Vraag annuleringsverzekering vakantie

10-09-2019 17:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik heb een vakantie geboekt met een vriendin. Echter, haar moeder blijkt zeer ernstig ziek. Hoewel we het er nog niet concreet over hebben gehad schat ik de kans vrij hoog in dat zij de vakantie gaat annuleren. Alle respect voor natuurlijk, en zij kan zich gezien de omstandigheden gelukkig beroepen op haar annuleringsverzekering. Ik begin me alleen af te vragen of dat ook betekent dat ik, die geen ziek familielid o.i.d. heb, dat dan ook wel mag... Ik kom er in de polisvoorwaarden en na een Google-search niet uit helaas, dus misschien kan iemand hier me helpen. Is de kans serieus aanwezig dat zij haar geld terug krijgt, en ik niet? Alvast bedankt voor de antwoorden.
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 10-09-2019 17:34
1.24% gewijzigd
Wie is de hoofdboeker van de reis?
Alle reacties Link kopieren
Zij.
Ik neem aan dat zij voor twee personen de verzekering heeft afgesloten en de reis heeft geboekt op jullie namen, dan is het geen punt denk ik.
Heb jij een eigen annuleringsverzekering?
Beter.Laat schreef:
10-09-2019 17:38
Ik neem aan dat zij voor twee personen de verzekering heeft afgesloten en de reis heeft geboekt op jullie namen, dan is het geen punt denk ik.

Er zijn best vaak situaties waarbij alleen degene zelf uitgekeerd krijgt en de ander gewoon op reis kan gaan of zijn of haar geld kwijt is. Bij grotere groepen en familiereizen bijvoorbeeld. En niet iedereen heeft de reisgenoot meeverzekerd.

Als je een eigen verzekering hebt, kan ook zijn dat je het daar kan claimen. Het verschilt per soort verzekering en situatie.


https://www.verzekervoordelig.nl/nieuws ... ekerd.aspx
https://weblog.independer.nl/reisverzek ... eisgenoot/
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 17:45
24.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
10-09-2019 17:38
Ik neem aan dat zij voor twee personen de verzekering heeft afgesloten en de reis heeft geboekt op jullie namen, dan is het geen punt denk ik.

Veel mensen hebben een doorlopende reisverzekering hoor. En/of boeken hun reis/ticket zelf.

TO, bel je reisverzekering en leg de vraag voor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Meestal kun je beiden annulering als je samen boekt en een gezamenlijke verzekering afsluit. Is er apart geboekt en/of apart verzekerd, dan wordt het vaak lastiger. Mail dus even met de verzekering om uitsluitsel te krijgen. (Je wil de reactie graag zwart op wit).

Mocht het niet verzekerd zijn, dan is het wellicht nog een optie om een vervangende reiziger in plaats van je vriendin mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
10-09-2019 17:42
Bij grotere groepen en familiereizen bijvoorbeeld.

Als je gezamenlijk boekt en gezamenlijk verzekerd is het vaak allemaal gedekt.
Daarom is het zo belangrijk om altijd samen bij de boeking voor alle personen tegelijk de verzekeringen af te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je verzekeraar even bellen of een bericht sturen op de site als dat kan. Dan heb je het snelst het juiste antwoord.
Beter.Laat schreef:
10-09-2019 17:47
Daarom is het zo belangrijk om altijd samen bij de boeking voor alle personen tegelijk de verzekeringen af te sluiten.

Heel vaak hebben mensen al een eigen verzekering. En mensen checken dan vaak niet hoe het werkt met meerdere verzekeraars.

Dan begint het grote: Wie vergoed wat, voor wie en onder welke voorwaarden.

En ook bij 1 verzekering voor allen kan het zijn dat ze niet altijd de hele reissom willen vergoeden als iemand niet mee kan. Maastal als je maar met 2 bent, hoor maar het verschilt echt per verzekering/raar.

TO en vriendin kunnen dat het beste gewoon deze vraag alvast bij hun verzekeraar(s) neerleggen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 18:13
16.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
10-09-2019 17:47
Daarom is het zo belangrijk om altijd samen bij de boeking voor alle personen tegelijk de verzekeringen af te sluiten.

En wat als iemand al een doorlopende reisverzekering heeft? De meeste mensen in mijn omgeving hebben die.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
10-09-2019 18:11
En wat als iemand al een doorlopende reisverzekering heeft? De meeste mensen in mijn omgeving hebben die.
Dan moet je dus goed checken of deze samen reizen vergoedt en onder welke voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt tot dusver positief voor mij. Zij heeft de reis (via reisbureau) voor ons beiden geboekt via internet, annuleringsverzekeringen voor ons beiden toegevoegd, 1 som bij ze afgerekend, en onderling hebben we de kosten vervolgens verrekend. Ik ga uiteraard contact opnemen met het bureau zelf, maar het klinkt in ieder geval nu alsof er wel een kans is dat mijn kosten ook gerestitueerd worden. Dank voor de antwoorden alvast!
Koffiehagedis schreef:
10-09-2019 18:19
Dat klinkt tot dusver positief voor mij. Zij heeft de reis (via reisbureau) voor ons beiden geboekt via internet, annuleringsverzekeringen voor ons beiden toegevoegd, 1 som bij ze afgerekend, en onderling hebben we de kosten vervolgens verrekend. Ik ga uiteraard contact opnemen met het bureau zelf, maar het klinkt in ieder geval nu alsof er wel een kans is dat mijn kosten ook gerestitueerd worden. Dank voor de antwoorden alvast!
In dit geval hebben jullie een pakketreis via 1 boeking als ik het goed begrijp. Dan krijgen jullie idd het bedrag terug.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
10-09-2019 18:18
Dan moet je dus goed checken of deze samen reizen vergoedt en onder welke voorwaarden.

Dat snap ik, het ging er om dat er werd gezegd ‘dat het zo belangrijk was dat beide verzekeringen gelijk werden afgesloten’. :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nummer*Zoveel schreef:
10-09-2019 18:18
Dan moet je dus goed checken of deze samen reizen vergoedt en onder welke voorwaarden.
Ook in dit geval wordt de reis vergoed. Heb het zelf meegemaakt met een vriendin. Allebei een andere verzekering maar wel 1 boeking en pakketreis. We kregen alles terug.
anoniem_330029 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 19:44
0.00% gewijzigd
himalaya schreef:
10-09-2019 18:11
En wat als iemand al een doorlopende reisverzekering heeft? De meeste mensen in mijn omgeving hebben die.
Een reisverzekering is toch niet hetzelfde als een annuleringsverzekering? Oprechte vraag.
Alle reacties Link kopieren
Mayapril schreef:
10-09-2019 18:23
Ook in dit geval wordt de reis vergoed. Heb het zelf meegemaakt met een vriendin. Allebei een andere verzekering maar wel 1 boeking en pakketreis. We kregen alles terug.
Bij de ene verzekering wel en bij de andere niet. Jouw ervaring is dus gelukkig meegevallen, maar het kan ook tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-09-2019 18:27
Een reisverzekering is toch niet hetzelfde als een annuleringsverzekering? Oprechte vraag.
Klopt, maar beiden kunnen doorlopend afgesloten worden.
Nummer*Zoveel schreef:
10-09-2019 18:33
Klopt, maar beiden kunnen doorlopend afgesloten worden.
Ah, oké. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik dan heb. Ik ga het meteen even nazoeken. Ik sluit meestal geen annuleringsverzekering af.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder zou vorig jaar met een vriendin naar Portugal gaan en zij brak haar pols. Zij heeft de reissom terug gekregen maar de vriendin niet dus die is alsnog gegaan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ligt echt aan je verzekering.
Ik was niet getrouwd, wel samenwonen, annuleringsverzekering en samen geboekt toen de opa van mijn vriend overleed. Hij mocht terug, ik niet. Nouja.....mocht wel maar op eigen kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vraag via mail bij het reisbureau gelegd. Ben erg benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven