Waar Kerstvakantie skiën?

06-09-2019 13:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen weer skiën in de kerstvakantie. Eerder gingen we naar Scandinavië of Zwitserland. Het lijkt ons leuk om nu naar een andere plek te gaan. Waar moeten we zijn voor een lekker appartement op een niet megadrukke plek die ook nog eens sneeuwzeker is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ging in Nieuw-Zeeland een keer skiëen, maar ik zou begrijpen als je iets dichter bij huis wil zoeken;)
Fins Lapland ook al geweest? Dat is qua rust en sneeuwzekerheid heel fijn.
De Rocky Mountains; Colorado of Banff
Aspen Colorado :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
06-09-2019 13:53
Fins Lapland ook al geweest? Dat is qua rust en sneeuwzekerheid heel fijn.
Nee nog niet. Ziet er fantastisch uit! Io dacht eigenlijk dat het daar niet echt skiën was maar vooral langlaufen. Ik ga eens kijken
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-09-2019 13:55
De Rocky Mountains; Colorado of Banff
Oh dat staat heel hoog op mijn lijstje. Ben er al eens in de zomer geweest tijdens een rondreis. Maar ik kan het voor mijn geweten niet goed praten om zover te vliegen voor een weekje skien. :-$
Alle reacties Link kopieren
Obertauern, hoog genoeg dus zeker sneeuw. Ook niet mega druk, ben er vorig jaar en het jaar ervoor in de voorjaarsvakantie geweest en ondanks dat niet overvol en je kunt bijna overal zo de lift in stappen zonder al te lang in de rij te staan!
Wij hebben voor komend seizoen alweer geboekt!
eeka schreef:
06-09-2019 14:27
Nee nog niet. Ziet er fantastisch uit! Io dacht eigenlijk dat het daar niet echt skiën was maar vooral langlaufen. Ik ga eens kijken

In Levi kan je prima skiën, niet heel hoog, maar wel leuk.

Hier nog meer, kijk die foto's :heart:

https://www.visitfinland.com/article/10 ... n-finland/
eeka schreef:
06-09-2019 14:29
Oh dat staat heel hoog op mijn lijstje. Ben er al eens in de zomer geweest tijdens een rondreis. Maar ik kan het voor mijn geweten niet goed praten om zover te vliegen voor een weekje skien. :-$
Dan maak je er 2 weken van.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan altijd in Oostenrijk, tot en met tweede kerstdag is het daar altijd wel lekker rustig. We hebben elk jaar (de afgelopen 25 jaar) kunnen skien, terwijl we niet naar een speciaal hooggelegen gebied gaan ofzo. En ondanks wat hier in Nederland in de media verschijnt. Soms zijn er wat minder pistes open, maar dat ondervangen we door een Salzburger Superskicard te nemen, dan kun je elke dag een ander gebied nemen en heb je toch nog voldoende afwisseling. De laatste jaren zitten we in Neukirchen am Grossvenediger in de Wildkogel Arena, geen groot gebied, maar vanaf daar gaan we ook vaak een dagje naar Hochkrimml (Zillertal Arena) en Hollersbach (Kitzski). En als we rustig aan willen doen blijven we lekker in ons eigen gebied, het lekkere is dat iedereen dan terug naar huis kan als hij dat wil. We zitten naast de skilift (Residenz Wildkogelbahnen, te huren via chaletsplus.com). Het dorp is nog rustig en daardoor restaurantjes goed betaalbaar nog enzo, ook op de piste.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig staan er overal skikanonnen...dus in ieder gebied kun je wel skien!.

Gewoon voor zorgen dat je skigebied groot is. (bv zillertal)
In de Franse Alpen heb ik altijd veel sneeuw gehad rond kerst, maar Frankrijk is toch wel minder leuk dan Oostenrijk of Italie.
Alle reacties Link kopieren
Wij al jaren in Frankrijk met de kerst dikke pak sneeuw! Wij vinden de skipistes in Frankrijk stukken beter (en zijn vaak ook veel langer) (en moeilijker...een Franse rode is echt iets heel anders dan een Oostenrijkse rode).

Al gaan we de laatste 2 jaar naar Oostenrijk voor onze dochter van 5 vanwege de NL lessen. Die vind je in Frankrijk niet veel. (skileraren praten wel een beetje engels maar daar heeft een 3 jarig hummeltje ook niet veel aan)
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar Oostenrijk. Door de sneeuwkanonnen kun je altijd wel skieen.

Studiemiepmiep, dat vind ik nou precies andersom! :lol: Doordat de pistes zoveel breder zijn dan in Oostenrijk vind ik skiën in Frankrijk juist een eitje. In Oostenrijk ligt alles wat lager en zijn de pistes tussen de bomen juist smaller waardoor ik het lastiger vind. Grappig is dat.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
07-09-2019 14:20
Lekker naar Oostenrijk. Door de sneeuwkanonnen kun je altijd wel skieen.

Studiemiepmiep, dat vind ik nou precies andersom! :lol: Doordat de pistes zoveel breder zijn dan in Oostenrijk vind ik skiën in Frankrijk juist een eitje. In Oostenrijk ligt alles wat lager en zijn de pistes tussen de bomen juist smaller waardoor ik het lastiger vind. Grappig is dat.

Ik bedoel eigenlijk met moeilijker een stuk steiler. (dus een franse rode is een stuk steiler ) en ja vreselijk irritant die "bospaadjes " pistes..daar heb je idd in frankrijk geen last van.
studiemiepmiep wijzigde dit bericht op 09-09-2019 21:18
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook in Frankrijk gaan skiën voor de pistes, maar in Oostenrijk voor de gezelligheid.
mayou wijzigde dit bericht op 10-09-2019 07:57
19.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
studiemiepmiep schreef:
07-09-2019 17:59
Ik bedoel eigenlijk met moeilijker een stuk steiler. (dus een franse rode is een stuk steiler ) en ja vreselijk irritant die "bospaadjes " pistes..daar heb je idd in frankrijk geen last van.
Ik vind trouwens ook in Oostenrijk de ene rode de andere niet. Ik heb in gebieden geskiet waar ik fluitend alle zwarten neem en in anderen waar ik nog op de rode sta te janken bij wijze van spreken. En dan heeft het ook nog met de gesteldheid van de sneeuw te maken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel km piste wil je minimaal?
Après ski in het dorp? Of een paar restaurantjes is ook genoeg?

In ben een paar x in damuls geweest, mooi skigebied, sneeuwzeker, mooie omgeving. Hoe druk het daar is in de 1e week van de kerstvakantie geen idee. Maar in het dorp zelf is er weinig te doen.

Andere skigebieden die ik kan aanraden: serfaus/fiss, Ischgl, kitzbuhel, warth/Lech.

Zauchensee, ook leuk en sneeuwzeker, maar niet heel groot.

Ook erg sneeuwzeker is Kuhtai, een erg hoog hotel dorp, skigebied is niet heel groot.

Je kan ook kijken naar Italië, daar is het meestal rustiger dan in Oostenrijk.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Solden, ook groot en met de gletsjer altijd sneeuw.

Obergurgl / hochgurgl vond ik zelf maar saai, zou ik niet doen voor een week.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
06-09-2019 16:27
Wij gaan altijd in Oostenrijk, tot en met tweede kerstdag is het daar altijd wel lekker rustig. We hebben elk jaar (de afgelopen 25 jaar) kunnen skien, terwijl we niet naar een speciaal hooggelegen gebied gaan ofzo. En ondanks wat hier in Nederland in de media verschijnt. Soms zijn er wat minder pistes open, maar dat ondervangen we door een Salzburger Superskicard te nemen, dan kun je elke dag een ander gebied nemen en heb je toch nog voldoende afwisseling. De laatste jaren zitten we in Neukirchen am Grossvenediger in de Wildkogel Arena, geen groot gebied, maar vanaf daar gaan we ook vaak een dagje naar Hochkrimml (Zillertal Arena) en Hollersbach (Kitzski). En als we rustig aan willen doen blijven we lekker in ons eigen gebied, het lekkere is dat iedereen dan terug naar huis kan als hij dat wil. We zitten naast de skilift (Residenz Wildkogelbahnen, te huren via chaletsplus.com). Het dorp is nog rustig en daardoor restaurantjes goed betaalbaar nog enzo, ook op de piste.
Ha wat toevallig! Wij gaan maart 2020 naar hetzelfde gebied én zitten in hetzelfde complex. Vertel...! Nog tips enz.? We gaan in maart met drie kinderen, ben zo b enieuwd!
Alle reacties Link kopieren
promesso schreef:
10-09-2019 15:57
Ha wat toevallig! Wij gaan maart 2020 naar hetzelfde gebied én zitten in hetzelfde complex. Vertel...! Nog tips enz.? We gaan in maart met drie kinderen, ben zo b enieuwd!
Oh echt? Wat grappig. Ik stuur je wel even een prive-bericht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks ontvangen :nooo:
Alle reacties Link kopieren
promesso schreef:
11-09-2019 19:17
Ik heb niks ontvangen :nooo:
Ik heb een nieuwe poging gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Gelukt! En je hebt een PB terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven