Zomer 2020: 3, 4 of 5 weken weg gezin 3 jonge kinderen

15-08-2019 09:27 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Zojuist zijn we (gezin met 3 kinderen leeftijd 1, 3 en 5) teruggekomen van een heerlijke week in een huisje met zwembad nabij Montpellier. Hoewel dit erg leuk was, vonden we onze vakantie wel kort. Wij geven beiden les in het basis- en voortgezet onderwijs en zouden volgend jaar de zomervakantie optimaal willen benutten door wellicht 3, 4 of 5 weken weg te zijn. We zouden het dan leuk vinden om ongeveer elke week een nieuwe bestemming aan te doen en elke keer rond de 4 of 5 uur te rijden.
Heeft iemand leuke ervaringen en tips of een zelfs een volledige route voor volgende zomervakantie?

Alvast bedankt!

Ausroels
Met 'n camper door de USA natuurlijk!
Wat ik graag een keer zou willen doen is een rondje Spanje Portugal.
Maar dan moet je wel een paar weken hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat mijn ouders dit deden toen ik jong was, daar vond ik niks aan. Elke keer als je een beetje vriendjes had en gewend was moest je weer verkassen.
Estland, Letland, Litouwen, Rusland.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn hebben dat ooit met 5 kleine kinderen gedaan: zijn op Elba begonnen en geëindigd in de buurt van Bordeaux. Zijn van Elba naar Piemont gegaan, daarvandaan naar Frejus, en daarna door naar Mimizan.
blauwe_emmer schreef:
15-08-2019 09:35
Ik weet wel dat mijn ouders dit deden toen ik jong was, daar vond ik niks aan. Elke keer als je een beetje vriendjes had en gewend was moest je weer verkassen.
Niet ieder kind wil met andere kinderen spelen. Die van mij tenminste niet. Die vinden juist het wisselen van locatie leuk. Ze houden van afwisseling
Midden- of Zuid-Europa. Is ons prima bevallen. Bijvoorbeeld Oostenrijk, Slovenië, Kroatië of Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk.
Weekwissel zou ik te veel vinden. Ik zou zo'n 10 dagen per plaats doen. Je mist al een dag met rijden en de dag ervoor kun je ook niks ondernemen (opruimen).

Of je kunt 2 hele wisselende vakanties doen: 3 weken ergens kamperen. Daarna naar huis en dan nog 5 dagen fietsvakantie oid.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
15-08-2019 09:35
Ik weet wel dat mijn ouders dit deden toen ik jong was, daar vond ik niks aan. Elke keer als je een beetje vriendjes had en gewend was moest je weer verkassen.
Ik vond het als kind fantastisch.
Deze zomer hebben we twee plekken Oostenrijk gedaan en nog een deel Italië.
We hebben ook al eens een groot rondje Italië gedaan. Of de hele zuidkust Frankrijk. Maar dat was zonder kinderen
USA hebben we ook al gedaan maar dat is duur
Zelf zou ik ook nog een keer Scandinavië of Engeland en Schotland willen doen maar ik zit met het weer
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
15-08-2019 09:35
Ik weet wel dat mijn ouders dit deden toen ik jong was, daar vond ik niks aan. Elke keer als je een beetje vriendjes had en gewend was moest je weer verkassen.
Hier dezelfde ervaring als kind. Ik vond het niet leuk. We gingen ook altijd meerdere weken. Een keer zelfs 6 weken. Voor mijn gevoel had ik geen vakantie gehad.
Ik vond 1 camping en van daaruit dingen doen (of niet) het leukst. Doe ik nu ook. Ik vind het verkassen niks. Maar dat zal kindafhaneklijk zijn. Ik denk niet dat ik mijn dochter er een plezier mee doe.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van de Anwb pharos. Daar heb je autorondreizen voor gezinnen met kinderen. Ook speciale reizen voor jonge kinderen. En geschikte accomodatie erbij.
Wij blijven juist vrijwel nooit langer dan een week op dezelfde plek. Dan hebben we de omgeving wel gezien en hebben we juist zin in een nieuwe plek. En de kinderen vinden het ook prima.

En wat betreft steeds alles opruimen en inpakken: niet iedereen kampeert. Een paar koffers zijn in een half uurtje ingepakt.
Alle reacties Link kopieren
Een keer is genoeg
bladiebladiebla2016 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 09:57
89.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
15-08-2019 09:56
Wij blijven juist vrijwel nooit langer dan een week op dezelfde plek. Dan hebben we de omgeving wel gezien en hebben we juist zin in een nieuwe plek. En de kinderen vinden het ook prima.

En wat betreft steeds alles opruimen en inpakken: niet iedereen kampeert. Een paar koffers zijn in een half uurtje ingepakt.
Als je kampeert en het vaker doet ben je ook zo ingepakt.
Rosalind schreef:
15-08-2019 09:56
En wat betreft steeds alles opruimen en inpakken: niet iedereen kampeert. Een paar koffers zijn in een half uurtje ingepakt.
Je hebt gelijk! Ik dacht dat TO wilde gaan kamperen. Maar nu nog een keer de OP gelezen en echt geen idee hoe ik daar bij kom. Ik moet nog maar een koffie nemen, denk ik :)
Mevrouw75 schreef:
15-08-2019 09:57
Als je kampeert en het vaker doet ben je ook zo ingepakt.
Het was een reactie op Judy die zei dat je een dag kwijt bent met reizen en de dag ervoor met inpakken.
Mevrouw75 schreef:
15-08-2019 09:57
Als je kampeert en het vaker doet ben je ook zo ingepakt.
Met 3 jonge kinderen denk ik dat dat nog best wat tijd kost ;-)
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
15-08-2019 09:58
Het was een reactie op Judy die zei dat je een dag kwijt bent met reizen en de dag ervoor met inpakken.
ja dat kan, maar daar heeft Judy dan wel een heel erg beperkt beeld. Reizen is trouwens ook gewoon onderdeel van de vakantie. Je kunt best een dag reizen (en op diezelfde dag pak je in, dat is dus echt niet zo'n hele heisa als Judy er blijkbaar van maakt), en je kunt ook de halve dag reizen.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
15-08-2019 10:00
Met 3 jonge kinderen denk ik dat dat nog best wat tijd kost ;-)
Nee zeker niet. Ervaring met 4 kinderen.
Ik heb een heel beperkt beeld inderdaad. En bedankt he? :P
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Frankrijk, Midden-Frankrijk, Noord-Frankrijk.
Of Italie, Oostenrijk, Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
15-08-2019 10:06
Ik heb een heel beperkt beeld inderdaad. En bedankt he? :P
Vast niet overal, maar op het gebied van snel en economisch inpakken blijkbaar wel :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven