Op vakantie in oktober

18-09-2019 08:25 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Volgende maand zouden we graag een week er tussen uit willen! Met partner en zoontje van dan 7 maanden.

Waar gaan jullie heen in de herfst? Wat is een aanrader? Tips zijn welkom! 😁
Wij gaan in die periode naar Malaga. Geen idee of het een aanrader is, dat hoop ik maar! ;-)

Twee jaar terug zijn we naar Valencia geweest in september, toen was kind 1.5. Ik weet niet hoe de temperatuur daar in oktober is, maar het was wel een leuke stad.
Alle reacties Link kopieren
Malaga is zeker een aanrader!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Canarische Eilanden.

In oktober (zelfs nu in september al) valt er veel regen op de Balearen en in zuidelijk Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Al voordat ik de andere reacties las dacht ik ook Malaga! Auto huren, en dan lekker rustig langs de kust je verplaatsen naar Cadiz bijvoorbeeld. Lekker eten, drinken en op het strand hangen. De caminito del rey is ook erg tof en te doen met je kleintje in een draagzak, als je dat zou willen.
stokbootje schreef:
18-09-2019 08:37
Al voordat ik de andere reacties las dacht ik ook Malaga! Auto huren, en dan lekker rustig langs de kust je verplaatsen naar Cadiz bijvoorbeeld. Lekker eten, drinken en op het strand hangen. De caminito del rey is ook erg tof en te doen met je kleintje in een draagzak, als je dat zou willen.
Wij twijfelen nog over het huren van een auto. Dat hebben we nog nooit eerder gedaan op vakantie en ik vind het nogal spannend, want we hebben ook thuis nog niet zo lang een auto. Denk je dat het de moeite waard is om daar een auto te huren? Voor iets specifieks?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga begin november naar Sevilla.
Geen idee van het weer, maar ik ben er een week, dus dan zit er vast wel een droge dag tussen.

Paar jaar geleden was ik in oktober in Kroatië (Dalmatische eilanden), ook heerlijk nazomerweer gehad toen!
Wij zitten de eerste week van oktober op Mallorca. Hebben we vorig jaar ook gedaan en toen was het nog mooi weer. De voorspellingen voor als wij er zijn, zijn nu rond de 27 graden.

Vorig jaar was dochter 1,5 en nu dus 2,5. We hebben een 2 kamer appartement in een hotel geboekt en rijden daar vanaf het vliegveld met een huurauto naartoe. Prima te doen allemaal!
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 18-09-2019 08:46
33.70% gewijzigd
Ja, een auto huren is zeker handig als je een roadtrip wilt maken en meerdere plaatsen zien. Een citytrip kan natuurlijk ook en dan heb je geen auto nodig. In Andalusië kun je heel goed allebei doen en Malaga en Sevilla lenen zich allebei voor beide opties (en directe vluchten vanaf Nederland).

Ik ben sowieso fan van zuid Spanje in oktober, vaak nog heerlijk weer als het hier in NL al killer wordt. En niet zo bloedheet als in de zomermaanden.
Alle reacties Link kopieren
Wil je warmte?
Wil je rust?

Wil je het ultieme herfstland? (Engeland)
Morgenstond_ schreef:
18-09-2019 08:39
Wij twijfelen nog over het huren van een auto. Dat hebben we nog nooit eerder gedaan op vakantie en ik vind het nogal spannend, want we hebben ook thuis nog niet zo lang een auto. Denk je dat het de moeite waard is om daar een auto te huren? Voor iets specifieks?
Het is altijd interessant om ter plaatse een auto te hebben. Anders kom je toch nergens? Of wil je alleen maar hele dagen aan strand/zwembad liggen?

Het is juist de moeite om het binnenland in te rijden, prachtige routes door de bergen, mooie dorpjes.
Huur een automaat, dan hoef je niet te schakelen en dat zit een stuk relaxter.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
18-09-2019 08:37
Al voordat ik de andere reacties las dacht ik ook Malaga! Auto huren, en dan lekker rustig langs de kust je verplaatsen naar Cadiz bijvoorbeeld. Lekker eten, drinken en op het strand hangen. De caminito del rey is ook erg tof en te doen met je kleintje in een draagzak, als je dat zou willen.
ik vind een auto toch wel een must op vakantie hoor
Alle reacties Link kopieren
Tenerife Zuid. Nog stralend zonnig weer. Warm als je geluk hebt.
In de binnenstad van Sevilla is een auto een verschrikking, dan kun je hem beter enkel voor die dagen huren dat je een rondreis(je) maakt. Al naar gelang je voorkeur voor roadtrip of citytrip.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook meteen aan Andalusië. Omgeving Malaga of Sevilla of Granada. Daar heb je als het goed is in oktober nog heerlijk weer en het is een prachtige streek.

Een auto vind ik wel een must daar. Hoewel ik me nooit in het openbaar vervoer verdiept heb, misschien is dat ook wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
18-09-2019 08:37
Al voordat ik de andere reacties las dacht ik ook Malaga! Auto huren, en dan lekker rustig langs de kust je verplaatsen naar Cadiz bijvoorbeeld. Lekker eten, drinken en op het strand hangen. De caminito del rey is ook erg tof en te doen met je kleintje in een draagzak, als je dat zou willen.
De Caminito del Rey lijkt me zonder kind al eng (ik durf het niet :$) maar ik moet er al helemaal niet aan denken met een kind op mijn rug!
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
18-09-2019 08:53
Ik dacht ook meteen aan Andalusië. Omgeving Malaga of Sevilla of Granada. Daar heb je als het goed is in oktober nog heerlijk weer en het is een prachtige streek.

Een auto vind ik wel een must daar. Hoewel ik me nooit in het openbaar vervoer verdiept heb, misschien is dat ook wel te doen.
Zonder kinderen hebben mijn man en ik daar jaren terug wel met het ov gereisd. Ging prima, maar met een baby zou ik het toch minder prettig vinden.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
18-09-2019 08:55
De Caminito del Rey lijkt me zonder kind al eng (ik durf het niet :$) maar ik moet er al helemaal niet aan denken met een kind op mijn rug!
Ik heb ff fotos gekeken maar ik zou t met onze zoon ook niet durven🙈
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
18-09-2019 08:27
Wij gaan in die periode naar Malaga. Geen idee of het een aanrader is, dat hoop ik maar! ;-)

Twee jaar terug zijn we naar Valencia geweest in september, toen was kind 1.5. Ik weet niet hoe de temperatuur daar in oktober is, maar het was wel een leuke stad.
Hebben jullie een pakket geboekt of alles los? Welk hotel hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-09-2019 08:33
Malaga is zeker een aanrader!
Ik ben totaal niet bekend met Malaga haha. Is dat echt leuk voor een week of heb je aan 5 dagen bijv. Ook al voldoende?
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
18-09-2019 08:43
Wij zitten de eerste week van oktober op Mallorca. Hebben we vorig jaar ook gedaan en toen was het nog mooi weer. De voorspellingen voor als wij er zijn, zijn nu rond de 27 graden.

Vorig jaar was dochter 1,5 en nu dus 2,5. We hebben een 2 kamer appartement in een hotel geboekt en rijden daar vanaf het vliegveld met een huurauto naartoe. Prima te doen allemaal!
Hebben we ook voor gekeken, ben alleen bang dat het miss slecht weer is?
Hebben jullie alles los geboekt?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-09-2019 08:46
Wil je warmte?
Wil je rust?

Wil je het ultieme herfstland? (Engeland)
Regen zou ik wel jammer vinden! We willen gewoon naar een mooie plek waar je veel bezienswaardigheden kan doen in een weekje. Dus niet alleen maar relaxen en niks doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf te denken aan een weekje IJsland. Wellicht niet zo handig met kids, daarom nemen wij die van ons ook niet mee. Schotland lijkt me ook prachtig in de herfst.
redbulletje schreef:
18-09-2019 08:49
Het is altijd interessant om ter plaatse een auto te hebben. Anders kom je toch nergens? Of wil je alleen maar hele dagen aan strand/zwembad liggen?

Het is juist de moeite om het binnenland in te rijden, prachtige routes door de bergen, mooie dorpjes.
Huur een automaat, dan hoef je niet te schakelen en dat zit een stuk relaxter.
Je komt lopend, fietsend en/of met OV ook op veel plekken.

Met twee jonge kinderen vind ik het lastig in te schatten of/wanneer ik ze in de auto zet of niet.
Roosje247 schreef:
18-09-2019 08:59
Hebben jullie een pakket geboekt of alles los? Welk hotel hebben jullie?
Wij hebben een appartement geboekt. Ik vind het fijn om daar zelfgemaakt eten te kunnen eten op een tijdstip wanneer ik dat wil. En dan hebben we vlucht en appartement los geboekt van elkaar. Zo kwam het uit.

We hebben voor het eerst onze vliegtuigstoelen ook zo geboekt dat we meer beenruimte hebben. Man en ik zijn lang en ik heb geen zin om met twee kinderen opgevouwen te zitten. Het voelt al als een hele luxe ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven