Los Angeles of San Francisco? Amerika tips gevraagd

08-11-2019 23:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
In februari ben ik een paar weken vrij, en ik wil graag op vakantie naar Amerika, maar ik twijfel heel erg waarheen. New York ben ik al eens geweest, daar hoef ik niet per se nog een keer heen.
Los Angeles en San Francisco lijken me leuk, maar ik sta ook open voor andere steden.
Om even kort toe te lichten wat ik ongeveer zoek, ik ben niet iemand die uren op het strand kan liggen, ben meer van de city trips. Ik heb geen rijbewijs, dus een auto huren gaat niet, ben dus afhankelijk van OV (vandaar dat steden voor mij aantrekkelijke zijn). Ik ga alleen. ben absoluut niet bang aangelegd, maar wil toch wel graag veilig reizen 😊
Heeft iemand tips? Welke Amerikaanse steden ben jij geweest die leuk waren, en wat sprak je het meest aan?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in beide steden geweest. Los Angeles vond ik ontzettend tegenvallen. Leuk om gezien te hebben, maar met een paar dagen had ik het ook wel gehad. Ik kan niet goed uitleggen wat ik niet leuk vond, maar ik hoor dit wel van meerdere mensen die in LA geweest zijn. In LA vond ik het bezoek aan The Warner Brothers studio’s het leukst, maar ik kijk ook best veel films en series die daar gemaakt werden.

San Francisco vond ik heel leuk. Die stad voelde wat gemoedelijker. Fietsen huren en The Golden Gate Bridge over is zeker een aanrader.

OV is in beide steden prima. Veiligheid is bij allebei de steden een geval van je gezond verstand gebruiken. Kijk goed waar je hotel zit, zodat je ‘s avonds niet door gure wijken heen hoeft. In San Francisco heb ik daar wel een wat vervelende ervaring mee gehad, maar dit zal in LA niet anders zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in beide geweest en vond beide leuk, maar zonder auto zou ik ze beide echt afraden! LA kent geen!! OV systeem dus is echte no go. Er zijn geen trams/treinen/weinig goede bussen en taxi’s zijn duur. Het OV in SF is ook zeer mager te noemen. Beide steden zijn in dat opzicht helaas helemaal niet te vergelijken met NY. Miami zelfde probleem raad ik ook echt af. Über is dan nog een optie maar niet de meest goedkope. Probleem van alle 3 de steden is ook dat de afstanden in verhouding lang zijn. Je moet bijvoorbeeld niet gek op kijken als je er een uur over doet met een taxi van Santa Monica naar Hollywood.

Van wat ik heb gehoord is Boston een betere stad om te doen, maar ben er zelf niet geweest dus kan er niks over vertellen.

Amerika is helaas buiten NY niet het beste land voor een stedentripje zoals je in Europa zou plannen. Heb je wel eens over andere steden zoals Singapore nagedacht? Geen Amerika maar ontzettend gaaf en zeer makkelijk om rond te komen met OV/lopend en zeer goedkope taxi’s. Shanghai heeft ook een goed metronetwerk en goedkope taxi’s.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in bijna alle Amerikaanse steden met Lyft en Uber prima overal komen. LA public transport is niet fantastisch, ik vind het een geweldige stad met een fantastisch nachtleven, bijzondere exposities en optredens (iedereen heeft zowat star quality ik vind dat tof). + het weer is mooi In LA San Francisco is een waanzinnig mooie stad met heel veel leuke verschillende buurtjes. Met prima OV Het weer in februari kan echter koud nat en wisselvallig zijn. San Diego zou ik je aanraden of New Orleans even checken of het dan geen hurricane season is..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Azië trekt me niet zo, ik weet niet precies waarom. Europa is leuk, maar gezien ik nu de mogelijkheid heb voor een verdere reis wil ik dat graag doen. Australië lijkt me ook geweldig, al is dat wel heel ver reizen 😅

Jammer dat beide steden best lastig zijn zonder auto, wat dat betreft baal ik ook wel dat ik zo afhankelijk ben van OV (hoewel het ook wel zn charme kan hebben soms)
Ik heb inderdaad ook zitten denken aan Miami (of Orlando) en Texas, maar dan lijkt de westkut me interessanter. Maar goed dat is slechts mijn gevoel, ben er nog nooit geweest
Alle reacties Link kopieren
Pippeloentje91 schreef:
09-11-2019 00:04
Ik ben in beide steden geweest. Los Angeles vond ik ontzettend tegenvallen. Leuk om gezien te hebben, maar met een paar dagen had ik het ook wel gehad. Ik kan niet goed uitleggen wat ik niet leuk vond, maar ik hoor dit wel van meerdere mensen die in LA geweest zijn. In LA vond ik het bezoek aan The Warner Brothers studio’s het leukst, maar ik kijk ook best veel films en series die daar gemaakt werden.

San Francisco vond ik heel leuk. Die stad voelde wat gemoedelijker. Fietsen huren en The Golden Gate Bridge over is zeker een aanrader.

OV is in beide steden prima. Veiligheid is bij allebei de steden een geval van je gezond verstand gebruiken. Kijk goed waar je hotel zit, zodat je ‘s avonds niet door gure wijken heen hoeft. In San Francisco heb ik daar wel een wat vervelende ervaring mee gehad, maar dit zal in LA niet anders zijn..
grappig mijn broer is ook juist geweest en die zei just zelfde dat la nogal overrated was en eigenlijk maar een vuile stad is, zelfs de walk of fame vond hij tegenvallen en is niet meer dan gewoon vuile tegels met een ster erin.
Alle reacties Link kopieren
Tussen LA en SF en LA en LV zijn trein cq busdiensten mogelijk. Vanuit Las Vegas kun je via een georganiseerde tour bv degradatie canyon bezoeken. Verder kun je veelal Uber gebruiken. Zonde om alleen in de stad te blijven hangen, zoveel moois er om heen te beleven.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
09-11-2019 00:10
Bedankt voor jullie reacties! Azië trekt me niet zo, ik weet niet precies waarom. Europa is leuk, maar gezien ik nu de mogelijkheid heb voor een verdere reis wil ik dat graag doen. Australië lijkt me ook geweldig, al is dat wel heel ver reizen 😅

Jammer dat beide steden best lastig zijn zonder auto, wat dat betreft baal ik ook wel dat ik zo afhankelijk ben van OV (hoewel het ook wel zn charme kan hebben soms)
Ik heb inderdaad ook zitten denken aan Miami (of Orlando) en Texas, maar dan lijkt de westkut me interessanter. Maar goed dat is slechts mijn gevoel, ben er nog nooit geweest
Singapore is een erg moderne stad die eerder een mix is van Dubai en NY dan dat het je doet denken aan cliché Azië a la Bangkok wat je veel op tv ziet:). Bath & body works en Victoria secret zijn ook daar vertegenwoordigd haha. Schoonste stad die ik ooit heb gezien met prachtige gebouwen en veel leven op straat. Ook nog eens zeer veilig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 jaar in de VS gewoond en verschillende steden gezien: ondere andere San Francisco, Las Vegas, LA, Memphis, New Orleans, Houston, Seattle, Salt Lake City, San Diego, Portland, Washington DC en Boston. Van dit rijtje vond ik SF, Seattle, Portland en Boston fijne steden, waarbij ik denk dat je je in SF en Boston het langst kunt vermaken. OV is daar misschien niet zo goed als in NL, maar prima te doen. LA vond ik heel erg tegenvallen en zou ik niet aanraden.
Alle reacties Link kopieren
SF is prima te doen zonder auto! het is niet groot en compact (wel veel heuvels). Wij hebben veel gewandeld en voor de grotere afstanden werkt Uber prima!
Sfeer is er goed, wel veel daklozen.

LA is zonder auto niet echt te doen, heeft wel zeker leuke 'wijken' maar ik zou daar niet voor kiezen...

Ik vind Chicago waanzinnig leuk maar in februari zal het weer daar niet al te best zijn. In de zomer echt een superstad!
En niet onbelangrijk: het OV is er goed voor elkaar. Lake Michigan is prachtig (mooi stadstrand met uitzicht op de skyline), veel dingen zijn af te lopen, mooie architectuur, leuke museums, enz. Het is ook een vrij schone stad...
Heeft wel wat weg van NY maar toch is het anders...

Boston schijnt leuk te zijn, zelf alleen geen ervaring mee...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ik vind SFO vreselijk tegenvallen . LA en vooral de omgeving fantastisch. Maar beide inderdaad no go zonder auto.
LA zijn wij eigenlijk niet lang genoeg geweest om echt te kunnen zeggen hoe ik het vind. Was aan het eind van onze reis en we waren moe, zijn alleen ff naar Hollywood geweest, Santa Monica pier en dag zwembad bij het hotel :) ik weet wel dat het OV daar dramatisch is. Wij wilden met het OV en bij de receptie kwam al een hele lastige uitleg over de bus enz. Toen ze hoorde dat we een auto hadden, fleurde ze meteen op en werd dat aangeraden :biggrin:

SF vinden wij ontzettend leuk!! OV is daar prima, wij hebben onze auto daar 4 dagen niet gezien. Alles met de cable car en trolleybus. Die cable cars zijn geweldig! Je kan een OV kaart kopen voor x dagen en daarmee mag je overal in. Er rijden ook gewone bussen en trams, maar die hebben wij niet gebruikt. Ons hoogtepunt was wel de night tour naar alcatraz :heart: erg indrukwekkend, zeker in het donker. Verder zijn we naar de golden gate geweest, park bij de pink ladies (die huisjes uit de intro van full house), gewandeld door Het presidio (een groot recreatiepark bij de golden gate), uiteraard naar de pier geweest, Lombard street. Ik vond het echt een hele leuke stad, erg gemoedelijk en voelde gewoon prettig. Wij zaten vlak bij union square met ons hotel, goede uitvalsbasis.

https://www.viceroyhotelsandresorts.com/emblem
Alle reacties Link kopieren
Ik vond San Fransisco geweldig.

Prachtige sfeervolle wijken (the Mission, the Haights, Chinatown) naast de prachtige haven (die is vergeven van de toeristen, dat wel...). We hebben gewinkeld, geweldig lekker gegeten in the Mission, een middag in golden gate park gewandeld, daar een openbaar museum bezichtigd. We waren in de stad met de trein en dat gaat prima.

Ik zou zo teruggaan.

LA ben ik eerlijk gezegd nooit geweest maar lijkt me verschrikkelijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Los Angeles vond ik persoonlijk erg tegenvallen.
San Francisco is een leuke stad. Wij hebben hier alles lopend gedaan. Soms natuurlijk best pittig, maar goed te doen. Ook hebben we fietsen gehuurd en zijn de Golden Gate bridge over gefietst.

Wat misschien ook een leuke optie is om een vlucht te boeken met een stopover in Chicago Ook een ontzettend leuke stad. Vlieg je na een paar dagen door naar San Francisco.
Lisbeth_Salander schreef:
09-11-2019 05:55
Ik vind SFO vreselijk tegenvallen . LA en vooral de omgeving fantastisch. Maar beide inderdaad no go zonder auto.
Dit!!! Suuuuperduur en vrij weinig te doen. Leuke parken, even een keer naar golden gate bridge en Alcatraz (wat overigens erg druk was en je moet maanden vtv boeken) en dan heb je t wel gezien. Alles moest idd met ov/taxi (uber & lyft), als je ritjes met anderen deelt is het wel te overzien, maar ook dat was in SF duurder. Er zijn veel slechte (maar dure) hotels daar. LA vond ik veel diverser, ook qua eten en veel betaalbaarder. Je hebt daar niet echt één stadscentrum, dat is t financial district en loop je vast een keer tegenaan, hoef je geen dag voor te plannen. Mensen hier vond ik ook veel aardiger. Er is veel te doen als je een beetje flexibel bent, het is erg uitgestrekt. Als je daarheen gaat zou ik bijv in verschillende delen van LA een bnb of hotel boeken (heb ik toen ook gedaan en je merkt echt verschillen).
Iemand had t over de walk of fame en dat dat tegenviel, maar dat kun je verwachten met dit soort massatoerisme attracties. Ook een gevalletje van een keer langsrijden en klaar. Kan me voorstellen dat toeristen dit idee ook hebben bij plekken in Amsterdam zoals de bloemenmarkt. Je kunt vanaf LA ook makkelijk naar Las Vegas per bus.
SFO vonden wij echt leuk. En veel gelopen dus het kan zonder auto.
LA was leuk maar niet te doen zonder auto denk ik
Alle reacties Link kopieren
Wil je persé een warmere locatie in februari? Ik ben afgelopen jaar in februari in Washington d.c. geweest. Vond ik ook erg leuk en veel gratis musea. Kan volgens mij goed in combinatie met Boston, Boston 4 jaar geleden geweest en beide steden vond ik voor Amerikaanse steden erg leuk, maar kan in februari erg koud zijn. San Francisco en LA ook geweest en daarvan vond ik SF leuker dan LA .

En Azië zou ik zeker niet afschrijven, Singapore werd al genoemd en is een gave,veilige stad met uitstekend ov. Zelf vond ik Hong Kong leuker, is iets minder westers. Maar zeker in Singapore heb je niet het idee dat je in Azië zit (ook qua prijzen is het niet te vergelijken met de rest van Azië ;-) )
banaaaana wijzigde dit bericht op 09-11-2019 07:44
Reden: Woordje 'niet' vergeten
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook LA fan. Een yogalesje volgen en naar het strand in Santa Monica, heerlijk Mexicaans eten, hiken in de Hollywood Heights, het Griffith observatory, 1 van de mooie filmtheaters bezoeken, je laten opkalefateren in de beautysalons van Koreatown, karaoke, de nieuwe bike lanes uitproberen die in delen vd stad liggen... je kunt idd airbnbs in verschillende delen doen. Bv eerst bij de oceaan (ook vlakbij LAX vliegveld) en dan vandaar verder ri de stad. De metro richting Hollywood kan best handig zijn. “Geen OV” is overdreven. Ik ken mensen die er wonen die zich er prima mee redden. En je staat iig niet in de file. Je kunt bv de langere stukken met metro doen en dan laatste stukje met Uber/Lyft, die rijden overal.

Eventueel kun je vanaf LA Union Station de trein naar San Diego nemen. Epische trip langs de oceaan en dan een paar dagen SD erbij doen: coole stad, mooie stranden om te wandelen enn.... fish taco’s!!
madamejean wijzigde dit bericht op 09-11-2019 08:36
13.59% gewijzigd
LA is lekker weer maar strand in februari??
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
09-11-2019 08:14
LA is lekker weer maar strand in februari??
Nee idd. Wandelen misschien. Of surfen in een wetsuit. Die oceaan is sowieso steenkoud.
Alle reacties Link kopieren
SF is erg leuk en goed te doen zonder auto. Ik ben zelf een aantal jaar geleden alleen naar Washington DC geweest; heb me daar ook prima vermaakt.

Is allebei een optie? Heen Amsterdam - San Francisco en terug via Washington?

Een stad die zonder auto ook goed te doen is, is Las Vegas. Maar dat is wel een hele andere stedentrip..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik vond SF echt fantastisch: heerlijk eten, prachtig sfeervolle wijken om doorheen te struinen, super (tweedehands) winkelen en in de omgeving ook genoeg te doen als je langer zou gaan. Voor mij is 5 dagen voor een stad sowieso wel de max.

LA vond ik helemaal niks aan.

Als je meerdere weken zou gaan, zou ik het combineren met iets inderdaad. Misschien met de bus ofzo naar Portland of Seattle? Is eens iets heel anders. Of, ook heel cool: de trein van NY naar SF nemen. Dwars door het land.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor alle tips! Grappig om te zien dat de meningen toch behoorlijk verdeeld zijn. Ik ga eens kijken of een trip met meerdere steden mogelijk is, maar ben in ieder geval iets wijzer geworden. Bedankt! 😁😘
Alle reacties Link kopieren
Why not both ? :)

Ik vlieg volgende week naar San Fransisco (3 dagen bij vrienden logeren en de stad verkennen. Ik wil picknicken op het gras tegenover de "Full house" en "Charmed" huizen, lekker eten, heb gehoord dat SF speciale chocolade heeft), dan ben ik 5 dagen in San Diego voor een conferentie (iedereen die dat hoort zegt dat het een prachtige stad is. Naast mijn presentation en een paar meetings en lezingen wil ik naar de dierentuin en naar het aquirium, heb ook een toer geboekt met de conferentie naar het museum voor moderne kunst) dan vlieg ik 3 dagen naar LA... Ik keek er zo naar uit, maar heb zoveel teleurstellingen gehoord. Ik heb geboekt op Santa Monica...zal idd een Uber nemen naar Hollywood (die sterren avenue) en naar het Griffith observatory. Wil ook nog eens naar Rodeo Drive (niet dat ik mij daar iets kan veroorloven) en wil vooral chillen aan het zwembad van mijn hotel, en aan het strand... lekker uiteten en koffie drinken, misschien een avond naar een sport bar
LA kenners, raden jullie Universal studio's aan? Ik heb maar 2 volle dagen en hoorde dat je in de studio's zeker een dag kwijt bent.
Panda, ik reageer ook even als ik terug ben!
I :heart: LA! maar ik zou ook allebei doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven