Gezinsreis (met volwassen kinderen).. Waar/hoe/wat

30-11-2019 11:33 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 2021 vieren we een feessie ;-) en ipv groot feest te geven voor familie etc. kiezen wij ervoor om met onze kinderen (en aanhang) op reis te gaan. Kinderen vinden het idee geweldig . We zijn dan met 6 personen (man, ik 3 volwassen kinderen en 1 partner van 1 kind (op dit moment nog geen andere aanhang). We willen 4 weken weg (langer kan niet). We zijn nu aan het brainstormen over waarheen en hoe we dit gaan doen..

We kunnen ivm werk OF in mei OF in november.

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die dit ook gedaan hebben, langere tijd met je gezin op reis. Hoe heb je dat aangepakt, waar ben je heen gegaan etc.. Reisverslag ?

Zelf zit ik de twijfelen tussen Amerika (en dan camper + tentjes of auto + tentjes/hotels combi
Of Filipijnen/Sri Lanka/Laos etc.. Misschien indonesie ?

Er zijn mensen die vinden dat het rondtrekken met gezin in Azie te veel op elkaars lip is en bijv. rondreis VS dat anders ligt.. Ervaringen ?

Verder zit ik , financieel, te denken aan : ieder betaalt eigen ticket en de rest is voor ons? Dat hangt ook af van de bestemming. Gaan we naar Azie dan is het financieel makkelijk op te brengen, daar reizen kost relatief weinig. Maar VS is heel ander verhaal. ik ben dus ook benieuwd naar verhalen, tips etc. hoe anderen dit hebben bedacht.

Het vooruitzicht is in ieder geval super en het voorbereiden alleen al is super leuk
Alle reacties Link kopieren
Beetje out-of-the-box, maar kijk eens naar de Hurtigruten. Bootreizen waar allerlei meer-of-minder actieve excursies bij te boeken zijn. Bijv. langs de Noorse kust, evt. bij Trondheim onderbreken en een paar dagen skiën in Zweden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte was ook; Florida en dan een villa met twee minivans. Kun je elk kind eigen slaapkamer geven, en als er in 2021 partners zijn, dan kunnen die mee.

Maar goed. Zuid-Afrika al op je lijstje? Ik weet dat er reis organisaties zijn die daar privé rondreizen organiseren. Dan heb je een mini bus, met chauffeur/Tourleider, die de hele tijd tot je beschikking staat, en alleen voor jullie. Met zo’n privé chauffeur geen gedoe met links rijden of wie nu weer stuurt en het gemak van dat je overal komt waar je wil.
Ik zou overigens voor elk kind een eigen kamer boeken en alles betalen. Als dan in 2021 een partner mee wil, betaalt hij/zijn alleen het vliegticket en eventuele eigen kosten. Zou dat financieel niet uitkomen voor vier weken, dan zou ik korter gaan, zodat het wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
01-12-2019 08:35
Mijn eerste gedachte was ook; Florida en dan een villa met twee minivans. Kun je elk kind eigen slaapkamer geven, en als er in 2021 partners zijn, dan kunnen die mee.

Maar goed. Zuid-Afrika al op je lijstje? Ik weet dat er reis organisaties zijn die daar privé rondreizen organiseren. Dan heb je een mini bus, met chauffeur/Tourleider, die de hele tijd tot je beschikking staat, en alleen voor jullie. Met zo’n privé chauffeur geen gedoe met links rijden of wie nu weer stuurt en het gemak van dat je overal komt waar je wil.
Ik zou overigens voor elk kind een eigen kamer boeken en alles betalen. Als dan in 2021 een partner mee wil, betaalt hij/zijn alleen het vliegticket en eventuele eigen kosten. Zou dat financieel niet uitkomen voor vier weken, dan zou ik korter gaan, zodat het wel kan.
Dit!! Heel goed idee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
30-11-2019 23:51
Of twee auto’s idd of een minivan/ grote suv. Daar zijn genoeg variaties voor te vinden
Ja dat lijkt me het probleem niet. Vervoer is overal te vinden.

Twee auto's heeft als voordeel dat er meer flexibiliteit is op dagen dat niet iedereen hetzelfde wil doen.
Wij zijn 2 keer met vrienden weggeweest en hebben toen een bus gehuurd. Was maar een week dus te overzien.
Marnamai schreef:
30-11-2019 17:26
4 weken vind ik te lang en hell no dat ik effe 2.000 euro of wat in mijn ééntje zou gaan neertellen voor vliegtickets.

Want dan vind ik wel dat ik ook het ticket van mijn partner moet betalen.


Mam huurt in mei maar een mooie villa op een Grieks eiland voor een week à 2 weken.


Ik krijg bovendien op mijn werk écht geen 4 weken vakantie aan 1 stuk.
Onbespreekbaar. 3 weken is toch echt het maximum.
Bovendien heb ik dan ook niks meer over voor een reisje met mijn eigen partner alleen én voor de verplichte eindejaarsssluit. Kan ik die ook nog eens onbetaald nemen.

Check dus bij je kinderen én partners of het uberhaupt wel kan werkgewijs zonder dat ze hun job kwijt zijn / in de problemen komen de rest van 't jaar.

Goh wat een lekker positieve post!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik gaan voor Sri Lanka omdat je daar veel kan combineren. Het heeft de grootste biodiversiteit van Azie. Mooie stranden voor een dag of 2, safari is mogelijk, tempels, geweldig eten, theeplantages en aardige bevolking. Divers landschap en heel groen.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
01-12-2019 00:39
Ok, maar je vergeet 1 ding: partners van kinderen. 4 weken is echt lang. Ik heb beide kanten meegemaakt voor 1 a 2 weken. Was lang genoeg, ook alle ervaringen van vrienden die ik heb gehoord. En kun jij voor 8 mensen (even uitgaande van alledrie een partner) 4 weken lang alles betalen?
Er is maar 1 partner tot op heden.. En hij is juist van het rondreizen . Mijn dochter heeft goed gekozen ;-). En als het financieel niet zou kunnen dan zou ik het niet eens overwegen. En 4 weken is geen must, maar dat is de max dat we weg zouden kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
01-12-2019 06:11
Een heel andere optie: Jordanië. Zowel in mei en november prima te bereizen en je kunt je er zeker twee weken vermaken (in mei zijn bepaalde parken/plekken wel te doen die in november dicht of minder aantrekkelijk zijn).

Vliegen op Jordanië kan heel goedkoop vanuit Brussel.
En het is echte een 'once in a lifetime' experience. Zo ontzettend veel moois te zien (ook buiten Petra, Amman en Wadi Rum). Oude steden, moderne steden, natuur, woestijn, nationale parken, kastelen, architectuur.... En heel goed zelf te rijden. En veilig.

Wellicht is het nog te combineren met een ander land in de omgeving?
(wij zijn zelf met de boot overgestoken naar Egypte)
o dat is ook nog een goede ja! Ik bedacht me opeens ook marokko.. DAar kan je ook hele mooie rondreizen met auto maken.. Iran is ook nog een wens van me.. maar dat is wat minder vrij enzo.. (en stempel in paspoort = niet meer de VS inkomen ;-) )
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-12-2019 09:42
Er is maar 1 partner tot op heden.. En hij is juist van het rondreizen . Mijn dochter heeft goed gekozen ;-). En als het financieel niet zou kunnen dan zou ik het niet eens overwegen. En 4 weken is geen must, maar dat is de max dat we weg zouden kunnen.
Gaat niet om rondreizen, maar op elkaars lip zitten. 4 weken is lang.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
01-12-2019 06:50
Camper lijkt me niet fijn met zoveel personen
En ik snap wat je bedoelt. 1,5 week in een villa is echt niet mijn idee van een leuke vakantie. Ik wil rondreizen. Dingen zien, iedere dag nieuwe dingen.
Als er drie man kunnen rijden zou ik twee grote auto’s huren.
Maar ik heb een sterke voorkeur voor zelf rijden dus ik ga bij voorkeur ook naar landen waar je zelf kunt rijden. Een groot deel van Azië zou dan al voor mij wegvallen
Als het een camper zou worden kwamen kinderen al met idee van in tentje slapen bij de camper ;-) Maar ik heb inmiddels ook al grote auto's gevonden waar we met zijn allen inpassen plus bagage , dat dan combineren met tent en hotel oid. Zelf rijden vind ik ook erg leuk, maar gereden worden is bij vlagen ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Bjorg schreef:
01-12-2019 08:16
Beetje out-of-the-box, maar kijk eens naar de Hurtigruten. Bootreizen waar allerlei meer-of-minder actieve excursies bij te boeken zijn. Bijv. langs de Noorse kust, evt. bij Trondheim onderbreken en een paar dagen skiën in Zweden.
In zomer waren we al in Noorwegen. En dat is ook absoluut echt niets voor ons, die boot dan.. en excursies.. georganiseerd .. nee.. ook niet ons ding.. Ik doe zelden georganiseerde dingen..
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
01-12-2019 08:35
Mijn eerste gedachte was ook; Florida en dan een villa met twee minivans. Kun je elk kind eigen slaapkamer geven, en als er in 2021 partners zijn, dan kunnen die mee.

Maar goed. Zuid-Afrika al op je lijstje? Ik weet dat er reis organisaties zijn die daar privé rondreizen organiseren. Dan heb je een mini bus, met chauffeur/Tourleider, die de hele tijd tot je beschikking staat, en alleen voor jullie. Met zo’n privé chauffeur geen gedoe met links rijden of wie nu weer stuurt en het gemak van dat je overal komt waar je wil.
Ik zou overigens voor elk kind een eigen kamer boeken en alles betalen. Als dan in 2021 een partner mee wil, betaalt hij/zijn alleen het vliegticket en eventuele eigen kosten. Zou dat financieel niet uitkomen voor vier weken, dan zou ik korter gaan, zodat het wel kan.
Afrika heb ik idd ook op lijstje staan. Dan zouden we een (foto) safari willen doen. Lodges etc.. Ik zag bij drie-op-reis Botswana.. ook prachtig..

Als we idd een hotel reis doen, dan uiteraard ieder eigen kamer..

Financieel kan ik pas bepalen als we bestemming hebben, dan kan ik gaan rekenen etc.. De intentie is om zoveel mogelijk te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-12-2019 09:20
Goh wat een lekker positieve post!
TJa.. de gezelligheid straalt er vanaf..
Alle reacties Link kopieren
Lecourgette schreef:
01-12-2019 09:24
Ik zou denk ik gaan voor Sri Lanka omdat je daar veel kan combineren. Het heeft de grootste biodiversiteit van Azie. Mooie stranden voor een dag of 2, safari is mogelijk, tempels, geweldig eten, theeplantages en aardige bevolking. Divers landschap en heel groen.
Is ook een optie.. Prachtig land en veel mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
01-12-2019 09:45
Gaat niet om rondreizen, maar op elkaars lip zitten. 4 weken is lang.
Maar we zitten niet op elkaars lip de hele dag... we zijn actief bezig.. in diverse samenstellingen, omdat we niet alles hetzelfde leuk vinden. WE gaan niet alles samen doen. We zullen in grote lijnen dingen samen doen, regelmatig samen eten etc.. Maar als kind 1 en kind 3 naar een museum willen, ik en kind 2 daar geen trek in hebben dan gaan we dus niet gezamenlijk.

Maar goed.. ik ken mijn kinderen .. ik weet dat we dit kunnen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
01-12-2019 08:45
Ja dat lijkt me het probleem niet. Vervoer is overal te vinden.

Twee auto's heeft als voordeel dat er meer flexibiliteit is op dagen dat niet iedereen hetzelfde wil doen.
Wij zijn 2 keer met vrienden weggeweest en hebben toen een bus gehuurd. Was maar een week dus te overzien.
Ja .. die flexibiliteit is denk ik wel handig.. DAn zou 2 auto's handig zijn.. Kosten technisch ontloopt het elkaar niet zo gek veel zag ik.
poldervrouw schreef:
01-12-2019 09:51
Afrika heb ik idd ook op lijstje staan. Dan zouden we een (foto) safari willen doen. Lodges etc.. Ik zag bij drie-op-reis Botswana.. ook prachtig..

Als we idd een hotel reis doen, dan uiteraard ieder eigen kamer..

Financieel kan ik pas bepalen als we bestemming hebben, dan kan ik gaan rekenen etc.. De intentie is om zoveel mogelijk te betalen.
Is het dan niet veel handiger ipv iedereen te rond laten strooien met ideeen, je budget te noemen, zodat er gerichte ideeen die bij je budget passen kunnen worden bedacht.

Wat ik zou doen?
Ik zou de transsiberie expres nemen. mogelijk gecombineerd met een bezoek aan Noord Korea, want dat is echt een one in a live time ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, wou ik ook net voorstellen. Juist is totáál anders dan de genoemde opties: naar Lapland, IJsland, Finland oid en dan het Noorderlicht (proberen te) zien, een sleetocht met husky’s, sneeuwscootersafari. Ook wel erg gaaf allemaal!

Maleisië ook al geweest of niet ? India nog een idee?

Maar je neigt erg naar Amerika proef ik. Snap ik, want ik vind het ook een fantastisch land !
De westkust is zeker aan te raden, zo geweldig mooi daar. En dan afsluiten met 4-5 dagen cruise naar de Bahama’s :heart: . Echt wel wauw !
Oja, en als je dan nog bijvoorbeeld de rondreis start met ca. 3-4 dagen New York, dan doorvliegt naar Californië, en dan eindigt op de Bahama’s dan heb je m.i. Echt wel een droomreis in het vooruitzicht :cheer: !

Maar...ik denk dat áls je voor USA kiest, je echt wel een groot budget nodig hebt. Met een gezin zijn de gemiddelde kosten voor 3 weken al ruim 10.000,=.
Dus met 6 personen, 4 weken, twee auto’s en overal meerdere hotelkamers....?
Iemand schetste een bedrag van 20.000,=. Ik denk zelfs dat je het daar niet mee redt en dat je al gauw naar de 25.000,= gaat.
En eerlijk gezegd zou ik zóveel geld er niet voor over hebben. Daar kan je toch wel een paar feestjes met een zaal/band/catering voor geven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee om samen met de kinderen te doen. Zelf zou ik dit niet langer dan 2-3 weken doen. Toevallig zag ik net het ANWB magazine met een brochure van verre georganiseerde reizen. Misschien is dat een idee. Je hebt dan ook nog anderen om je heen. En je ziet sowieso de bekendste bezienswaardigheden en geen discussie wat je op een dag wil doen met zijn allen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee TO. En zoals je de context omschrijft, zou dit prima moeten gaan.

Amerika zou niet mijn eerste keuze zijn. Te weinig “once in a lifetime”. En daarmee bedoel ik niet de natuur, maar de drempel om daar naar toe te gaan. Transsiberie express en Jordanie lijken me daarentegen fantastisch. Of een rondreis door Costa Rica (en dan zo plannen dat je 2 dagen mee kan om s nachts stranden te beschermen tegen roof van schildpad eieren, naar Rara Avis, etc.). Of rondreis India (bijv naar mumbai, goa, kerala, varanasi, hampi, mysore, ooty met stoomtrein) en dan voornamelijk verplaatsen met (nacht)trein.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
01-12-2019 10:03
Is het dan niet veel handiger ipv iedereen te rond laten strooien met ideeen, je budget te noemen, zodat er gerichte ideeen die bij je budget passen kunnen worden bedacht.

Wat ik zou doen?
Ik zou de transsiberie expres nemen. mogelijk gecombineerd met een bezoek aan Noord Korea, want dat is echt een one in a live time ervaring.

Budget.. ik denk dat ik al gauw op 10/15.000 zit. Meer kan ook nog.. heb uiteraard een max.. Maar dat hangt echt van de bestemming af.

Transsiberie express.. kijk.. dat is pas out of the box.. maar wel geweldig :-). Op het lijstje..
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
01-12-2019 10:06
Hmm, wou ik ook net voorstellen. Juist is totáál anders dan de genoemde opties: naar Lapland, IJsland, Finland oid en dan het Noorderlicht (proberen te) zien, een sleetocht met husky’s, sneeuwscootersafari. Ook wel erg gaaf allemaal!


** Dit klinkt ook goed..

Maleisië ook al geweest of niet ? India nog een idee?

** ja vorig jaar in Maleise en op borneo geweest. India is niet mijn ding.

Maar je neigt erg naar Amerika proef ik. Snap ik, want ik vind het ook een fantastisch land !
De westkust is zeker aan te raden, zo geweldig mooi daar. En dan afsluiten met 4-5 dagen cruise naar de Bahama’s :heart: . Echt wel wauw !
Oja, en als je dan nog bijvoorbeeld de rondreis start met ca. 3-4 dagen New York, dan doorvliegt naar Californië, en dan eindigt op de Bahama’s dan heb je m.i. Echt wel een droomreis in het vooruitzicht :cheer: !

Maar...ik denk dat áls je voor USA kiest, je echt wel een groot budget nodig hebt. Met een gezin zijn de gemiddelde kosten voor 3 weken al ruim 10.000,=.
Dus met 6 personen, 4 weken, twee auto’s en overal meerdere hotelkamers....?
Iemand schetste een bedrag van 20.000,=. Ik denk zelfs dat je het daar niet mee redt en dat je al gauw naar de 25.000,= gaat.
En eerlijk gezegd zou ik zóveel geld er niet voor over hebben. Daar kan je toch wel een paar feestjes met een zaal/band/catering voor geven.

VS is een optie die mij wel trek. 25000 gaat het niet kosten hoor. ik reis (of ik moet zeggen we) reis vrij basic.. Wij zijn niet anders gewend. Wij geven niets om luxe hotels etc. Wij kamperen liever ;-). Dus dan is het nog wel in de hand te houden.. En nope.. geen feest.. als ik iets zonde van het geld vind is dat het wel.
Alle reacties Link kopieren
Missy.M schreef:
01-12-2019 10:07
Leuk idee om samen met de kinderen te doen. Zelf zou ik dit niet langer dan 2-3 weken doen. Toevallig zag ik net het ANWB magazine met een brochure van verre georganiseerde reizen. Misschien is dat een idee. Je hebt dan ook nog anderen om je heen. En je ziet sowieso de bekendste bezienswaardigheden en geen discussie wat je op een dag wil doen met zijn allen.
Nope.. niet georganiseerd.. de horror.. echt.. het tempo.. niet wat wij leuk vinden..
Alle reacties Link kopieren
_horizon_ schreef:
01-12-2019 10:34
Wat een leuk idee TO. En zoals je de context omschrijft, zou dit prima moeten gaan.

Amerika zou niet mijn eerste keuze zijn. Te weinig “once in a lifetime”. En daarmee bedoel ik niet de natuur, maar de drempel om daar naar toe te gaan. Transsiberie express en Jordanie lijken me daarentegen fantastisch. Of een rondreis door Costa Rica (en dan zo plannen dat je 2 dagen mee kan om s nachts stranden te beschermen tegen roof van schildpad eieren, naar Rara Avis, etc.). Of rondreis India (bijv naar mumbai, goa, kerala, varanasi, hampi, mysore, ooty met stoomtrein) en dan voornamelijk verplaatsen met (nacht)trein.
Daar heb je wel een punt over de vs..

India ben ik niet zo'n fan van.. op een of andere manier trekt het me niet.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is het lijstje al leuker en leuker aan het worden..

Dat Jordanie blijft beetje hangen.. Dat ga ik eens uitzoeken.. Nog nooit daar geweest en ziet er prachtig uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven