Vakantieland

03-12-2019 09:25 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is een leuk land om met m'n dochtertje van 2 op vakantie heen te gaan?

Ik zat zelf aan Bali te denken of iets van Zuid-Afrika of de Nederlandse Antillen.
anoniem_301157 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 09:29
36.21% gewijzigd
Maartje2016 schreef:
03-12-2019 11:24
Lullig, maar dat vroeg ik me eigenlijk ook af :facepalm:

Of in elk geval waarom hij niet in het verhaal voorkomt...
En dat is relevant omdat?
Alle reacties Link kopieren
MajaPL schreef:
03-12-2019 15:59
En dat is relevant omdat?
Omdat het nogal opvallend was, na meerdere topics van TO eerder deze week.
Dancerx schreef:
03-12-2019 11:56
Ik ga samen met m'n beste vriendin en m'n dochtertje naar Zuid Afrika. Dankjewel voor de reacties allemaal.
Even een paar punten:

Er komt op verschillende plaatsen o.a. in Kruger en delen van KwaZulu natal malaria voor. Laat jullie je goed voorlichten en vaccineren. Malaria tabletten en deet wordt bij kinderen op deze leeftijd afgeraden. Je kan prima de malaria gebieden ontlopen maar laat je even goed voorlichten.
Op dit moment zijn er veel muggen en ander ongedierte o.a. teken die ook allerlei minder plezierige ziektes kunnen overbrengen. Kijk je dochtertje goed na op teken.

Het is er nu heel warm en ik vond het een maand geleden al niet prettig warm en het zal nu nog veel heter worden dus goed insmeren.

Bij een aantal lodges zijn kleine kinderen op safari en helemaal bij bushwalks in verband met de veiligheid niet toegestaan. Kleine kinderen wordt gezien als makkelijke prooi en mogen niet mee. Ook iets om in je achterhoofd te houden en o te letten.

Het is ruim 12 uur vliegen naar Johannesburg en wat ik zelf heel prettig vond was om via Cairo te vliegen als je kiest voor een niet rechtstreekse vlucht. Dan is het 5 uur naar Cairo en daarna nog 8 uur. Vond ik prima te doen. Beter dan vanaf Londen in elk geval.
Zelf denk ik ondanks te warmte als je die richting opgaat dat je St. Lucia het beste aansluit. Je kan daar gewoon over straat mits je goed oplet s; avonds voor de nijlpaarden want die komen aan land en daar moet je echt op afstand bij blijven) en dat kan lang niet overal en je hebt veel uitvalshoeken voor safaris. Daarnaast zijn er veel lodges en restaurants.
En omdat je een klein kindje bij je hebt zal ik je willen adviseren om tijdens je safaris een gids mee te nemen en niet zelf zonder begeleiding op safari te gaan. Een gids weet wat wel kan en wat niet handig is.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
03-12-2019 17:27
Even een paar punten:

Er komt op verschillende plaatsen o.a. in Kruger en delen van KwaZulu natal malaria voor. Laat jullie je goed voorlichten en vaccineren. Malaria tabletten en deet wordt bij kinderen op deze leeftijd afgeraden. Je kan prima de malaria gebieden ontlopen maar laat je even goed voorlichten.
Op dit moment zijn er veel muggen en ander ongedierte o.a. teken die ook allerlei minder plezierige ziektes kunnen overbrengen. Kijk je dochtertje goed na op teken.

Het is er nu heel warm en ik vond het een maand geleden al niet prettig warm en het zal nu nog veel heter worden dus goed insmeren.

Bij een aantal lodges zijn kleine kinderen op safari en helemaal bij bushwalks in verband met de veiligheid niet toegestaan. Kleine kinderen wordt gezien als makkelijke prooi en mogen niet mee. Ook iets om in je achterhoofd te houden en o te letten.

Het is ruim 12 uur vliegen naar Johannesburg en wat ik zelf heel prettig vond was om via Cairo te vliegen als je kiest voor een niet rechtstreekse vlucht. Dan is het 5 uur naar Cairo en daarna nog 8 uur. Vond ik prima te doen. Beter dan vanaf Londen in elk geval.
Zelf denk ik ondanks te warmte als je die richting opgaat dat je St. Lucia het beste aansluit. Je kan daar gewoon over straat mits je goed oplet s; avonds voor de nijlpaarden want die komen aan land en daar moet je echt op afstand bij blijven) en dat kan lang niet overal en je hebt veel uitvalshoeken voor safaris. Daarnaast zijn er veel lodges en restaurants.
En omdat je een klein kindje bij je hebt zal ik je willen adviseren om tijdens je safaris een gids mee te nemen en niet zelf zonder begeleiding op safari te gaan. Een gids weet wat wel kan en wat niet handig is.
Dankjewel voor de tips!
.
anoniem_109905 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 17:41
99.62% gewijzigd
...
anoniem_109905 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 17:42
99.25% gewijzigd
Dancerx schreef:
03-12-2019 17:28
Dankjewel voor de tips!
Geen probleem! Mocht je iets willen weten kan je me een berichtje sturen. Misschien dat ik het weet en anders ken ik misschien iemand die het weet.
Hoe wil je er reizen? Ga je zelf rijden of met een groepsreis mee of koop je allemaal losse elementen en stel je op die manier je reis samen?
En het allerbelangrijkste is om er vooral heel erg van te gaan genieten! ( en je gezonde verstand te gebruiken, maar dat komt vast wel goed)
''''
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
03-12-2019 17:27
Even een paar punten:

Er komt op verschillende plaatsen o.a. in Kruger en delen van KwaZulu natal malaria voor. Laat jullie je goed voorlichten en vaccineren. Malaria tabletten en deet wordt bij kinderen op deze leeftijd afgeraden. Je kan prima de malaria gebieden ontlopen maar laat je even goed voorlichten.
Op dit moment zijn er veel muggen en ander ongedierte o.a. teken die ook allerlei minder plezierige ziektes kunnen overbrengen. Kijk je dochtertje goed na op teken.

Het is er nu heel warm en ik vond het een maand geleden al niet prettig warm en het zal nu nog veel heter worden dus goed insmeren.

Bij een aantal lodges zijn kleine kinderen op safari en helemaal bij bushwalks in verband met de veiligheid niet toegestaan. Kleine kinderen wordt gezien als makkelijke prooi en mogen niet mee. Ook iets om in je achterhoofd te houden en o te letten.

Het is ruim 12 uur vliegen naar Johannesburg en wat ik zelf heel prettig vond was om via Cairo te vliegen als je kiest voor een niet rechtstreekse vlucht. Dan is het 5 uur naar Cairo en daarna nog 8 uur. Vond ik prima te doen. Beter dan vanaf Londen in elk geval.
Zelf denk ik ondanks te warmte als je die richting opgaat dat je St. Lucia het beste aansluit. Je kan daar gewoon over straat mits je goed oplet s; avonds voor de nijlpaarden want die komen aan land en daar moet je echt op afstand bij blijven) en dat kan lang niet overal en je hebt veel uitvalshoeken voor safaris. Daarnaast zijn er veel lodges en restaurants.
En omdat je een klein kindje bij je hebt zal ik je willen adviseren om tijdens je safaris een gids mee te nemen en niet zelf zonder begeleiding op safari te gaan. Een gids weet wat wel kan en wat niet handig is.
Klinkt eerlijk gezegd niet echt als een ideale bestemming voor een twee jarige :sarcastic:
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
03-12-2019 21:59
Klinkt eerlijk gezegd niet echt als een ideale bestemming voor een twee jarige :sarcastic:
Nee, maar als TO niet van het idee afgebracht kan worden kunnen er maar beter tips gegeven worden om het zo plezierig en veilig mogelijk te maken.
Maartje2016 schreef:
03-12-2019 22:07
Nee, maar als TO niet van het idee afgebracht kan worden kunnen er maar beter tips gegeven worden om het zo plezierig en veilig mogelijk te maken.
Tja, maar als ze even heel ver weg wil gaan, voornamelijk met zon en een zwembad dan kan ze beter naar Miami gaan.

Nu gaat ze naar een land wat vooral erg bekend is om de dingen die ze niet kan doen met haar 2 jarige.

Dat is gewoon zonde van je geld, (vlieg)tijd en energie.
Dat zou ik ook denken. Ik wil zeker een keer met de kinderen op safari, maar tot ze een jaar of 10 zijn, wordt het Beekse Bergen.
(Mijn 2 jarige vindt strand trouwens verschrikkelijk want dan wordt ze vies. Zwemmen vindt ze dan wel weer heel erg leuk).
Als je dan toch 10 uur wilt vliegen zou ik eerder voor de Antillen gaan dan Afrika. Hoewel snorkelen en duiken met n 2 jarige ook een uitdaging is.
Maar voor TO is deze trip meer een vlucht van haar destructieve relatie en is het “ ik moet hier zo snel en zo ver mogelijk vandaan” kennelijk belangrijker dan wat ze precies gaat doen en hoe makkelijk dat kan met een peuter.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 10:23
Reden: Aanvulling
22.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een kind van 2 vind alles leuk zolang er een speeltuin is. Ik zou in ieder geval geen land kiezen waar je uren onderweg naartoe bent. Spanje is leuk, Duitsland is prachtig, Portugal ook. Eigenlijk vrijwel heel europa is mooi om te zien.
En soms wil je zelf iets meer dan alleen maar dat wat je kind leuk vindt, vakantie is ook voor de volwassenen. Als je alleen gaat met je kind, is het echter wel zo praktisch om niet ergens heen te gaan waar je kind meenemen gevaarlijk of niet toegestaan is. Safari, bergbeklimmen, bungeejumpen, duikvakantie etc is niet handig met zo’n jong kind. En naar Zuid-Afrika gaan en dan niet op safari, dan mis je juist het bijzondere van het land, vind ik.

Maar als TO op een Thais of Antilliaans strand wil liggen omdat ze Portugal nog te fris vindt, moet ze dat lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
Dancerx schreef:
03-12-2019 09:45
Nee de bedoeling is echt even samen met m'n dochtertje. Ze houdt van vliegen, reizen enzo. Ik dacht aan een safari en gewoon een hotel met een zwembad en een strand erbij.
Welke peuter van twee vindt het leuk om zo'n uurtje of elf vast op een stoel te moeten zitten? Sorry maar daar kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Wilde dieren zijn gewend aan de vorm en geluiden van de auto en dit zien ze als een geheel. Sta jij bijvoorbeeld daarentegen op dan ziet zo'n je dier als een individu , want je verbreekt de vorm. Het is da n niet te voorspellen hoe het zal reageren. Het meeste waarschijnlijke is dat het zal vluchten, maar het kan ook dichterbij komen en gestresst raken. Dan moet je omkeren. Hetzelfde geldt voor geluiden. Niet voor niets wordt er bij vertrek en de safety briefing heel duidelijk verteld dat tijdens een sighting je telefoon op stil moet en jij zelf en dus ook je kind stil moeten zijn. Het lijkt mij voor een tweejarige onmogelijk en dus zullen ze i.v.m. veiligheid niet mee mogen. Buien dat is het storend voor de andere gasten en auto's in de omgeving.
Dan blijft de optie in dichte wagen zelf rijden in de nationale parken open, maar in Kruger bijv. komt malaria voor en dat risico zal ik persoonlijk niet willen lopen voor mijn kindje en dan blijft de optie open om een privevoertuig te huren met je prive gids wat ik dan zal doen en eigenlijk in mijn eerdere bericht ook zei. Maar daar hangt dan wel weer een prijskaartje aan vast.
En je hebt altijd nog de optie om met een kinderreis mee te gaan, maar geen idee of daar een miniumleeftijd aan is verbonden.
Dus het kan wel maar er zitten wat haken en ogen aan.
Ik vind het ook geen goed idee om met een tweejarige naar Afrika te gaan .
Zoals hier al is aangegeven zijn de Canarische eilanden beter geschikt om met een klein kindje op reis te gaan.

Maar goed , het is jouw kindje Dancerx , wie ben ik om daar te over oordelen.

Ik wens jullie een aangename reis . Hopelijk helpt het een beetje om alle nare dingen even van je af te zetten .

Ik volg jouw topics , laat je als je terug komt nog iets weten ?

Goede reis ! :sun:
Ik zou iets kiezen dat jij leuk vindt en jouw dochtertje neem je gewoon mee. Je moet eens weten hoeveel mensen met kleine kinderen naar het land van herkomst op vakantie gaan. Zij zijn echt niet anders dan jullie.
PattyJupiter schreef:
08-12-2019 21:30
Ik zou iets kiezen dat jij leuk vindt en jouw dochtertje neem je gewoon mee. Je moet eens weten hoeveel mensen met kleine kinderen naar het land van herkomst op vakantie gaan. Zij zijn echt niet anders dan jullie.
Met dat verschil dat die mensen in dat land van herkomst familie hebben, die eventueel op kunnen passen, en dat die landen niet bekend staan om toeristische activiteiten waarbij het niet toegestaan is om kleine kinderen mee te nemen. Zuid-Afrika is niet goedkoop, en als je dan geen opvang hebt voor je peuter, kun je niet de mooie wilde dieren gaan bekijken. Niet gaan duiken of zwemmen met haaien. En persoonlijk zou ik dan het geld voor Zuid-Afrika sparen, dit jaar naar gran canaria gaan en alsnog op safari als kind een jaar of 10 is.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
08-12-2019 21:30
Ik zou iets kiezen dat jij leuk vindt en jouw dochtertje neem je gewoon mee. Je moet eens weten hoeveel mensen met kleine kinderen naar het land van herkomst op vakantie gaan. Zij zijn echt niet anders dan jullie.
Die vakanties zijn meer familiebezoekjes dan toeristisch. Bij oma langs, bij tantes langs...je hebt daarna een échte vakantie nodig om bij te komen.
Hoe is je vakantie verlopen Dancerx ?

Hopelijk heb je ervan genoten .Laat je nog iets weten ?

Groetjes
sterrenwacht007
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 05-01-2020 02:02
Reden: Typfout
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterrenwacht007 schreef:
05-01-2020 00:39
Hoe is je vakantie verlopen Dancerx ?

Hopelijk heb je ervan genoten .Laat je nog iets weten ?

Groetjes
sterrenwacht007
Was heel erg fijn! Was goed voor ons allemaal :)

Dankjewel voor het vragen.
Ik moest vandaag aan je denken. Leuk is Zuid-Afrika he? Waar ben je allemaal geweest?
Fijn dat jullie het naar je zin hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
07-01-2020 22:38
Ik moest vandaag aan je denken. Leuk is Zuid-Afrika he? Waar ben je allemaal geweest?
Fijn dat jullie het naar je zin hebt gehad.
Het is een prachtig land inderdaad! We hebben echt ontzettend veel gezien.

Dankjewel voor je berichtje :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven