Gezinsreis (met volwassen kinderen).. Waar/hoe/wat

30-11-2019 11:33 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 2021 vieren we een feessie ;-) en ipv groot feest te geven voor familie etc. kiezen wij ervoor om met onze kinderen (en aanhang) op reis te gaan. Kinderen vinden het idee geweldig . We zijn dan met 6 personen (man, ik 3 volwassen kinderen en 1 partner van 1 kind (op dit moment nog geen andere aanhang). We willen 4 weken weg (langer kan niet). We zijn nu aan het brainstormen over waarheen en hoe we dit gaan doen..

We kunnen ivm werk OF in mei OF in november.

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die dit ook gedaan hebben, langere tijd met je gezin op reis. Hoe heb je dat aangepakt, waar ben je heen gegaan etc.. Reisverslag ?

Zelf zit ik de twijfelen tussen Amerika (en dan camper + tentjes of auto + tentjes/hotels combi
Of Filipijnen/Sri Lanka/Laos etc.. Misschien indonesie ?

Er zijn mensen die vinden dat het rondtrekken met gezin in Azie te veel op elkaars lip is en bijv. rondreis VS dat anders ligt.. Ervaringen ?

Verder zit ik , financieel, te denken aan : ieder betaalt eigen ticket en de rest is voor ons? Dat hangt ook af van de bestemming. Gaan we naar Azie dan is het financieel makkelijk op te brengen, daar reizen kost relatief weinig. Maar VS is heel ander verhaal. ik ben dus ook benieuwd naar verhalen, tips etc. hoe anderen dit hebben bedacht.

Het vooruitzicht is in ieder geval super en het voorbereiden alleen al is super leuk
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
30-11-2019 12:58
Dit kun je snel tackelen door de avond van te voren al de plannen te maken. Met vrienden wel eens gedaan dat ieder stel bij toerbeurt verantwoordelijk was voor de invulling van de dag en het eten. Ene gezin organiseerde andere gezin ging gewoon mee.
Met vrienden heb je een hele andere dynamiek dan met familie. Punt 1 ben je gelijkwaardig en dat zijn ouders en kinderen al niet. Punt 2 je hebt elkaar gekozen op basis van overeenkomende interesses en of karakters. Een familie kiest elkaar niet en interesses gaan vaak ook niet gelijk op om van karakters nog maar te zwijgen.
Voor veel mensen is 4 weken te lang, maar dat hangt natuurlijk helemaal van het gezin af.

Ik meerdere keren; 2 keer met oom tante en nichtjes en 1 keer met schoonfamilie meer dan drie weken op reis geweest. Natuurlijk heb je zo je momenten dat je het even zat bent, maar is altijd heel goed gegaan en zou het zo weer doen.

We deden wel altijd van te voren reserveren en alles regelen, zodat iedereen wist waar die aan toe was. En in sommige landen kan je niet overal met een groepje aankomen bij een hotel. Degene die die dag niet mee wilde met de activiteit kon gewoon zijn eigen gang gaan.

Sri Lanka is erg leuk als reis vond ik. eventueel iets in zuidelijk Afrika Zelf rijden als er meerdere zijn met een rijbewijs?
Alle reacties Link kopieren
4 weken rondreizen met (schoon)ouders en zwager en aanhang , moet er echt niet aan denken .
Wij zijn met schoonouders 3 x op vakantie geweest maar op 1 plek , uitjes deden we samen maar verder ook veel alleen.
Met zwager en zijn gezin en schoonouders 1 keer een week all inclusive geweest en toen wilden schoonouders echt vaak samen eten etc maar ze hadden ook alles betaald en toen was een week lang genoeg. Nu doe ik het niet meer, hooguit een weekendje in Nederland want ze worden te oud ervoor.
Alle reacties Link kopieren
even in het algemeen (ben onderweg dus op iedereen nu reageren lukt niet.. vanavond pas)


* wij betalen maar we zoeken met zijn alleen naar bestemming. HEt is niet zo omdat ik betaal ik dan ook bepaal waar we heen gaan.
* uiteraard met hotels eigen kamers
* niet 24 uur per dag bij elkaar hoeven zijn, er is ruimte genoeg voor eigen ideeen of uitjes. We zullen idd vrije dagen hebben. Je kan niet altijd alles het zelfde leuk vinden.
* we kunnen goed met elkaar en juist omdat we elkaar vrijheid gunnen kunnen we ook zo lang met elkaar weg.
* oudste is dan 2 jaar huis uit en we kunnen heel goed met haar partner overweg en mijn andere 2 kinderen kunnen ook goed met hem overweg (dat is wel een vereiste, anders krijg je gedoe). De 2 jongesten hebben nog geen partner, mocht dat tegen die tijd wel zo zijn, dan zien we wel. Zonder aanhang is iig niet het idee.

We gaan nog in overleg over de kosten. We hebben het er wel vaag over gehad, maar we hebben afgelopen afgesproken om het in de kerstvakantie over te gaan hebben, mede ivm kosten en spaarplan maken en natuurlijk bepalen wat we gaan doen en wanneer.

Dus er is veel overleg en alles kan wat ons betreft

Vanavond of morgen reageer ik even specifiek op dingen..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
30-11-2019 12:33
Waar lees jij dat?

Omdat dat zo is (en ik heb daar al vaker over geschreven)

ik ga sowieso al vanaf jongs af aan met ze op city trip (vaak 1 op 1) en ik ben in 2016 4 weken met dochter naar Thailand geweest, in 2018 4 weken met zoon naar Canada, in 2017 met ik met de kinderen 4 weken in China geweest.. Mijn kinderen zijn reizen gewend ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
30-11-2019 11:41
Wij zijn nu twee keer met mijn ouders/broers/zussen/aanhang op vakantie geweest. 10 jaar geleden en afgelopen jaar. Ik vind zelf een week/anderhalve week lang genoeg (terwijl we echt een goede band hebben met elkaar), maar dat verschilt ongetwijfeld.

Belangrijk: privé tijd voor iedereen maken en zorg voor aparte kamers. Bespreek ook goed de verwachtingen van de reis van iedereen. En verwacht vooral niet dat je alles samen doet!

Uiteraard bespreken we alles van te voren en maken we met elkaar de randvoorwaarden voor een reis.
Alle reacties Link kopieren
Lecourgette schreef:
30-11-2019 11:42
Eerlijk gezegd zou ik het zo niet doen. Je gaat weg met een groep waarbij iedereen zijn eigen mening heeft. Het is mijn ervaring dat je in de morgen op staat en de ene wil naar een museum, de andere naar het strand, de ander naar een tempel en de ander naar theeveld. Voordat je op één lijn zit is het middag of je moet accepteren dat men in kleine groepjes uit een valt maar dan is het doel van je reis weg. Daarbij moeten zij zelf betalen en wil men dus ook deels zelf bepalen waardoor de route en bestemming bepalen elke dag ook lastig wordt.

** Zo zitten wij niet in elkaar. We hebben enorm veel dezelfde ideeen, houden eigenlijk allemaal van dezelfde dingen. We zijn niet van " we zien wel wat de dag ons brengt" , we plannen graag dingen van te voren en er zal ruimte genoeg zijn voor dingen zonder de groep te doen

Ik zou je aanraden om een kleine groepsreis op maat te boeken met alleen jullie familie een busje en een chauffeur/gids van te voren plannen, hotels vastleggen en excursies regelen. Je bent anders elke dag opnieuw bezig met plannen, trein/buskaartjes kopen, wie gaat rijden, ...etc.

we zijn geen mensen van reizen met een gids, dat pluizen we van te voren allemaal goed uit en ook vervoer zullen we van te voren goed regelen, zoals gezegd.. geen mensen van zomaar iets doen.

Ik zou er ook voor kiezen om de hele reis te betalen dan liever wat korter en minder ver maar daarmee houd je het ook deels in eigen hand. Er gaat ongetwijfeld spanningen komen naar een dag of 10. Kies dus liever voor 12-16 dagen Sri Lanka dan voor 30 dagen Vietnam. Laos en Cambodja.
Alle reacties Link kopieren
brownie84 schreef:
30-11-2019 11:55
Ik ben zelf als partner mee geweest met mijn schoonfamilie (1x citytrip en 1x kleine week) en ik zou 4 weken heel lang vinden. Weet niet of je kinderen al op zichzelf wonen? Dan ga je toch je eigen gewoontes creëren, wat wrijvingen kan veroorzaken. Ik zou dan wel moeite hebben om zoveel vakantiedagen hieraan te besteden (en het geld voor de tickets) Dan zou ik liever een reis doen waar ik zelf kan bepalen hoe/wat en minder het gevoel zou hebben om gezellig te moeten doen.

1 kind woont net op zichzelf.
Vakantiedagen zijn geen probleem
En ze bepalen natuurlijk mee. We hebben gelukkig wel dezelfde ideeen qua richting. En ze moeten helemaal niets ;-). Wij zijn geen klef gezin.. Vooral lekker doen wat je wil, wat kan samen en wat niet hoef niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
30-11-2019 12:04
Heb je dit al met je kinderen plus aanhang overlegd? Ik vind het nogal wat dat jij/je man deze wens hebben en dan de kinderen (die nog jongvolwassen zijn) minimaal 500 - 1000 euro voor tickets op tafel mogen leggen. Ik zou kiezen voor een kortere reis waarbij jullie alles betalen.

Qua keuze bestemming, zijn dit bestemmingen die iedereen in de groep leuk vindt?
uiteraard hebben we dit eerst gevraagd, of ze het uberhaupt zien zitten om met elkaar weg te gaan. Onze jongste is niet makkelijk (afgelopen zomer vakantie ging het niet zo soepel omdat hij niet lekker in zijn vel zat). Ze kwamen zelf met oa 4 weken , want dan kan je naar mooie bestemming was hun redenatie, en juist met zijn allen voordat er kleinkinderen komen etc.. We vinden veel hetzelfde leuk , ik neig meer naar VS omdat je daar wat meer kunt doen zonder alles samen te hoeven doen en het reizen is daar makkelijker, in Azie is soms toch wat omslachtig wat voor irritaties kan zorgen
Ik vind het idee super. En ik zou bedenken waar jullie heen willen en beginnen met plannen maken. Ik zou echter niet te ver van tevoren tickets en accommodatie boeken.
Want het is nog ver weg en de situatie kan veranderen, zeker met jonge mensen. Een andere baan en niet genoeg vakantiedagen of niet weg kunnen in die periode, een nieuwe relatie of verbroken relatie etc.
En vier weken is lang. De kans bestaat dat het niet altijd zo goed blijft klikken, zeker als er nieuwe partners bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
30-11-2019 12:06
Heel leuk idee! 4 weken alles samen doen kan erg benauwend worden. Zoals anderen ook al zeggen; je hebt allemaal je eigen routines en voorkeuren en moet je als je samen bent altijd wat aanpassen. Dat kan toch wat irritaties gaan oproepen na een tijdje.

Ik zou met je kinderen en aanhang het gesprek open aangaan. Hoe lang zien zij zitten, hoeveel vakantiedagen willen ze hiervoor gebruiken, hebben zij zelf ideeen over waarheen en invulling, wil je alles samen doen of niet. Dan krijg je vanzelf een beeld.

Dat hebben we voor een deel al gedaan, komende maand gaan we wat meer in detail

Wij gaan soms een week met schoonfamilie weg en hebben de afspraak dat we 's avonds samen eten. Overdag kan iedereen zijn eigen plan trekken, waarbij we regelmatig met zijn allen wat doen of in kleinere groepjes, maar het scheelt al als je weet je dat niet mee MOET.

er is geen moeten, je zal heus dingen gezamenlijk doen maar ook dingen zonder elkaar of in verschillende groepjes. Als voorbeeld; ik hou niet van ziplinen , de jongens wel.. ik blijf thuis en de jongens gaan ziplinen, ik hou van mooie wandelingen, mijn man minder, die blijft dan achter met iemand die ook niet mee wil.. en zo vullen we alles wel in goed overleg in hoor, daar ben ik niet bang voor.

Voor jullie reis kun je denken aan iets georganiseerd, zoals hierboven wordt aangegeven. Dus met eigen busje en gids en dan 2 weken in Azie ofzo. Je kunt dan aan het einde nog een week strand/snorkelen/duiken eraan vast plakken. Of, als iedereen wel langer mee wil, 10 dagen samen, daarna allemaal een week zelf op pad en aan het einde weer verzamelen voor een aantal dagen.

georganiseerd is niets iets voor ons, strandvakanties als helemaal niet.. mijn kinderen vinden dat echt niet leuk, 2 dagen is genoeg weet ik uit ervaring. Wij zijn aktief
Zorg in elk geval voor voldoende privacy voor iedereen, dat je je even kunt terug trekken. Dus niet met zijn allen in 1 camper :-o

Als we al met zijn allen in 1 camper zouden gaan, zou dat alleen met de verplaatsingen zijn, de kinderen hadden het al over in tentjes bij de camper en met minivan/grote SUV en dan met tentjes..Wij houden wel van kamperen en waar het niet kan in een tent pakken we hotels/lodges of wat dan ook

Zuid Afrika zou ook wel een leuke bestemming kunnen zijn!

staat ook op het lijstje om uit te zoeken, op safari en dan hoef je ook geen 4 weken in principem dan is 3 weken al genoeg. Maar alleen safari willen we niet, dus even zien wat dan leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
30-11-2019 11:52
Hoezo is dat het doel? Dat je met z'n allen op reis gaat wil toch niet zeggen dat je ook 24/7 hetzelfde moet doen?

Leuk idee TO!

Exact ! Echt niet 24/7 bij elkaar en alles samen hoor.. dat wil niemand.. en dank je
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
30-11-2019 12:09
Leuk verhaal, moeten jullie NIET doen ;)
Wij zijn met jonge kinderen in Zuid-Afrika geweest met een 4x4 en op het dak 2 slaaptentjes (voor beiden 2 personen). Wij in het ene tentje en kinderen in de andere. Dat is best wiebelig, als er 1 zich omdraait lig je alle 4 te wiebelen op die auto. En je hoort elke scheet en snurk van elkaar.

Vertelde de gids dat hij de week ervoor een pas getrouwd stel had met haar ouders en die sliepen ook in van die tentjes op het dak. Op de huwelijksreis! o_o

Dit is sowiewso niet ons plan.. Ik heb ook geen jonge kinderen .. En in een daktent.. leuk.. maar niet met zo'n groep.. dat zouden dan lodges worden.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
30-11-2019 12:14
Ik vind zelf een weekend met family al te lang :$ maar ik ken ook zat mensen die dit met regelmaat met veel plezier doen.

Wat ik vaak hoor, is dat de “once in a lifetime” vakanties het beste werken voor dit soort reizen. Dus dat je een bijzondere reis maakt, die je zelf niet snel uit zou kiezen, en waarin je met elkaar echt is speciaals beleeft en ziet onderweg. Ik zou dus ook kiezen voor een niet-alledaagse bestemming en/of reismethode, waarbij het afhankelijk is van de voorkeuren van de groep waar je op uit komt. Is de groep sportief, dan misschien iets van hiken in Peru of een trektocht op de slee door Lapland. Is de groep minder sportief, dan is een speciale cruise door bijzonder gebied of een goed verzorgde safari misschien beter passend.

En ik zou ook zorgen voor een combinatie van actief en ontspannen. Misschien een paar dagen stad, dan de bijzondere reis, en dan nog een dag of wat aan het strand oid.
Wj zijn een aktieve groep, geen steden mensen, dat doen we in een citytrip . Tijdens onze grotere reizen pakken we vaak wel de grote stad mee maar dan meestal maar dag of 2. We houden allemaal van natuur en fotografie en dieren.. dus die combi is wat we zoeken. VS en Afrika .. Enne.. strand ... nah..Al is het misschien wel leuk om na een lange reis even paar dagen te niksen .. maar dat is over het algemeen niet wat wij leuk vinden
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
30-11-2019 12:09
Klinkt leuk, maar 2021 is nog wel heel ver weg :)
Wie weet krijgen de andere twee kinderen een vriend/vriendin, de derde een nieuwe vriend/vriendin en willen ze toch liever wat anders doen.
Of kunnen ze niet, omdat ze dan in het buitenland zitten voor stage. ik noem maar wat.

Als je zorgt dat je regelmatig een dag of drie ergens verblijft waar veel te doen is, dan heeft een ieder tijd zat om er zelf op uit te trekken of juist helemaal niets te doen.
Dan zou je kunnen afwisselen tussen simpele, goedkopere accommodaties en wat duurdere met bijvoorbeeld een zwembad of aan het strand of in de wat populairdere wijk van de stad.

Maar dan is bijvoorbeeld een camper vrij kostbaar, als je deze niet dagelijks benut.
We boeken uiteraard pas in 2020 en met goede verzekering. Je weet het uberhaupt nooit of een relatie over gaat.. ook al zijn mensen tig jaar samen, dus daar hou ik geen rekening mee.. Mijn oudste heeft deze partner al weer even en dan al al helemaal, dat hij meegaat is een no-brainer, maar als mijn andere zoons relatief kort voor de reis nog een partner krijgen , tja.. dan is het niet zo vanzelfsprekend dat zij meegaan.. Daar hebben we het al over gehad.

Qua schoolplanning houden we daar uiteraard rekening mee.. Beide zoons hebben een goed inzichtelijk studie gebeuren dus dan kunnen we tegen de tijd van boeken prima rekening mee houden.

Wij zijn ook geen mensen van 100.000 dingen in een korte periode. Ik vind het prettig om ergens minimaal 2 nachten te zijn.. dus daar houden we rekening mee. Accomodatie etc is allemaal niet zo spannend.. dat komt wel goed.. reis ervaring genoeg binnen ons 6-en
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
30-11-2019 12:37
Ik zou serieus afslaan als mijn ouders met dit plan zouden komen. Vier weken vind ik echt veel te lang om op elkaars lip te zitten.
Daar komt bij dat niet iedereen zomaar 4 weken vakantie kan nemen en dat dat ook een flinke aanslag is op iemands vakantie dagen. Dat moet ook maar net kunnen.
Gelukkig komen wij niet zomaar met een plan. .We hadden het over ons feessie .. en toen kwam bij de kinderen het idee op "goh waarom gaan we niet met zijn allen op reis" en daar zijn we nu al even over aan het denken.. Als na al het overleggen blijkt dat we niet tot elkaar kunnen komen, dan dus niet.. simpel genoeg.. Dan verzinnen we wat anders.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
30-11-2019 12:39
Leuk idee, ik zou gaan. Vooraf afspraken maken. Alles 24/7 same doen gaat niet werken. Dus niet verplicht elke avond 's avonds eten, alle uitjes mee doen. Je maakt gewoon een groepsreis, maar ipv onbekenden doe je dit met de familie. Met mijn familie en schoonfamilie is gezellig.

Wat is jullie budget, en waar houden jullie van? Je kunt ook contact opnemen met een reisbureau die veel voor jullie kan regelen. Er zijn hartstikke mooie reizen te bedenken naar Afrika, Midden-, Zuid-Amerika, Azië, etc.
Uiteraard niet alles verplicht samen .. nee hor..

Budget... tja.. er kan van alles.. het hangt echt af van keuze continent.. Azie is easy peasy.. VS is al stuk duurder, Botswana (om maar iets te noemen is heel duur), Zuid Amerika .. uhm.. geen idee..
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
30-11-2019 13:02
In eerste instantie denk ik leuk idee maar dan ga je er langer over denken en dan zie ik toch wel wat minder leuke kanten.
Vier weken vind ik erg lang. Je zegt nu vrij te krijgen zo lang maar je weet niet hoe het dan zit met werk. Nu maar 1 aanhang dan misschien twee of drie. Je weet niet hoe zij het vinden moeten ze zich maar aanpassen of anders niet me gaan? Hoe vind je kind dit?
Weten de kinderen dat de reiskosten voor hunzelf zijn en kunnen ze dit betalen?
Als ik zoiets cadeau geef dan zou ik het ook betalen dus dan maar korter.
In anderhalf jaar kan veel gebeuren, baan kwijt, ziekte, aanhang weg of erbij, huis kopen enz hoe gaan jullie dat oplossen? Misschien is dit wel te veel vooruit en negatief gedacht maar met een grote groep kan altijd iets gebeuren. Zonde als een dure reis daardoor in het water valt.
We boeken pas in 2020 dan weten we aardig hoe het zit met werk. Onverwachte rampen kan je niet voorspellen maar wel goed verzekeren. Over aanhang hebben we al gehad.. zoons zijn nu nog vrijgezel en als ze tegen die tijd wel een partner hebben zien we het dan wel even.. ticket is zo geboekt ..
spaarplannen zijn nog in overleg.. Kinderen hebben wel allemaal de middelen.. En nogmaals.. het is niet alleen ons idee, kinderen kwamen er zelf ook mee.. Juist omdat we het hadden over een feest wel of niet (die zalen handel moet je echt al vroeg reserveren en ook daarvoor zouden wij dan moeten sparen, band , eten.. noem het maar.. ook niet gratis en moet je op tijd boeken).. En na het feestgebeuren eens onder de loep te hebben genomen vonden we een reis met zijn allen een leuker doel om ons geld aan uit te geven.

We betalen , op de tickets na, alles is nu het plan.. En misschien betalen we ook wel alles.. maar zover zijn we nog niet in onze plannen.. Eerst maar bestemming en vanaf daar gaan we verder..
Alle reacties Link kopieren
michelleobama schreef:
30-11-2019 13:04
Wij gaan met ons gezin (jong volwassen kinderen) volgend jaar juni ook op reis. Aanhang gaat niet mee. We gaan ook 4 weken, naar Indonesië. Veel trekken, dus alles samen doen. Dat lijkt ons ontzettend leuk, ook de kinderen. Maar het zal misschien schelen hoe oud ze zijn en hoe lang ze het huis uit zijn.
Wij betalen overigens alles.
Oudste is dan 23, middelste 22, jongste 21.. Oudste woont samen
Alle reacties Link kopieren
Lecourgette schreef:
30-11-2019 13:12
Nee, dat niet maar je wil ook niet dat de minst of de meest actief het tempo bepaald. Dus van te voren wat dingen plannen die je samen wil doen en wat vrije dagen plus wat optionele dingen. Ik zou dat ik de vorm van een groepsreis met kleine groep doen incl gids en chauffeur anders wordt elke dag een discussie waar je heen gaat, wie er raadt, ...etc.
Sowieso maken we lijst van wat we willen gaan doen en daar zitten vast dingen in die niet iedereen wil, prima, dan doe je dat lekker zonder de rest. Geen gids en geen chauffeur... Dat is echt niet wat we willen
Alle reacties Link kopieren
Kezia schreef:
30-11-2019 13:21
Voor veel mensen is 4 weken te lang, maar dat hangt natuurlijk helemaal van het gezin af.

Ik meerdere keren; 2 keer met oom tante en nichtjes en 1 keer met schoonfamilie meer dan drie weken op reis geweest. Natuurlijk heb je zo je momenten dat je het even zat bent, maar is altijd heel goed gegaan en zou het zo weer doen.

We deden wel altijd van te voren reserveren en alles regelen, zodat iedereen wist waar die aan toe was. En in sommige landen kan je niet overal met een groepje aankomen bij een hotel. Degene die die dag niet mee wilde met de activiteit kon gewoon zijn eigen gang gaan.

Sri Lanka is erg leuk als reis vond ik. eventueel iets in zuidelijk Afrika Zelf rijden als er meerdere zijn met een rijbewijs?
We hebben dan alle 6 ons rijbewijs, maar door leeftijdsbeperking kunnen er dan 3 in buitenland rijden. Ik, mijn man en mijn schoonzoon. De rest is dan nog onder 25 en dat is vaak een ding met huurauto's

Verder zoals jij het beschrijft is ons idee
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-11-2019 13:31
4 weken rondreizen met (schoon)ouders en zwager en aanhang , moet er echt niet aan denken .
Wij zijn met schoonouders 3 x op vakantie geweest maar op 1 plek , uitjes deden we samen maar verder ook veel alleen.
Met zwager en zijn gezin en schoonouders 1 keer een week all inclusive geweest en toen wilden schoonouders echt vaak samen eten etc maar ze hadden ook alles betaald en toen was een week lang genoeg. Nu doe ik het niet meer, hooguit een weekendje in Nederland want ze worden te oud ervoor.

Op 1 plek kan je mij ook wegdragen, All inclusive al helemaal.. Dat zou ik nog geen week leuk vinden, ook niet met zijn 2-en.. En ik ben dan 51, mijn man 58, zo oud zijn we niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
30-11-2019 14:09
Ik vind het idee super. En ik zou bedenken waar jullie heen willen en beginnen met plannen maken. Ik zou echter niet te ver van tevoren tickets en accommodatie boeken.
Want het is nog ver weg en de situatie kan veranderen, zeker met jonge mensen. Een andere baan en niet genoeg vakantiedagen of niet weg kunnen in die periode, een nieuwe relatie of verbroken relatie etc.
En vier weken is lang. De kans bestaat dat het niet altijd zo goed blijft klikken, zeker als er nieuwe partners bijkomen.
Tickets zullen in loop van 2020 geboekt worden. Accommodaties doe ik sowieso via booking.com zodat alles te annuleren is.
Alle andere rampen zijn te verzekeren. Bij relatie breuk is dat heel vervelend natuurlijk, overal valt mouw aan te passen. Werkgevers is ook onzekere factor maar dat is natuurlijk altijd zo.. Bedrijf kan zomaar omvallen, baan kan wegbezuinigd worden.. Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden.. en ook dat is te verzekeren.
Alle reacties Link kopieren
Zo..als goed is op meeste antwoord gegeven.

Sta in file ;-) botsing ergens voor ons..
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
30-11-2019 14:21
Gelukkig komen wij niet zomaar met een plan. .We hadden het over ons feessie .. en toen kwam bij de kinderen het idee op "goh waarom gaan we niet met zijn allen op reis" en daar zijn we nu al even over aan het denken.. Als na al het overleggen blijkt dat we niet tot elkaar kunnen komen, dan dus niet.. simpel genoeg.. Dan verzinnen we wat anders.
Dit was niet helder uit je OP.

Maar als jullie er allemaal blij van worden dan vooral doen :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven