Weekendje weg met 13-jarige dochter

12-09-2019 11:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochter wordt binnenkort 13 jaar en wil als kado een weekendje weg met haar moeder. Superleuk. Nu ben ik op zoek naar iets leuks. Ze vindt hotels super leuk en wil dan graag winkelen en eind van de middag terug naar het hotel en relaxen en dan 's avonds eten in de stad. Het hotel mag dus niet te ver uit het centrum liggen van een grote stad. Ik zat zelf aan Maastricht te denken want wij komen uit de randstad en dan voelt dat heerlijk ver weg. Maar het is allemaal rete-duur. Hebben jullie leuke ideetjes? Misschien zijn er wel superleuke alternatieven ipv een hotel in een grote stad. Het is dus een op en top meisje die van winkelen houdt, sushi eten en relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Is er een budget aangebonden, zo ja wat? Ik zat te denken aan een Europese stad, maar je hebt het over een plaats in nl. Kun je een AIR B&B proberen? Dat is vaak goedkoper
Alle reacties Link kopieren
Ik ging met hen op die leeftijd een weekend naar Parijs
Andere stad kan ook prima
Alle reacties Link kopieren
Utrecht! Vrouwen- en meisjesstad.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van Roermond. veel leuke hotels in de binnenstad. Verder kun je in de binnenstad winkelen met op loopafstand het Designer Outletcentrum met veel winkelmogelijkheden.
Keulen! Niet veel verder rijden dan Limburg maar gelijk wel die Duitse sfeer.
Alle reacties Link kopieren
kijk eens op spoordeelwinkel. daar is nu aanbieding trein + hotel vanaf 45 euro pp.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar een ander weekend. Misschien is er dat weekend net een groot evenement in Maastricht en dan zijn de hotels al duurder. Düsseldorf vind ik zelf ook leuk. Je kan lekker winkelen en er is een straat met veel Japanse restaurants. Ook vind ik de Fernsehnturm altijd leuk om te bezoeken, je hebt dan een mooi uitzicht over de stad en de omgeving.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
lilalinda schreef:
12-09-2019 11:55
Ik ging met hen op die leeftijd een weekend naar Parijs
Andere stad kan ook prima

Wilde ik ook suggereren of anders Milaan of New York, maar toen las ik dat stuk over Maastricht en duur ;-)

TO, wat voor winkels vindt ze leuk?
redbulletje schreef:
12-09-2019 12:01
Keulen! Niet veel verder rijden dan Limburg maar gelijk wel die Duitse sfeer.

Dit was ook het eerste wat in mij opkwam. En ga dan met de trein en bezoek eerst de Dom.
Goedkoop ticket scoren en lekker naar Parijs/Londen/Boedapest/Praag gaan. Hoeft echt niet duur te zijn en wel super leuk. Mijn moeder deed dit af en toe en heb daar erg leuke herinneringen aan.

Edit: ik zie dat je Maastricht al duur vindt, dan is deze optie niet passend denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Check af en toe vakantiepiraten, daar staan soms leuke citydeals op, ook met vliegtuig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede tips! Ik ga zeker even kijken op spoordeelwinkel. Nog niet aan gedacht. Een Europese stad is zeker ook erg leuk en ik zal even kijken naar Dusseldorf en Keulen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je in Maastricht ook al naar het kaboom hotel gekeken? Daar ben ik vorig jaar geweest met mijn kinderen.
Vlak bij het station. Kwartiertje lopen naar het centrum. Ik vond de kamers mooi en de bedden lekker liggen. In het hotel zelf staan overal gekke tuinkabouters wat de kinderen dan weer leuk vonden.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Vakantieveilingen of Hotelkamerveiling. Staat genoeg in de regio Maastricht op.
Of via Groupon: https://www.groupon.nl/getaways
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
12-09-2019 11:59
Wat dacht je van Roermond. veel leuke hotels in de binnenstad. Verder kun je in de binnenstad winkelen met op loopafstand het Designer Outletcentrum met veel winkelmogelijkheden.
leuk idee! anders een weekend Antwerpen?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
12-09-2019 11:59
Wat dacht je van Roermond. veel leuke hotels in de binnenstad. Verder kun je in de binnenstad winkelen met op loopafstand het Designer Outletcentrum met veel winkelmogelijkheden.
Top idee ;-)
Ik ga toevallig ook een weekendje weg met mijn dochter van 13.
Wij gaan ook naar Roermond. Ze wil nl ook graag naar de uitlet toe. Dus hebben we 2 vliegen in 1 klap.
Wij zitten 1 nacht in een hotel en dat kost €98 voor 2 personen. Volgens de reviews is het ontbijtbuffet erg goed. Dat zit er inbegrepen.
Ik weet niet of ik hier mag vertellen om welk hotel het gaat of op welke site je het kunt vinden.
En het zit echt vlakbij het station, het centrum en de outlet.
Ik heb met mijn dochter ook een weekendje Maastricht gedaan en wij sliepen toen in het Student Hotel. Een leuk hotel op een steenworp afstand van het centrum.

Mocht je naar Duitsland willen met de trein reist je dochter gratis (je moet haar wel opvoeren als medereiziger).
Alle reacties Link kopieren
oekeltje schreef:
12-09-2019 13:21
Top idee ;-)
Ik ga toevallig ook een weekendje weg met mijn dochter van 13.
Wij gaan ook naar Roermond. Ze wil nl ook graag naar de uitlet toe. Dus hebben we 2 vliegen in 1 klap.
Wij zitten 1 nacht in een hotel en dat kost €98 voor 2 personen. Volgens de reviews is het ontbijtbuffet erg goed. Dat zit er inbegrepen.
Ik weet niet of ik hier mag vertellen om welk hotel het gaat of op welke site je het kunt vinden.
En het zit echt vlakbij het station, het centrum en de outlet.
Als je dit weekend gaat dan is er ook nog de open monumentendag en kun je veel monumenten bezoeken die normaal gesloten zijn. Mocht je het winkelen moe zijn ;) .
https://www.openmonumentendag.nl/waar-w ... e=Roermond
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat de winkels in Duitsland vaak korter open zijn op zaterdag en op zondag niet open zijn.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
12-09-2019 11:59
Wat dacht je van Roermond. veel leuke hotels in de binnenstad. Verder kun je in de binnenstad winkelen met op loopafstand het Designer Outletcentrum met veel winkelmogelijkheden.
Roermond zijn we begin dit jaar geweest dus dat kennen we. Maar bedankt voor de tip. Is echt een leuke stad. De outlet vonden we dan alsnog veel te duur maar het centrum is erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Groningen is ook erg leuk! Het is natuurlijk de hele beleving,dat snap ik. Een hotel inclusief ontbijt moet je onder de 100 euro wel kunnen vinden hoor. Op booking. Com kun je ook op prijs zoeken, mss vrijdag-zaterdag gaan of heeft ze lang school? OP zondag is idd veel dicht of relatief pas laat open
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
12-09-2019 14:09
Hou er rekening mee dat de winkels in Duitsland vaak korter open zijn op zaterdag en op zondag niet open zijn.
In grotere steden zijn de winkels in duitsland ip zaterdag tot 19.00 open.
In de kleibere idd maar tot 14.00.
Op zondag is alles dicht.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
12-09-2019 14:09
Hou er rekening mee dat de winkels in Duitsland vaak korter open zijn op zaterdag en op zondag niet open zijn.
Zeer goede tip! Nooit bij nagedacht!
oekeltje schreef:
12-09-2019 13:21
Top idee ;-)
Ik ga toevallig ook een weekendje weg met mijn dochter van 13.
Wij gaan ook naar Roermond. Ze wil nl ook graag naar de uitlet toe. Dus hebben we 2 vliegen in 1 klap.
Wij zitten 1 nacht in een hotel en dat kost €98 voor 2 personen. Volgens de reviews is het ontbijtbuffet erg goed. Dat zit er inbegrepen.
Ik weet niet of ik hier mag vertellen om welk hotel het gaat of op welke site je het kunt vinden.
En het zit echt vlakbij het station, het centrum en de outlet.
98 euro vind ik niet heel goedkoop
Dat kan zeker 20 euro goedkoper. Kijk is op Trivago.nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven