New York zelf regelen of pakketreis

16-08-2019 11:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil volgende meivakantie graag naar New York. Had al voorlopig een hotel geboekt via booking. Dat kan nog tot vrij last minute geannuleerd worden. En ik was nu naar vluchten aan het kijken... die zijn pittig aan de prijs zie ik.
Uit interesse ook eens gekeken bij pakketreis (kras.nl) en dat lijkt een stuk voordeliger. Alleen staat periode tot mei volgend jaar er nog niet op, ik kan alleen de prijzen tem maart bekijken.

Wat is jullie ervaring ? Hebben jullie alles zelf los geregeld of is zo'n pakketreis toch wel het overwegen waard ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Zelf geregeld. Ik ben afgelopen april geweest.
Alleen is de meivakantie een vrij dure periode. Je kunt niet buiten de vakantie gaan?
Tickets is gewoon goed in de gaten houden en verschillende vliegvelden vergelijken. Ik heb in januari geboekt voor april en was 380 euro voor de tickets kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met mijn dochter gaan, dus zit inderdaad aan de schoolvakantie vast. Maar ben flexibel met vertrekplaats, dus kan ook via België of Duitsland vliegen. Daar speelt het meivakantie effect minder denk ik ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook los doen. Het scheelt zeker om dan via Belgie of Duitsland te vliegen. We hadden afgelopen april een goede aanbieding, directe vlucht met United vanaf Brussel voor 340 pp inclusief koffer. Ik kijk altijd via de app van Momondo. Een tijdje goed in de gaten gehouden en dan ineens is er een aanbieding, die kan ook ineens de volgende dag weer weg zijn. We hebben toen eind september geboekt voor april. Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Als je een beetje flexibel bent met data kan het ook nog schelen om niet in het weekend te vliegen.
Ik wil er volgend jaar ook heen en ik neig naar zelf regelen omdat ik dat altijd doe met city trips maar ik heb gehoord dat het wel eens goedkoper kan zijn via een reisorganisatie. Maar of dat ook voor mij zo is, aangezien ik alleen ga, geen idee.
Een kennis van mij woont in New York en die raadde mij ten zeerste af om via AirBnB iets te regelen. Was ik ook niet echt van plan.

Misschien de KLM wereldweken in de gaten houden? Geen idee wanneer die ook alweer zijn maar vorig jaar hadden ze een leuke deal voor New York.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het nu nog vrij duur is omdat het nog heel lang duurt voordat het mei is. Gok dat je rond november meer kans hebt op een redelijke prijs voor vliegtickets.
Ik ben een aantal jaar geleden in mei naar New York gegaan. Ik heb toen via d-reizen geboekt. Bij het uitzoeken van de reis heb ik ook de vluchten en hotelprijzen zelf opgezocht en de pakketdienst was elke keer stukken goedkoper.
Wij zijn qua hotel uiteindelijk heel mooi terecht gekomen en dat had ik echt niet zelf voor die prijs kunnen boeken.
Alle reacties Link kopieren
Zelf regelen.... ik ben in december geweest en was toch zo godsgruwelijk blij dat we zelf ons hotel uitgezocht hadden. Het hotel wat bij de pakketreis zat, die qua prijs vergelijkbaar was met wat wij betaalden, was echt zoveel slechter dan ons hotel.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Tickets en hotel heb ik los geboekt. In ben in juni geweest. Zo moeilijk is het niet. Ik ging 7 nachten voor de prijs van een 5 daagse pakket prijs

Zó lastig is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van je eigen voorkeur.

Er gaan heel veel vluchten naar NY en een accommodatie is via de bekende platforms zo geboekt.

Voordeel van een pakketreis kan zijn dat je een Nederlands aanspreekpunt voor de gehele reis hebt, dat de reis financieel is gedekt door SGR, dat de reisorganisatie aansprakelijkheid draagt in geval e.a.a niet oke is, dat je te maken hebt met Nederlandse reisvoorwaarden en dat je naar een geschillencie kunt stappen. Nadeel is dat het duurder kan zijn (de reisorganisatie moet ook verdienen) en dat je minder keuze hebt in vluchten en accommodatie
Foodisgood schreef:
16-08-2019 11:51
Ik denk dat het nu nog vrij duur is omdat het nog heel lang duurt voordat het mei is. Gok dat je rond november meer kans hebt op een redelijke prijs voor vliegtickets.
Hoe eerder je boekt, hoe meer kan op goedkope vliegtickets.
Ik boek rond deze tijd ook altijd mijn ticket voor in de meivakantie.
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
16-08-2019 14:04
Hoe eerder je boekt, hoe meer kan op goedkope vliegtickets.
Ik boek rond deze tijd ook altijd mijn ticket voor in de meivakantie.
Dat klopt helemaal niet. De prijs van een ticket wordt afgestemd op daadwerkelijke verkoopinformatie. In het begin is er een standaardprijs. Gaat de verkoop hard, dan kan die prijs omhoog, gaat het niet lekker met de verkoop, gooien ze de prijs omlaag. Als je dus nu al boekt (dit is dus echt heel vroeg) krijg je de standaardprijs. Airlines spelen er ook op in op welke momenten mensen vaak tickets boeken: na de zomervakantie (voor hun volgende vakantie), in januari (somber weer, denken aan zomervakantie) etc.

Ik heb nog nooit een pakketdeal genomen voor New York (en ga toch vrij regelmatig). Daar zitten over het algemeen nooit de leuke hotels en b&b's bij. Gewoon zo nu en dan wat prijzen in de gaten houden en een beetje rondneuzen op airbnb en boeking.com. De KLM werelddeal weken komen er vast ook nog aan, en daar zit New York meestal wel bij. Andere airlines hebben ook nog genoeg aanbiedingen de komende maanden.

Wel ontzettend leuk zeg, om met je dochter naar New York te gaan!!
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
16-08-2019 14:15
Dat klopt helemaal niet. De prijs van een ticket wordt afgestemd op daadwerkelijke verkoopinformatie. In het begin is er een standaardprijs. Gaat de verkoop hard, dan kan die prijs omhoog, gaat het niet lekker met de verkoop, gooien ze de prijs omlaag. Als je dus nu al boekt (dit is dus echt heel vroeg) krijg je de standaardprijs. Airlines spelen er ook op in op welke momenten mensen vaak tickets boeken: na de zomervakantie (voor hun volgende vakantie), in januari (somber weer, denken aan zomervakantie) etc.

Ik heb nog nooit een pakketdeal genomen voor New York (en ga toch vrij regelmatig). Daar zitten over het algemeen nooit de leuke hotels en b&b's bij. Gewoon zo nu en dan wat prijzen in de gaten houden en een beetje rondneuzen op airbnb en boeking.com. De KLM werelddeal weken komen er vast ook nog aan, en daar zit New York meestal wel bij. Andere airlines hebben ook nog genoeg aanbiedingen de komende maanden.

Wel ontzettend leuk zeg, om met je dochter naar New York te gaan!!
Bij vliegtickets is er geen wet die zegt als je vroeg boekt dat je dan altijd voordeliger uit bent dan wanneer je laat boekt. Er zijn heel veel variabelen. Het is ook niet zo dat niet geboekte stoelen altijdg tegen afbraakprijzen worden gedumpt. In het algemeen - dus niet altijd - ben je als vroegboeker van losse vliegtickets voordeliger uit en dan m.n. voor de populaire periodes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er echt zin in ... wil mijn 50ste verjaardag daar met mijn dochter vieren.
Voor de ervaren NY gangers: vliegen jullie steeds vanaf AMS ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik zou liever los boeken, vind het te leuk om het zelf uit te zoeken.

Nadeel van pakketreizen vind ik dat je vaak niet (of beperkt) kunt kiezen met welke airline je op welk tijdstip vliegt. Juist naar NY zijn er volgens mij wel meer opties, helemaal als je ook vanuit België of Duitsland kan vliegen.

Ik heb wel een keer een pakketreis (alleen vlucht + hotel) via Expedia geboekt. Daar had je wel keuze in vluchten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
16-08-2019 14:24
Bij vliegtickets is er geen wet die zegt als je vroeg boekt dat je dan altijd voordeliger uit bent dan wanneer je laat boekt. Er zijn heel veel variabelen. Het is ook niet zo dat niet geboekte stoelen altijdg tegen afbraakprijzen worden gedumpt. In het algemeen - dus niet altijd - ben je als vroegboeker van losse vliegtickets voordeliger uit en dan m.n. voor de populaire periodes.
Dat zeg ik toch ook? Vroeger boeken is vaak wel voordelig, maar niet al driekwart jaar van te voren. Dan spelen de variabelen nog niet zo. Er is dan voor een airline geen enkele reden om tickets meteen al goedkoop aan te bieden, je zou dat instrument daarna namelijk niet meer kunnen gebruiken. Zie ook hier: https://www.businessinsider.nl/5-tips-o ... en-559915/

On topic: @TO: Ja, ik vlieg eigenlijk altijd via AMS, maar dat komt omdat ik heel dichtbij Schiphol woon. Als ik via België of Duitsland zou vliegen, dan moet je die kosten en ook die moeite (tijd) ook meerekenen. Dan is een prijsverschil van ca 80 euro al niet echt meer de moeite waard als je in je eentje bent. Ligt er dus een beetje aan waar je woont. Een tussenstop vind ik ook niet echt optimaal, maar dat hangt ervanaf hoe lang je gaat, hoe lang de overstaptijd is en hoeveel geld het scheelt. Ik betaal liever ca 80 euro extra dat ik dan 3 uur korter onderweg ben (en dus minder moe). Er zijn tegenwoordig best wat goedkope maatschappijen die voor weinig naar NY gaan. Die tickets zijn erg uitgekleed, dus check altijd goed wat het meenemen van bagage kost, of je extra moet betalen voor entertainment etc. Vaak is eten ook niet inclusief, maar dat kun je wel zelf meenemen. Ik vind het vaak niet zo de moeite waard om met een low cost te gaan.

Een andere factor die ik meeneem is hoe laat je daar aankomt en vertrekt. Ik kom het liefst in de avond aan, dan kan je je even opfrissen, hapje eten en dan gaan slapen. Ben je snel van je jetlag af. 's morgens vroeg aankomen is vervelend (hotelkamer vaak nog niet beschikbaar) en midden in de nacht zou ik ook niet zo snel voor kiezen in mn eentje of met een dochter.

Deze factoren spelen trouwens bij een pakketreis ook mee: check altijd welke vlucht er precies bij zit en of je dat de moeite waard vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven