Hotel boeken, alleen met creditcard?

29-10-2019 20:15 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar een concert in de Ziggo Dome.
We moeten met het openbaar vervoer en omdat het nogal ver weg is, zijn we bang dat de terugreis lastig gaat worden.
Dus wilde ik een hotelkamer boeken in de buurt van de Ziggo.

Enfin, hotel uitgezocht, gebeld en wilde reserveren, toen vroeg de medewerker, mag ik uw creditcard nummer? Die heb ik niet zei ik, dus toen moest hij de reservering annuleren want ze hadden perse een creditcard nummer nodig.
Nog een ander hotel gebeld, hier precies hetzelfde.

Heb nog aangeboden om een aanbetaling te doen of het bedrag in een keer via iDeal over te maken, maar daar deden ze niet aan.
Het kan toch niet zo zijn dat, als je in een hotel wil overnachten, perse een creditcard nodig hebt? Heb gewoon een betaalpas met geld er op.
Weet iemand hier iets van?
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Wellicht Motel One (bij RAI)
Dat is heel makkelijk via de metro te bereiken vanuit Bijlmer Arena.
Populair prima prijzen.

Ik kon gewoon ter plaatse betalen.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Via Booking. Com kan je gewoon hotelkamers boeken zonder een creditcard.
elmo1972 schreef:
29-10-2019 21:37
Ja ben echt uit 72 en nee nog nooit een creditcard nodig gehad.
Hoe doe je dat dan? Ga je nooit op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-10-2019 20:28
Ik gebruik mijn cc ook vrijwel alleen op reis. Je moet toch auto's kunnen huren, hotelkamers en vliegtickets kunnen boeken tenslotte. Een cc hoort er gewoon bij. Heb de mastercard gewoon standaard bij m'n rabobank en een visa van de anwb (als reserve)
Inderdaad, ik gebruik mn creditcard in principe ook nooit, maar toch is het handig, voor sommige hotels. En onlangs op vakantie een auto gehuurd, daar had ik 'm ook voor nodig. Dus toch wel makkelijk om er een te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Empanada schreef:
29-10-2019 22:19
Zou voor een prepaid creditcard kiezen , geld voor het hotel erop.
En hoppa klaar

Zeg je wel, maar die wordt niet altijd geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-10-2019 09:04
Hoe doe je dat dan? Ga je nooit op vakantie?
Jawel, de laatste jaren naar een bungalowpark geweest en daar gewoon met IDeal betaalt.
Daarvoor ook wel eens in een hotel geweest maar bij mijn weten nooit een cc gebruikt. Dat was wel via een reisorganisatie .
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik ga overleggen, komt vast goed👍
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf een hotel boekt is bijna altijd een cc noodzakelijk en anders heb je weinig keus. Ook voor huurauto en bv concertkaarten in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij booking.com selecteren op 'boeken zonder creditcard' (aan de linkerkant, bij reserveringsvoorwaarden).
Alle reacties Link kopieren
Reisfanaat123 schreef:
30-10-2019 12:44
Je kunt bij booking.com selecteren op 'boeken zonder creditcard' (aan de linkerkant, bij reserveringsvoorwaarden).
Ja kan. Maar dan blijft er weinig over.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
29-10-2019 22:27
Je kan ook kijken voor Airbnb.
Daar moet je sowieso ALTIJD betalen met cc kaart.

Booking,com niet altijd maar steeds vaker zie je van wel omdat er veel no-shows zijn.

Ik vind het absurd dat je dat eerste hotel niet gewoon kon overmaken. Dan zijn ze ook zeker dat het betaald is.

Sinds ik in Indonesie woon heb ik ook geen CC meer maar ik vul altijd mijn oude verlopen cc in met nieuw jaartaal en dat gaat 9 van de 10 keer goed.
Alle reacties Link kopieren
salinarosseno schreef:
30-10-2019 13:37
Daar moet je sowieso ALTIJD betalen met cc kaart.
Misschien is dat omdat jij niet in Nederland woont, maar vanuit NL kun je bij Airbnb ook gewoon met Paypal en Ideal betalen.

Ik heb voor situaties zoals in de OP beschreven een prepaid creditcard, die werkt op Booking ook gewoon. Tenminste, er is bij mij in al die jaren en tientallen boekingen nog nooit iets geweigerd.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
30-10-2019 13:52
Misschien is dat omdat jij niet in Nederland woont, maar vanuit NL kun je bij Airbnb ook gewoon met Paypal en Ideal betalen.

Oh, dat zou idd kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Heb overlegd, zus wil heel graag het hotel van onze eerste keus of anders toch naar naar huis. Dus waarschijnlijk word het toch naar huis🙁
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Zus dan maar asap een CC laten regelen?!
elmo1972 schreef:
30-10-2019 15:34
Heb overlegd, zus wil heel graag het hotel van onze eerste keus of anders toch naar naar huis. Dus waarschijnlijk word het toch naar huis🙁
Waarom vraag jij of je zus dan geen creditcard aan?

Mocht t met schulden te maken hebben....een prepaid creditcard kan dan wel. Daar zet je namelijk zelf geld op dus dat is geen krediet.

En die kun je gewoon aanvragen voor mastercard of visa.
ClumsyNinja schreef:
29-10-2019 21:24
Ben je echt uit 72 en heb je nooit eerder een creditcard nodig gehad?

Het is toch wel erg handig om te hebben hoor.
ben ook uit 72 maar nooit nodig gehad hoor.
redbulletje schreef:
30-10-2019 09:04
Hoe doe je dat dan? Ga je nooit op vakantie?
Alsof je daar een creditcard voor nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nog nooit een credit card nodig gehad? Wat doe jij met je leven? Ga je nooit op vakantie?

Met 2 klikken heb je een credit card hoor. Je hoeft niet zo moeilijk te doen. Is zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren
elmo1972 schreef:
30-10-2019 15:34
Heb overlegd, zus wil heel graag het hotel van onze eerste keus of anders toch naar naar huis. Dus waarschijnlijk word het toch naar huis🙁
Heb je het al geprobeerd dan via Booking.com?

Daat boek ik probleemloos zonder creditcard.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
30-10-2019 19:15


Met 2 klikken heb je een credit card hoor. Je hoeft niet zo moeilijk te doen. Is zo gedaan.
Een creditcard is niet gratis. Waarom extra geld uitgeven als je hem niet nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wordt ook regelmatig gevraagd als je een concertkaartjes wil kopen. En vliegtickets. En onderhand heel veel hotels en autoverhuurbedrijven ivm borgstelling.
Ik zou iig moeilijk zonder kunnen omdat ik veel reis voor mijn werk.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn uitvliegende kinderen, studiereis, uitwisseling, stage buitenland, vakantie, stopte ik altijd een kopie van mijn cc Visa, Mastercard in hun zijvakje. In geval dat...
Nu volwassen en natuurlijk een eigen cc. Voor OV heb je een pasje, voor de fietsenstalling een pasje, voor de afvalcontainer een pasje. Om te boeken een pasje, een cc dus, wat is het probleem?
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
30-10-2019 18:03
Alsof je daar een creditcard voor nodig hebt?
Nou hangt het er natuurlijk vanaf waar je heen gaat maar ik maak regelmatig verre reizen en dan is een cc bijna een must. Het gedoe wat je hebt als je bijv
Binnenlandse vlucht wil boeken zonder cc. Auto huren kan niet zonder cc.

Canada gebruik je eigenlijk alleen maar cc. VS ook.

China kon ik niet pinnen maar wel met cc dingen betalen. Mijn wechat koppelde ik aan mijn cc. Uber is gekoppeld aan mijn cc.


In Azië gebruik ik hem voor hotels.

Ik hoef daarom minder contant mee te nemen. Wel zo veilig.

Thuis gebruik ik hem om online dingen te kopen is het meteen verzekerd. En geen risico bij betalen bij onbekende webshop. Spullen niet geleverd ? Betaling betwisten. En geld terug.

Nu gebruik hem niet als krediet. Dus alles wat ik uitgeef gaat aan eind vd maand er direct vanaf. Niet in termijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan dit voorjaar toen we ergens aan de andere kant van het land wilde overnachten. Inderdaad bleef er weinig over toen we op booking.com de optie zonder cc aanklikte. Ik heb uiteindelijk een bed en breakfast geboekt. Daar kon je gewoon bij het ontbijt contant afrekenen.
Ik ga altijd op vakantie naar een camping of bungalowpark dus heb nooit een creditcard nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven