Groot verschil in ticketprijzen, waar zit dat'm in?

16-09-2019 21:40 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik gaan november op stedentrip naar Dubai, nu ben ik aan het kijken naar tickets, wij willen graag reizen zonder tussenstop, en onze voorkeur gaat uit naar vliegen met Emirates, maar de prijzen liegen er niet om, voor 2 personen heen en terugreis zouden wij ruim €1600 kwijt zijn, KLM idem, maar als ik kijk naar Transavia dan zijn wij voor diezelfde periode maar €622, kwijt, ergens vind ik dat wel heel erg goedkoop tov Emirates en KLM, waar kan dat grote verschil van € 1000 hem in zitten?

- Eten en drinken aan boord kopen? /Ik kan zelf wel een heerlijke maaltijd meenemen

- Betalen voor je (hand) bagage?/ we nemen 1 medium koffer mee, we blijven 5 dagen.


- Entertainment/wifi aan boord???/ Met een goed boek kan je de tijd doden.

Met Transavia duurt de vlucht iets langer dan met Emirates of KLM, maar is dit en eerdergenoemde reden om € 1000 meer te betalen?

Weet iemand misschien waarom Transavia zo goedkoop is?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Trans vliegt met een tussenstop, daarom duurt de reis ook langer. Eten en entertainment is bij Emirates gewoonda bomb, die A380 is gewoon een vliegende bioscoop. Maar de verschillen in prijzen zijn wel erg groot. Ik en vier keer met emirates gevlogen de laatste jaren en nooit meer dan 480 voor een retourtje betaald, ook in het seizoen dat jij gaat. Wel is in 2020 de woord expo in Dubai , mss dat nu de prijzen al zo stijgen daarom?
Het is goedkoper om de redenen die jij dus noemt: bij transavia geen gratis eten, langere vlucht en geen entertainment.

Ik zou voor een vlucht naar Dubai toch echt wel wat meer betalen voor een fatsoenlijke vlucht. Overigens vond ik de A380 van Emirates wel leuk, maar niet spectaculair ofzo t.o.v. KLM. Ja als je een oud vliegtuig hebt kan het entertainmentsystem wat verouderd zijn. Verder vond ik het boarden in de a380 veel te lang duren omdat er zoveel passagiers in kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Echt, gewoon met Emirates,...... hoe kom je op een bedrag van 1600?
Alle reacties Link kopieren
Voornamelijk door vraag en aanbod en daarnaast ook andere factoren zoals luxeniveau.
boogschutter10 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 21:52
8.57% gewijzigd
Mijn vriend vliegt vaak naar Dubai, altijd Emirates, en dat kost dan idd rond 800 euro. Volgens mij is di-wo wel goedkoper dan andere dagen.
Alle reacties Link kopieren
zit net te kijken naar Bangkok via Dubai: 580 euro
Alle reacties Link kopieren
Tja als je luxe wilt vliegen betaal je er voor........ ik ga voor de mooiste optie om ergens te komen
Ik vraag me trouwens af hoe het kan dat je niet begrijpt dat die tickets zo verschillen. Je geeft notabene zelf het antwoord.

Voor een simpel stedentripje betaal je met Ryanair een kwart van wat je met KLM betaald. Want: geen gratis service, geen ruimbagage, rare vliegtijden, niet vanaf Schiphol. Daar zijn die prijsvechters voor.
Alle reacties Link kopieren
Vijf dagen is vrij kort hoor...is dat inclusief reisdagen? Je bent ook vrij laat met boeken twee maanden vantevoren...dan zijn de goedkope tickets allang weg....
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen donderdag met emirates naar dubai, wij hebben 530 pp betaald retour.
Alle reacties Link kopieren
Heb je misschien prijzen business class gekeken?
Alle reacties Link kopieren
En welke heerlijke maaltijd neem je mee het vliegtuig in? Oprechte vraag....
Voor dat geld kun je een hele week inclusief vlucht en hotel op een zonnige bestemming zitten.

Je bent simpelweg te laat om nog voordelig te kunnen boeken. Speel wat met je data en vliegdagen om te kijken of je er nog wat goedkopers uit kan persen. Voor 5 dagen helemaal naar daar vliegen met een prijsvechter met vaak ongunstige tijden waardoor je effectief maar 3 volle dagen ter plaatse hebt is helemaal zonde van 't geld.
Vlaginvaas schreef:
16-09-2019 21:59
En welke heerlijke maaltijd neem je mee het vliegtuig in? Oprechte vraag....
Nothing beats the "chicken or pasta?".
Ik vind met emirates retourtjes wel gewoon voor 450 euro. (eco special economy class) bv 7/11 heen om 14.30 en 12/11 terug om 15.20

https://fly4.emirates.com/CAB/IBE/SelectPrice.aspx
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook ...je kunt niks warms meenemen dus om nou 7 uur te zitten op twee krentenbollen......
Vlaginvaas schreef:
16-09-2019 22:03
Vind ik ook ...je kunt niks warms meenemen dus om nou 7 uur te zitten op twee krentenbollen......
Transavia heeft gewoon betaalbaar eten aan boord.
redbulletje schreef:
16-09-2019 22:04
Transavia heeft gewoon betaalbaar eten aan boord.
Ja maar TO is van plan zelf wat mee te nemen.

Overigens heb ik nog nooit ergens betaalbaar lekker eten gezien. Het is of te duur of het stelt niks voor.
Alle reacties Link kopieren
Er is niets zo ondoorzichtig als vliegtuigtickets.
Een ticket naar Miami (economie class) kan vele malen goedkoper zijn dan ticket naar Oslo (economie class)

Transavia wil misschien bekendheid opbouwen dat ze op Dubai vliegen... of hun vliegtuig is nog erg leeg terwijl KLM al bijna vol is. Of Transavia start op een veel goedkoper tijdstip...

Het kan werkelijk 1000 redenen hebben waarom de ene veeeel goedkoper is dan de andere.
Snowpink schreef:
16-09-2019 22:06
Ja maar TO is van plan zelf wat mee te nemen.

Overigens heb ik nog nooit ergens betaalbaar lekker eten gezien. Het is of te duur of het stelt niks voor.
De sandwiches zijn prima te eten en het gaat er maar om dat je niet verhongert, niet dat je een luxe hap binnen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
16-09-2019 21:59
En welke heerlijke maaltijd neem je mee het vliegtuig in? Oprechte vraag....
Een Surinaams gerecht gemaakt van aardvruchten het heri heri, dit kan je koud eten en het vult. Of gewoon een pasta salade.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
16-09-2019 22:18
Een Surinaams gerecht gemaakt van aardvruchten het heri heri, dit kan je koud eten en het vult. Of gewoon een pasta salade.
Smerig als mensen stinkgerechten gaan meeslepen in vliegtuigen. Je zit wel bijna bij elkaar op schoot he.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2019 22:00
Voor dat geld kun je een hele week inclusief vlucht en hotel op een zonnige bestemming zitten.

Je bent simpelweg te laat om nog voordelig te kunnen boeken. Speel wat met je data en vliegdagen om te kijken of je er nog wat goedkopers uit kan persen. Voor 5 dagen helemaal naar daar vliegen met een prijsvechter met vaak ongunstige tijden waardoor je effectief maar 3 volle dagen ter plaatse hebt is helemaal zonde van 't geld.
Nah, 1 dag later zijn we €897 kwijt voor een retour met Emirates, ik begrijp er niks meer van.
Oh en Transavia is uiteindelijk met alles erop en eraan €500 pp retour.
Heel vreemd allemaal.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
16-09-2019 22:06
Ja maar TO is van plan zelf wat mee te nemen.

Overigens heb ik nog nooit ergens betaalbaar lekker eten gezien. Het is of te duur of het stelt niks voor.
Oh jawel hoor, tijdens een vlucht met United Airlines heb ik heerlijk gegeten zonder bijbetaling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven