Kerstmarkt: Bremen of Münster

15-09-2019 19:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week was ik in Bremen: super gaaf! Dat is echt een hele leuke stad.
Ook Kerstmarkt-technisch vast een aanrader. Maar ik ben er dus net geweest. Nog een keer of is Münster ook net zo gaaf? Daar ben ik nog nooit geweest.

Welke stad vind jij leuker?
Münster is een heel oude stad met een oud stadsdeel en een nieuw hypermodern stadsdeel.
Heb geen flauw idee in welk deel de kerstmarkt wordt gehouden. Als het in het oude deel is, dan zou ik daar voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom Münster en niet Bremen?
Omdat je net in Bremen bent geweest en zo kom je nog eens ergens. :)
Alle reacties Link kopieren
Münster heeft meerdere kerstmarkten door de stad heen...erg sfeervol maar megadruk in de weekenden
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2019 19:19
Omdat je net in Bremen bent geweest en zo kom je nog eens ergens. :)
Maar Bremen was echt Vet! Dus ik wil echt weten of Munster leuker/net zo leuk is :lol:
Alle reacties Link kopieren
We zijn een aantal jaar geleden naar de kerstmarkt in Munster geweest. We vonden het niet zo geweldig, kleine marktjes op de verschillende pleinen. En overdag ook weinig sfeer. Weet niet hoe het ‘s avonds is, wij zijn tegen 4 uur weer naar huis gegaan.
Wat we wel een leuke kerstmarkt vinden is die in Oldenburg, is daar rondom het kerkplein, zijn ongeveer 100 stands en dat is prima te doen. De stad zelf is ook leuker als Munster.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Münster geweest mét en zonder kerstmarkten: hele mooie gezellige stad, mooie musea, diverse sfeervolle kerstmarkten, maar in de weekenden overladen met Nederlandse bustoeristen.

Eind, november ga ik naar Bremen, daar weet ik dan weer niks van op dit moment. Maar wat ik van TO lees komt dat wel goed :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel in Münster geweest naar de kerstmarkt. Bremen niet (Berlijn wel...)
Het zijn meerdere markten, maar wel veel hetzelfde. Kerstballen, glühwein, fruit met chocoladesaus, kerstballen, glühwein, fruit met chocoladesaus....
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
15-09-2019 19:28

Eind, november ga ik naar Bremen, daar weet ik dan weer niks van op dit moment. Maar wat ik van TO lees komt dat wel goed :D
Ga je leuk vinden, beloof ik!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-09-2019 19:39
Ik ben wel in Münster geweest naar de kerstmarkt. Bremen niet (Berlijn wel...)
Het zijn meerdere markten, maar wel veel hetzelfde. Kerstballen, glühwein, fruit met chocoladesaus, kerstballen, glühwein, fruit met chocoladesaus....
En gebrande amandelen! Niet vergeten!
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
15-09-2019 19:57
En gebrande amandelen! Niet vergeten!
Da's waar En kaarsen en kastanjes
En dronken Duitsers!
Bremen it is! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik was de laatste keer in Munster, we hadden ook een hotel genomen, we hebben het erg naar onze zin gehad. Nu op zoek naar een andere kerstmarkt in Duitsland die niet te ver rijden is, hoe lang is het rijden naar Bremen vanuit de randstad? Hoe groot is de kerstmarkt?
Gisselle schreef:
15-09-2019 20:24
Ik was de laatste keer in Munster, we hadden ook een hotel genomen, we hebben het erg naar onze zin gehad. Nu op zoek naar een andere kerstmarkt in Duitsland die niet te ver rijden is, hoe lang is het rijden naar Bremen vanuit de randstad? Hoe groot is de kerstmarkt?
A'dam Bremen is 275 km.
Alle reacties Link kopieren
geen idee van kerstmarkten maar Münster is een aangename plek!
not all who wander are lost
Ik wil heel graag een keer naar rothenburg ob der tauber.
Mijn vriend en ik zijn in Münster,Düsseldorf en Aachen naar de kerstmarkt geweest. Ik vond Aachen het mooist. We hadden toen een hotel in Kerkrade geboekt en hebben s'middags ff de trein naar de kerstmarkt in Aachen gepakt. De sfeer was daar erg gezellig. In Bremen zijn we nog nooit geweest. Ik heb in de buurt van Trier gewoond. Dat is ook erg mooi om daar naar de kerstmarkt te gaan.
Ik ben in Oldenburg, Aken, Munster, Trier en Berlijn geweest. Ik denk dat ik Oldenburg en Aken het leukst vond. Munster heeft overal kraampjes door de stad heen. Dat is anders in de andere steden.
Berlijn ben ik geweest in het jaar van de aanslag, zelfde dag. Dat heeft nogal invloed gehad op hoe ik er nu op terugkijk en hoe ik het heb beleefd.

Ik zou graag een keer naar Bremen willen gaan. NIet per se in december, maar gewoon ook als stad.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
15-09-2019 20:24
Nu op zoek naar een andere kerstmarkt in Duitsland die niet te ver rijden is, hoe lang is het rijden naar Bremen vanuit de randstad? Hoe groot is de kerstmarkt?
De trein is ook een prima optie vind ik. Ruim vier uur vanaf Amsterdam Centraal, maar 1x overstappen, vanaf 40 euro voor een retourtje.
Alle reacties Link kopieren
Bremen is leuk!

Ik ben zelf nog nooit in Münster geweest, maar vrienden hebben daar de kerstmarkt bezocht. Zij vonden het niet zo bijzonder in vergelijking met andere kerstmarkten waar ze ook zijn geweest (ik weet helaas niet waar ze nog meer zijn geweest)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
15-09-2019 22:07
Bremen is leuk!

Ik ben zelf nog nooit in Münster geweest, maar vrienden hebben daar de kerstmarkt bezocht. Zij vonden het niet zo bijzonder in vergelijking met andere kerstmarkten waar ze ook zijn geweest (ik weet helaas niet waar ze nog meer zijn geweest)
Kijk, daar heb ik wat aan. Wij vonden Aken en Keulen top. Ik denk dat Münster vet tegen gaat vallen.
Bremen it is!

Ik zie het helemaal voor me, Schnoor met Kerst. En die straat aan het water, en de Altstadt.
Ik ga een hotel boeken, ha!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Keulen geweest en in Munster. Vond Munster niet tegenvallen, hele leuke stad, leuk hotel, lekker gewinkeld, leuke kerstmarkt met mooie handgemaakte spullen.

Bremen is voor mij te ver rijden, met de trein is niet handig voor mij, moeder zit in rolstoel. Waarom is de kerstmarkt in Aken leuk?
Alle reacties Link kopieren
Compacte, mooie oude stad, Aken.
Of het een rolstoel heel handig is: Mwah, het er erg druk en je moeder zal dus veel billen zien.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
15-09-2019 20:56
Ik wil heel graag een keer naar rothenburg ob der tauber.
Dat is wel een beetje een tourist trap..struikelde daar vorig jaar zomer al over de Chinezen. Je zou ook andere Middeleeuwse stadjes in de buurt kunnen doen, bijv Schäbisch Hall, Dinkelsbühl etc.
Als je toch naar Rothenburg wilt zou ik een overnachting doen, s avonds zijn een hoop van die toeristenbussen weg.

On topic: ik zou voor Bremen kiezen!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven