dagje amsterdam

16-09-2019 12:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik hier regelmatig leuke tips lees (en de zoekfunctie echt voor geen meter werkt bij mij). Hebben jullie tips... ben alweer hele tijd niet in amsterdam geweest dus zoek eigenlijk leuke tips voor lunch en wat leuke winkels... heb kledingkast opgeruimd ;-) dus moet een beetje aanvullen en van bv de kalverstraat wordt ik niet blij.... dus ik zoek eigenlijk wat leuke boetiekjes ofzo om eens te neuzen/shoppen.
JP Heijestraat Oud West zitten wel leuke winkels. Kinkerstraat en de Hallen om de hoek. Leuke lunchtentjes zat.
Alle reacties Link kopieren
9 straatjes, Haarlemmerstraat Qua winkelen. Albert cuyp kan ook.

Lunch :
Proeflokaal op de Herengracht
Broodje Bert (singel ) piepklein maar heerlijke broodjes
Zoet&Hartig Haarlemmerstr
Broodje Popov op de Van Woustraat
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Voor winkelen kan je eigenlijk beter naar Haarlem. Doe ik ook, terwijl ik in Amsterdam woon. ;-) In Haarlem dan de net wat kleinere winkelstraten zoals Zijlstraat, Warmoesstraat, Schagchelstraat, Gierstraat, Kleine Houtstraat, Korte Houtstraat. Bijvoorbeeld Brand Mission vind ik een fijne winkel, ook nog fair trade en bio enzo.

Maar als je toch echt naar Amsterdam wilt, dan de Haarlemmerdijk, Utrechtsestraat, Prinsenstraat, Herenstraat (dus niet de grachten), 9 straatjes, Staalstraat.
Of naar de IJhallen als die zijn, een keer per maand.

Voor lunch, tja zoveel leuke plekken... ben je al eens in het goed verstopte en gezellige Kapitein Zeppos geweest? Ik vind EYE ook altijd een fijne plek met mooi uitzicht.

Leuk en vrij nieuw om te doen is de schommel over de rand op A'DAM Lookout. Niet voor mensen met hoogtevrees!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-09-2019 18:17
Voor winkelen kan je eigenlijk beter naar Haarlem. Doe ik ook, terwijl ik in Amsterdam woon. ;-) In Haarlem dan de net wat kleinere winkelstraten zoals Zijlstraat, Warmoesstraat, Schagchelstraat, Gierstraat, Kleine Houtstraat, Korte Houtstraat. Bijvoorbeeld Brand Mission vind ik een fijne winkel, ook nog fair trade en bio enzo.

Maar als je toch echt naar Amsterdam wilt, dan de Haarlemmerdijk, Utrechtsestraat, Prinsenstraat, Herenstraat (dus niet de grachten), 9 straatjes, Staalstraat.
Of naar de IJhallen als die zijn, een keer per maand.

Voor lunch, tja zoveel leuke plekken... ben je al eens in het goed verstopte en gezellige Kapitein Zeppos geweest? Ik vind EYE ook altijd een fijne plek met mooi uitzicht.

Leuk en vrij nieuw om te doen is de schommel over de rand op A'DAM Lookout. Niet voor mensen met hoogtevrees!

Ik ga altijd naar Haarlem wilde juist eens wat anders ;-)
Alle reacties Link kopieren
.
pimpelmeesje123 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 18:36
Reden: Mezelf quoten is niet nodig ;-)
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pimpelmeesje123 schreef:
16-09-2019 18:30
Ik ga altijd naar Haarlem wilde juist eens wat anders ;-)
Behalve de straten die ik eerder noemde kan je ook eens gaan kijken in de Czaar Peterstraat. Vooral speciaalzaken zoals bijvoorbeeld voor whisky, of pindakaas. Maar ik geloof ook wel wat kleding.
Maar Amsterdam is wel wat minder origineel en ook duurder dan Haarlem vind ik, qua winkelen voor kleding.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
O ja, je vroeg er niet om maar in Rotterdam is het ook leuk winkelen aan de Nieuwe Binnenweg (meerdere unieke boetiekjes / kledingwinkels niet van een keten), en de Pannekoekstraat (o.a. leuk winkeltje met kleurige jaren '50 kleding en King Louie enzo).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
17-09-2019 00:59
O ja, je vroeg er niet om maar in Rotterdam is het ook leuk winkelen aan de Nieuwe Binnenweg (meerdere unieke boetiekjes / kledingwinkels niet van een keten), en de Pannekoekstraat (o.a. leuk winkeltje met kleurige jaren '50 kleding en King Louie enzo).
Ben ik ook een keer geweest (is voor zomaar ff echt te ver) maar een weekendje toen... toen had ik ook een topic met tips en volgens mij ook idd vanalles uitgehaald oa van jou ;-)
Het is nu ook dat ik een paar dingen wel specifiek wil zien die ze niet in Haarlem (kinderkleding van niet ketens is erg beperkt in een fysieke winkel) hebben en ik normaal online bestel (die ze eerst wel in mijn woonplaats verkochten maar de winkel is weg) en amsterdam zijn we relatief snel dus vandaar. Maar thnx voor de tips ik ga wslk morgen en ff neuzen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ah, in de Czaar Peterstraat zit volgens Google Maps een kinderkledingwinkel, STAdesign. Mocht je ook nog willen dineren in die buurt: InStock is een fijn restaurant waar ze "geredde" groenten serveren.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven