Tips voor drie dagen Londen

22-10-2019 11:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar nog niet het topic gevonden dat ik zoek. Mocht er een algemeen Londen-topic zijn, hoor ik dit graag!

In januari wil ik graag met mijn moeder drie dagen naar Londen. We houden erg van winkelen en lekker eten en drinken, dus ik denk dat de focus hier vooral op komt te liggen! Als het goed is, is er ook sale in januari?
Heeft iemand nog tips voor leuke (onbekende) marktjes, (tweedehands)winkeltjes etc.?
Tips voor eten en drinken zijn ook welkom! We houden van kneuterige dingen, dus mocht iemand nog iets leuks weten..

Alvast bedankt!
Ik vind de markt bij Greenwhich (zaterdagochtend op z'n best) erg leuk. En die bij Spitalfields (Liverpool station).

Leuke kleine winkeltjes......ik kan ze niet meer echt vinden in Londen. Of het zijn kei dure boetiekjes, of het zijn enorm grote ketens. "Vroeger" had je nog wel Joy, betaalbaar en leuk, maar die lijkt overal aan het sluiten te zijn.

Verder vind ik Angel een leuk gebied om een beetje te shoppen. Veel kleine schattige winkeltjes daar (en rete dure boetiekjes dus). Een heel schattig straatje heb je daar, Camden Passage. Verder vind ik Hampstead ook leuk. Allemaal een beetje naar het noorden.
Alle reacties Link kopieren
Camden town sowieso.
Niet echt onbekend maar voor het geval het nog niet op je lijst stond: zeker toevoegen!
Ook leuk om daar te lunchen, je hebt er allemaal standjes met eten uit heel de wereld.
Alle reacties Link kopieren
En als je ook naar antiek wilt kijken, dan Portobello Road Market.
Alle reacties Link kopieren
Old Spitalfields Market, Sunday Up Market (op zondag dus), Broadway Market... de Flower Market is ook leuk met van die schreeuwende marktkooplui en veel Londenaren.

En mijn nieuwste ontdekking, en waar je uuuuuren kunt rondkijken en snacken: Stables Market in Camden (dus niet Camden Market zelf, dat is een beetje als de Albert Cuyp... ik bedoel Stables Market wat net effe verderop ligt). Heel veel kramen van mensen die eigen sieraden maken, een bus met tweedehands kleding, mooie gebouwen, koffietentjes, en dan denk je alles gezien te hebben en blijkt er om de hoek nog een hele gang te zijn, en zo verder.
Ook de winkel Cyberdog is supergrappig, wel keiharde housemuziek maar ze verkopen daar alles wat iemand maar zou willen dragen of gebruiken in een dancefeest of festival. Shirts met balkjes die mee bouncen op de beat, fluoriserende bedrukking, knipperende brillen, fluffy mutsen etc etc. Er staan ook live gogo dancers in die winkel.
Het standbeeld van Amy Winehouse vind je ook daar vlakbij Cyberdog.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wil nog wel een lans breken voor de South Bank (iets minder bekend, maar tja, heb er gewoond)

https://southbanklondon.com/explore/shopping
Alle reacties Link kopieren
Ga eten bij een van de restaurants van Ottolenghi!

https://ottolenghi.co.uk/restaurants#rovi
Alle reacties Link kopieren
Mocht je van Lush houden, ga dan naar Oxford Street. Ze hebben daar veel dingen die ze niet in Nederland hebben en ze zijn ook (een stuk) goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
22-10-2019 12:42
Old Spitalfields Market, Sunday Up Market (op zondag dus), Broadway Market... de Flower Market is ook leuk met van die schreeuwende marktkooplui en veel Londenaren.

En mijn nieuwste ontdekking, en waar je uuuuuren kunt rondkijken en snacken: Stables Market in Camden (dus niet Camden Market zelf, dat is een beetje als de Albert Cuyp... ik bedoel Stables Market wat net effe verderop ligt). Heel veel kramen van mensen die eigen sieraden maken, een bus met tweedehands kleding, mooie gebouwen, koffietentjes, en dan denk je alles gezien te hebben en blijkt er om de hoek nog een hele gang te zijn, en zo verder.
Ook de winkel Cyberdog is supergrappig, wel keiharde housemuziek maar ze verkopen daar alles wat iemand maar zou willen dragen of gebruiken in een dancefeest of festival. Shirts met balkjes die mee bouncen op de beat, fluoriserende bedrukking, knipperende brillen, fluffy mutsen etc etc. Er staan ook live gogo dancers in die winkel.
Het standbeeld van Amy Winehouse vind je ook daar vlakbij Cyberdog.
Ja die bedoel ik ook inderdaad.
Er zijn meerdere markets in Camden Town maar ik weet nooit waar welke ophoudt en de volgende begint.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-10-2019 15:31
Ja die bedoel ik ook inderdaad.
Er zijn meerdere markets in Camden Town maar ik weet nooit waar welke ophoudt en de volgende begint.
Ik belandde eerst op die Albert Cuyp-achtige markt: goedkope polyester kleding, telefoonhoesjes, toeristische T-shirts... ik dacht "nou nou, is dit het nou waarvoor ik 3 kwartier in de metro heb gezeten?" Maar doordat ik trek had en verder ging lopen op zoek naar een lunchcafeetje, belandde ik gelukkig toch nog bij Stables Market.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ja dat stukje is direct bij de metro, dan kun je beter omhoog kijken naar de bijzondere gevels. Bij die Stables heb je ook de eet kraampjes in de buurt, bij het stuk aan het water.
Volgens mij heet dat ook weer anders maar het wijst zichzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Covent Garden en het marktje daar is ook erg leuk, en Chinatown voor het eten..
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Als je er in het weekend bent:
op zaterdag de antiek- en curiosamarkt op Portobello Road
op zondag de al eerder genoemde Stables Market in Camden. Het hippiesfeertje in Camden is erg gezellig.
Iedere dag leuk: Covent Garden
Moderne winkelcentra: Westfield bij Shepherd''s Bush. Er is ook een Westfield Shopping Centre in Stratford City (bij het olympic park). Daar is een stalletje waar je voor de halve prijs theaterkaartjes (voor dezelfde dag) kunt kopen. Er is weliswaar ook een halfpriceticketbooth op Leicester Square, maar daar sta je uren in de rij.
Theaterbezoek vind zou ik zeker aanraden. Het sfeertje in Westend is heel bijzonder.
Persoonlijk vind ik van de bekende winkels Selfridges in Oxford Street mooier dan het (ouderwetse) Harrods. Moderner assortiment.
Alle reacties Link kopieren
Old Spitalfields market en dan doorlopen naar Bricklane. Hier kun je lekker lunchen en de beste curry's eten van Londen.
Leuk voor de avond: cocktails drinken bij Dirty Martini in Covent Garden.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle tips! Hier heb ik zeker iets aan.

Zijn jullie ook wel eens bij de outlet bij Wembley geweest? Is dat de moeite waard?
Outlet bij Wembley is niet de moeite waard als je maar 3 dagen in Londen bent. Kan je net zo goed een dagje naar Batavia stad gaan, is een stuk groter. Zeker ook voor de tijd die je kwijt bent om er te komen met de metro

Mocht je perse naar een outlet willen als je in Londen bent, kan je beter de trein nemen naar Bicester Village

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven