Camping Italië met pubers

17-11-2019 16:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande zomer willen we met onze kinderen van 12 en 14 naar een camping in Italië. Vanwege de reistijd willen we graag naar Noord-Italie omgeving Gardameer. Onze kinderen houden van een levendige camping. Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Bella Italia denk ik dan.
Niet zelf geweest want wij kwamen op de bonnefooi en het was vol maar die stond op ons lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de meivakantie inderdaad op Bella Italia geweest. Voor die periode is het een aanrader, in het hoogseizoen is hij wel erg druk. De ligging is fijn, op loopafstand van het gezellige levendige centrum, aan het meer. Op de camping zelf is alles wat je nodig hebt, restaurants, snackbar, winkeltjes, supermarkt (wel duur, wij gingen naar de Lidl in het dorp), leuke zwembaden, speeltuintjes. Maar wel een van de drukste en populairste campings aan het Gardameer, daar moet je dus wel van houden.
Alle reacties Link kopieren
Met pubers 12-17 jr. heerlijke vakanties geboekt via Agriturismo, in noord Italië. Geen levendige camping, kamers op boerderij, met ruimte, zwembad, centrum dorp in de buurt. Vonden zij veel leuker dan 'n overvolle camping met veel Nederlanders.
En ik ook :)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Voor een camping met veel vermaak dan zit je op Bella Italia wel goed. Ook wel leuk dat het op loopafstand van Peschiera is.
Maar..ik vond het echt wel heel erg druk daar. De run met de handdoekjes op de zwembadstoeltjes, de muziek die de hele dag hard staat, die dronken engelsen die constant hun kinderen kwijt zijn...echt niks voor ons.
Ook de omgeving is echt mega druk. Als je de camping af rijdt na 9.30 mag je aansluiten in de file.
Maar als je dat erg vind, is het zuiden van het Gardameer en Bella Italia een prima keuze
Alle reacties Link kopieren
mariska1974 schreef:
17-11-2019 18:02

Ook de omgeving is echt mega druk. Als je de camping af rijdt na 9.30 mag je aansluiten in de file.
Dat was toen wij er waren in september zelfs ook nog. Ik heb het er leuk gehad met uitstapjes naar Verona en Venetië maar vond het veel te druk.
Alle reacties Link kopieren
La Quercia
Lido
Altomincio
Piani di Clodia
Cisano

Of Union Lido of Marina di Venezia, beiden richting Venetië, ook megacampings.
Er zijn zoveel mooie meren in Noord Italië die veel minder toeristisch zijn. Het Gardameer is zo massaal. Je staat daar hutje mutje en inderdaad file als je naar de supermarkt gaat.
Iseomeer is bijvoorbeeld zo'n meer. Ook daar hebben ze leuke campings voor pubers.
Alle reacties Link kopieren
Bella Italia :heart: de mooiste vakantieherinneringen aan als puber. Wat was het daar leuk!!!

Zou er alleen nu als volwassene met mijn pubers nooit naar toe gaan in het hoogseizoen... voor ons veel te vol en te druk. Maar dus in ieder geval zat levendige campings te vinden daar!
Piani di clodia....mooi aan het meer zelf. Groot en veel zwembaden. Ook veel tieners maar geen disco. Voelt niet groots aan omdat de mensen goed verdeeld zijn over de verschillende baden. Zelfs iedere dag bedjes aan het zwembad vrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aan de westkant gaan zitten, echt rustiger. Camping Eden bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips. Ik ga googlen :)
En de drukte viel ons zo ontzettend mee. Geen ellenlange files terwijl wij in het hoogseizoen op piani stonden. Zelfs Venetië ging prima zonder megadrukte. Verona ook kunnen genieten op gratis parkeerplaats op loopafstand van het stadje.

Op piani is alles aanwezig incl. pinautomaat en winkel. Boodschappen buiten de camping doen na de koffie...dan mis je de drukte van de dagjesmensen.
Alle reacties Link kopieren
Iets noordelijker (uurtje van Verona) bij het Lago Di Levico (superschoon water!) camping Due Laghi.
Zelf 4x geweest in mijn tienerjaren, mijn ouders met m'n jongere broertjes nog veel vaker, terwijl ze tot dan toe geen 2 jaar naar dezelfde plek gingen.

Camping ligt op loopafstand van genoemde meer. Waar zich 's avonds de jeugd verzamelt (of ze gaan naar vlakbij gelegen dorp). Veel sportieve activiteiten, mooie omgeving.
Polsjef schreef:
17-11-2019 20:21
Boodschappen buiten de camping doen na de koffie...dan mis je de drukte van de dagjesmensen.
Dit alleen al zou me zo ontzettend tegen staan.
Alle reacties Link kopieren
Camping Orchidea aan het Idromeer. Niet heel groot maar veel pubers en puberella’s die de avonds naar het dorpje liepen en gingen dansen op een disco buiten de camping. Veel minder druk dan het Gardameer.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven