Staking Ryanair

04-09-2019 09:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat jullie ook geen glazen bol zullen hebben, heeft t vragen of de vluchten van Ryanair naar Malaga vanaf Eindhoven op de stakingsdagen in september door gaan, geen zin....
Mocht iemand het weten, dan lees ik t graag....
Dus voor nu: er zijn eerdere stakingsdagen geweest. Is jouw vlucht toen gecanceld? Wanneer hoorde je dat? Is er een alternatief geboden?

Ik baal gewoon: twee weken geleden alles geregeld (hotel, parkeerplaats etc) en nu geen voorpret... Ryanair geeft aan dat zij het laten weten als ze het weten. De vlucht is nog gewoon te boeken.
Andere maatschappij kiezen volgende keer. Ryanair is sowieso onbetrouwbaar, stakingen of niet.

Hopelijk heb je mazzel!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
04-09-2019 09:38
Andere maatschappij kiezen volgende keer. Ryanair is sowieso onbetrouwbaar, stakingen of niet.

Hopelijk heb je mazzel!

Dat inderdaad. Ik betaal liever iets meer voor meer zekerheid.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
04-09-2019 09:38
Andere maatschappij kiezen volgende keer. Ryanair is sowieso onbetrouwbaar, stakingen of niet.

Hopelijk heb je mazzel!
Gewoon klm. Oh, wacht....
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
04-09-2019 09:44
Gewoon klm. Oh, wacht....
🤣
Ik zou gewoon nooit met Ryan Air vliegen, niet omdat ze onbetrouwbaar zijn maar omdat het een kutmaatschappij is het personeel als stront behandeld.

Ik hoop dat je geen last van de stakingen hebt, maar ik ben voor heel veel stakingen bij dat bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ga er vanuit dat je tot aan het vliegveld teleurgesteld kan worden. Klinkt hard maar Ryanair heeft echt een slecht beleid qua stakingen en aanvallen op het laatste moment als ze dat willen.

Je hebt er nu niks meer aan maar beter een andere maatschappij voor de volgende keer of een leuke bestemming met trein of auto. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
O en alternatieven doen ze niet aan. Canceling is een, vervolgens moet je moeite doen om je geld terug te krijgen en zou je zelf een vervangende vlucht moeten zoeken. Mocht het je dus overkomen is dat gewoon enorm zuur maar verwacht zeker niks van de maatschappij.

Heb je een reis-en annuleringsverzekering. Zo niet, sluit deze af en check even de voorwaarde voor terugkrijgen van de hotelkosten bij eventuele staking. Dit wordt namelijk sowieso niet vergoed door Ryanair.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Gelukkig nog nooit nodig gehad en al vaker met Ryanair gevlogen. Ook nooit problemen met ze gehad.
En nu staat in de nieuwsberichten dat de Spaanse piloten staken. Tja, dan hoop ik maar dat andere piloten de vlucht over nemen....
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
04-09-2019 09:50


Heb je een reis-en annuleringsverzekering. Zo niet, sluit deze af en check even de voorwaarde voor terugkrijgen van de hotelkosten bij eventuele staking. Dit wordt namelijk sowieso niet vergoed door Ryanair.
Denk trouwens dat een reisverzekering afsluiten nu dit nieuws bekend is, ook geen zin heeft. Zoiets als een brandend huis gaan verzekeren. Maar dat speelt bij mij niet. Al kan ik wel de verzekering eens bellen om te vragen of zij tips hebben (mocht er geannuleerd worden wat ik dan het beste kan doen)
Alle reacties Link kopieren
Reisverzekering geeft aan dat de boekingskosten van reis en hotel vergoed worden als er gestaakt wordt. Dat is in elk geval prettig idee. Dus alvast bedankt Gordijn voor t meedenken.
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
04-09-2019 10:27
Reisverzekering geeft aan dat de boekingskosten van reis en hotel vergoed worden als er gestaakt wordt. Dat is in elk geval prettig idee. Dus alvast bedankt Gordijn voor t meedenken.
Kijk dat is fijn, hopelijk kun je toch lekker gaan genieten en heb je nog beetje voorpret en voor toekomst zou ik zelf bij transavia kijken, deze partij is zekerder, beter voor personeel en niet veel duurder als Ryanair.

Enjoy.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar gehad, geboekt in juni bij reisbureau. Avond vantevoren kregen wij te horen dat onze vlucht ( sept ) toch niet zou gaan.
Eerder hadden we te horen gekregen dat onze vlucht wel door zou gaan. Geen alternatief aangeboden. Gewoon wij vliegen niet. Reisbureau had ook geen alternatief. Onze vakantie is dus gewoon geannuleerd.
Wij hebben echt maamden op ons geld moeten wachten. Reisbureau ook failliet gegaan waardoor nog alles langer duurde. En eu claim ingediend maar daar zitten we nu jaar na dato nog steeds op te wachten. Zijn rechtzaken tegen ryan air maar ze komen niet over de brug. Never nooit meer dat ik ooit iets boek bij ryan air. ( had pakketreis geboekt, niet door dat het ryan air was) en ik woon om de hoek bij vliegveld dus dat is echt zo balen.
Is er echt geen andere mogelijkheid dan Ryanair?

Leuk dat je reisverzekering de kosten dekt bij staking maar dan valt dus je vakantie in het water.
Van de vorige staking heb ik begrepen dat de informatievoorziening kut was (mensen stonden al op het vliegveld in de veronderstelling dat de vlucht doorging)
Zie dan nog maar eens wat anders te regelen.
Alle reacties Link kopieren
love2dance schreef:
04-09-2019 11:06
Vorig jaar gehad, geboekt in juni bij reisbureau. Avond vantevoren kregen wij te horen dat onze vlucht ( sept ) toch niet zou gaan.
Eerder hadden we te horen gekregen dat onze vlucht wel door zou gaan. Geen alternatief aangeboden. Gewoon wij vliegen niet. Reisbureau had ook geen alternatief. Onze vakantie is dus gewoon geannuleerd.
Wij hebben echt maamden op ons geld moeten wachten. Reisbureau ook failliet gegaan waardoor nog alles langer duurde. En eu claim ingediend maar daar zitten we nu jaar na dato nog steeds op te wachten. Zijn rechtzaken tegen ryan air maar ze komen niet over de brug. Never nooit meer dat ik ooit iets boek bij ryan air. ( had pakketreis geboekt, niet door dat het ryan air was) en ik woon om de hoek bij vliegveld dus dat is echt zo balen.
Dat is vervelend. De reisverzekering klonk alsof het heel simpel geregeld zou worden. Gelukkig zijn ze op mijn werk erg flexibel. Mocht het niet doorgaan kan ik gewoon werken en een andere keer vrij nemen.
Maar een eu claim is anders dan de reisverzekering toch?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
04-09-2019 12:03
Is er echt geen andere mogelijkheid dan Ryanair?
Die was er vast wel maar deze vluchttijden waren voor ons erg handig. Geen vervelende ervaringen gehad met Ryanair dus waarom niet.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg in september ook met Ryanair en vind het ook allemaal erg spannend. Volg e.e.a. ook op Twitter en schijnt dat je kan beredeneren (afhankelijk van tijdstip van vlucht) waar crew vandaan komt. Een vroege vlucht vaak land van herkomst, late vlucht juist land van aankomst. En tussenliggende vluchten in A-B-A-B schema. Met stakingen nu in UK en Ierland lijkt alsof ze het redelijk op kunnen vangen. Duimen! 🤞🏼
En ja dat Ryanair onbetrouwbaar is, KLM staakt momenteel ook, Iberia heeft gestaakt en piloten bij British Airways ook. Ryanair heeft gewoon groot netwerk en als dat dan ook nog (veel) geld scheelt is het logische keuze.
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen (hopen we) zondagochtend 9.50 vanaf Eindhoven. Maar er is dan al een vlucht van Malaga (6.25 uur) naar Eindhoven geweest.
Dus dat lijkt niet positief 😣
Alle reacties Link kopieren
Is het schema voor jou wel gunstig, drakootje?
Hier ook ooit de avond van te voren annulering. Baalde behoorlijk toen
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
04-09-2019 19:43
Hier ook ooit de avond van te voren annulering. Baalde behoorlijk toen
En zijn je kosten toen wel vergoed lisbeth, of een alternatief gekregen?
Ticketkosten wel maar omdat het korter dan 24 uur voor vertrek was moesten we huurauto, hotel etc betalen
En stom genoeg waren wij in de veronderstelling dat we een annuleringsverzekering bij de reisverzekering hadden maar dat bleek niet zo te zijn.
Was Transavia zoveel duurder dat je voor Ryanair hebt gekozen?
Ik hoor te vaak gedoe met Ryanair dat ik vanaf Eindhoven al altijd Transavia heb gekozen en tot nu toe nog zonder problemen. (Nu maar hopen dat zij in november niet gaan staken haha ;-D)
Alle reacties Link kopieren
Weet niet eens of t duurder was. Voordeel bij Ryanair vind ik dat je een extra tas mee mag nemen. We vlogen een keer heen met Ryanair en terug met Transavia. Weekendje, dus alleen op handbagage. Dat was terug ineens proppen...

Maar nogmaals: ik heb tot nu toe geen slechte ervaring met Ryanair gehad dus dat speelde niet. Maar er is veel onrust bij vliegmaatschappijen, begrijp ik, dus het geeft allemaal geen garantie
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen al heel vroeg vanuit Charleroi, dus hoop op een Belgische crew. 🤞🏼

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven