Tips voor Orlando (Florida)

23-10-2019 07:54 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort vlieg ik naar Orlando. Heeft iemand tips m.b.t. wat ik echt moet zien?
Ik ben heel erg benieuwd.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Alleen met kinderen? Wat is je interesse?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zit je vast in Orlando, of kun je een dag een auto huren? In vond de Tampa Bay area veel mooier dan de Orlando regio (en Miami).
Het Harry Potter pretpark natuurlijk! In Universal.
Heb je een huurauto en wil je ook dingen ondernemen buiten Orlando?
Aan te rijden binnen 2 uur is in elk geval Crystal River waar je met manatees kunt snorkelen en je kunt er ook riverboaten (in Homosassa)

Universal vond ik erg gaaf. Ik heb de 2 parken gecombineerd waarbij alle Harry Potter attracties zaten. Erg de moeite waard. Verder ben ik naar Magic Kingdom geweest. Als ik nog 'ns ga staat Animal World op mijn verlanglijstje.
Alle reacties Link kopieren
Als je een huurauto hebt. Ik vond Kennedy space center erg leuk.
Orlando zelf vond ik niets.
Qua parken zou ik naar universal gaan.
Ik zou vooral gaan rondreizen.
Alle reacties Link kopieren
Animal Kingdom en Epcot. Beide pretparken maar anders dan de
"gewone" pretparken. Als je Harry Potterfan bent Universal Studios. In één van de grote malls shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Magic Kingdom en Animal Kingdom. Epcot moet je echt van houden. Een airboat tour kan ook in de buurt van Orlando. Disney Springs is ook sfeervol. Dit alles op basis van alleen volwassenen. Met kinderen erbij Legoland?
Alle reacties Link kopieren
Magic kingdom zou ik juist overslaan; echt gedateerd inmiddels en veel en veel te druk. Epcot vind ik echt vele malen leuker (en mijn toen 12 jarige was dezelfde mening toegedaan).

Wij gaan in april weer die kant op en gaan nu zeker naar Universal.
Maar wij starten in Tampa en zitten dus niet constant in Orlando. Weet niet of dat bij jou wel het geval is?
In Tampa heb je Bush gardens wat een hele leuke mix is tussen een dierentuin/safaripark en pretpark (achtbanen).

En waar dan ook in Amerika: uiteraard outlet shoppen.
Wij nemen altijd half lege koffers mee heen, zodat we ruimte genoeg hebben op de terugreis.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt hiervoor al! Ik ben zonder kinderen en wij hebben een huurauto. Alles m.b.t. Disney ed trekt ons niet zo.
Okee dan zou ik gaan roadtrippen. Of heb je een vast hotel?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij Orlando zonder Disney dan weer echt niet voorstellen. Vooral Animal Kingdom is echt prachtig. Soort dierentuin ook met een safari in een jeep. Hoelang ga je?
Flashy schreef:
23-10-2019 11:07
Ik kan mij Orlando zonder Disney dan weer echt niet voorstellen. Vooral Animal Kingdom is echt prachtig. Soort dierentuin ook met een safari in een jeep. Hoelang ga je?
Die parken zijn echt niet zo bijzonder. Daar hoef je niet voor naar Amerika.
De omgeving is vele malen boeiender. Je opsluiten in die parken is zonde van je tijd en geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Orlando omgeving.

Als je van zwemmen houdt; Florida heeft enorm veel prachtige springs. Blue Springs, Alexandria springs, Juniper Springs.

Zuidelijker is er de Lion Country Safari, je bent er zo een dag kwijt, eight heel mooi.


Weeki Wachi in Fernando County is superleuk, je kan wandelen, boottour maken of een zeemeerminnen show kijken, laatste is erg leuk want vindt onderwater plaats.

Als ik op meer ideeen kom laat ik je weten.
Alle reacties Link kopieren
http://www.seethroughcanoe.com/ Betere manier om dieren en water te ontdekken is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
23-10-2019 11:11
Die parken zijn echt niet zo bijzonder. Daar hoef je niet voor naar Amerika.
De omgeving is vele malen boeiender. Je opsluiten in die parken is zonde van je tijd en geld.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor al deze tips. Ik ga mij er in verdiepen.
Alle parken :-D
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
23-10-2019 11:11
Die parken zijn echt niet zo bijzonder. Daar hoef je niet voor naar Amerika.
De omgeving is vele malen boeiender. Je opsluiten in die parken is zonde van je tijd en geld.
Absoluut mee eens!
Je kunt ook naar Georgia en South Carolina rijden. Zelf had ik graag naar Cumberland Island gegaan, maar op het moment dat ik daar was, was er stormschade en vaarde de pond niet. De omgeving van Savannah en Charleston was echter ook zeer de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-10-2019 12:43
Je kunt ook naar Georgia en South Carolina rijden. Zelf had ik graag naar Cumberland Island gegaan, maar op het moment dat ik daar was, was er stormschade en vaarde de pond niet. De omgeving van Savannah en Charleston was echter ook zeer de moeite waard.
Savannah is prachtig en onderweg stoppen in St Augustine, erg mooi.
Ja St Augustine is een mooie plaatsje!
Als kajakken je leuk lijkt kun je een hele leuke (individueel) tour doen van circa 4,5 uur nabij Kelly Park. Vonden wij echt prachtig, veel alligators en schildpadden gezien.

St. Augustine vonden wij dan weer vreselijk.
Mieky80 schreef:
23-10-2019 10:54
Super bedankt hiervoor al! Ik ben zonder kinderen en wij hebben een huurauto. Alles m.b.t. Disney ed trekt ons niet zo.

De Disney in Orlando is ook echt rete saai, oud en voor kleine kinderen.
Hatchi schreef:
23-10-2019 11:11
Die parken zijn echt niet zo bijzonder. Daar hoef je niet voor naar Amerika.
De omgeving is vele malen boeiender. Je opsluiten in die parken is zonde van je tijd en geld.

Speak for yourself. Bovendien, heel veel dichterbij kun je niet naar een Harry Potter pretpark. En dat gedeelte van het park is dus écht wel gaaf, vernieuwend en bijzonder. Zeker als je fan bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven