom.

Wie heeft ervaring hiermee?
anoniem_70179 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 21:23
Reden: Reisverzekering veranderd in annuleringsverzekering. :-)
0.52% gewijzigd
Ik heb een keer moeten annuleren vanwege een gescheurd tussenribspiertje. Dit werd gewoon gehonoreerd.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heeft mijn man moeten bellen om te annuleren. Verder dan “Mijn vrouw is gisteren in het ziekenhuis opgenomen” kwam hij niet. Ze hebben alles gelijk geregeld. Ongeveer drie maanden later kwam er een brief (en mail) met de vraag enige bewijsstukken te sturen. Als er maar de naam van een reisdeelnemer op staat en bevestiging van opname/ziekte, dan is het goed. Althans dat was onze ervaring.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik denk dat je een annuleringsverzekering bedoelt. Een reisverzekering is voor OP reis en niet vooraf aan de reis. De annuleringsverzekering is voor de periode VOOR je reis.
Ik heb ooit een weekendje weg moeten annuleren vanwege een longontsteking. Was met verklaring van arts geen enkel probleem. Ik zou je arts om een verklaring dat je niet kunt reizen vragen en dan de verzekering bellen of dat voldoende is.
Alle reacties Link kopieren
Bel je reisverzekering.. met verklaring van arts lijkt me dat ze dit wel een goede reden vinden.
https://www.reisverzekering-direct.nl/r ... -verschil/
Een annulereringsverzekering! Een reisverzekering dekt dit soort zaken OP je reis. Niet voorafgaand aan de reis.

Maar als je een annuleringsverzekering hebt vermoed ik dat je gewoon kunt annuleren met dat bewijs van je arts hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu nog thuis en hebt al een vakantie geboekt die je nu wil annuleren?

De voorwaarden zijn afhankelijk van je verzekering. Heb je een annuleringsverzekering?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen ongeval gehad toch? Te ziek om te reizen is ook een goede reden hoor, zeker als je arts een verklaring wil schrijven.

Mijn zoon heeft om een heel andere reden geannuleerd, nl dat hij en zijn vriendin uit elkaar waren. Daar hoefde hij tot zijn verbazing geen enkel bewijs te overleggen.
Je kunt zowiezo niet op reis toch? Dus annuleren moet je toch en als ze dan die verklaring van je arts willen...

Mijn ouders hebben een keer moeten annuleren omdat mijn vader een hartaanval had gekregen een paar dagen voor vertrek en in het ziekenhuis lag. Werd niet moeilijk over gedaan en ze vroegen niet eens om een verklaring van een arts.
Nogmaals. De TO heeft het alleen nog over een reisverzekering gehad. Die vergoed dit niet. Als ze echter een annuleringsverzekering heeft wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vakantie moeten annuleren vanwege herstel na een gescheurde knieband. De verzekering wilde eerst een verklaring van de arts, maar die zei ‘dat ga ik niet doen, als ze informatie van me willen vragen ze dat maar bij me op, met een toestemmingsverklaring van jou’. En dat was de verzekering te veel werk, en kreeg ik mijn reis vergoed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Peponi schreef:
14-08-2019 21:07
Nogmaals. De TO heeft het alleen nog over een reisverzekering gehad. Die vergoed dit niet. Als ze echter een annuleringsverzekering heeft wel.
Ja klopt maar ik neem aan dat als je al een verzekering neemt voor als je op reis gaat dat je dan beide verzekerd. Tenminste dat vind ik niet meer dan logisch.
Peponi schreef:
14-08-2019 21:07
Nogmaals. De TO heeft het alleen nog over een reisverzekering gehad. Die vergoed dit niet. Als ze echter een annuleringsverzekering heeft wel.

Ik heb een reis- én annuleringsverzekering. :-)
veensteker schreef:
14-08-2019 21:03
Je hebt geen ongeval gehad toch? Te ziek om te reizen is ook een goede reden hoor, zeker als je arts een verklaring wil schrijven.

Mijn zoon heeft om een heel andere reden geannuleerd, nl dat hij en zijn vriendin uit elkaar waren. Daar hoefde hij tot zijn verbazing geen enkel bewijs te overleggen.

Ik heb geen ongeval als in ongeluk gehad, maar al googlend kwam ik erop dat ongeval ook een onverwachte gebeurtenis kan betekenen. Bij ongeval denk ik aan een ongeluk.
Dan lijkt mij dat het gewoon geannuleerd kan worden hoor!
redbulletje schreef:
14-08-2019 20:57
Ik heb een keer moeten annuleren vanwege een gescheurd tussenribspiertje. Dit werd gewoon gehonoreerd.

Moest je nog iets van een doktersverklaring of bewijs tonen?

Wel fijn te horen dat het bij jullie vrij makkelijk ging. Niet dat ik misbruik wil maken hoor, maar doordat woordje 'ernstig' ging ik heel erg twijfelen of ik er voor in aanmerking zou komen, aangezien ik niet zozeer ziek meer ben, maar 'alleen maar' herstellende.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor. Ik heb een reis geannuleerd vanwege een zwangerschapsgerelateerde ziekte. Niet levensbedreigend oid maar niet in staat om mee te reizen. Er werd toen gezegd dat er mogelijk nog om een artsverklaring gevraagd zou worden maar is nooit gebeurd.

Succes met je herstel TO!
Minik schreef:
14-08-2019 20:58
Bel je reisverzekering.. met verklaring van arts lijkt me dat ze dit wel een goede reden vinden.

Dit heb ik gedaan, maar van te voren doen ze hier geen uitspraken over. Ze vertellen wat ik op moet sturen en dan is het ter beoordeling van.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
14-08-2019 21:10
Ja klopt maar ik neem aan dat als je al een verzekering neemt voor als je op reis gaat dat je dan beide verzekerd. Tenminste dat vind ik niet meer dan logisch.
Niet per se. Een reisverzekering beschermt je tegen hoge kosten als er iets gebeurd, die echt heel flink in de papieren kunnen lopen (helikopters, ambulancevliegtuigen, midden in het hoogseizoen met spoed nieuwe tickets, langdurig ongepland verblijf enz). Dat is echt wel verstandig.
Annuleringsverzekering beschermt tegen het verlies van de reiskosten. Dat kun je doen, als je dat fijn vindt. Maar aangezien je de reis ook al moest betalen als je wel ging, zal je zonder niet voor extra kosten komen te staan. Dus fijn zodat je misschien later alsnog kunt, maar niet een enorm risico als hè hem niet hebt.
Alle reacties Link kopieren
Reisgenoot heeft vorig jaar geannuleerd vanwege een relatief milde blessure, in die zin, dat je er in het dagelijks leven prima mee uit de voeten kunt. Maar wij gingen een zware alpine trekking maken. En dan gaat dat dus niet. Was voor de annuleringsverzekering ook een prima reden tot annuleren, dus nee, je hoeft niet doodziek te zijn. Ze moest geloof ik wel bewijs overleggen, en bij dit soort reizen is iedereen wel voor gevaarlijke sporten verzekerd, misschien nog een verschil in voorwaarden, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is zoals het is, hoe vervelend ook. Je kunt niet reizen dus je moet annuleren. En of je iets vergoed krijgt merk je vanzelf. Want wat als je niets vergoed krijgt? Ga je dan wel?
Ik hoop voor je dat je verzekering de kosten dekt en wens je een goed herstel!
Goed te horen dat ik me waarschijnlijk wat te veel zorgen maak.
Alle reacties Link kopieren
Er moet wel sprake zijn van een onzeker voorval. Een herstelperiode die langer duurt dan voorzien lijkt me wel daar onder vallen.
Heb je de reis geboekt vòòr je geopereerd bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven