Alleen weg in januari

10-11-2019 10:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is er er hier nog iemand met goede tips! :)

Ik weet net dat ik in januari vrij zal zijn. Ik wil graag even weg, naar ergens waar het warm is (hoeft niet meteen 40 graden te zijn, maar wel bij voorkeur rond de 25-30 ofzo overdag). Ik ga alleen. Twee weken, hooguit 3. Ik ben net hersteld van een burnout en merkt dat dat me nog een beetje dwars zit. Ik wil zeker niet 2 weken op het strand liggen, maar houd van nieuwe dingen ontdekken, natuur, cultuur, steden. En ook een beetje relaxen.

Eerder ben ik uitgebreid naar Australië en Nieuw Zeeland geweest, en de afgelopen jaren 2x naar Thailand. Verder Maleise, Singapore, Bali. Alleen op reis ben ik eigenlijk alleen in Europa geweest.

Zuid-Amerika zou ik graag heen willen, omdat ik van Spaanstalige landen houd, en veel van de dans/muziek daar, plus ik ben er nog nooit geweest. Maar, en daar speelt denk ik ook nog een stukje nasleep burn-out door, ik vind het ook een beetje 'eng'. Alleen naar een continent waar ik nog nooit geweest ben, waar het ook niet overal veilig is. En ik houd eigenlijk echt niet van veel in de bus reizen (wagenziek) en dat is daar volgens mij wel het geijkte vervoersmiddel. Een groepsreis kan ook, maar er is maar weinig in januari en de enige die echt goed past heeft een groepssamenstelling van alleen maar 55+. Ik ben zelf een stuk jonger. Overigens heb ik nog geen specifieke gedachten over welk(e) land/landen dan. Het is natuurlijk ook niet overal warm.

Ik wil graag wat nieuws ontdekken, maar ook dat het niet al te ingewikkeld is. Daar komt het eigenlijk op neer. Ik denk ook aan Thailand, omdat ik weet hoe het daar werkt, maar ja, daar ben ik net 2x geweest. Ook Vietnam en/of Laos denk ik aan. De Antillen lijken mij op de een of andere manier niet zo leuk alleen, maar misschien heb ik ongelijk.
Veel verder dan dit kom ik nog niet. Maar er is natuurlijk nog veel meer op de wereld! Misschien hebben jullie nog wel hele goede tips waar ik nog niet aan gedacht heb! Andere landen, of meer specifieke tips voor in Zuid-Amerika (landen, steden)?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-11-2019 10:35
Vreselijke landen als je burnout bent. Die bevolking is zo vreselijk opdringerig.
Kan wel als je weet waar je wezen moet. Maargoed, als je net van een burn out af bent is het wel relaxed om niet te moeilijk te hoeven doen en niet de hele tijd op je grenzen te hoeven letten. Sal, Boa vista zou wat dat betreft prima kunnen maar als je wil dansen is Cuba vast veel leuker. Of Zanzibar klinkt ook wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er nu over om naar Cuba te gaan! Een georganiseerde groepsreis om het eiland op een redelijk relaxte manier te zien. En dan denk ik zelf wat eerder te gaan om een paar dagen salsa lessen te nemen daar. Het is nog een idee in wording maar het lijkt me best een goed idee :)
leuk, veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen Florida of Texas/New Mexico. Amerika is een heerlijk land om alleen rond te rijzen, makkelijk rijden over brede wegen en de taal is toegankelijk. WB het vliegen; tegen betaling kun je op luchthavens in de lounge, dat geeft enorm veel rust n de reis. Tijdens de vlucht noise cancelling headphones op scheelt ook enorm in hoe druk dat is.
Als ik alleen reis, dan liever met het openbaar vervoer dan alleen in een auto.

Met z’n tweeën vind ik een auto huren prima, maar in mijn uppie ga ik liever voor de gezelligheid van een bus of trein.
Bij pech met de auto of een ongeluk (beide gehad) had ik het ook vervelend gevonden als ik alleen was geweest
Ik zou naar Finland gaan, voldoet niet helemaal aan de temperatuur, maar wel een mooie plek en geschikt met burn out klachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie van Yucatán? Volgens mij mooi weer, goed ov, te toeristisch om echt ingewikkeld te zijn, goed voor niks doen maar ook genoeg te zien, Spaanstalig maar ook met Engels redelijk te doen. Iemand daar geweest (misschien ook alleen)?
Ja, Yucatan is absoluut de moeite waard. Ik was niet alleen en het is heeeeeel lang geleden, maar weet zeker dat het nog steeds heel mooi is.
Bezoek ook vooral San Cristóbal de las Casas en de dorpjes eromheen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben ik geweest, en ik was alleen (5 maanden door Centraal Amerika backpacken).
Mooi gebied, heel makkelijk om rond te reizen.
Basis plek kan Tulum of Playa Del Carmen zijn.
Je kan excursies naar de bekende plekken doen, maar kan ook zelf met het openbaar vervoer.
Ik voelde me veilig als vrouw alleen, maar blijf wel in de toeristische gebieden.
Ze spreken er goed Engels.
Lekker eten. Mooi strand. Prachtige natuur en veel tempels.
eefje677 schreef:
12-11-2019 17:43
Ik denk er nu over om naar Cuba te gaan! Een georganiseerde groepsreis om het eiland op een redelijk relaxte manier te zien. En dan denk ik zelf wat eerder te gaan om een paar dagen salsa lessen te nemen daar. Het is nog een idee in wording maar het lijkt me best een goed idee :)
Klinkt goed 😊
Alle reacties Link kopieren
Rondje Java? Ik zelf woon in Jogjakarta, hartstikke leuke stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven