Wandelen Mallorca

25-08-2019 11:24 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Over 3 weken ga ik een week op vakantie naar Mallorca en wil daar graag 2 à 3 dagen een mooie lange wandeling gaan maken.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips?

Vorig jaar kloof wandelingen gemaakt op Kreta en de bewegwijzering was daar niet helemaal goed dus paar keer bijna verdwaald. ( lang leve google maps!)

Is het aan te raden om te wandelen met een gids? Of is alles goed bewegwijzerd?

Ik ben een ervaren wandelaar ( oostenrijk, zwitserland en duitsland) en heb gelezen dat sommige afdalingen vrij stijl kunnen zijn met losse stenen.

Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Prachtig wandelen daar! Het eiland is vrij strak verdeeld in een vlak, plat gedeelte (zuid oost) en het bergachtige, meer beboste noorden.
Bij Pollenca lopen prachtige routes, bij Lluc ook.
Wij hebben er maar vrij korte wandelingen gemaakt dus hoe goed alles aangegeven staat als je verder gaat durf ik niet te zeggen.
Ken je de site Wikiloc? Daar kijk ik graag voor wandelroutes.
Alle reacties Link kopieren
Ja het Tramutana gebergte natuurlijk! Prachtige wandelingen. Vanuit Biniaraix is er een startpunt van een wandeling van een dag, maar er zullen er wel meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Ik zal eens op die site gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een korte maar , best zware vond ik, wandeling gemaakt vlakbij Cala Mesquida. Moesten echt klimmen en klauteren. Mooi uitzicht wel toen ik eenmaal boven was. We waren ook verkeerd gelopen ook nog, zagen ineens de paaltjes nergens meer.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Wikiloc, daar staan per regio/dorp oa wandelingen (en fietsroutes) die erop zijn gezet door andere enthousiastelingen. Je kunt er zelf ook aan toevoegen. Ik heb er al flink wat leuke wandelingen van gelopen, erg handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven