Hotel boeken, alleen met creditcard?

29-10-2019 20:15 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar een concert in de Ziggo Dome.
We moeten met het openbaar vervoer en omdat het nogal ver weg is, zijn we bang dat de terugreis lastig gaat worden.
Dus wilde ik een hotelkamer boeken in de buurt van de Ziggo.

Enfin, hotel uitgezocht, gebeld en wilde reserveren, toen vroeg de medewerker, mag ik uw creditcard nummer? Die heb ik niet zei ik, dus toen moest hij de reservering annuleren want ze hadden perse een creditcard nummer nodig.
Nog een ander hotel gebeld, hier precies hetzelfde.

Heb nog aangeboden om een aanbetaling te doen of het bedrag in een keer via iDeal over te maken, maar daar deden ze niet aan.
Het kan toch niet zo zijn dat, als je in een hotel wil overnachten, perse een creditcard nodig hebt? Heb gewoon een betaalpas met geld er op.
Weet iemand hier iets van?
Carpe Diem
Je moet je creditcard doorgeven zodat zij zeker zijn dat ze betaald krijgen als jij een no show blijkt te zijn. Je kunt ter plaatse gewoon met je pinpas betalen.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal daarvoor heb ik een creditcard.
Misschien via booking.com? En dan kamers die je direct kunt betalen? Of betalen bij accommodatie.

Meestal vragen ze wel een borg (die anders verzekerd is via je creditcard), daar moet je wel rekening mee houden.
Mijn hotel afgelopen weekend in Brussel reserveerde naast kamer tarief ook €250,-. Na uitchecken (en alles heel laten ;)) ging die reservering uiteraard weer van mijn creditcard.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt redbulletje, dat hadden ze inderdaad ook zo aan mij uitgelegd.
Maar om daar nou speciaal een creditcard voor aan te schaffen,🤔
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Jessmariano, via booking.com vragen ze toch ook om je creditcard nummer?
Carpe Diem
elmo1972 schreef:
29-10-2019 20:26
Ja klopt redbulletje, dat hadden ze inderdaad ook zo aan mij uitgelegd.
Maar om daar nou speciaal een creditcard voor aan te schaffen,🤔
Ik gebruik mijn cc ook vrijwel alleen op reis. Je moet toch auto's kunnen huren, hotelkamers en vliegtickets kunnen boeken tenslotte. Een cc hoort er gewoon bij. Heb de mastercard gewoon standaard bij m'n rabobank en een visa van de anwb (als reserve)
Ik zou op een andere manier proberen te boeken, via een site als booking of trivago of misschien via hun eigen site. Telefonisch vragen ze wellicht andere zekerheden dan per mail/site. Waarom zou je het niet proberen via booking.
Via booking.com kun je bij veel hotels met iDEAL betalen. Zijn dan wel kamers die je niet meer kunt annuleren.

Heel basic maar goedkoop hotel daar in de buurt is het easyHotel Amsterdam Arena Boulevard. Op hun site kun je ook een kamer boeken met iDEAL.

Risico is natuurlijk wel dat je je geld kwijt bent, mocht je onverhoopt niet kunnen.
Kun je niet een creditcard van een familielid of vriendin lenen? Je hebt het nummer alleen nodig voor de reservering, bij het hotel zelf kun je met je gewone pinpas of cash betalen. Toen ik zelf nog geen creditcard had gebruikte ik altijd de creditcard van m'n vader.

Ik heb mijn creditcard ook puur voor op reis en voor online aankopen die ik niet op een andere manier kan betalen. Verder ligt dat ding gewoon veilig in een kluis.
Alle reacties Link kopieren
Cherokeerose, dat had fijn geweest, heb dit hotel inderdaad ook al gezien maar was op die datum al helemaal volgeboekt.
Carpe Diem
elmo1972 schreef:
29-10-2019 20:39
Cherokeerose, dat had fijn geweest, heb dit hotel inderdaad ook al gezien maar was op die datum al helemaal volgeboekt.
Ja het is een populair hotel.

En een hostel? Hostelle vind ik een goede, is een vrouwenhostel. Kun je ook boeken zonder creditcard.
Ben je echt uit 72 en heb je nooit eerder een creditcard nodig gehad?

Het is toch wel erg handig om te hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja ben echt uit 72 en nee nog nooit een creditcard nodig gehad.
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Hostelle, ik ga kijken👍
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Hostelle zag er goed uit, maar op die datum ook al vol.
Carpe Diem
Ja of anders toch in Amsterdam. Je kan sowieso met metro richting het centrum. Bij Ziggodome is de keuze toch wat beperkt.
Ja bij Hostelle moet je er snel bij zijn, is erg populair onder vrouwelijke concertgangers. Ik boek daar altijd meteen een slaapplek als ik een concert in Ziggodome (of andere concertzalen in die hoek) heb waarvan ik niet verwacht dat ik nog thuis kom met de trein. Heb er tot nu toe alleen nog nooit geslapen omdat het concert niet doorging of ik toch vervoer naar huis had kunnen regelen :$ Vraag me af of ze me ooit gaan weigeren omdat ik dus al een paar keer toch niet ben blijven slapen daar :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, Amsterdam zelf kan ook nog, we kunnen nog wel naar huis maar zijn bang om de laatste aansluiting te missen. Kunnen vanaf daar nog wel een taxi nemen.
Echt erg, we dachten wel op tijd te zijn met een kamer boeken, het duurt tenslotte nog maar 8 maanden😂😂
Carpe Diem
Er zit een metrostation vlakbij Ziggodome of je kan zelfs nog de trein nemen vanaf station Bijlmer arena. Zou echt niet een taxi nemen. OV is stuk goedkoper.
TsumTsum schreef:
29-10-2019 21:58
Ja bij Hostelle moet je er snel bij zijn, is erg populair onder vrouwelijke concertgangers. Ik boek daar altijd meteen een slaapplek als ik een concert in Ziggodome (of andere concertzalen in die hoek) heb waarvan ik niet verwacht dat ik nog thuis kom met de trein. Heb er tot nu toe alleen nog nooit geslapen omdat het concert niet doorging of ik toch vervoer naar huis had kunnen regelen :$ Vraag me af of ze me ooit gaan weigeren omdat ik dus al een paar keer toch niet ben blijven slapen daar :hihi:
Ze zullen vast en zeker een vervangster voor je hebben gehad dus ik neem aan van niet! :-D
Alle reacties Link kopieren
Zou voor een prepaid creditcard kiezen , geld voor het hotel erop.
En hoppa klaar
Alle reacties Link kopieren
https://www.bunq.com/nl/travel-bank-account
elmo1972 schreef:
29-10-2019 22:09
Ja precies, Amsterdam zelf kan ook nog, we kunnen nog wel naar huis maar zijn bang om de laatste aansluiting te missen. Kunnen vanaf daar nog wel een taxi nemen.
Echt erg, we dachten wel op tijd te zijn met een kamer boeken, het duurt tenslotte nog maar 8 maanden😂😂
Ik zou gewoon de trein en metro pakken. Dan zoek je bijvoorbeeld een hostel/hotel bij Amsterdam centraal of vlakbij waar je denkt te gaan stranden. Of je vraagt iemand of ze je eventueel op willen halen waar je denkt te stranden. Ik heb ook altijd net gezeur met m'n laatste aansluiting.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
29-10-2019 22:15
Er zit een metrostation vlakbij Ziggodome of je kan zelfs nog de trein nemen vanaf station Bijlmer arena. Zou echt niet een taxi nemen. OV is stuk goedkoper.
Ik bedoel het laatste stuk naar huis, vanaf de Ziggo nemen we dan inderdaad de trein, maar daarna moeten we met de tram en vorige keer hadden we de allerlaatste, dus als het wat uitloopt missen we die.
Carpe Diem
Je kan ook kijken voor Airbnb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven