Vanaf hoeveel km pak jij de auto?

11-09-2019 08:37 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!


De vraag staat eigenlijk al in de titel van dit topic: vanaf hoeveel kilometer pak jij de auto in plaats van de fiets?
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:

Ik zelf pak ongeveer de auto vanaf 4/5km (enkele rit). Ik neem mij overigens wel voor om de langere stukjes (6/7km) ook met de fiets te doen, maar vaak is de auto toch een stukje prettiger en luxer :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
voor 5 km al? Nee, daarvoor ga ik lekker fietsen. Vanaf 25 km toch wel. (Als het regent ook wel eerder)
Ligt aan het weer. Wat ik moet doen en wat ik aan heb.

10 km fietsen vind ik geen punt als het lekker weer is en ik ergens een borrel wil doen of zo.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 11-09-2019 08:41
2.63% gewijzigd
Altijd, behalve als ik naar iemand uit de straat ga, dan ga ik uiteraard te voet.
Heb ook geen fiets en het centrum is 3 km.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto, maar ik fiets tot een km of 15 enkele reis. Daarboven neem ik het openbaar vervoer. Of als het regent, dan neem ik vanaf 5 à 6 km het openbaar vervoer.
10 km meestal. Als ik de auto heb, wat vaak niet zo is. Dus ik fiets ook wel 15 km of ga met het OV.
Sowieso fiets ik 17 km enkele reis naar werk.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er helemaal vanaf wat het doel van de trip is. Als ik emmers verf bij een bouwmarkt moet halen kan het al vanaf 1 km zijn. Als ik alleen maar ergens naar toe ga zonder bijzondere spullen eigenlijk alleen als ik de stad uit ga (en ook die trips doe ik regelmatig met de fiets).
Sara9876 schreef:
11-09-2019 08:42
Hangt er helemaal vanaf wat het doel van de trip is. Als ik emmers verf bij een bouwmarkt moet halen kan het al vanaf 1 km zijn. Als ik alleen maar ergens naar toe ga zonder bijzondere spullen eigenlijk alleen als ik de stad uit ga (en ook die trips doe ik regelmatig met de fiets).
Ja ok. Dan ga ik ook niet met de fiets haha.
Dat is van zoveel dingen afhankelijk.... Wat voor weer het is, wat ik ga doen, hoeveel tijd ik heb....

Als het zonnig is, ik niks hoef te halen en ik heb alle tijd, dan doe ik in principe alles op de fiets tot 25 km enkele reis.

Als het regent, ik moet iets zwaars halen en ik heb haast dan kan ik de auto al pakken voor 1 km
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk voor alles binnen de stad de fiets en daarbuiten het ov (ok voor de dorpen om de stad heen ga ik ook op de fiets). In de praktijk fiets ik dus max 6km enkele reis denk ik.
Maar goed de andere plaatsen waar ik vaak heen ga zijn ook meteen rond de 20-30km enkele reis en dan kost fietsen teveel extra tijd.
Alle reacties Link kopieren
Auto doe ik pas vanaf 15 kilometer, tenzij naar bouwmartk oid.
Heb ook elektrische fiets.
Ik fiets niet, en schat dat ik tot ca 1 km lopend ga.
Sara9876 schreef:
11-09-2019 08:42
Hangt er helemaal vanaf wat het doel van de trip is. Als ik emmers verf bij een bouwmarkt moet halen kan het al vanaf 1 km zijn. Als ik alleen maar ergens naar toe ga zonder bijzondere spullen eigenlijk alleen als ik de stad uit ga (en ook die trips doe ik regelmatig met de fiets).
Dit! In principe doe ik zo veel mogelijk met de fiets. Zal met kinderen ook niet snel de auto pakken om een paar km (tot ~7 km) verderop iets te bezoeken. Ik zoek dan dus meestal gewoon activiteiten die binnen die straal liggen. Het is dan geheid gedoe met parkeren (moeilijk en/of duur) en daar heb ik een hekel aan.

Maar net wel mijn zusje met tassen naar het station gebracht met de auto, want dat gaat zo lastig op de fiets.

Ik fiets 20 km heen en 20 km terug naar werk en wil daar ook niet snel de auto voor pakken.
Als ik vind dat het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eerder aan het doel van de reis dan het aantal kilometers. Als ik boodschappen moet doen ga ik niet moeilijk doen om alles in een fietstas te proppen.
Idd afhankelijk van het doel en het weer.

Als je regent voel ik geen enkele behoefte te gaan fietsen terwijl er een auto naast de deur staat.

Als ik de stad in ga en een wijntje wil doen ga ik op de fiets, 7 km is dat. Maar als ik ga winkelen in diezelfde stad ga ik met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg afhankelijk van wat ik ga doen. Met boodschappen loop ik als ik het kan dragen (is maar 700 meter lopen) maar als ik te veel heb om te dragen pak ik even de auto. Verder ook afhankelijk van hoeveel tijd ik heb: de ene keer ga ik met kind naar de zwemles op de fiets (7km) andere keer pak ik de auto. Ook de stad is 11km fietsen, ene keer fiets andere keer auto.
Alle reacties Link kopieren
Ligt meer aan tijd dan aan afstand. Als ik uit het werk (auto) kom, heb ik geen tijd om eerst naar huis te rijden, daar de fiets te pakken en dan op de fiets richting school/sport/speelafspraak van zoon. Of naar de winkel (dan eten we pas om 19.30).

Ik heb recent meer dan een half jaar moeten wachten op een groen licht van het CBR. Ik kreeg nog maar de helft van mijn zaken gedaan op een dag.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er bij mij ook aan wat ik ga doen en ook hoeveel tijd ik heb. Ik woon 5 km buiten de bebouwde kom, dus als ik iets ga doen is het meestal nog verder. Boodschappen kan ik 3,5 km verderop doen, maar die doe ik alleen op de fiets als het weer goed genoeg is en ik maar een paar dingen nodig heb. Meestal combineer ik het met iets anders waarvoor ik met de auto toch al in de buurt moet zijn, mijn kind naar school brengen bijvoorbeeld. Dat laatste doe ik overigens ook vrijwel nooit op de fiets, want dat betekent dat ik 's ochtends een uur weg ben en 's middags weer en dat ze bijna niet af kan spreken met andere kinderen.

Ik ben dus nogal van het autorijden. Helaas, want ik houd best wel van fietsen en zou liever overal wat dichterbij wonen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft momenteel geen auto dus dat is makkelijk: ik loop elke dag wel ergens heen, tenzij mijn voetzolen in brand staan of mijn kuitspieren heel stijf zijn. Als ik een kwelling verwacht dus niet.

Laatst heb ik acht km heen en acht km terug gelopen met een partij zwaar plaatmateriaal in een karretje en dan zie ik als een onverwachte prestatie waar ik erg blij om ben. Later moest ik wel een dag rust houden met pijnlijke voetzolen, maar toen was ik toch bezig met de nieuwe wand.

Ik heb nog geen elektrische fiets en gewoon fietsen heb ik geen goede ervaringen mee.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik woon in de stad en ik heb geen auto want dat zou hier helemaal niet praktisch zijn. Ik heb een stadsfiets en een racefiets. Naar familie die 40km verderop woont neem ik rustig de racefiets en in de zomer heb ik voor werk een tijdje naar een locatie 30km verderop gemoeten en dat deed ik ook op de fiets; wel natuurlijk zorgen dat ik er wat ruimer van te voren ben zodat ik me kan opfrissen en omkleden maar wat een heerlijk vrij gevoel en meteen mijn beweging voor die dag weer gehad.
Is het echt rotweer dan neem ik het ov en als ik zware dingen moet vervoeren huur of leen in een auto.
Ik doe meestal 2x per week boodschappen en dat gaat ook makkelijk op de fiets want het is maar voor 1 persoon.
tv-icoon schreef:
11-09-2019 09:23
en gewoon fietsen heb ik geen goede ervaringen mee.
Wat bedoel je daarmee? Woon je in Nederland? Want ik heb ook stukken in het buitenland gefietst en dan zie je eigenlijk pas hoe vreselijk goed Nederland op fietsen en fietsers ingericht is.
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
11-09-2019 09:23
Mijn vriend heeft momenteel geen auto dus dat is makkelijk: ik loop elke dag wel ergens heen, tenzij mijn voetzolen in brand staan of mijn kuitspieren heel stijf zijn. Als ik een kwelling verwacht dus niet.

Laatst heb ik acht km heen en acht km terug gelopen met een partij zwaar plaatmateriaal in een karretje en dan zie ik als een onverwachte prestatie waar ik erg blij om ben. Later moest ik wel een dag rust houden met pijnlijke voetzolen, maar toen was ik toch bezig met de nieuwe wand.

Ik heb nog geen elektrische fiets en gewoon fietsen heb ik geen goede ervaringen mee.
Je vriend heeft geen auto, maar wat heeft dat ermee te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven