Glow Eindhoven

08-11-2019 20:11 23 berichten
Ik ben van plan om naar het Glow Festival te gaan in Eindhoven. Ben er nog nooit geweest en het lijkt me leuk met al die lichtjes. Zijn er hier mensen eerder naar Glow geweest? Staat de route goed aangegeven met bordjes enzo? Ik weet dat je bij de VVV een plattegrond kan kopen maar ik begin waarschijnlijk op een ander punt en steeds op m'n telefoon kijken vind ik niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
Er staan routebordjes.
Maar 't kan heel druk zijn, meestal loop je gewoon achter elkaar aan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Het is zo druk dat je mee stoomt in de route. De weg kwijt raken is geen optie.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
In het weekend is het vooral heel druk. Ma, di en woe schijnt een stuk rustiger te zijn.
Ja ik lees ook even mee. Ik wilde morgenavond gaan maar dat gaat niet door.
Nu lees ik net dat het tot en met 16 november is, dus wil wel proberen om te gaan. Ik roep al jaren dat ik erheen wil en het kwam er nooit van, maar nu moet het er maar echt eens van komen.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren vorig jaar op woensdag. Loeidruk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik ben van plan om morgen te gaan want dan ben ik al in Eindhoven. Dus het wordt de rest volgen en als het echt te druk wordt dan pak ik denk ik alleen de kunstwerken die ik het mooist vind en neem een alternatieve route.
Alle reacties Link kopieren
Het is altijd belachelijk druk, volg maar gewoon de meute, kan niet missen.
Alleen als het goed doorregent is het rustiger.
Ben weer terug van Glow en ik vond het eigenlijk helemaal niet druk, ja bij sommige kunstwerken, met name rond het PSV stadion, maar op de rest van de route? Nee, niet echt. Ben rond half 6 begonnen met lopen en ik had in het begin echt moeite met de route volgen en de GPS op de kaart was ook niet altijd even duidelijk. Maar ik was niet de enige dus op sommige punten waren de pijltjes wat onduidelijk of waren niet goed zichtbaar ofzo. Rond 6 uur werd het wat drukker en kon ik wel gewoon de stroom mensen volgen.

Ik ergerde me soms wel aan kinderen op een step of met een fietsje, daar liep ik dus snel voorbij.

Vond het wel leuk om eens te zien. Heb de lasershow in het PSV stadion niet gezien. Kan iemand mij vertellen of die wel de moeite waard is?
Alle reacties Link kopieren
Wij waren er gisteravond ook; half 7 begonnen bij het station maar het was echt voetje schuifelen, zo druk! Denk dat wij op het verkeerde punt begonnen zijn dan. Zijn na het Clausplein dan ook afgehaakt, toen was het 20 uur en hadden we het al gehad. Gaan volgende week doordeweeks nog even terug. In vergelijking met andere jaren vond ik het stuk vanaf het station tot het Clausplein erg uitgestrekt; veel lopen, weinig zien. Misschien hebben we gister net het verkeerde stuk gezien , dat weten we over een paar dagen.
Wat grappig dat jij een heel andere ervaring hebt met de drukte van gisteren. En ja ik had soms echt van ik zie al een tijd niks, loop ik wel goed?! En toen ik begon met lopen stond rondom sommige kunstwerken nog een zwart hek. Dus toen had ik ook zoiets van hoe kom ik bij het kunstwerk?! Later toen ik er weer langs kwam was het hek wel weg.

Ben de route even na aan het lopen op de site en ik heb een aantal kunstwerken niet gezien en bij een paar moest je ergens naar binnen en dat was ook niet altijd duidelijk. Maar ik vermoed dat sommigen misschien nog niet aan stonden ofzo?! Mijn ouders willen ook nog een keer gaan komende week en dan ga ik mee denk ik, dan zie ik de rest.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 10:13
0.36% gewijzigd
TsumTsum schreef:
09-11-2019 21:32
Ben weer terug van Glow en ik vond het eigenlijk helemaal niet druk, ja bij sommige kunstwerken, met name rond het PSV stadion, maar op de rest van de route? Nee, niet echt. Ben rond half 6 begonnen met lopen.
Huh? Het begint pas om half 7.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk ook dat je gewoon te vroeg was. Het begint om 18.30.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
watdachtjehiervan schreef:
10-11-2019 10:13
Huh? Het begint pas om half 7.
Ja dat zie ik nu ook staan, dat verklaart waarom een paar kunstwerken wellicht nog niet aan stonden. Ik was dan lang niet de enige die 'te vroeg' is gaan lopen.

Zal het ook even aan ouders doorgeven dat ze echt vanaf half 7 moeten gaan lopen. Ze rijden er speciaal voor naar Eindhoven en zonde als dan een deel nog niet aan staat.
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen hier al zegt: het is inderdaad altijd loeidruk, moeite met een parkeerplaats vinden dus kom vooral met de trein. De eerste keer dat ik ben geweest vond ik het fantastisch, de tweede keer was ik wat minder verrast, een aantal dingen lijken toch wel op elkaar. Maar als je het nog nooit hebt gezien is het zeker de moeite waard.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Oh goed dat ik het lees mevrouwiglesias, ik wilde aanstaande zaterdag met de auto erheen gaan maar ik pak dan toch maar de trein, als ik ernaar toe wil.
Er wordt inderdaad ook aanraden om met de trein te komen want een aantal wegen en parkeergarages zijn dicht i.v.m. Glow. Je hebt nu bij NS ook een combi ticket voor Glow incl. lichtshow en plattegrond. Voor mij was het geen optie (stuk duurder) maar wellicht wel een leuke deal voor anderen: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... hoven.html
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren geweest en ik vond het met de drukte wel meevallen. de show in het PSV stadion was mooi maar iets minder dan vorig jaar. Indien je met de auto gaat, kan je die beter iets verder van het centrum parkeren en dan lopend verder.
TsumTsum schreef:
10-11-2019 16:14
Er wordt inderdaad ook aanraden om met de trein te komen want een aantal wegen en parkeergarages zijn dicht i.v.m. Glow. Je hebt nu bij NS ook een combi ticket voor Glow incl. lichtshow en plattegrond. Voor mij was het geen optie (stuk duurder) maar wellicht wel een leuke deal voor anderen: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitje ... hoven.html

Top, dank je wel. Ik ben totaal niet bekend in Eindhoven, en wil niet gestresst rondrijden om een parkeerplaatsje te zoeken, dus als ik ga, ga ik met de trein.
Mijn ouders willen straks gaan maar zijn even aan het kijken waar ze dan het beste kunnen parkeren, niet te ver van de route. Vader wil niet met de trein want te duur en hij heeft geen OV kaart dus de bus naar het station is dan ook nog vrij duur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zondag onder het PSV stadion gestaan. Rond 18:30 begonnen en toen was er voldoende ruimte.

Ik vond het leuk dit jaar, maar ook een heel stuk waar eigenlijk niet veel was. Vooral het Wilhelminaplein en de zonnebloemen vond ik leuk. Dit jaar wel veel projecties op gebouwen in vergelijking met andere jaren, maar dat vind ik altijd wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-11-2019 17:44
Mijn ouders willen straks gaan maar zijn even aan het kijken waar ze dan het beste kunnen parkeren, niet te ver van de route. Vader wil niet met de trein want te duur en hij heeft geen OV kaart dus de bus naar het station is dan ook nog vrij duur.
Ze zouden op het P&R terrein Meerhoven(bij de mcDonalds Veldhoven) kunnen gaan staan. Weet niet wat het kost maar zie er met dit soort evenementen veel mensen instappen.
Ohh is die van het PSV stadion open? Ik hoorde iemand zeggen dat die dicht was.

Anyway m'n ouders hebben nu een plekje bij het station. Tenminste ik neem aan van wel wat je kon er een plekje boeken en meteen betalen. Was iets van 7,50 ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven