Onontdekte pareltjes in de wereld

13-11-2019 15:25 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer zijn mijn man en ik naar Indonesië geweest. Daar hebben we echt een geweldig mooie cruise gemaakt rondom de Komodo eilanden. Dit was voor ons echt heel bijzonder en voelde exclusief, omdat we niemand anders ooit hierover hebben gehoord. Voor ons was het de mooiste omgeving waar we ooit geweest zijn, het paradijs op aarde. Maar er zijn vast wel meerdere van dit soort paradijselijke plekjes op aarde :D

Nu ben ik benieuwd, wat is jouw paradijs op aarde of onontdekte parel? Waar bijna niemand komt maar wat schitterend mooi is, of een schitterende ervaring is. Ik ben heel benieuwd. :)
'Happiness is only real when shared'.
De Maurik
Alle reacties Link kopieren
Madagascar.
Er heerst wel builenpest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
totallyfree schreef:
13-11-2019 15:25

Nu ben ik benieuwd, wat is jouw paradijs op aarde of onontdekte parel?

Dat zeg ik niet, want voor je het weet, is het niet onontdekt meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waarschijnlijk een enorme spelbreker, maar ik ga het mooiste dat ik ooit gezien heb niet noemen.
Ik wil voorkomen dat er heel veel mensen naartoe gaan waardoor er massatoerisme gaat plaatsvinden...
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
13-11-2019 15:30
Dat zeg ik niet, want voor je het weet, is het niet onontdekt meer.
Gelukkig ben ik niet de enige die daar zo over denkt :-D
Als ik dat hier post, is het straks uit met de pret.
Hoe dan ook: Westerwolde (vooral Smeerling), nationaal park Una in Bosnië, Mardalsfossen in Noorwegen en ik ben gek op kloosters in Griekenland.
Tasmanie.
redbulletje schreef:
13-11-2019 15:36
Tasmanie.
Prachtig, maar helaas tegenwoordig alles behalve onontdenkt.
Alle reacties Link kopieren
De Farewell Spit in NZ. Niet onontdekt maar toen ik er in de winter was kwam ik de hele dag geen kip tegen daar.

Tasmanie in de winter was ook tof en zelf ben ik ook nogal gek op de Wadden maar ook alleen in de winter.

Ik houd van koud, wind en regen - of ik houd niet van hordes mensen. Dat zal het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vorige week op Santo Antao( Kaapverdië) de vallei van Paul was echt heel mooi. Niet onontdekt maar zeker op dat eiland geen massatoerisme.
Alle reacties Link kopieren
dat is er niet.. overal komen mensen tegenwoordig..

als ik al een parel zou hebben, dan deel ik deze niet.. hou ik lekker voor mezelf
Alle reacties Link kopieren
Iran!!

tientallen jaren geleden populairder, na de islamitische revolutie minder
ben er (afgelopen zomer) in twee weken tijd misschien 5 andere toeristen tegengekomen
Juist daarom is de bevolking ook enorm blij en nieuwsgierig als ze je tegenkomen, altijd in voor een gezellig praatje (en nee, zeker niet om je iets aan te smeren)
Geen Mac, geen Starbucks en helemaal authentiek
absoluut geen land om te willen wonen, maar een bezoek is het 100000 procent waard
Alle reacties Link kopieren
Dit was voor ons echt heel bijzonder en voelde exclusief, omdat we niemand anders ooit hierover hebben gehoord.

Ik hoop dat je ook nog kunt genieten van plekken waar anderen het wél over hebben gehad.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Er zijn best veel pareltjes op de wereld zonder massa toerisme.
En veel liggen vlakbij de drukke toeristische gebieden/eilanden/landen.

Bali is super toeristisch, maar Komodo ligt er vlakbij.
Ben je ook op Nusa Penida geweest? Helaas niet meer zo rustig als een paar jaar geleden, maar wow, wat een prachtig eiland, en minder dan een uurtje varen vanaf Bali.

Naast Zanzibar ligt Mafia eiland. Geweldig eiland.
Vlakbij Santorini ligt Milos, ontzettend mooi.
EN zo kan ik nog wel even door gaan. Gewoon beetje even verder kijken dan de voor de hand liggende plekken.
Ik ben trouwens ook op heel mooie toeristische plekken geweest. Ja, dan is het wat drukker, maar dat is ook met een reden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
13-11-2019 15:51
Ik hoop dat je ook nog kunt genieten van plekken waar anderen het wél over hebben gehad.
Dit. Ik snap dat drukte niet altijd fijn is, maar de drang om unieke plekken te ontdekken begrijp ik nooit zo. Er zijn een hoop 'ontdekte' prachtige plekken in de natuur waar je nog steeds niet over andere mensen hoeft te struikelen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
13-11-2019 15:39
Prachtig, maar helaas tegenwoordig alles behalve onontdenkt.
Komodo is toch ook niet bepaald onontdekt?
De Indonesische regering heeft zelfs plannen om het af te sluiten zodat de beschermde natuur daar zich kan herstellen van het massatoerisme.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
13-11-2019 15:56
Dit. Ik snap dat drukte niet altijd fijn is, maar de drang om unieke plekken te ontdekken begrijp ik nooit zo. Er zijn een hoop 'ontdekte' prachtige plekken in de natuur waar je nog steeds niet over andere mensen hoeft te struikelen.

Precies, ik geniet ieder jaargetijde van een natuurgebied om de hoek. En soms kom ik er andere mensen tegen, die er ook van genieten. Erg hè? :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Cruise met onontdekte pareltjes.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... d-balmoral
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje schreef:
13-11-2019 15:57
Komodo is toch ook niet bepaald onontdekt?
De Indonesische regering heeft zelfs plannen om het af te sluiten zodat de beschermde natuur daar zich kan herstellen van het massatoerisme.

Dit.
Sindou peaks en domes in Burkina Faso.
Slovenië. Maar ook dat land is tegenwoordig een stuk meer toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt onontdekt ofzo maar Zuid Korea. Vond het wel wat hebben dat ik niet hoorde van "daar ben ik ook geweest!" of "Hey ik ken iemand die daar ook heen is geweest". Het nadeel was dat mensen me voor gek verklaarden omdat ze dachten dat ik naar Noord Korea ging of wat als die gek daar....
Werd nog aangesproken door lokale bevolking die het leuk vonden dat een blanke toerist naar hun vissersstadje was gekomen etc. Je hebt er wel veel toerisme maar dan voornamelijk van Chinezen en Japanners. In alle andere landen waar ik geweest ben altijd wel Nederlanders tegen gekomen m.u.v. de groep waar ik mee was.
bethweeter schreef:
13-11-2019 16:20
Cruise met onontdekte pareltjes.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... d-balmoral
In die categorie kan ik Hoogezand-Sappemeer, Stadskanaal en de Pekela's ook van harte aanbevelen. Hartstikke onontdekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven