Rondreis Amerika

08-11-2019 12:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle tips welkom!

In april wil ik 2/3 weken naar Amerika. Het is een levenslange droom om de driehoek te reizen (LA-Vegas-San Fran), met een camper of op de motor. Sinds kort weer single, dus ik ga het gewoon doen! Wat ik sowieso wil doen: naar het Dinah Shore weekend en naar een opname van Ellen.

Verder geen idee hoe ik dit ga aanpakken, zit nog in de eerste fase van plannen. Hoe vlieg ik voordelig? Hoe ga ik ter plaatse reizen? Waar slapen? Hoe lang in welke plaats? Wat moet ik absoluut doen? Is 2 weken genoeg? Of 2,5? Of 3? Is het veilig/leuk alleen? Op welke kosten moet ik rekenen?

Tips/ervaringen, heel graag! :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Goed beginpunt is het Alles Amerika forum. Vluchten kan je via Google Flights een price alert aanzetten. Je kan dan ook zien of de prijzen laag/hoog/gemiddeld zijn dan voor die periode. Ik was nog geen 500,- kwijt voor een retourtje A'dam-LAX, ook die periode volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-11-2019 12:11
Goed beginpunt is het Alles Amerika forum. Vluchten kan je via Google Flights een price alert aanzetten. Je kan dan ook zien of de prijzen laag/hoog/gemiddeld zijn dan voor die periode. Ik was nog geen 500,- kwijt voor een retourtje A'dam-LAX, ook die periode volgend jaar.

Awesome! Ga ik beiden bekijken/doen, thanks :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ook wij hebben de route deels uitgestippeld via Alles Amerika. Daarnaast bekeken welke nationale parken we sowieso wilden bezoeken en welke wandelingen we wilden maken. Dat maakte driekwart van onze reis uit, dus toen waren we al een heel eind.

Wij waren in mei 380 euro kwijt voor een retour Amsterdam - Los Angeles. Het loont echt om de prijzen in de gaten te houden. Ik keek iedere dag, toen deze uitschieter opeens voorbij kwam.

De enige plek waar ik mij onveilig heb gevoeld was San Diego toen we blijkbaar zo dom waren om midden in de nacht naar huis te lopen en in een zwerversbuurt te belanden. In SF vervolgens alles met Uber gedaan.

We bleven overal tussen de 2-4 dagen. Alles vooraf geboekt omdat je bij sommige nationale parken anders nog ver moet rijden. De afstanden zijn echt enorm en soms ook heel saai vond ik, dus houd daar rekening mee. We hebben cheap motels afgewisseld met wat luxere hotels om even te relaxen na al het wandelen en rijden, en soms een Airbnb voor de afwisseling.
Alle reacties Link kopieren
Motorrijden in USA is wel echt super-geweldig. Maar ongelovelijk prijzig: denk aan Euro 1500,= voor een week. Auto-huur daarentegen veel goedkoper dan hier in NL.
Ik kreeg de tip om niet een camper, maar een pick-up te huren en je tent gewoon in de bak op te zetten.... dan ben je veel goedkoper uit. Of gewoon een auto + tent.
Camper is leuk, maar ook redelijk aan de prijs.

Als je 'n beetje uit de sub-urbs blijft is USA super-veilig.
Grand Canyon absoluut doen.
Veel plezier alvast!
allesamerikaforum
Dikke suv huren en in motels slapen
als je motor rijdt kun je wellicht een motor huren om een gedeelte van route 66 te rijden (tussen Williams en Oatman bijv (tussen Grand Canyon en LV)
Als je nu ticketprijzen bekijkt, vergelijk ze dan op black friday (kan een paar honderd dollar schelen) Zelf ben ik wel tevreden over Delta.
Auto huren via een broker (usareisen.de bijv) zodat alle verzekeringen zonder eigen risico erbij zitten. Alamo is wel een fijn bedrijf.
Mooiste op het zuidwest rondje vond ik Monument Valley, Bryce, ghosttown Bodie, Yosemite
Alle reacties Link kopieren
Een motor huren is megaduur. Echt niet leuk meer. Zelfs 1 dag is haast niet te doen. In je eentje een camper is ook heel erg duur. Beter een auto huren en in hotels slapen of daar een tent kopen (meenemen is ook erg duur) en gaan kamperen. Regel dat wel je overnachtingen van te voren voor de National Parks. Misschien valt het in april nog wel mee maar als de campings volzitten moet je heel ver rijden om ergens te kunnen slapen. Je gaat dan ook niet zomaar weer terug rijden.

Neem toch wel 3 weken voor deze route. Zo kan je op sommige plaatsen wat langer blijven als je het daar leuk vindt. Motels kan je ook via Trivago boeken. Wij keken ‘s morgens altijd waar wij ongeveer verwachten te zijn die avond en zochten dan vast een hotel. Wij boekten niet, dat deden wij bij de Mc Donalds (vanwege wifi) in de buurt van waar wij wilden slapen. Er zit vaak wel ontbijt bij maar dat stelt echt niks voor. Broodjes zijn droog en er is vrijwel niks op. Koffie is bijna nooit te drinken bij restaurants en hotels. Beter koffie bij de Mc of Dunking donut of Starbucks halen.

Bij veel supermarkten kan je hele lekkere stokbroodjes laten maken. Je kies eerst voor de vleeswaren en daarna kan je er van alles bij laten doen. Ze liggen ook kant en klaar in plastic verpakt bij de zelfservice maar laten maken is veel lekkerder. Ik vond ze veel lekkerder dan bij Subway.

Brood is sowieso niet erg bijzonder in de VS.
Ik zou niet gaan kamperen, in mei lag er nog een dik pak sneeuw in Bryce en bij Lake Tahoe. Ook bij Grand Canyon viel natte sneeuw. En in Deathvalley was het weer 40 graden. Lekker in motels met een airco/verwarming dus!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-11-2019 12:55
Mooiste op het zuidwest rondje vond ik Monument Valley, Bryce, ghosttown Bodie, Yosemite
Eens met deze punten.
Die mag je eigenlijk niet missen.
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik jullie adviezen combineer is het het slimst om een (gewone) auto te huren en in motels/AirBNB's te slapen. Check! Klinkt al goed :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bryce vonden wij adembenemend mooi (en Yellowstone maar dat ligt niet op je route).

Verder kan ik in San Francisco de Love tour aanraden:met een jaren 60 hippie busje in SF de heuvels op en af met sixties muziek, hebben toen ook mooie foto's kunnen maken van de golden gate bridge...

Santa Monica bij LA vonden wij ook erg gezellig... Leuker dan de Hollywood Walk of fame bijvoorbeeld...

Tussen LA en SF liggen verder nog wat kneuterige dorpjes in Europese stijl in de Santa Ynez Valley...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Dat word een toffe trip!
Ik ben na de eerste x verslingerd geraakt :cheer2: , ging daarna jaarlijks terug.
Ik zou voor 3 weken gaan. Auto huren en motel 6-achtige motels dan valt het reuze mee met de onkosten. April is het nog fris/ koud op sommige plekken dus kamperen is dan waarschijnlijk teveel afzien. Ik boekte vaak de eerste en de laatste nacht en verder alles ter plaatse.
Persoonlijk zou ik niet teveel dagen aan de genoemde steden besteden. De bekende veelgenoemde plaatsen in LA zijn overrated, afhankelijk van je interesses zijn er andere locaties aan te bevelen. Wat spreekt je aan?
Als je verschillende nationale parken wilt bezoeken is een pas kopen bij het eerste park wat je aan doet een goede uitgave, een 80$. Als je bij Palm Springs bent dan is Joshua tree( een 30$) naast de deur. Als je besluit de Grand canyon ( fee een 30$) te bezoeken (persoonlijk zou ik die niet overslaan) dan kun je via old 66 richting de GC gaan. Of achterlangs en zo Sedona meepakken, oogstrelend daar.
Las Vegas via de Hoover dam. Ook in LV zou ik het bij 2 nachten laten, dan heb je echt ‘t gevoel wel te pakken. Op weg naar SF via Death Valley NP( meen 20$)en Yosemite NP ( een 30$)meepakken. Als je tijd hebt Sequoia NP ( een 20$) meepakken. Highway 1 is ook prachtig om te doen( tussen LA en SF) maar het is maar net waar je interesses liggen.
Als je interesses in vliegtuigen,dragsters/ dragcars,, motoren, snelle boten etc liggen mag je ook een pb sturen. :
Ik zou dus wel zeker een maand later gaan. Eind mei/begin juni bijv.
Alle reacties Link kopieren
Opnieuw dank voor jullie tips :)
De reden dat ik ga is Dinah Shore. Daar wil ik m’n vakantie mee afsluiten en dat is het eerste weekend van april, daarom deze periode gekozen!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik weet niet wat dat is, maar dan zou ik er mijn vakantie eerder mee beginnen dan afsluiten. Anders zit je helemaal in de kou.
redbulletje schreef:
09-11-2019 08:32
Ik weet niet wat dat is, maar dan zou ik er mijn vakantie eerder mee beginnen dan afsluiten. Anders zit je helemaal in de kou.

Lesbisch event in Palm Springs, dus sowieso wel warm ;-)

TO, ik heb deze geboekt in Palm Springs, was 79 dollar voor een nacht:

https://www.calientetropics.com/
Star² schreef:
09-11-2019 10:11
Lesbisch event in Palm Springs, dus sowieso wel warm ;-)

TO, ik heb deze geboekt in Palm Springs, was 79 dollar voor een nacht:

https://www.calientetropics.com/
Oh haha, ik googlede de naam, maar kwam uit bij een zangeres die al overleden is ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven