Wat was jouw allerfijnste vakantie met jonge kinderen ?

25-08-2019 18:54 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij ( man , kind van 8 en ik) reizen vaak . Eigenlijk altijd verre bestemmingen : Australië , VS, Afrika , Azië. We zijn de laatste dagen wat aan het brainstormen voor volgende zomer en komen er niet helemaal uit. Man wil graag naar Bali of Thailand. Ik neig ineens meer naar Europa. In de mei vakantie gaan we naar Florida en ik heb eigenlijk niet heel veel zin in weer een lange vlucht in juli. Ik wil ook graag wat langer op een plek blijven en relaxen i.p.v. om de 3 dagen verkassen.

Maar wat is het alternatief ? We waren 2 jaar terug in Spanje maar veel te heet en mwah. Zijn beiden geen Frankrijk fans tenzij iemand de ultieme kindvriendelijke tip heeft , mag een beetje luxe.

Wat was jouw fijnste vakantie met kinderen ? Ver weg of Europa ? ( geen Nederland)

Ik hoor het graag !
Alle reacties Link kopieren
Wat zoek je? Wij hebben ultiem genoten in een Robinson resort in Marokko bijvoorbeeld maar ook geweldige rondreizen gemaakt in Schotland of scandinavie
Alle reacties Link kopieren
In een huisje of stacaravan dicht bij de zee. Zand en water, meer hebben ze niet nodig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Recent; Kroatie. Minder recent en minder interessant in de zomer, Fins Lapland.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-08-2019 19:00
In een huisje of stacaravan dicht bij de zee. Zand en water, meer hebben ze niet nodig.
Welke “ze” heb je het over ?
Alle reacties Link kopieren
Duitsland vind ik mooi, omgeving Trier, maar ook Altmühltal, Fichtelgebergte, regio Pottenstein.
Veel te zien, overal zwembaden en meertjes, redelijk netjes, leuke bergwandelingen, oude kastelen, in Altmühltal ook fossielen zelf te zoeken.

Dit jaar waren we in Oostenrijk, regio Salzburg.
In Salzburg een soort Nemo museum, Haus der Natur, hele dag zoet geweest.
Jarig_Jetske schreef:
25-08-2019 19:03
Welke “ze” heb je het over ?

Die van haar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Jarig_Jetske schreef:
25-08-2019 19:03
Welke “ze” heb je het over ?
De kinderen natuurlijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wij reizen ook graag maar wisselen het af met vakanties in Europa. Vanwege financiën en omdat we niet altijd lang willen vliegen, een verre reis best wat geregel is etc. Fijne vakanties in Europa waren Italiaanse en Portugese eilanden. In een kleinschalige accommodatie of vakantiehuis, liefst met zwembad, en een huurauto.
Genoeg te zien (natuur en/of cultuur) maar ook tijd en mogelijkheden voor de kinderen om te zwemmen etc.
Alle reacties Link kopieren
eeka schreef:
25-08-2019 19:00
Wat zoek je? Wij hebben ultiem genoten in een Robinson resort in Marokko bijvoorbeeld maar ook geweldige rondreizen gemaakt in Schotland of scandinavie
Ik vind Marokko echt fantastisch maar ontzettend heet in de zomer denk ik ?

Wat we zoeken is : zon , kleinschalig, zwembad , iets van animatie misschien maar dan meer als een knutselclub ofzo. Zijn geen kampeerders maar huren van trekcaravan met eigen sanitair zou ook nog een optie zijn. Verder lekker eten en wijn. Dorpje in de buurt. Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-08-2019 19:04
De kinderen natuurlijk.
Maar die kinderen gaan met ouders en die willen graag meer dan zand en water.
Houden jullie van dieren? Dan zou een vakantie op een boerderij in Duitsland of Oostenrijk met ook een meer in de omgeving om in te zwemmen leuk kunnen zijn.
anoniem_387696 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 19:10
0.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
25-08-2019 19:03
Die van haar ;-)
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Mallorca, heel mooi en kindvriendelijk en je bent er in een scheet en een zucht.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 20jaar terug, met vrienden. Beiden een baby
UK. We hadden het er net over. Maar goed we herinneren ons alleen de lol niet slecht slapen, gedoe met eten etc
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
25-08-2019 19:02
Recent; Kroatie. Minder recent en minder interessant in de zomer, Fins Lapland.
Hoe beviel Kroatië ? Ik hoor daar veel goeie verhalen over. Waar heb je gelogeerd ?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
25-08-2019 19:05
Wij reizen ook graag maar wisselen het af met vakanties in Europa. Vanwege financiën en omdat we niet altijd lang willen vliegen, een verre reis best wat geregel is etc. Fijne vakanties in Europa waren Italiaanse en Portugese eilanden. In een kleinschalige accommodatie of vakantiehuis, liefst met zwembad, en een huurauto.
Genoeg te zien (natuur en/of cultuur) maar ook tijd en mogelijkheden voor de kinderen om te zwemmen etc.
Ja leuk ! Portugal staat nog op het lijstje . Zou je wat namen van accomodaties kunnen noemen ?
Alle reacties Link kopieren
Toscane! Echt geweldig.. mooie omgeving, leuke stadjes
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
25-08-2019 19:08
Houden jullie van dieren? Dan zou een vakantie op een boerderij in Duitsland of Oostenrijk met ook een meer in de omgeving om in te zwemmen leuk kunnen zijn.
Ja we houden van dieren . Klinkt ook erg goed !
Als ik je lijstje zie met waar je al geweest bent zou ik Canada pakken.
Jarig_Jetske schreef:
25-08-2019 19:11
Hoe beviel Kroatië ? Ik hoor daar veel goeie verhalen over. Waar heb je gelogeerd ?

Wij zaten hier: http://www.vranjica-belvedere.hr/?lang=nl

Apartement was oude meuk, maar de omgeving heel leuk. Je kan alles met de boot, ferry of kleine bootjes, doen.
Ik vond het vooral ook prettig dat het vrij zuidelijk in Kroatie was, want in het noorden veel grote campings met Nederlandse enclaves. Waar wij zaten veel meer verschillende nationaliteiten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van 3 weken Bali.
Super gehad en ook de kinderen vonden het geweldig!!!
Elke 3 dagen verkassen is niet nodig.
Vanuit Sanur kun je bijna het hele eiland bezoeken.
Wij zijn wel een paar dagen naar het noorden gegaan om te snorkelen en dolfijnen te bekijken en ermee mee te zwemmen op zee.
Meest fantastische ervaring ooit!!

Dus tja...ik zou zeggen....stap toch dat vliegtuig weer in!
Alle reacties Link kopieren
Jarig_Jetske schreef:
25-08-2019 19:11
Hoe beviel Kroatië ? Ik hoor daar veel goeie verhalen over. Waar heb je gelogeerd ?
Wij istrie, ik hoef nooit meer
Jarig_Jetske schreef:
25-08-2019 19:14
Ja leuk ! Portugal staat nog op het lijstje . Zou je wat namen van accomodaties kunnen noemen ?
Wij waren op Madeira en Soa Miguel (Azoren).
Op Sao Miguel zaten we in een Airbnb, op Madeira in Quinta Mae dos Homens (Funchal).

Maar ik weet niet of het is wat jullie zoeken want wij hebben bv nooit accommodatie met animatie.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
25-08-2019 19:18
Wij zijn net terug van 3 weken Bali.
Super gehad en ook de kinderen vonden het geweldig!!!
Elke 3 dagen verkassen is niet nodig.
Vanuit Sanur kun je bijna het hele eiland bezoeken.
Wij zijn wel een paar dagen naar het noorden gegaan om te snorkelen en dolfijnen te bekijken en ermee mee te zwemmen op zee.
Meest fantastische ervaring ooit!!

Dus tja...ik zou zeggen....stap toch dat vliegtuig weer in!
Was het niet heel druk ? Plastic soep in de zee ? Ben je alleen in Sanur gebleven ? Wat hebben jullie nog meer gezien ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven