Camping Vendée (/andere regio) glijbanen, voetbal, NL jeugd

28-08-2019 10:26 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alweer aan het nadenken voor de zomervakantie volgend jaar. Dit jaar hebben we een verre reis gemaakt, volgend jaar voor ons weer een campingvakantie.
Even financieel weer wat rustiger aan (al kriebelt het wel hoor, maar een volgende verre reis zal hopelijk over 2-3 jaar weer komen).

Wij houden wel van Frankrijk en Italië qua campings. Zou ook graag eens naar Duitsland willen maar daar vind ik geen campings die aan mijn wensenlijstje voldoen.

Nu lijkt de Vendée mij wel eens leuk. Een voor ons nieuwe streek en een keer vlakbij de kust, lijkt mij ook leuk. Anderzijds wel een risico qua weer, denk ik?

Mijn pubers van dan 13 en 16 willen graag een (middel)grote camping met een groot zwembad met meerdere glijbanen en ook een voetbalveld met kunstgras (of multisportterrein ofzo). En gezien het contact leggen is de aanwezigheid van Nederlandse leeftijdsgenoten wel een must. Nu heb ik de indruk dat de Vendée niet heel populair is en je er vooral Fransen treft. Dat lees ik ook op reviews.
Wie heeft er dus tips voor een camping die aan het wensenlijstje voldoet en op Zoover ook een 7+ scoort?

Aangezien we met een caravan rijden, willen we liever niet meer dan 900 km totaal rijden (en daar doen we al 2 dagen over).
Een andere streek (of land) mag ook, mits deze ook binnen de rijafstand blijft. We zijn al eens geweest in de Jura op camping Domaine de Chalain, in de Loire op Les Alicourts en in Bretagne bij Domaine des Ormes. Dus iets nieuws / andere streek ontdekken vind ik wel leuk.

Het liefst hebben mijn kids wat meer spectaculaire glijbanen, met zo’n ton ofzo, of hele steile of met banden ofzo.
Ik weet dat campings van Capfun zulke aquaparken heeft, dat ziet er ook erg goed uit. Helemaal top. Maar ik haak (sorry) toch af als ik maar 60-90 reviews lees en er zeer weinig van recente datum zijn.

Maar zoiets zou helemaal top zijn, en dan met voetbalkooi en Nederlands pubers.
Wie kan me wat ideetjes aandragen?
Alle reacties Link kopieren
we zijn jarenlang naar La tranche sur mer op vakantie geweest. Ken helaas geen campings, want we huren altijd een huis. Maar onze pubers vonden het altijd erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
In Saint Gilles Croix de Vie, camping les Cypres, waren behoorlijk wat Nederlanderse pubers, vlakbij het strand, binnen en buiten zwembad (zonder glijbanen). Maar daar in de buurt waren nog meer campings met grotere glijbanen. Ik vind het een leuke streek, we gaan er al jaren heen. Het weer kán wisselvallig zijn, er valt wel eens een buitje, maar ik heb al jaren mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu op een capfun camping. Valt mij op dat er heel veel Fransen zijn, bijna geen NL (toeval, vorig jaar was het andersom volgens verhalen) ik denk dat het qua grootte te groot is, ik vind het erg massaal en hutje mutje. Zwembad capaciteit is max 303 personen. En dus constant druk, afgeladen druk.
Alle reacties Link kopieren
La Pinède in Les Mathes/La Palmyre, maar ik denk dat het misschien net te ver is?
Alle reacties Link kopieren
Wij waren bij camping Village de La Guyonnière. Deze camping heeft een mooi zwembad met twee glijbanen en stroomversnelling. Verder ligt het direct aan een meertje en 15 minuten van het strand. Op de camping zijn veel sportfaciliteiten. Wij waren er met 2 jongere kinderen, maar onze buurpubers hebben zich er uitermate vermaakt, vooral met andere pubers.
Nadeel vond ik dat ik de omgeving in de Vendée vrij saai vond.

Oh ja achter de camping op 5 min zit een heel groot klimpark met zo'n 30 klimparcoursen.
Alle reacties Link kopieren
Qua weer weet ik eigenlijk niet. Wij waren er vorig zomer. De eerste week was het rond de 35 graden en de tweede week rond de 30. Maar in dezelfde periode was het toen in Nederland en de rest van Europa ook heel warm.
Alle reacties Link kopieren
De vendee vond ik als puber ( nu nog niet trouwens maar dat komt omdat ik 18 jaar lang elke zomervakantie weer naar Frankrijk gesleept ben) aan, echt totaal niets te doen ook nog eens niet zeker van mooi weer... in Saône en Loire zijn wel n paar grotere campings en ook bv grotten en chateaus om te bezichtigen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vooral die kant op gegaan omdat de pubers wilden leren surfen..... Nu gaan we naar Biarritz.....Omdat we nu allemaal surfen.
Alle reacties Link kopieren
Le Pin Parasol al bekeken?
Wij waren enkele jaren geleden op een kleinschalig vakantiepark aan hetzelfde meer en toen zaten er op die camping verschillende Nederlanders in het animatieteam.
Wij vonden de omgeving mooi, niet heel spannend maar we hebben er ons zeker niet verveeld.
Alle reacties Link kopieren
Even reageren.

La Pinede is echt te ver, dat is ruim 1.020 km en dat vinden we wel erg veel.
Biarittz is bekend om het surfen inderdaad, dat wist ik, lijkt me ook een gezellige streek maar is ook echt te ver.

Village de Guyonniere heb ik bekeken. Vind het zwembad niet erg groot, maar ziet er verder wel netjes uit.
Le Pin Parasol ziet er ook goed uit. Leuke glijbanen denk ik. Lees wel dat er vrijwel alleen Engelse zitten, mwah......

Is de regio echt zo saai? Leuk dorpjes, een waterpark of attractiepark, geen bezienswaardigheden ? Ik wil niet elke dag weg (en de kinderen al helemaal niet) maar om de paar dagen iets bekijken vind ik wel leuk.

Adelaar, een leuke tip voor een supercamping in de Loire mag ook hoor, al hebben we die regio, incl. kastelen inderdaad, destijds al bekeken omdat we minder goed weer hadden.
Alle reacties Link kopieren
La Garangeoire, prachtige camping in de Vendée. Ben net terug, schitterend weer gehad.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn naar Nantes en Puy du Fou geweest, was wel even rijden.
Wat leuke dorpjes aan zee bezocht, rond het meer gewandeld, klimpark, ... aan de kust zijn er ook grotere waterpretparken enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Vendée helemaal niet saai en kom er sinds mijn jeugd. In de laatste vakantie kwam ik op een dorpsfeest terecht en dat was heel erg leuk. Ook zijn er kermissen, zwembaden, dorpjes, haventjes en de zee is met de flinke eb en vloed ook altijd leuk. Fietsenverhuur, kanovaren (of suppen).
Wij hebben een paar jaar geleden met peuter op “ le clarys plage” bij st Jean de monts een stacaravan gehuurd. Toen nog buiten het seizoen. Niet veel Nederlanders maar wel Britten en Ieren. ( je pubers spreken vast Engels). De glijbanen zijn niet superspectaculair, maar in het hoogseizoen is er wel kermis vlakbij de camping en het strand is wel op een paar 100 meter.

Er zijn langs de weg waar de camping aan ligt heel veel campings, dus vast ook wel een met betere glijbaan.
Alle reacties Link kopieren
La Garangeoire ziet er ook netjes uit, maar ook erg weinig beoordelingen.
Hmmm....maakt het wat twijfelachtig voor mij. Maar ik hou em in het achterhoofd.

Le Clarys Plage scoort niet erg hoog op Zoover, en lijkt me wat meer op jongere kinderen gericht. En voetbalveld in een zandbak, sorry krijg ik er hier niet doorheen.

En mijn oudste haat Engels en mijn jongste begint er net mee dus zal ook nog geen best woordje spreken. En ze willen dat gewoon niet, ze willen gewoon chillen in hun eigen taal. Tja.

Ik vind het moeilijk. Het is het allemaal gewoon net niet ofzo (en ja, ik weet dat ik wat wensen heb...).
Wil je per se de Vendee? Ik zou zuidelijker gaan, voor tieners veel leuker wat zee/golven/surfen/bodyboarden betreft. Stikt van de Nederlanders daar.

Kijk eens naar de campings van Yelloh Village.
mamaonbekend schreef:
28-08-2019 22:34
La Garangeoire ziet er ook netjes uit, maar ook erg weinig beoordelingen.
Hmmm....maakt het wat twijfelachtig voor mij. Maar ik hou em in het achterhoofd.

Le Clarys Plage scoort niet erg hoog op Zoover, en lijkt me wat meer op jongere kinderen gericht. En voetbalveld in een zandbak, sorry krijg ik er hier niet doorheen.

En mijn oudste haat Engels en mijn jongste begint er net mee dus zal ook nog geen best woordje spreken. En ze willen dat gewoon niet, ze willen gewoon chillen in hun eigen taal. Tja.

Ik vind het moeilijk. Het is het allemaal gewoon net niet ofzo (en ja, ik weet dat ik wat wensen heb...).

Zoover is toch ook hartstikke dood? Ik zou op Tripadvisor kijken.
Alle reacties Link kopieren
wij zaten deze zomer ook op la guyonniere. kinderen vonden het top. nederlandse camping, zwembad vonden ze zeker ok (idd wel maar 3 glijbanen buiten en 1 kleintje binnen), elke dag nederlandstalige animatie, elke dag voetbaltornooitjes, avond animatie. het is een vrij grote camping maar die indruk krijg je helemaal niet.
wij hebben uitstappen gedaan naar enkele dorpjes in de buurt, het strand en puy du fou.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig om te lezen dat jullie bij Les Alicourts zijn geweest, Domain de Chalain en Domaine des Ormes. Die laatste twee hebben wij op ons lijstje staan voor volgend jaar. Mag ik je er wat over vragen? Als je beide vergelijkt met Les Alicourts, is daar in de omgeving wat meer te doen? Wij vonden Les Alicourts echt super, maar de omgeving iets minder, te rustig. Verder helaas geen tips voor je, ik lees graag mee.
bieslookje wijzigde dit bericht op 29-08-2019 09:39
4.17% gewijzigd
Clarys plage is idd meee voor jonge kinderen ( springkastelen).

Maar daar in de buurt stikt t van de campings. Slinger je Google Maps aan, zoek op camping st Jean de monts en klikken maar.

En als he dan campings vindt die voldoen aan je eisen qua voetbal en glijbanen, check je tripadvisor.

En naar Nederlandse begrippen staan Franse campings vol. Zo’n veldje met open ruimte of een speeltoestellen in het midden ga je niet vinden. Ook vind ik het sanitair doorgaans meer basic, maar wij huren een accomodatie met eigen sanitair, dus dat is voor mij geen criterium.
Alle reacties Link kopieren
Waterpolo13 schreef:
29-08-2019 09:31
wij zaten deze zomer ook op la guyonniere. kinderen vonden het top. nederlandse camping, zwembad vonden ze zeker ok (idd wel maar 3 glijbanen buiten en 1 kleintje binnen), elke dag nederlandstalige animatie, elke dag voetbaltornooitjes, avond animatie. het is een vrij grote camping maar die indruk krijg je helemaal niet.
wij hebben uitstappen gedaan naar enkele dorpjes in de buurt, het strand en puy du fou.
Klinkt goed ! Hoe oud zijn jouw kinderen ?

Ik vind het trouwens helemaal niet zo'n grote camping lijken hoor. Denk dat ik groter gewend ben.

En ik ben wellicht nog ouderwets, maar ik kijk nog vaak op Zoover ja. Maar zal inderdaad ook es Tripadvisor checken; dat zit nog niet zo in mijn systeem ofzo.

En ik hoef helemaal niet persé naar de Vendée hoor, geef ik in de openingspost ook aan, dat ik een andere streek ook leuk vind.
Maar zuidelijker Frankrijk ga je al gauw richting 1100-1200 km en dat is echt te ver voor ons (met caravan). Anders wist het wel, dan had ik een veel langer lijstje van geschikte campings.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
29-08-2019 09:37
Wat grappig om te lezen dat jullie bij Les Alicourts zijn geweest, Domain de Chalain en Domaine des Ormes. Die laatste twee hebben wij op ons lijstje staan voor volgend jaar. Mag ik je er wat over vragen? Als je beide vergelijkt met Les Alicourts, is daar in de omgeving wat meer te doen? Wij vonden Les Alicourts echt super, maar de omgeving iets minder, te rustig. Verder helaas geen tips voor je, ik lees graag mee.
Kies dan Domaine des Ormes. Vonden wij een superleuke camping. Ontzéttend veel te doen op de camping zelf. Veel nederlandse jeugd dat 's avonds bij de sportvelden of de gameshal rondhangt.
Vandaar uit hebben wij een dag de invasiestranden in Normandie bezocht, het museum in Caen etc.
En natuurlijk Saint Malo en de St. Mont Michel. Je kunt ook nog een dagje strand doen.

Les Alicourts vonden wij toen ook leuk (was nog zonder die grote glijbanen) maar toen waren mijn kinderen een stuk jonger. Zou er best nog es willen heengaan, maar groot minpunt voor mijn kinderen is dat er geen kunstgras voetbalveld/multisportterrein is maar slechts een gewoon stuk gras met een doeltje. Dat vinden ze gewoon niks.
Alle reacties Link kopieren
Domaine des Ormes zijn wij ook geweest. was idd een hele toffe camping.

Mijn kids zijn 6 en 10 dus wel iets jonger. maar de zoon van 10 hebben wij echt amper gezien. rond het voetbalplein en aan het zwembad hingen ze vaak met hun vriendengroepje rond en dat was echt een mengeling van 10 zoon was de jongste tot 17 jarige). de caming oogt idd niet groot maar is vrij groot. zo hebben wij een wandeling naar het meer gedaan, denk je oh leuk hier staat nog een camping en blijkt het nog een stuk van La Guyonniere te zijn. De camping is in verschillende kleinere eilandjes opgedeeld eigenlijk met grote ruime plekken waardoor het heel uitgestrekt is. voordeel vond ik ook het cashless systeem. je kan je armband opladen en daarmee betalen in de bar, winkeltje, ...
Alle reacties Link kopieren
Kom ik net een -op het oog- geweldige camping tegen:
https://www.camping-leveno.com/Glijbanen.html

Super aquapark enzo. Maar alleen maar hele oude recensies.
Zonde !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven