Gezinsreis (met volwassen kinderen).. Waar/hoe/wat

30-11-2019 11:33 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 2021 vieren we een feessie ;-) en ipv groot feest te geven voor familie etc. kiezen wij ervoor om met onze kinderen (en aanhang) op reis te gaan. Kinderen vinden het idee geweldig . We zijn dan met 6 personen (man, ik 3 volwassen kinderen en 1 partner van 1 kind (op dit moment nog geen andere aanhang). We willen 4 weken weg (langer kan niet). We zijn nu aan het brainstormen over waarheen en hoe we dit gaan doen..

We kunnen ivm werk OF in mei OF in november.

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die dit ook gedaan hebben, langere tijd met je gezin op reis. Hoe heb je dat aangepakt, waar ben je heen gegaan etc.. Reisverslag ?

Zelf zit ik de twijfelen tussen Amerika (en dan camper + tentjes of auto + tentjes/hotels combi
Of Filipijnen/Sri Lanka/Laos etc.. Misschien indonesie ?

Er zijn mensen die vinden dat het rondtrekken met gezin in Azie te veel op elkaars lip is en bijv. rondreis VS dat anders ligt.. Ervaringen ?

Verder zit ik , financieel, te denken aan : ieder betaalt eigen ticket en de rest is voor ons? Dat hangt ook af van de bestemming. Gaan we naar Azie dan is het financieel makkelijk op te brengen, daar reizen kost relatief weinig. Maar VS is heel ander verhaal. ik ben dus ook benieuwd naar verhalen, tips etc. hoe anderen dit hebben bedacht.

Het vooruitzicht is in ieder geval super en het voorbereiden alleen al is super leuk
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een top idee! Mijn tips::

- Vliegtickets zijn goedkoper naar het Westen, duurder naar het Oosten. Leefkosten in Azie weer goedkoper dan VS.
-Kijk bij Azie even naar het weer, moessons, regens en hurricanes. In veel landen is het in mei heel heet en vochtig. In oktober kan er net een staartje regenseizoen zijn.
- Autorijden in Azie schijnt in Japan en Maleisie goed te kunnen.
- Ook in VS-delen kunnen in mei nog sneeuw liggen.
- Wij zijn meerdere keren met familie naar VS en Azie geweest en het bevalt beiden. Het is op een grote mooie wereld met veel te kiezen.

Mijn Azie top:
Vietnam
Japan (2de keer)
Indonesie (Sumatra, Java, Bali)
Thailand (3de keer)
Hong Kong

Westen:
VS (al meerdere keren geweest, volgend jaar route 66).
Maya-trail: Mexico & Guatamala
Costa Rica
Suriname

En als ik ECHT geld heb Australie!
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
01-12-2019 23:31
Ik zou denk ik gaan voor twee auto's en tentjes of twee kleinere campers als het landen als de USA oid betreft. Kun je makkelijker mee uit de voeten op leuke smalle weggetjes ed én je hebt meer bagageruimte per persoon (wij kopen ook vaak brood en beleg en wat eetgerei zodat we onderweg kunnen ontbijten of lunchen. Scheelt veel geld en zoveel leuker!). Ook kun je gemakkelijker eens even los van elkaar weg.
In Costa Rica enzo zou ik gaan voor familiehuizen of evt. appartementen. Veel vrijer dan hotelkamers....
Ligt dus een beetje aan het land hoe ik het qua mobiliteit en overnachten aan zou pakken....

DAt deed ik vorig jaar in CAnada ook... ideaal

HEt is idd afhankelijk van welk land we kiezen..
Als je voor iedereen een aparte motelkamer neemt onderweg heeft iedereen genoeg privacy om even een moment voor zichzelf te kunnen pakken. Dan voor kom je dat je teveel op elkaars lip zit. Je kunt in november ook nog Nieuw Zeeland of Australie overwegen. En dan de allergrootste suv huren voor 6 man inclusief bagage.
Alle reacties Link kopieren
Noord India en Nepal
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net 3 weken samen met mijn moeder in Australië geweest. Op bezoek bij mijn broer wel. Maar dat gaat qua budget niet lukken voor 6 personen vrees ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-12-2019 19:31
Als je voor iedereen een aparte motelkamer neemt onderweg heeft iedereen genoeg privacy om even een moment voor zichzelf te kunnen pakken. Dan voor kom je dat je teveel op elkaars lip zit. Je kunt in november ook nog Nieuw Zeeland of Australie overwegen. En dan de allergrootste suv huren voor 6 man inclusief bagage.
Uiteraard ieder een eigen kamer.. Anders is het niet te doen.


Nieuw Zeeland/Australie is niet te doen in de korte tijd.. Daar willen we 6 weken heen ;-) en dat is niet te organiseren, plus .. het budget is niet oneindig.
Alle reacties Link kopieren
studiemiepmiep schreef:
02-12-2019 19:47
Noord India en Nepal
Nepal ga ik komend jaar heen en vindt mijn jongste niet leuk
Cuba
Alle reacties Link kopieren
We zijn meerdere keren met mijn ouders / schoonouders en volwassen kinderen en aanhang op vakantie geweest. Meestal was het dan 1 a 2 weken een huis huren en iedereen doet waar hij zin in heeft (soms samen, soms niet). Altijd was de verwachting vantevoren duidelijk, en altijd ging er wel iets mis qua strubbelingen of irritaties, maar toch hele leuke vakanties en heel waardevol. De 1e keer waren we net een paar maanden samen toen zijn familie samen op vakantie zou gaan. Ik werd meegevraagd terwijl ik hen nauwelijks kende, maar het was heel leuk. Als dit 2021 moet plaatsvinden, kan het dus best zijn dat er dan meer ‘aanhang’ is – bedenk vantevoren hoe je hier mee omgaat.

Eenmaal zijn we 3 weken verder weg geweest. Toen hebben we afgesproken dat man en ik midden in die vakantie een paar dagen met zijn 2en op pad gingen. Zo zaten we niet heel de tijd op elkaars lip, en kregen we toch 3 weken vakantie uit de dure vliegtickets. Werkte erg goed voor ons!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook meerdere keren met mijn ouders en zus (plus aanhang) op reis geweest.
Goede vakanties: groot huis, ieder een eigen slaap en badkamer, meerdere auto's beschikbaar en ieder gaat zijn eigen gang. Met etenstijd en in de avond altijd samen.
Slechte vakantie: met z'n allen op één boot. Kan me voorstellen dat een camper hetzelfde resultaat geef. Zeker voor 4 weken.
Zuid Afrika is ook gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is duidelijk dat we niet in een huis willen, mocht we met auto gaan, dan 2 auto's , camper is niet praktisch met 6. Landen/continenten die aanspreken: VS, Azie en verrassend kwam zuid amerika opeens voorbij..

Ieder van ons is nu bezig met google en lijstjes maken van wat ze willen.. daar maken we dan 1 geheel van. De vakantie beurs gaan we ook nog heen, altijd even leuk om inspiratie op te doen, ergens in 2020 worden de vakanties vastgelegd en gaan we dan pas tickets boeken .. Kortom.. Nog werk aan de winkel maar wel erg leuk
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
01-12-2019 20:47
Graag:). Ben ook weg van Canada dus Alaska is logisch vervolg
Dan wordt het meestal; Anchorage - Homer (met een vliegtuigje naar de beren) - Seward (exit glacier en boottocht voor marine wildlife) - Denali (boek een bus en stap uit waar je wil; het is een van de weinige NPs waar je juist zonder paden loopt) - Fairbanks - Chitina - McCarthy/Kennicott (Yep, bekend van tv, je komt er met een vliegtuig), Valdez (boottocht naar afkalvende gletsjer) en dan terug. Met een paar tussenstops kun je mooi drie weken reizen. Als je meer details of tips over excursies of locaties waar je zo’n grote groep kwijt kunt (bv meerdere cabins) dan stuur me maar een pb.
En geniet van je voorpret!
maandag27 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 08:01
Reden: Spelfout
0.13% gewijzigd
Maandag27 schreef:
05-12-2019 08:01
Dan wordt het meestal; Anchorage - Homer (met een vliegtuigje naar de beren) - Seward (exit glacier en boottocht voor marine wildlife) - Denali (boek een bus en stap uit waar je wil; het is een van de weinige NPs waar je juist zonder paden loopt) - Fairbanks - Chitina - McCarthy/Kennicott (Yep, bekend van tv, je komt er met een vliegtuig), Valdez (boottocht naar afkalvende gletsjer) en dan terug. Met een paar tussenstops kun je mooi drie weken reizen. Als je meer details of tips over excursies of locaties waar je zo’n grote groep kwijt kunt (bv meerdere cabins) dan stuur me maar een pb.
En geniet van je voorpret!
Daar ligt in mei toch nog volop sneeuw?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-12-2019 08:08
Daar ligt in mei toch nog volop sneeuw?

Ja.. die kans is enorm groot en is niet praktisch vrees ik. Al wil ik er wel nog een keer heen.. zo mooi !
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
05-12-2019 13:08
Ja.. die kans is enorm groot en is niet praktisch vrees ik. Al wil ik er wel nog een keer heen.. zo mooi !
Het voordeel van mei is dat de dagen al lekker lang zijn, maar ik zag dat er inderdaad sneeuw zou liggen. Als je in juni zou kunnen gaan is er een stuk minder sneeuw. En ja, zet het zeker op je lijstje want het is echt super!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is het lijstje al flink ingedikt ;)

We hebben nu sri lanka en VS. Maar we neigen het meest naar sri lanka. Relatief makkelijk bereisbaar en vervoer is makkelijk privé te regelen en in sri lanka veel afwisseling :)

Begin januari even naar vakantie beurs om wat meer info te verzamelen. Ik hou altijd erg van folders en boekjes.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Welk deel van de VS kijken jullie naar?
En Sri Lanka eventueel combineren met paar dagen relaxen Malediven of niet?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
27-12-2019 14:50
Leuk! Welk deel van de VS kijken jullie naar?
En Sri Lanka eventueel combineren met paar dagen relaxen Malediven of niet?
(Zuid) west. Yellowstone. Yosemite. Bryce etc. Las Vegas ? San Fransisco ? Ergens die kant op

En idd. Als we sri lanka pakken dan afsluiten op de malediven ;).

Ben al blij dat we dit tot nu toe gezamenlijk leuk vinden. Er is veel te veel moois :-)


Vakantie beurs zal hopelijk doorslag geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven