Hotel boeken, alleen met creditcard?

29-10-2019 20:15 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar een concert in de Ziggo Dome.
We moeten met het openbaar vervoer en omdat het nogal ver weg is, zijn we bang dat de terugreis lastig gaat worden.
Dus wilde ik een hotelkamer boeken in de buurt van de Ziggo.

Enfin, hotel uitgezocht, gebeld en wilde reserveren, toen vroeg de medewerker, mag ik uw creditcard nummer? Die heb ik niet zei ik, dus toen moest hij de reservering annuleren want ze hadden perse een creditcard nummer nodig.
Nog een ander hotel gebeld, hier precies hetzelfde.

Heb nog aangeboden om een aanbetaling te doen of het bedrag in een keer via iDeal over te maken, maar daar deden ze niet aan.
Het kan toch niet zo zijn dat, als je in een hotel wil overnachten, perse een creditcard nodig hebt? Heb gewoon een betaalpas met geld er op.
Weet iemand hier iets van?
Carpe Diem
elmo1972 schreef:
30-10-2019 15:34
Heb overlegd, zus wil heel graag het hotel van onze eerste keus of anders toch naar naar huis. Dus waarschijnlijk word het toch naar huis🙁
Waarom geen cc aanvragen dan? Eet geen brood als je hem niet gebruikt.
Waarom is met de auto gaan geen optie? Dan kun je lekker weer terug naar huis. De parkeergelegenheid bij Ziggodome is perfect. En je hoeft niet het centrum in, dus het is prima te doen met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Aoto kan niet, zus rijdt geen snelweg en ik heb geen rijbewijs🙈
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Maar oke, ik ga het bij Boocking. Com zonder cc proberen en anders vraag ik een prepaid aan.

Nu denkt iedereen dat ik zo wereldvreemd ben, maar zoals pipootje al zei, regelmatig met vakantie geweest en altijd met IDeal betaald.
Ik heb geen verre reizen gemaakt buiten Europa, dus daarvoor ook nog nooit nodig gehad.
Maar een prepaid kost dus niks begrijp ik?
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
En nee, het heeft niks met schulden te maken gelukkig.
Carpe Diem
elmo1972 schreef:
31-10-2019 10:18
Maar oke, ik ga het bij Boocking. Com zonder cc proberen en anders vraag ik een prepaid aan.

Nu denkt iedereen dat ik zo wereldvreemd ben, maar zoals pipootje al zei, regelmatig met vakantie geweest en altijd met IDeal betaald.
Ik heb geen verre reizen gemaakt buiten Europa, dus daarvoor ook nog nooit nodig gehad.
Maar een prepaid kost dus niks begrijp ik?
Precies, je bent niet wereldvreemd, het is echt iets van de laatste tijd dat je dat vaker nodig hebt. "vroeger' had je een creditcard omdat mensen dingen wilde kopen waar ze het geld niet voor hadden, maar nu heeft het inmiddels een ander imago gekregen.
Dat het niets kost klopt niet, die kaart kost elk jaar geld. ( in ieder geval 30 euro per jaar meen ik)
Alle reacties Link kopieren
elmo1972 schreef:
31-10-2019 10:18
Maar oke, ik ga het bij Boocking. Com zonder cc proberen en anders vraag ik een prepaid aan.

Nu denkt iedereen dat ik zo wereldvreemd ben, maar zoals pipootje al zei, regelmatig met vakantie geweest en altijd met IDeal betaald.
Ik heb geen verre reizen gemaakt buiten Europa, dus daarvoor ook nog nooit nodig gehad.
Maar een prepaid kost dus niks begrijp ik?
https://www.primera.nl/pay2d


Ik heb deze. Die doet het wel op Booking .com. Zorg wel dat het geld erop staat want sommige hotels controleren dat.
elmo1972 schreef:
31-10-2019 10:18
Maar oke, ik ga het bij Boocking. Com zonder cc proberen en anders vraag ik een prepaid aan.

Nu denkt iedereen dat ik zo wereldvreemd ben, maar zoals pipootje al zei, regelmatig met vakantie geweest en altijd met IDeal betaald.
Ik heb geen verre reizen gemaakt buiten Europa, dus daarvoor ook nog nooit nodig gehad.
Maar een prepaid kost dus niks begrijp ik?
De cc van je bank ook niet.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
29-10-2019 20:31
Kun je niet een creditcard van een familielid of vriendin lenen? Je hebt het nummer alleen nodig voor de reservering, bij het hotel zelf kun je met je gewone pinpas of cash betalen. Toen ik zelf nog geen creditcard had gebruikte ik altijd de creditcard van m'n vader.

Ik heb mijn creditcard ook puur voor op reis en voor online aankopen die ik niet op een andere manier kan betalen. Verder ligt dat ding gewoon veilig in een kluis.
Wel even opletten of je bij het hotel niet dezelfde CC nodig hebt dan waar je mee gereserveerd hebt. Sommigen doen daar wel eens moeilijk over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nooit een nodig gehad, maar ik ga volgend jaar op reis en wil een auto huren, heb me een beetje verdiept, en zie er toch echt wel de voordelen van in.
Ook het kopen van duurdere spullen, ivm de verzekering vind ik naast dat het handig is op reis ook wel echt een voordeel.

Bij de ANWB is nu het eerste jaar gratis ( als je lid bent ) daarna iets van rond de 30,= per jaar afhankelijk van welke kaart je neemt.

Wel duurt het even voor je hem hebt, je krijgt uiteraard wel een bkr check.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een kamer gereserveerd via Boocking.Com, zonder Credit Card.
Ik moest via IDeal betalen en heb dat gelijk gedaan. Wel vroeg maar goed.

De kamer is dus gereserveerd en betaald bij het hotel van onze keuze.
Dus eigenlijk was dit topic overbodig🙈😀
Carpe Diem
Sara9876 schreef:
01-11-2019 18:15
Wel even opletten of je bij het hotel niet dezelfde CC nodig hebt dan waar je mee gereserveerd hebt. Sommigen doen daar wel eens moeilijk over.
Daar heb ik nou nog nooit problemen mee gehad. Ik betaal in hotels altijd met mijn gewone pinpas tenzij ze per se willen dat ik met CC betaal en dat is nog maar 1x voor gekomen i.v.m. borg. En nooit heeft er iemand moeilijk over gedaan. Sommige hotels vroegen niet eens om mijn paspoort maar een printje van booking.com of het op mijn telefoon laten zien was voldoende.
LadyLola schreef:
01-11-2019 18:41
Wel duurt het even voor je hem hebt, je krijgt uiteraard wel een bkr check.
Dat valt mee, ik had mijn creditcard echt heel snel en mijn broer had hem binnen een week geloof ik toen hij er dit jaar een had aangevraagd. Maar wellicht gaat het via je eigen bank sneller dan via de ANWB.
Geen snelweg rijden, geen creditcard, geen rijbewijs... Sorry TO maar voor mij valt dat toch minstens onder de categorie een tikje wereldvreemd! Aoto en boocking schrijven maakt het af XD
Alle reacties Link kopieren
Dank je clumsy😀 ik heb ondertussen meer mensen gesproken die er geen hadden dan wel, maar goed het is gelukt😀
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
TO; zou wel overwegen om er toch maar eens aan te vragen. Vooral ivm de verzekeringen die erbij zitten. MasterCard en American Express bijv. Bieden aankoop/fraude en reisverzekeringen bij hun kaarten. Dit zorgt ervoor dat je aankopen die je in NL doet verzekerd zijn en wanneer je pakketje niet aankomt jij je geld terug krijgt. Zou er even een middagje voor gaan zitten in het weekend en eens kijken wat bij jou past, een creditkaart is wel echt een aanrader namelijk.

Bij je bank heb je waarschijnlijk gratis of voor een prikkie een kaart erbij. Bij American Express betaal je 35/36 euro maar kan je weer punten sparen mocht je dat interessant vinden.
ClumsyNinja schreef:
01-11-2019 21:54
Geen snelweg rijden, geen creditcard, geen rijbewijs... Sorry TO maar voor mij valt dat toch minstens onder de categorie een tikje wereldvreemd! Aoto en boocking schrijven maakt het af XD
Waarom zou je wereldvreemd zijn zonder rijbewijs? Zijn mensen die dit niet hebben vanwege medische redenen.
Ik vind jou manier van denken veel wereldvreemder hoor.
pipootje schreef:
09-11-2019 02:35
Waarom zou je wereldvreemd zijn zonder rijbewijs? Zijn mensen die dit niet hebben vanwege medische redenen.
Ik vind jou manier van denken veel wereldvreemder hoor.
Inderdaad. Hier ook geen rijbewijs. Geen idee wat dat nou met wereldvreemd te maken heeft. Alsof je alleen maar in de auto kan reizen.
Bijzonder toch dat iemand zo haar eigen wereldvreemde wereldbeeld zit te projecteren.

Oh ik heb trouwens wel een creditcard :-D
Ik heb mijn hele leven nog nooit een creditcard gehad. En in de laatste vijf jaar misschien 4x die van mijn vriend gebruikt voor internetaankopen, niet voor vakanties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven