Sofia, wat ga ik doen?

23-09-2019 13:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk ben ik in december in Sofia. Ik heb een weekend en twee dagen vrij om de stad te verkennen. Normaal wordt ik altijd heel blij van dit soort betaalde vakantiedagen maar voor Sofia krijg ik mezelf niet zo goed opgepept. Nu hoop ik dat er hier echte Sofia liefhebbers zijn die de stad aan me kunnen verkopen. En die de stad ook in December kennen. Sofia, wat ga ik doen?
Alle reacties Link kopieren
https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... egion.html

Hou er wel rekening mee dat het kouder en meer winters weer is dan bij ons in december.
Alle reacties Link kopieren
Zelf nooit geweest maar een collega van me is net terug en zij reist graag alleen. Maar Sofia vond ze erg tegenvallen, vond het moeilijk om aanspraak te krijgen.
Sofia staat bekend om de rozen zei ze en ze bracht zalige Turkish Delight mee terug met roossmaak.
Alle reacties Link kopieren
Ken je de stad goed groenebroek? Juist omdat het in december is krijg ik mezelf niet opgepept, ik weet dat het koud en guur is. De stad lijkt me grauw.
Alle reacties Link kopieren
Turkish delight is wel lekker :)
Geen tips, sorry.
Maar als het je niks lijkt, kun je dan niet gewoon de vrije tijd skippen en korter gaan?
Alle reacties Link kopieren
Yure schreef:
23-09-2019 13:30
Ken je de stad goed groenebroek? Juist omdat het in december is krijg ik mezelf niet opgepept, ik weet dat het koud en guur is. De stad lijkt me grauw.
Dan maar ene dagje sauna???

https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... egion.html
Alle reacties Link kopieren
Yure schreef:
23-09-2019 13:30
Ken je de stad goed groenebroek? Juist omdat het in december is krijg ik mezelf niet opgepept, ik weet dat het koud en guur is. De stad lijkt me grauw.
Ben er een keer in de zomer geweest, vond het toen best een mooie stad. Wellicht dat er in december ook al wel een boel kerstversiering misschien zelfs wel kerstmarkt is?
Aanvulling er zijn 2 kerstmarkten:
https://www.stedentripsofia.nl/kerstmar ... -bezoeken/

En anders zou ik vooral binnen activiteiten plannen. Gebouwen en musea bezoeken. Paradise shoppingcentre of via tripadvisor de leuke aparte winkeltjes opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bang dat ik me verveel hoor. Ik hou van slenteren door steden en musea. De wellness had ik al wel bedacht voor een lange avond en een concert of ballet ook. Maar waar ga ik gierende pret hebben, vallen mijn ogen uit mijn kassen omdat t zo mooi is en waar is de taart t lekkerst. De blog die in jouw kerstmarktlink genoemd staat maakt me wel vrolijk groenebroek ( madamebulgaria) en die kerstmarkten ook wel. Er gebeurt dus toch wel wat, niet iedereen zit binnen bij zijn eigen kachel.
Ik kan niet tussendoor of eerder naar huis Rosalind en dat wil ik ook helemaal niet. Ik wik me een beetje kunnen verheugen, wat voorpret hebben.
Oké dan begreep ik je verkeerd. Ik kreeg namelijk de indruk dat je er helemaal geen zin in had.
Alle reacties Link kopieren
http://www.balkanbites.bg/about-2/balkan-bites/

Ik heb deze gratis foodtour gelopen. Het zijn allemaal super kleine hapjes, geen echte gerechtje maar ik vond het heel leuk om zo de stad te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heet Sofia. Ik zal haar even vragen.

;-)
Alle reacties Link kopieren
De paddenstoelenrisotto bij Checkpoint Charly (jep, zo fout gespeld) eten :heart:
(staat onder voorgerechten, maar is gigantische portie)
-
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties, ik ga t leuk maken. Lekker eten en slenteren. Muts op en warme laarzen mee😏
Toen ik in mijn eentje in Sofia was vond ik de free walking tour heel interessant. Leuke, gemengde groep en interessant om de geschiedenis van verschillende gebouwen en religies te horen. Tijdens die tour had ik genoeg aanknopingspunten om smiddags zelf rond te lopen en de leukste gebouwen en musea te bekijken.
Ik vond het gebied rond het theater gezellig om te eten.
Ik was echter wel in de zomer.

Je kunt ook nog een dagexcursie overwegen, bijv naar Rila Monastery. Als het koud is zit je dan lekker lang in de bus. Plus het is mooi om te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven