Naar gevoel op buitenlandse stage

04-09-2019 11:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal.
Ik zit nu 4 dagen in Spanje voor mijn buitenlandse stage. Ik heb een stage dag gehad, en de stage zelf bevalt me wel.
Ik heb leuke mensen om me heen, ook al gaat een heel groot deel weg.
En toch voel ik me super slecht. ik weer dat het geen heimwee is maar wennen. Iedereen heeft dit voorspelt. Maar dat is niet de reden dat ik zo verdrietig ben.

Mijn ouders komen ook langs tijdens mijn stage, en mijn oma ook. En ik voel me nog het meest naar omdat ik bij dit hotel (stage) zelf een slecht gevoel heb en ik heb gewoon buikpijn omdat hun hier moeten overnachten. Ik mag ook niet buiten werk rondlopen door het hotel en ik slaap hier zelf ook, dus ik ben ook super bang dat ik ze niet zoveel zie en dat het voor hun weggegooid geld is. Aan de ene kant vind ik het super leuk dat ze komen, maar het is wel de reden dat ik niet in slaap kom aangezien ik maar blijf malen. Mijn oma is niet super goed te voet en je komt hier alleen maar op plekken lopend.

Heeft iemand tips om me beter te laten voelen?
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze niet in een hotel/appartement/airbnb in de buurt overnachten?
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van je dienst kun je toch met ze ontbijten/dineren? En als je een vrije dag plant in de periode dat ze komen kun je heel de dag op pad met ze.
Misschien heeft het hotel een rolstoel te leen voor je oma?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet in welke stad je zit maar is het geen optie een kamer te huren? Ik weet dat (buitenlandse) studenten in Spanje of een kamer huren in een studentenhuis of bij een hospita waar vaak ontbijt en lunch of diner inclusief is. Het lijkt mij erg beklemmend om ook op je stageadres te moeten overnachten.
Alle reacties Link kopieren
Eh... je overnacht op je stage-adres, maar je mag er niet rondlopen als je er niet werkt?

Je komt alleen lopend op plekken?
Ik neem aan dat een taxi bij het hotel kan stoppen.
En die taxi kan vast wel een terras rijden waar oma het naar haar zin heeft, als 1 van jullie erbij zit.

Het lijkt mij wel belangrijk dat jouw ouders er rekening mee houden dat jij aan het werk bent, en jou dan ook niet storen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
je kunt toch op je vrije avond / middag buiten het hotel afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Maar je ouders en oma weten toch dat jij gewoon moet werken?
Denk je niet dat ze daar rekening mee houden?
Denk het wel hoor, en ja kan toch een dagje of dagdeel vrij plannen?

Mijn dochter gaat binnenkort ook naar het buitenland voor stage, ik ga er een week met haar broer naar toe, en ik ben juist van alles aan het plannen om met mijn zoon te gaan doen, buiten de momenten dat mijn dochter kan aansluiten. Omdat het logisch is dat zij zal moeten werken.

Wij verblijven niet in het hotel waar zij haar stage gaat lopen, bewust niet, iets met werk en privé gescheiden houden.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieverd, bel je moeder en huil even uit! Het komt echt goed, schatje! :)
Ik denk dat je het allemaal veel te zwart -wit ziet en dat komt doordat je nog onwennig bent. Komt goed.
Je gaat gewoon je stage in en dat gaat goed komen. Het hotel heeft vast vaker met buitenlandse stagiaires te doen, dus je supervisor weet ook wel waar jij last van hebt.
Over dat niet in het hotel rondlopen als je vrij bent: op zich best logisch toch? Dat jij niet het ene moment achter de balie staat en een uur later de gasten tegenkomt in je joggingpak. Als je familie er is dat is het vast geen enkel probleem als jij ze het hotel laat zien en 's avonds in de lobby wat met ze drinkt.
Ga in je vrije tijd op pad, zoek aansluiting met de andere jonge werknemers van het hotel en het wordt superleuk.
Succes!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven