Alleen op vakantie

15-08-2019 20:20 24 berichten
Grote kans dat er al honderden topics hierover zijn geopend, maar met de zoekmachine kom ik uit op topics uit 2017. Niet erg recent, kan iemand eventueel een recente topic naar boven halen?

Ik wil graag op vakantie, want ik gun mezelf dat. Moet nog even sparen (mooi doel) en wil liever niet alleen. Ben opzoek naar een zon vakantie met een (single)groep waarin gezelligheid erg hoog in de prioriteitenlijst staan.

Hoef niet zozeer allemaal excursies en activiteiten te doen, als ik alleen een zon heb en een cocktail met een stuk of 4 / 5 mensen om me heen voor de gezelligheid ben ik tevreden. Wie weet waar ik moet zijn? Welke organisatie is geschikt voor mij als 30 plusser?

Laat het me weten!
Alle reacties Link kopieren
Crusj biedt dat aan in verschillende thema's. Het programma is altijd optioneel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Shoestring misschien?
Ik ga zelf ook geregeld alleen weg. Dan met organisaties als estivant, kras of fox reizen. Deze bieden singlereizen aanwin aller leeftijdscategorieën en zowel binnen Europa als daarbuiten. Altijd zeer goed bevallen. Ga dit jaar met Viasarareizen samen met een reisgenote die ik ken van één van de reizen. Dit is geen specifieke alleengaanden reis maar je kunt wel de gezelligheid van anderen opzoeken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een groepsreis is leuk maar op basis van je omschrijving niet wat je zoekt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Estivant? Die hebben vakanties in Europa met een vaste standplaats.

Voor rondreizen organisaties als Shoestring en Fox
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-08-2019 20:34
Een groepsreis is leuk maar op basis van je omschrijving niet wat je zoekt.

Een organisatie als Estivant heeft dat volgens mij wel; zon, strand en cocktails.
Het beschrijft in ieder geval mijn vakantie met hen in Zuid Europa een aantal jaren geleden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Cruise!
Ik ga meestal alleen op vakantie omdat ik anders gewoon nergens kom omdat vrienden geen tijd hebben of geen geld of geen interesse hebben in de landen waar ik heen wil. Stedentrips regel ik zelf altijd en verre reizen doe ik het liefst met een groepsreis zodat je toch reisbegeleiding achterde hand hebt en voor de gezelligheid.

Misschien kun je dit topic eens doorlezen: reizen/stedentrips-in-je-eentje-deel-je ... ges/442766
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit met een single-reis van Fox naar Costa Rica geweest. Een groep met 16 mensen tussen de 24 en 55 jaar. Wat hebben we een lol gehad, erg leuke vakantie!
En qua groepsreizen zijn er echt zoveel organisaties. Wat de een fijn vind, vind de ander helemaal niks. Wat ik altijd doe is vooral veel vergelijken en dan kiezen welke reis me het meest aanspreekt qua locaties en dag tot dag programma.

De een houd van vrijheid en ter plaatste kijken wat je gaat doen, de ander vind een vol programma wel fijn want dat scheelt uitzoeken.

Ik kies ook nooit voor single reizen, maar gewone groepsreizen. Er zitten altijd wel mensen bij die ook alleen gaan of de rest is grotendeels ook alleen :) Single reizen gaan vaak ook net niet wanneer ik wil gaan...
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook rond, maar ik vind het lastig iets te vinden wat betaalbaar is in ongeveer de juiste leeftijdsgroep. Weinig zin om mijn vakantie door te brengen met mensen in een andere leeftijdsfase.
En dan moet het ook nog een beetje aansluiten bij mijn agenda.

Er zijn sites genoeg, ik zou gewoon even googlen als ik jou was!
Ik heb groepsreizen gehad met mensen van rond mijn leeftijd en groepsreizen waar de gemiddelde leeftijd toch wel 55+ was of 60+. En ik moet zeggen dat ik het relaxter vond bij de wat oudere groep. Bij de jongere groep ging alles veel gehaaster en was het van ja gezien, next terwijl ik er graag wat meer de tijd voor nam. Had daardoor ook niet echt aansluiting met de groep. Met de wat oudere groep had ik meer aansluiting en kon ik rustiger dingen bekijken.

Niet dat dit alles perse met leeftijd te maken heeft maar meer met interesse voor de bestemming.
Alle reacties Link kopieren
one2gethertravel.nl . Ben ik in juni mee naar Italie geweest. Heel goed bevallen. De excursies zijn vrijblijvend. De groep bestond uit 13 personen en niet iedereen ging met alle excursies mee, ik bleef zelf lekker op het strand maar was dus nooit alleen. Je kan kiezen uit verschillende leeftijdsgroepen.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
16-08-2019 00:25
Ik heb groepsreizen gehad met mensen van rond mijn leeftijd en groepsreizen waar de gemiddelde leeftijd toch wel 55+ was of 60+. En ik moet zeggen dat ik het relaxter vond bij de wat oudere groep. Bij de jongere groep ging alles veel gehaaster en was het van ja gezien, next terwijl ik er graag wat meer de tijd voor nam. Had daardoor ook niet echt aansluiting met de groep. Met de wat oudere groep had ik meer aansluiting en kon ik rustiger dingen bekijken.

Niet dat dit alles perse met leeftijd te maken heeft maar meer met interesse voor de bestemming.
Herkenbaar. Ik ben eens de jongste geweest en kon het het beste vinden met de oudste (ca 30 en 50 jaar).

Met een andere trip was ik bijna de oudste en kon ik het beste overweg met een van de jongsten (ca 32 en 22).

Leeftijd zegt me sindsdien niet meer zoveel.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
16-08-2019 07:07
Herkenbaar. Ik ben eens de jongste geweest en kon het het beste vinden met de oudste (ca 30 en 50 jaar).

Met een andere trip was ik bijna de oudste en kon ik het beste overweg met een van de jongsten (ca 32 en 22).

Leeftijd zegt me sindsdien niet meer zoveel.

Herkenbaar. Ik kan het gezellig hebben met een echtpaar van 60, een knul van 23 en een goede vriendin van 31. Het gaat me om persoonlijkheid niet om leeftijd.

Ik ben vroeger ook wel eens op vakantie gegaan. Maar dan echt alleen. De contacten die ik toen maakten, waren de leukste.
Met vroeger bedoel ik zo 15-20 jaar geleden. Onder andere naar Parijs en New Orleans (vanuit Texas, waar ik tijdelijk woonde).
Ik heb dat gedaan met Crusj op Cyprus. Was leuk!
Alle reacties Link kopieren
Zou je je niet eens eerst wat richten op die tien dagen die je met 1.30 rond moet komen? En dan kijken hoe het voor de rest gaat voordat je alweer aan uitgeven denkt.
Je stond maanden rood omdat je een gat in je hand hebt. Dicht dat eerst voordat je geld gaat uitgeven aan vakantie.
Voorpret is prima, TO, maar spaar in godsnaam deze vakantie bij elkaar voordat je boekt. Je schreef eerder dat je hoge vaste lasten hebt, het minimale besteedt aan boodschappen en dan maar net uitkomt. Dus neem de tijd voor je spaardoel!
Alle reacties Link kopieren
Nu alvast oriënteren voor 2021 kan natuurlijk wel. Tijd genoeg om iets leuks uit te zoeken.
Lijkt me erg moeilijk om met een krap budget op vakantie te gaan. Je geeft toch altijd meer uit dan je van plan was. Zeker als je alleen bent. Ik bereken mijn vakantie budget altijd erg ruim, vooral als ik naar plekken ga waar ik waarschijnlijk nooit meer kom.
Dat is altijd het bedrag wat ik ongeveer denk uit te geven aan de hand van wat andere toeristen per dag uitgeven plus een paar honderd extra voor noodgevallen als er iets gebeurd. Als je naar Londen gaat kun je nog zeggen van dat doe ik een volgende keer wel. Maar als je in China bent... komt er dan wel een volgende keer?

Kortom ik doe alles wat ik wil als ik er ben, tenzij ik het echt veel te duur vind, en dan bekijk ik thuis de 'schade' wel. Hou ik over dan is dat mooi want dan hoef ik minder lang voor m'n volgende vakantie te sparen. Zijn er andere belangrijkere zaken waardoor ik aan mijn vakantie potje moet komen.. jammer dan maar dan begin ik weer wel opnieuw met sparen voor de vakantie.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 14:00
0.42% gewijzigd
Ik hoop dat je dan meer uit te geven hebt, dan € 1,50 voor 10 dagen.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
16-08-2019 08:29
Ik heb dat gedaan met Crusj op Cyprus. Was leuk!
Ik ook, jij toevallig ook vorig jaar april? ;-)
Moet wel zeggen dat al met al zo'n vakantie wel duurder uitvalt dan als je zonder groep gaat maar dat is logisch. Je betaalt toch voor de service.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 12:30
Ik hoop dat je dan meer uit te geven hebt, dan € 1,50 voor 10 dagen.
:HA:

Ik zat er al op te wachten.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven