Zomervakantie 2020 Duitsland

25-08-2019 17:32 21 berichten
Ik ga al jaren met mijn eigen kampeermiddel naar Frankrijk, maar zou volgend jaar zomer toch graag eens ergens anders naartoe gaan.
Wat zijn mijn eisen:
Niet verder dan 750 km bij Utrecht vandaan
Redelijke kans op mooi weer
Camping die voor 1 persoon rond de 25 euro per nacht kost (inclusief elektriciteit)
Gezelligheid op de camping in de vorm van (live) muziekavonden of een leuk café o.i.d.
Veel te zien in de omgeving/ mooi wandel of fietsgebied
(Klein) zwembad op de camping

Ik zat te denken aan het zwarte woud in Duitsland, maar wellicht hebben jullie goede ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Ik wou ook zeggen het Zwarte Woud, meeste kans op mooi weer, prachtig om te wandelen en gezellige dorpjes en stadjes.
Denk wel aan een mileusticker of zoek goed uit waar je niet mag komen.
O tof!
Heb je suggesties qua campings?
Geen tips wat campings betreft, wel wat regio betreft: Berchtesgadener land, echt prachtig daar.
Wij zijn afgelopen zomer door Duitsland gegaan met de caravan :) we zijn begonnen vlakbij Hannover, toen bijna 2 weken bij Berlijn gestaan en daarna nog een paar dagen vlak bij Winterberg. Het is ons best goed bevallen, al moet ik wel zeggen dat Duitsers best luidruchtig kunnen zijn op de camping. Best vaak muziek aan of met een groepje zitten drinken met bijbehorend geluid tot laat op de avond. De rusttijden werden daarbij niet in de gaten gehouden. Dat vond ik wel minder.
De omgeving van Winterberg vonden wij het mooist. Bij Berlijn was het best doods qua dorpjes. Beetje uitgestorven en echt Oostblok. Maar we hadden in die omgeving veel uitjes gepland, dus vandaar dat we daar langer verbleven.
Een camping vinden met zwembad is in Duitsland wel best lastig. Alleen de camping bij Berlijn had een zwembad, dat was net 2 weken geleden geopend daar. Veel campings in Duitsland hebben natuurwater of een regeling met het gemeentezwembad ofzo. En bereid je voor op douchemuntjes. Wij hadden ze op 2 van de 3 campings.
Milieusticker hebben wij gewoon voor de zekerheid aangeschaft. Uiteindelijk niet nodig gehad, maar we hoefden ons iig niet af te vragen of we ergens wel mochten rijden of niet. In Duitsland betaalden we er €5,- voor.
Eiffel of moezel
Camping Iller in Aitrach is ook mooi...wandel en fietsgebied is goed bereikbaar! Supermarkt op fietsafstand, broodjes op camping en je kunt er eten.

Het is overdag een levendige camping, maar in de avond heerlijk rustig.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
25-08-2019 17:40
O tof!
Heb je suggesties qua campings?
Je kan op eurocamping.nl kijken. Veel campings in het Zwarte Woud hebben wel een zwembad of liggen inderdaad naast het gemeente zwembad, maar dat vind ik geen probleem..
Polsjef schreef:
25-08-2019 18:25
Camping Iller in Aitrach is ook mooi...wandel en fietsgebied is goed bereikbaar! Supermarkt op fietsafstand, broodjes op camping en je kunt er eten.

Het is overdag een levendige camping, maar in de avond heerlijk rustig.
Wil TO juist niet in de avond reuring?
chrys schreef:
25-08-2019 18:19
Eiffel of moezel
En Zwarte woud, allemaal erg mooi qua omgeving.
Polsjef schreef:
25-08-2019 18:25
Camping Iller in Aitrach is ook mooi...wandel en fietsgebied is goed bereikbaar! Supermarkt op fietsafstand, broodjes op camping en je kunt er eten.

Het is overdag een levendige camping, maar in de avond heerlijk rustig.
Ziet er goed uit, dankjewel voor deze tip!
Het is een vier sterrencamping, maar qua prijs zou je dat niet zeggen! (Of komen er kosten bij die ze op de website niet vermelden?)
Lucifer2018 schreef:
25-08-2019 18:36
Wil TO juist niet in de avond reuring?
Hoeft niet per se, het zou wel leuk zijn als er 1x per week live muziek zou worden gespeeld o.i.d., of als er een leuke bar in de buurt zou zitten. Als dat er niet is, maar er overdag veel te doen en te zien is vermaak ik me ook prima :-]
Polsjef schreef:
25-08-2019 18:25
Camping Iller in Aitrach is ook mooi...wandel en fietsgebied is goed bereikbaar! Supermarkt op fietsafstand, broodjes op camping en je kunt er eten.

Het is overdag een levendige camping, maar in de avond heerlijk rustig.
ook in het hoogseizoen? Dan sla ik hem even op, klinkt goed :)
Theamuts schreef:
25-08-2019 18:37
Ziet er goed uit, dankjewel voor deze tip!
Het is een vier sterrencamping, maar qua prijs zou je dat niet zeggen! (Of komen er kosten bij die ze op de website niet vermelden?)
Het viel ons wel op in dl dat de prijs vaak is voor kale plek met caravan of tent en dan nog apart voor de volwassenen, kinderen en elektriciteit. En op 1 camping kregen we nog een naheffing voor de elektriciteit. Je betaalde een x bedrag voor het aansluiten (lees, eigenaar deed de kast met slotje open, stak de stekker erin, schreef de stand op en sloot het kastje weer af) en bij uitchecken moest hij dus de stekker er weer uit halen en schreef de nieuwe stand op. En het verbruik werd doorberekend bij de afrekening. In Frankrijk en Nederland is vaak de prijs op de site of in de folder incl stroom en 2 volwassenen. Dat staat er dan wel bij ook.
Theamuts schreef:
25-08-2019 18:37
Ziet er goed uit, dankjewel voor deze tip!
Het is een vier sterrencamping, maar qua prijs zou je dat niet zeggen! (Of komen er kosten bij die ze op de website niet vermelden?)
Nee...het is niet een dure camping 😅. Het sanitair is iets verouderd, maar erg schoon. Wel is de locatie bepalend. Er zijn stukjes bij waar je niet wilt staan in je eentje.
Whomi schreef:
25-08-2019 19:15
ook in het hoogseizoen? Dan sla ik hem even op, klinkt goed :)
Wij stonden er volop bin hoogseizoen. Maar er zijn veel gezinnen met kinderen en die gaan op tijd naar bed. Er is wel wat animatie maar niet teveel. Er is ook een plekje waar je in de avond een borrel kan drinken. Verder zijn er redelijk grote plaatsen in de buurt war je naar toe kan voor reuring.
De Warsberg in Saarburg. Prachtige camping!
Pfalz, Eiffel, Zwarte Woud. Ik vond de Pfalz en het Zwarte Woud het mooist. Maar deze gebieden geven geen garantie op mooi weer. Wel goed aan te rijden vanuit NL.
Polsjef schreef:
25-08-2019 19:26
Nee...het is niet een dure camping 😅. Het sanitair is iets verouderd, maar erg schoon. Wel is de locatie bepalend. Er zijn stukjes bij waar je niet wilt staan in je eentje.
Waarom niet? En om welke plekken gaat dat?
Theamuts schreef:
25-08-2019 19:43
Waarom niet? En om welke plekken gaat dat?
Dat zijn plekjes bij het speelveld. Lijkt mij niet geschikt voor alleenstaande. Dan ben je vroeg wakker. Verder is het midden om en nabij de camping...hutje mutje....dan kun je bij je buren op de koffie.

Als je echter op de sonneweide staat dan heb je een prachtig uitzicht, groot plekje en rust. Maar dat zou ik reserveren. Toewijzing gaat wel op aankomst tenzij je geserveerd hebt. Maar camping is echt superleuk.
watdachtjehiervan schreef:
25-08-2019 19:32
De Warsberg in Saarburg. Prachtige camping!
Dat is wel een heel massale camping, eigenlijk ben ik meer op zoek naar een kleine tot middelgrote camping.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven