Rondreis westkust VS

16-09-2019 08:23 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een rondreis door de westkust van de VS.
4 weken in het hoogseizoen (halverwege juli tot halverwege augustus). Huurauto erbij en overnachten in motels. We zijn ons nu aan het oriënteren (2 volwassenen)

- wat zijn de kosten die we kunnen verwachten
- wat is een normaal tarief voor een vliegticket
- kiezen voor een retourvlucht of heen en terugvliegen vanaf verschillende plaatsen, en welke plaatsen dan
- welke plekken moeten we tijdens deze reis echt bezoeken, wat is een handige route

Graag al jullie tips en enthousiaste verhalen! We willen een spaarplan gaan maken :)
borrelnootje234 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 08:24
Reden: Spelfout
0.09% gewijzigd
Als je bij Google flights kijkt kan je zien hoe het prijsniveau is:

The least expensive flights for similar trips to Los Angeles usually cost between €750 - 1.150.

Je kan ook 'track prices' aanzetten, dan krijg je prijswijzigingen via de email door.

Verder: https://forum.allesamerika.com/index.php
Mijn route van een maand (wel in mei)
Vegas (op aangevlogen)
via Zion naar Bryce
via de scenic byway naar Arches
Monument Valley
Antelope
Grand Canyon
vanaf Williams tot Oatman over Route66
Vegas
Deathvalley
Monolake/Bodie
Lake Tahoe
Yosemite
San Francisco
Over highway one richting LA

Tussen Nevada en California waren er in 2010 geen dropoff kosten voor de huurauto zoals bij de meeste staten wél het geval is.
Waarom ga je in het hoogseizoen als je geen kinderen hebt? Kun je het niet wat naar voor schuiven naar juni?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2019 08:35
Waarom ga je in het hoogseizoen als je geen kinderen hebt? Kun je het niet wat naar voor schuiven naar juni?
Ik kaap heel even dit topic, want ik heb een vraag aan jou Redbulletje! jij als Amerika reiziger, wat is jouw mooiste reis geweest in Amerika? Wij willen volgend jaar 3 weken, maar ik kan maar niet kiezen welk gedeelte. Westkust al gedaan.
redbulletje schreef:
16-09-2019 08:35
Waarom ga je in het hoogseizoen als je geen kinderen hebt? Kun je het niet wat naar voor schuiven naar juni?

Scheelt ook zo een paar honderd euro qua tickets.
Geweldig gebied
Wij hebben twee keer een vakantie gedaan. Eerste was meer het klassieke rondje
SF
Sequoia
Yosemite
Death valley
Vegas
Zion
Bryce
Grand canyon
LA
SF
Met nog tussenstops tussen die plaatsen
Wij waren voor 4 personen ongeveer 11000 kwijt. Maar hadden meestal maar 1 kamer.

LA is meestal het goedkoopste om op te vliegen. Het beste kun je flexibel zijn met je aanvlieghaven en vanaf daar je reis uitbreiden
Tenminste als je op het geld wilt letten.
Bepaalde locaties denk aan de NP’s moet je wel op tijd boeken. Als je komende zomer wilt gaan moet je nu je overnachtingen gaan regelen.
viennas schreef:
16-09-2019 08:38
Ik kaap heel even dit topic, want ik heb een vraag aan jou Redbulletje! jij als Amerika reiziger, wat is jouw mooiste reis geweest in Amerika? Wij willen volgend jaar 3 weken, maar ik kan maar niet kiezen welk gedeelte. Westkust al gedaan.
Ik ben niet redbulletje maar als ik nog 1 doe dan twijfel ik tussen drie.
Vanaf new york naar het zuiden
Inclusief het diepe zuiden.
Een rondje rondom Yellowstone
Of vanaf Seattle tot aan LA
Alle reacties Link kopieren
Mijn tips voor to:
- Kijk of je eventueel in september kunt gaan. Bij mij scheelde dat honderden euro's met juli-augustus aan vliegticket. Bovendien is de temperatuur daar dan wat lager, nog steeds warm maar goed te doen.
- Wij hebben geen rondje gedaan, maar auto elders ingeleverd. Wat RB al zegt, binnen bepaalde Staten is dat gratis (geen drop off kosten). Ook kan een vlucht vanaf een andere plek terug behoorlijk in prijs schelen.
- Ga eerst bedenken welke je route je globaal wilt doen. Hier op het forum zijn legio topics met tips. Zoek hiervoor op Google, bijvoorbeeld West Amerika Viva forum.
viennas schreef:
16-09-2019 08:38
Ik kaap heel even dit topic, want ik heb een vraag aan jou Redbulletje! jij als Amerika reiziger, wat is jouw mooiste reis geweest in Amerika? Wij willen volgend jaar 3 weken, maar ik kan maar niet kiezen welk gedeelte. Westkust al gedaan.
Is je reisperiode nog flexibel?

Ik vond Noord West ook heel gaaf. Daar heb ik West Canada (Vancouver Island, Vancouver, Whistler, 100 Mile House, Jasper, Banff) gecombineerd met Montana (ranch) en Wyoming (Yellowstone/Grand Tetons) (augustus/september)
Maar ZuidOost in oktober was ook heel speciaal met alles in herfstkleuren en halloween. Toen had ik Georgia, Tennessee, N+S Carolina en een stukje Florida. Smoky Mountains waren echt gaaf.
Ik zou idd even op allesamerika kijken, daar vind je veel info.
Wij hebben dit voor onze huwelijksreis gedaan in 2011. Zijn toen in april gegaan en hebben 3 weken rondgereden. Wij hebben deze route gedaan :
Rechtstreekse vlucht naar LA, daar 2 dagen Disney Anaheim gedaan. Toen door naar de grand canyon, daar 1 overnachting gedaan en vrij snel vetrokken ivm sneeuwval de 2e dag. Doorgereden naar bryce canyon voor 3 dagen, maar ook daar lag sneeuw. Daarna zijn we naar Las Vegas gegaan. We zijn daar toen 1,5 dag geweest en dat was eigenlijk te kort. Ik ben er later nog 5,5 dag geweest en dat was veel relaxter. Na Vegas zijn we via death valley richting yosemite gegaan. Sequoia hebben we overgeslagen, we zijn naar mariposa grove gegaan in yosemite, dat is ook een sequoia bos :) vanuit daar zijn we voor 3 of 4 dagen naar San Francisco gegaan, echt zo’n leuke stad! Vooral de night tour naar Alcatraz vonden we erg tof! Veel gedaan in de stad, naar de golden gate geweest en pier 39 enz. Alle bekende dingen.
Vanuit SF zijn we langs de kust weer afgezakt richting LA. Tussenin nog 2 dagen six flags magic mountain gedaan en daarna afgesloten met 2 dagen LA. Maar daar zijn we alleen even naar de santa Monica pier geweest en Hollywood. We waren een beetje op, dus zijn bij het zwembad gaan liggen de laatste dag :biggrin: het was een fantastische reis, maar ook wel vermoeiend vanwege alle indrukken enz. We kwamen niet heel uitgerust thuis toen. Maar Ik zou graag die reis nog eens doen, want het was echt prachtig!
Wij hadden ook een auto en hebben hotels en motels geboekt onderweg. In yosemite zaten we in Hotel Wawona, dat vond ik echt een ontzettend leuk hotel! Is een aanrader!

Afbeelding

In totaal waren wij toen zo’n €6000,- kwijt inclusief pretparken, eten, shoppen enz. Echt alles bij elkaar dus. Maar de dollar stond toen goed en het is 8 jaar geleden in april en maar 3 weken. Ik denk dat je nu qua kosten zeker wel richting de €10.000,- moet rekenen. Ligt ook een beetje aan de hotels, uitjes die je doet enz natuurlijk. Je kan het uiteraard heel erg budget doen allemaal en ook heel luxe. Wij hadden alleen in LA de laatste 2 nachten een luxe hotel en verder niet super de luxe, maar gewoon normaal. Paar keer best western, onderweg ook wel eens zo’n goedkoop motel en in de parken zaten we wel in de parken zelf. Alleen bryce canyon zaten we net buiten het park in Ruby’s inn (best western). Daar zijn in het park volgens mij geen hotels.

Als je nog wat wil weten, vraag het gerust :)
Ruby's Inn vond ik zalig. Heerlijk zo'n woodcabin sfeertje met openhaard in de hal.
En in Monument Valley The View hotel, vanaf je balkon uitzicht op zonsopkomst op de mittens.
redbulletje schreef:
16-09-2019 09:02
En in Monument Valley The View hotel, vanaf je balkon uitzicht op zonsopkomst op de mittens.

Ja die hebben wij geboekt; een premium cabin, schijnen misschien nog wel beter uitzicht te hebben.
Alle reacties Link kopieren
We zijn helaas gebonden aan het hoogseizoen. Goede tips al! Vooral met de auto drop off :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar wij hebben dit ook gedaan in t hoogseizoen. Wij hebben de tickets (door omstandigheden!) pas 2 dagen voor vertrek geboekt, hadden retour tickets LA direct met KLM die waren 600€ pp.

We gingen 5 weken. Hebben 8000km gereden in een Ford Mustang :D en hebben ongeveer 50/50 gekampeerd en motels gedaan. Geloof dat de reis in totaal zo’n 7000€ heeft gekost (niet te lang over nadenken...)
Motels kosten 100€ per nacht. Ook de cheap-ass langs de weg motels (ok die zijn misschien 85€). Wij vonden dit wel tegenvallen. Daarom kochten we een goedkoop koepeltentje en wat andere campingspulletjes. Kamperen is in veel national parken echt veeeeel goedkoper dan motels. Wel nu al gaan boeken...

Hoogtepunten voor ons waren:
- Zion NP
- Yosemite
-San Fran
- Death Valley

Wat we vonden tegenvallen:
- Los Angeles (ok Venice beach wel grappig)
- Alle andere steden/plaatsen
- Het eten
- De afstanden! Echt, je verkijkt je erop hoe groot het land is.
Star² schreef:
16-09-2019 09:07
Ja die hebben wij geboekt; een premium cabin, schijnen misschien nog wel beter uitzicht te hebben.
Gaaf!!

Wij zaten op de bovenste verdieping dus hadden ook goed uitzicht. Die premium cabins waren er in 2010 volgens mij nog niet.
nina210 schreef:
16-09-2019 09:10
Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar wij hebben dit ook gedaan in t hoogseizoen. Wij hebben de tickets (door omstandigheden!) pas 2 dagen voor vertrek geboekt, hadden retour tickets LA direct met KLM die waren 600€ pp.

We gingen 5 weken. Hebben 8000km gereden in een Ford Mustang :D en hebben ongeveer 50/50 gekampeerd en motels gedaan. Geloof dat de reis in totaal zo’n 7000€ heeft gekost (niet te lang over nadenken...)
Motels kosten 100€ per nacht. Ook de cheap-ass langs de weg motels (ok die zijn misschien 85€). Wij vonden dit wel tegenvallen. Daarom kochten we een goedkoop koepeltentje en wat andere campingspulletjes. Kamperen is in veel national parken echt veeeeel goedkoper dan motels. Wel nu al gaan boeken...

Hoogtepunten voor ons waren:
- Zion NP
- Yosemite
-San Fran
- Death Valley

Wat we vonden tegenvallen:
- Los Angeles (ok Venice beach wel grappig)
- Alle andere steden/plaatsen
- Het eten
- De afstanden! Echt, je verkijkt je erop hoe groot het land is.
De afstanden vind ik dus juist de charme van een roadtrip. Heerlijk uren kunnen rijden zonder iets tegen te komen.

En het eten is echt mijn ding. Hamburgers van echt goed vlees, onionrings en aan de kust coconut shrimp en crabcakes. Jammie!

Sla vooral de Outback Steakhouse niet over; hééérlijke blooming onions eten!
Borrelnootje234 schreef:
16-09-2019 09:09
We zijn helaas gebonden aan het hoogseizoen. Goede tips al! Vooral met de auto drop off :)
Moet je wel ff nakijken of dat nog steeds van toepassing is tussen Nevada en California. Mijn ervaring dateert alweer uit 2010.
Alle reacties Link kopieren
Even snel gekopieerd uit mijn documentje-van-toen (2001):
Dag 1 Heenvlucht
Dag 2 San Francisco
Dag 3 Naar Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite / Sequoia
Dag 6 Door Death Valley
Dag 7 Naar Las Vegas
Dag 8 Naar Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon
Dag 11 Naar Monument Valley
Dag 12 Antilope Canyon / Naar North Rim
Dag 13 North Rim
Dag 14 Naar Zion ( via Lake Powell)
Dag 15 Zion
Dag 16 Naar Bryce
Dag 17 Bryce
Dag 18 Naar Salt Lake City
Dag 19 Naar Grand Teton
Dag 20 Grand Teton
Dag 21 Naar Yellowstone
Dag 22 Yellowstone
Dag 23 Yellowstone
Dag 24 Yellowstone
Dag 25 Naar Salt Lake City
Dag 26 Terugvlucht

Met huurauto, via motels ed. Vanaf begin juni. Temperatuur was heerlijk, alle passen waren open en het was nog niet superdruk. En goedkoper dan hoogseizoen!
Overnachtingen in NPen vér vantevoren gereserveerd. Volgens mij waren we rond de 6000,= euro kwijt, maar de dollar was op dat moment superongunstig! En dan gingen we nooit echt luxe uit eten, en gingen om de paar dagen langs een (huge) supermarkt om ontbijt en lunch in te slaan. Wel deden we alle leuke dingen die we tegenkwamen; beknibbelden daar totaal niet op.
Hoe duur vliegtickets zijn is lastig te zeggen. Ik boek graag alles vantevoren, en dus konden wij niet flexibel zijn qua vliegvelden. Kun je dat wel, dan ben je goedkoper uit. En natuurlijk is ver vantevoren tickets boeken ook het goedkoopst.

Werkelijk geweldige reis. Zou het graag nog eens met de kinderen doen, maar dan kort ik de boel wél in. Ik had meer tijd willen besteden in Utah; daar méér NPen willen doen. Dus als we nu weer gaan, wil ik mss vliegen op Denver en terug via Salt Lake CIty ofzo. En dan zeker Yellowstone nog een keer, Grand Canyon ook (North Rim, denk ik), Antelope Canyon natuurlijk, stukje Rocky Mountains en dus de parken in Utah. Zoiets.

Vond SF een geweldige stad, en tuurlijk zijn Yosemite, Death Valley, Las Vegas enz. indrukwekkend, maar ik vond het wel heel veel km's en zou dat nu met de kids erbij dus overslaan. Net als Monument Valley; prachtig, maar wel een klere-eind uit de richting, in ons geval.

Sowieso is het allemaal best vermoeiend. Omdat we met zijn 2-en waren en autorijden heerlijk vinden (zeker daar), was het te doen. En als je, zoals wij, alles vastleggen, dan is de spontaniteit behoorlijk weg. We hadden soms wel eens ergens wat langer willen blijven, maar moesten dan toch "door".
En op den duur heb je teveel gezien. Als je mond bij de aanblik van een geiser niet meer openvalt en je niet écht meer vanbinnen geniet van de aanblik, dan weet je dat je óf teveel hebt gedaan óf te lang onderweg bent en even pauze moet nemen :)

Héél veel plezier.

By the way; een keer Noord West doen (zoals RedBulletje 'm beschreef) staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ook zó mooi.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry; zie dat je aan hoogseizoen vast zit. Had ik nog niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels 3x die kant op geweest en mijn favoriet blijft toch echt Bryce Canyon, San Francisco als stad. Monument Valley is ook leuk. Tickets de eerste keer 900 ps, tweede keer voor de helft. Aanbiedingen afwachten als je tijd hebt. Ga niet als een gek rondjakkeren maar neem ook de tijd voor dingen! En vooral geen reisbureau schema.
Alle reacties Link kopieren
En richt je voor een eerste reis op het standaardrondje. Ga geen Yellowstone toevoegen. Dat lijkt mij in hoogseizoen sowieso hel (wij pas op de 3e reis gedaan en dit buiten het seizoen) en kost veel tijd.
Ik zou na labour day gaan.

Onze overnachtingen ongeveer (4 weken - 4125 miles):
Los Angeles, Anaheim, San Diego, Phoenix, Flagstaff, Page,Cedar City, Las Vegas, Bishop, Fresno, San Francisco, Santa Barbara, Los Angeles.

Van tevoren had ik de route uitgestippeld met het idee dat we elke keer een goede startpunt hadden voor die dag. Het is voor ons alweer een tijdje terug maar bij elk tankstation had je van die bonnenboekjes voor motels en hotels. Hebben wij geregeld gebruik van gemaakt. Zelfs in San Francisco vlakbij Lombard gezeten incl. gratis parkeren voor 65 per nacht! was een keurig hotel.

Wij vonden eigenlijk alles top maar wat je echt niet moet missen : Bryce NP (alle hikes zijn goed te doen en prachtig!), Zion NP, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Monument Valley, Balboa Park San Diego, Las Vegas, Death Valley, kustroute (highway 1) SF naar LA, Pebble Beach 17 mile drive, Hearst Castle, McWay falls, San Francisco (Golden Gate, Alcatraz, Chinatown, Lombard Street), LA Getty Center.

- Probeer de NP's te vermijden in de weekenden.
- Point Lobos State Park is een verborgen pareltje!
- Neem de tijd, op de dag dat we Bryce deden zijn we verder nergens anders geweest, zo kun je het park echt ervaren en ben je niet alleen maar bezig met een lijstje afwerken.

Koop bij de eerste Wallmart een koelbox, die gooi je elke ochtend vol ijs en daarna even langs de Subway voor een footlong voor onderweg. :-D
Hetvrijewoord schreef:
16-09-2019 09:48
Ik zou na labour day gaan.

Onze overnachtingen ongeveer (4 weken - 4125 miles):
Los Angeles, Anaheim, San Diego, Phoenix, Flagstaff, Page,Cedar City, Las Vegas, Bishop, Fresno, San Francisco, Santa Barbara, Los Angeles.

Van tevoren had ik de route uitgestippeld met het idee dat we elke keer een goede startpunt hadden voor die dag. Het is voor ons alweer een tijdje terug maar bij elk tankstation had je van die bonnenboekjes voor motels en hotels. Hebben wij geregeld gebruik van gemaakt. Zelfs in San Francisco vlakbij Lombard gezeten incl. gratis parkeren voor 65 per nacht! was een keurig hotel.

Wij vonden eigenlijk alles top maar wat je echt niet moet missen : Bryce NP (alle hikes zijn goed te doen en prachtig!), Zion NP, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Monument Valley, Balboa Park San Diego, Las Vegas, Death Valley, kustroute (highway 1) SF naar LA, Pebble Beach 17 mile drive, Hearst Castle, McWay falls, San Francisco (Golden Gate, Alcatraz, Chinatown, Lombard Street), LA Getty Center.

- Probeer de NP's te vermijden in de weekenden.
- Point Lobos State Park is een verborgen pareltje!
- Neem de tijd, op de dag dat we Bryce deden zijn we verder nergens anders geweest, zo kun je het park echt ervaren en ben je niet alleen maar bezig met een lijstje afwerken.

Koop bij de eerste Wallmart een koelbox, die gooi je elke ochtend vol ijs en daarna even langs de Subway voor een footlong voor onderweg. :-D
Jakkie, die vieze kleffe broodjes! Ga naar de iHop voor een Philly cheese steak sandwich!! Die zijn echt geweldig lekker!
En ontbijt af en toe in 'n originele diner met eieren of pancakes.

Mocht het je lukken kun je proberen of je ingeloot kan worden voor The Wave.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven