Canada

30-11-2019 22:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een leuke vakantie westkust Amerika willen we graag met de camper door Canada reizen. Amerika vonden we prachtig in de natuur maar werkelijk veeeeels te toeristisch. 1 worden met de omgeving zat er niet in. Om die massatoerisme te voorkomen ben ik op zoek naar mooie plekken en routes om door Canada te touren. Wie heeft er mooie tips waarbij er veel oog is voor de natuur?
Alle reacties Link kopieren
West Canada en Vancouver Island gedaan. Maar ook daar heb je de geijkte bezienswaardigheden waar het (enorm) druk is en het krioelt van de Aziaten.

Wat wil je gaan doen? Hiken? Dan heb je nog wel kans dat je de natuur voor je alleen hebt.

Als je afhankelijk bent van de schoolvakanties, moet je op heel veel campsites al lang van te voren je plek reserveren, soms al bijna een jaar van te voren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoe noordelijker in Canada hoe rustiger.

Wij hebben een rondje Alberta gedaan maar dat was ook omdat we daar familie hadden/hebben wonen.
We waren voor een deel in de Rockies en ondanks dat je wel toeristische centra hebt waar we zaten daar (Banff en Jasper) kon je toch echt heel veel stukken doen zonder mensen tegen te komen. Zelfs bij de toeristische plekjes Was het niet overdreven druk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Algonquin park in Ontario, 2 uurtjes rijden van Toronto, heel veel kleine meertjes en heel veel bomen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in west Canada geweest en hebben enorm genoten. Echt heel afgelegen hebben we meestal niet gezeten (rondreis met auto), maar dat was niet onze wens. Soms was het wel wat drukker, maar op de belangrijkste bezienswaardigheden kun je dag verwachten.

Als je echt voor rust gaat en een worden met de natuur, dan kun je je met je kano laten afzetten op een van de onbewoonde eilanden voor de kust bij Vancouver Island.
Ik heb zelf een tijd in Montréal gewoond en vanaf daar roadtrips naar Quebec (mooie oude Franse stad), Toronto en Ottawa gedaan. Vanaf Toronto kun je ook naar Algonquin park, wat echt prachtig is! Zeker de moeite waard om ook vroeg op te staan om beren te spotten. Daarnaast zijn de Niagara Falls prachtig.

Een mooi seizoen is oktober daarvoor!
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden Banff en Jasper vrij toeristisch, zeker bij de trekpleisters zoals Lake Louise. Misschien is Yukon een idee? Kun je evt. combineren met Alaska.

Het ligt er ook aan in welke periode je wilt gaan. Noordwest Amerika was bijv. in mei erg rustig (zelfs Yellowstone) en zuidwest Canada een stuk drukker (toen wij er waren vorig jaar).
Alle reacties Link kopieren
charlotteeevg schreef:
30-11-2019 23:46
Daarnaast zijn de Niagara Falls prachtig.
De watervallen zijn inderdaad heel mooi, alleen het dorp Niagara vind ik verschrikkelijk. 10 km noordelijker ligt Niagara-on-the-lake, en dat is dan wel weer grappig. En als je daar in de buurt bent: ijswijn gaan proeven!
Alle reacties Link kopieren
ik ben er in 2018 geweest.. Het is toeristisch simpel. De Yukon en alaska is minder bezocht.

In de zomer is het druk. .simpel..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Niagara falls lijkt me juist supertoeristisch met zijn allen in een poncho in een bootje zitten. Al met al moet ik dus toch rekenen op toeristen.
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
30-11-2019 23:16
Algonquin park in Ontario, 2 uurtjes rijden van Toronto, heel veel kleine meertjes en heel veel bomen.
Dank je..sla ik even op.
Alle reacties Link kopieren
Strathcona Provincial Park heeft mooie watervallen en wandelgebieden. Wij hebben een dagrit gemaakt langs alle watervallen, maar het is ook de moeite waard om daar meer tijd voor uit te trekken.
Wells Gray Park is ook prachtig, ook weer veel watervallen. Je kan daar ook de natuur ter paard bekijken, je komt dan op andere plekken terecht, soms adembenemend mooi. Ook goed te doen voor onervaren ruiters. 😉
Op Vancouver Island bij Tofino is een bijzondere wandelroute naar een gecrasht vliegtuigje. https://www.tofinohiking.com/hikes/cans ... rash-site/
Is bijna niet aangegeven, je moet echt zelf goed op zoek.
Een klein eilandje, maar ook leuk om te wandelen is Quadra Island. Wandelpaden ook slecht aangegeven maar je komt dan ook bijna niemand tegen.
Er is genoeg prachtige natuur te vinden in west Canada, sommige plekken wat meer toeristisch, maar valt over het algemeen wel mee vind ik.
Whale watchen is trouwens ook heel bijzonder, vanaf Vancouver Island meerdere plekken waar dit wordt aangeboden. Vanaf Victoria bv maar vanaf Campbell River vinden wij het mooist. Soms zijn er ook beren langs de kust te spotten.
itsjustmi wijzigde dit bericht op 01-12-2019 13:50
Reden: Aanvulling
2.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
somana schreef:
01-12-2019 12:07
Bedankt. Niagara falls lijkt me juist supertoeristisch met zijn allen in een poncho in een bootje zitten. Al met al moet ik dus toch rekenen op toeristen.
Als je de meest toeristische plekken bezoekt dan moet je gewoon rekening houden met toeristen. Zo simpel is het.

Tofino is blijkbaar erg toerisch, daar ben ik niet geweest. Ucluelet ligt iets zuidelijker, dat is ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg spontaan "heimwee". Kom al jaren en jaren meerdere keren er jaar in Canada en vindt het een fantastisch land.

Vancouver - lekker op een terrasje in Davey Street, en dan via Denman naar Robson lopen om te winkelen. watervliegtuigen kijken bij Canada Place, of fietsen langs de Seawall, rondom Stanley Park, richting False Creek, en dan verder de heuvels van Kitsilano in.

Montréal - van het uitzicht genieten vanaf Mont Royal, een pilsje pakken in Rue Cathérine, ronddwalen door de oude stad met die typisch Franse sfeer, met de fiets naar het F1-circuit en dat helemaal rondfietsen, genieten van de heerlijke gerechten met een Frans-Canadees tintje, heerlijk.

Ottawa - slechts één brug verwijderd van Frans Canada, de prachtige parlementsgebouwen, de kroegjes en restaurantjes in The Glebe en een vleugje Franse sfeer in de wijk Vanier, fietsen langs Rideau Canal tot aan Hogs Bay, langs en over al de oude sluizen, of de brug (Alexandra bridge) oversteken naar Gatineau om ineens van een Britse omgeving in een Franse omgeving te belanden. Byward Market met leuke winkeltjes en terrasjes.

Mei gaan we weer. Ik kan niet wachten!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat we heel veel jaren geleden gedaan hebben: vanuit Seattle op de veerboot naar Zuid-Alaska, duurt vier dagen. Maar wel een springende humpback naast de boot. De tocht is sowieso mooi, vooral door The Narrows.
Daarna teruggereden maar niet de Alaska Highway, maar een parallelroute meer landinwaarts. Helemaal fantastisch. vooral Dawson was leuk, een oud goudzoekersstadje in Yukon.
Jasper en Banff zijn wel leuk, maar ook toeristisch.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Leuke tips..bedankt.
Alle reacties Link kopieren
West Canada is veel rustiger dan west-USA.
Zelfs toeristische plekken als Banff en Jasper, zoals al eerder genoemd in dit topic.

Tips: het merengebied (Kelowna, Osoyoos), , Yoho National Park , Banff NP, Icefields Parkway met de onwaarschijnlijk blauwe meren en de (afkalvende) gletsjers zoals Columbia Icefield en de wandelingen rond diverse canyons, het zeer rustige Wells Gray National Park.
Het mooiste natuurschoon dat ik ooit gezien heb vond ik Moraine Lake in Banff NP!

Tip qua druk bezochte plekken: ben je op een mooi plekje en er komt een bus Aziaten aan: blijf rustig wachten want ze zijn in een paar minuten weer weg. Wij zaten ooit, als enigen, bij het beeldschone Peyto Lake. Er komt een bus Japanse toeristen aan. Wij werden naar achteren geduwd. 10 minuten later waren ze weer weg en hadden we het uitzichtplateau weer voor onszelf ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven