Sri Lanka of Vietnam?

06-11-2019 22:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiii,

Deze zomervakantie ga ik 3 weken in m'n eentje rondreizen. Ik twijfel tussen Sri Lanka en Vietnam, iemand die deze twijfel kan wegnemen?
Alle reacties Link kopieren
Team Sri Lanka.
2x in Vietnam geweest voor 3 weken, en dat was het enige land gedurende een lange tijd reizen waar ze je op alle mogelijke manieren proberen te belazeren. En niet van het bent een toerist dus betaalt andere prijzen dan een local’, maar echt belazeren, op een agressieve manier.

Van veel reizigers gehoord dat Vietnam een you-love-it-or-you-hate-it land is.
Ik was blij dat ik er weer weg was, vond het niet fijn reizen daar.

Maar dat is mijn ervaring van zo’n 10 jaar geleden, misschien is het allemaal wel véél beter nu. :P

Sri Lanka vond ik veel vriendelijker.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit in vietnam geweest maar wowwwwww Sri Lanka! Nog steeds aan het nagenieten van mijn vakantie afgelopen september. Hele lieve mensen, goedkoop, makkelijk met ov en genoeg hostels/hotels. Ligt er wel aan welke tijd je gaat want sri lanka heeft 2 regenseizoenen.
Alle reacties Link kopieren
absoluut Vietnam...voelde me daar veel fijner als in Sri Lanka, ik voelde me daar veiliger, al reisde ik niet alleen. Maar zou daar gerust in mijn eentje over straat durven lopen in de avond. Sri Lanka heeft al weer wat meer trekjes van India, en dat is niet mijn land en mensen. Bovendien vond ik het land an sich ook veel mooier
Alle reacties Link kopieren
VIetnam! In beiden landen geweest, wel met een georganiseerde rondreis maar vind juist in Vietnam de mensen veel liever, relaxter, eerlijker. Die worden nooit boos.
In Sri Lanka juist het gevoel gemist van oprechtheid en je bespringen om er wat aan te verdienen.
In Vietnam nooit opdringerig en heerlijk eten daar!
Alle reacties Link kopieren
Zoals je hierboven leest, heeft de een goede ervaring in het ene land, de ander in het andere.
Ik ben ook in beide landen geweest en vond het allebei super; qua mensen, eten, natuur etc. Sri lanka vond ik denk ik net iets vriendelijker. In vietnam zijn meer grote steden.

Ik zou je keus laten afhangen van de reisafstand: in vietnam moet je langere afstanden overbruggen, die je dan wrs met de bus (of vliegtuig?) doet. In sri lanka zijn de afstanden veel korter en kan veel met de trein.

Tijdsverschil met sri lanka is kleiner.
Kijk ook eens maar de ticketprijzen en vliegtijd.

Beide super leuk!! Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Zelfde twijfel hier! Lees dus even mee :)
Ik zou voor Vietnam gaan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is vorig jaar in haar eentje gaan backpacken in Sri Lanka en heeft het geweldig gehad! Geen onveilig gevoel en veel andere BP'ers ontmoet waardoor het gezellig was om af en toe samen te eten of wat te ondernemen (tip: er is een FB pagina waar je oproepjes hiervoor kan plaatsen en tips uitwisselen etc). Vietnam geen ervaring mee.....
Alle reacties Link kopieren
Vietnam is prachtig! Alleen maar fijne herinneringen aan. De mensen super vriendelijk, eten is goed en het reizen heel makkelijk. De nacht trein was een groot avontuur, maar ik zou het zo weer doen. Verder met de motor en de bussen zijn ook goed.
En super goedkoop. Heb in welnes resorts geslapen voor 30 euro per nacht. Alleen de grote steden is iets meer zoeken naar goede prijzen voor leuke accommodaties. Heb zelf trouwens alles via booking gezocht, op de dag zelf en heb nooit problemen gehad dat er last minute niets was.

Succes met je beslissing en fijne reis!
Alle reacties Link kopieren
Waar zit precies je twijfel?

Zoals je leest heeft iedereen zo zijn of haar voorkeur. Ik vond de mensen in Sri Lanka heel oprecht en vriendelijk. Het is daar allemaal wat kleiner dus vaak (niet altijd) minder commercieel. Het is voor mij alweer 7 en 3 jaar geleden in deze landen, maar ik zou voor Sri Lanka gaan. Fantastische natuur, de lieve mensen en het lekkerste eten!
grrrlstar wijzigde dit bericht op 08-11-2019 15:41
1.72% gewijzigd
Niet in Sri Lanka geweest, maar I :heart: Vietnam.

Prachtig, veilig, heerlijk eten. Ik vond de mensen heel vriendelijk. Maar ik ben dan ook niet echt voor één gat te vangen. Mij scam je niet zo snel. Niet dat ik überhaupt de indruk had dat dit daar een ding was. Maar dat hoor je dan soms van andere mensen op dit forum.

Ik zou graag weer terug willen naar Vietnam. Sri Lanka trekt me niet zo, maar meer omdat ik er niet zo veel vanaf weet. En misschien ook (al slaat het nergens op) omdat een paar jaar terug iedereen ineens daarnaartoe ging.
Ik was afgelopen voorjaar in mijn eentje in Vietnam en ik vond het een geweldig land. Maar: de zomer lijkt me niet helemaal de juiste periode. Ik ging er in April weg want toen werd het me écht al te warm - en ik kan goed tegen hitte.
April / Mei zijn de heetste maanden.

De zomer is regenseizoen, maar ik heb genoeg zon gezien hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven