Oud en nieuw Sydney

22-09-2019 15:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar vier ik oud en nieuw in Sydney samen met een vriendin. Wij willen hier best wat voor betalen maar de prijzen zijn ontzettend hoog. Hebben jullie tips wat leuk is en ook enigszins betaalbaar? We hoeven niet perse voorste rij te staan maar vinden het wel leuk om het vuurwerk van de Harbour Bridge te zien. Zelf zijn we nu Luna park tegen gekomen, heeft iemand hier ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou je mensen moeten vinden bij wie je op het dak mag kijken. Anders is het bijna geen doen volgens mij.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord of gelezen ergens.
Schijnt dat de restaurants met zicht op al maanden van te voren volgeboekt zitten.

Mooiste plek lijkt mij vanuit het park, maar ja, dat sluiten ze met oudjaar af helaas.
Ik lees mee, ik ga daar ook nieuwjaar vieren dit jaar. Ik kreeg een tip om vanaf Rose bay (?) het vuurwerk te kijken, want dan zou je het goed kunnen zien en daar is het minder druk of zo.
Ik heb bijna 25 jaar geleden O&N in Sydney gevierd en stond bij het Opera House wat prima te doen was, echt super druk maar een fantastische belevenis.
Murrmurr schreef:
22-09-2019 16:06
Ik lees mee, ik ga daar ook nieuwjaar vieren dit jaar. Ik kreeg een tip om vanaf Rose bay (?) het vuurwerk te kijken, want dan zou je het goed kunnen zien en daar is het minder druk of zo.
Volgens mij heb je daar geen zicht op de brug. Rose Bay is wel tof om een watervliegtuigvluchtje te doen!
Alle reacties Link kopieren
https://www.sbs.com.au/language/english ... -in-sydney
En deze, wel op een site voor gezinnen, maar wie weet wat voor leuke tips er staan:

https://www.kidspot.com.au/things-to-do ... 7f475ee0fd
Van Taronga Zoo heb je idd uitzicht richting de brug en lijkt mij van wat er verder genoemd wordt wat minder overcrowded (helaas wel gezinsvriendelijk, maar wellicht dat de hoge entreeprijs toch een drempel is)
Is dit eigenlijk iets waar we nu al over na moeten denken? Als in: reserveringen maken en zo?
Als je een restaurant wil met zicht op Opera House/Harbour Bridge, dan wel ja. BIj die open locaties zie je dat ze vanaf een bepaald moment open gaan en dan mag je daar een hele dag zitten wortel schieten op je plekje met mooi uitzicht tot het eindelijk zover is. Maar ze doen er om 21 uur ook een vuurwerk, dus dat scheelt.
Maar als ik dan eind van de middag ergens leuk ga picknicken op zo'n plek dan is dat toch wel te doen lijkt me?
Murrmurr schreef:
22-09-2019 21:56
Maar als ik dan eind van de middag ergens leuk ga picknicken op zo'n plek dan is dat toch wel te doen lijkt me?
Als ik die links aan klik staat dat sommige terreinen 's ochtends om 8 uur al open gaan en sommigen rond het middaguur. Eind van de middag is het maximum aantal al bereikt. Ik denk dat je er naast grijpt of klem staat als je pas eind van de middag gaat. Kun je geen bootje huren trouwens? Dat lijkt me te gek: het beste uitzicht maar zonder tussen de massa te hoeven staan.
redbulletje schreef:
22-09-2019 22:04
Als ik die links aan klik staat dat sommige terreinen 's ochtends om 8 uur al open gaan en sommigen rond het middaguur. Eind van de middag is het maximum aantal al bereikt. Ik denk dat je er naast grijpt of klem staat als je pas eind van de middag gaat. Kun je geen bootje huren trouwens? Dat lijkt me te gek: het beste uitzicht maar zonder tussen de massa te hoeven staan.
Oeh dat klinkt heel gaaf! Dat gaan we eens uitzoeken
Ik heb net tickets geboekt voor Shark Island party! Je gaat met een ferry rond een uur of 18.00 naar het eiland, met heel mooi uitzicht op het vuurwerk en DJ's en zo.
Dat klinkt tof!
redbulletje schreef:
11-10-2019 14:52
Dat klinkt tof!
Ja maar ook eigenlijk de enige optie die ik vond behalve om 6u s ochtends opstaan en de halve dag in een rij staan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al onderdak? Dat is het voornaamste :)
Luna Park is heel erg leuk, dan hoef je ook niet voor dag en dauw al buiten in de hitte te zitten. Maar ook dat heeft wel zijn charme, want iedereen zit daar en het is wel echt gezellig. Ik kan je botanische tuinen aanraden, dat is echt een prachtige plek, maar daar wil je wel echt al heel vroeg zijn.
Rose Bay zie je de brug niet.

Woon intussen 7 jaar in Sydney, ken de ins en outs wel. Laat maar weten als je meer vragen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Wij waren in 2016/2017 in het Luna Park! Perfect uitzicht, mits je op tijd komt. De hekken gaan op een bepaalde tijd open, maar je moet echt daarvóór wel aanwezig zijn om een goede plek te krijgen. Wij stonden uiteindelijk helemaal vooraan op de boardwalk, was top! Je ziet het Opera House er heel mooi achter liggen. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven