vakantie gran canaria 16 jaar

17-11-2019 13:06 11 berichten
hoi!
Ik en een vriendin willen in de meivakantie naar Gran Canaria gaan. We zijn allebei 16 jaar en we vroegen ons af wat de mogelijkheden zijn voor ons. We hadden bijvoorbeeld het idee om fietsen te huren en naar clubs te gaan. En Is dit mogelijk als 16 jarige? En hoe zit het met het openbaar vervoer naar de nationale parken?

Groetjes!
Volgens mij als 16 jarige redelijk kansloos om naar clubs te gaan, minimum leeftijd op zijn minst 18 jaar. In Spanje geldt ook een leeftijdgrens van 18 voor het drinken van alcohol.

Met het openbaar vervoer op GC heb ik geen ervaring.

Voor vertier zou ik ook eerder naar Corralejo (FV ) of Puerto del Carmen(LZ) gaan.
Alle reacties Link kopieren
Openbaar vervoer is er wel maar dan zou je beter een excursie kunnen boeken.

Als het goed is kom je de clubs niet binnen dus daar zou ik niet voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh en fiets huren lijkt me daar helemaal niks. In die verschrikkelijke badplaats Playa del Ingles is het niet zo plat als hier. Taxi is er niet duur.
Puerto Rico is ook leuk. Fiets huren voor in het dorpje zelf ja leuk, maar echt er buiten dorpjes wel een afrader qua hellingen. Beter een scooter huren voor langere afstanden.
Het belangrijkste is dat je ouders toestemming geven. Tenminste ik kan me nog herrineren dat jaren geleden toen een vriendin met een vriendin op vakantie wilde (beide 17) dat de ouders toen formulieren in moesten vullen om toestemming te geven. En ze konden ook niet zomaar in ieder hotel terecht volgens mij want nog minderjarig.

Misschien is het wel fijner om gewoon met een jongeren organisatie weg te gaan, die organiseren vaak ook het een en ander heb ik begrepen en dan heb je meteen iemand die je kan helpen mochten er problemen zijn. Wat naast dat je waarschijnlijk de clubs niet in komt kan het ook nog zijn dat de fietsverhuur moeilijk doet want minderjarig.

Lees wel altijd goed de reviews want sommige jongeren organisaties zijn niet al te best...
Alle reacties Link kopieren
Neem een taxi, zowel overdag als s avonds is fietsen of een scooter niet slim. Ze rijden als gekken daar. Neem geen risico's. Zo'n reisje is toch al niet goedkoop dan kan dat er ook nog wel bij
Alle reacties Link kopieren
https://www.hallocanarischeeilanden.com ... rplaatsen/

https://www.gran-canaria.traveltopper.e ... n-canaria/


Kijk hier even.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fietsen huren om naar clubs te gaan :rofl:
Neem van mij aan dat dat niet zo´n goed idee is. Er wordt daar weinig gefietst, er zijn geen fietspaden en de automobilisten zijn dus niet gewend aan fietsers op de weg. Overdag is fietsen al geen geweldig idee, laat staan ´s nachts.
Alle reacties Link kopieren
Moet er in een hotel niet altijd minimaal een 18 jarige bij zijn?
Rilena schreef:
18-11-2019 13:26
Neem een taxi, zowel overdag als s avonds is fietsen of een scooter niet slim. Ze rijden als gekken daar. Neem geen risico's. Zo'n reisje is toch al niet goedkoop dan kan dat er ook nog wel bij
Dat is inderdaad zeker waar ja.. Zelfs de buschauffeur die we hadden reed als een idioot pff.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven