Kerstvakantie volgend jaar - Dubai, Florida of Curacao?

08-12-2019 16:53 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar willen wij met de kerstvakantie eens iets ander dan anders. We hebben dit jaar een leuke financiële meevaller gehad en willen die volgend jaar besteden aan een "volkomen-anders-dan-anders vakantie". Een keertje niet het traditionele kerstdiner en oud & nieuw, maar met het gezin (twee kinderen, 15 en 12) naar een bijzondere plek.

Ik kom er alleen niet echt achter wat A. de leukste bestemming is van de bovenste drie (of nog iets anders???) en B. prijstechnisch toch nog het meest interessant is, aangezien Miep Kniep toch altijd nog wel meekijkt.

Wie heeft hier ideeën bij? Tips & tricks?
Ohja, we zoeken wel zon en geen sneeuw :-)
Alle reacties Link kopieren
Gezien de leeftijd van je kinderen zou ik zeggen Florida!
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Florida kan ook koud zijn in die periode. Ene dag 10 graden, volgende 18. Ik zou Curaçao kiezen, ook allerlei soorten zoals duiken e.d te doen.
anoniem_392256 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 16:58
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met kinderen naar Florida gaan, en dan naar Orlando en gelijk paar parken meenemen. Auto erbij huren en rondrijden.

Dubai is ook heel leuk maar minder te zien dan in florida.
Wel alles makkelijk te bereiken met de metro en heerlijk eten en vriendelijke mensen
Alle reacties Link kopieren
Het goedkoopst is Azië, alhoewel kerst overal wel de duurste tijd van het jaar is. Ik denk dat voor de kinderen Florida (met parken) het leukst is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus niet naar Curaçao gaan, ken aantal mensen die daar zijn geweest en die vonden het allemaal niks. Alleen een mooi strand daar houd het bij op, verder weinig te beleven.
De parken zijn in die periode echt hysterisch druk. Dat zou ik dan eerder in de meivakantie doen.
Alle reacties Link kopieren
en B. prijstechnisch toch nog het meest interessant is, aangezien Miep Kniep toch altijd nog wel meekijkt.

Wie heeft hier ideeën bij? Tips & tricks?
Ohja, we zoeken wel zon en geen sneeuw :-)
[/quote]

Dan zou ik niet voor Dubai kiezen. Dat is de duurste van de drie.
Alle reacties Link kopieren
MuyBien schreef:
08-12-2019 17:02
en B. prijstechnisch toch nog het meest interessant is, aangezien Miep Kniep toch altijd nog wel meekijkt.

Wie heeft hier ideeën bij? Tips & tricks?
Ohja, we zoeken wel zon en geen sneeuw :-)
Dan zou ik niet voor Dubai kiezen. Dat is de duurste van de drie.
[/quote]


Ik vond Dubai toch echt niet duur hoor, geen verschil met Amerika
Of je moet in de super de luxe hotels willen verblijven :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat voor types zijn je kinderen, TO?
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
08-12-2019 17:04
Dan zou ik niet voor Dubai kiezen. Dat is de duurste van de drie.
Ik vond Dubai toch echt niet duur hoor, geen verschil met Amerika
Of je moet in de super de luxe hotels willen verblijven :-)
[/quote]

De prijs van Dubai hangt erg af van de tijd van het jaar dat je erheen gaat; het is daar in de winter 2x zo duur dan in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
08-12-2019 17:13
Ik vond Dubai toch echt niet duur hoor, geen verschil met Amerika
Of je moet in de super de luxe hotels willen verblijven :-)
De prijs van Dubai hangt erg af van de tijd van het jaar dat je erheen gaat; het is daar in de winter 2x zo duur dan in de zomer.
[/quote]

Ja dat klopt, wij waren eind september was goed te doen jong kwa prijs.
Maar alles is duur rond die tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-12-2019 17:09
Wat voor types zijn je kinderen, TO?
Wij willen alle vier wel graag een zonnetje, maar niet de hele dag op het strand liggen. Wel wat activiteit en dingen zien.

Bedankt voor alle verdere reacties! Nemen we mee!
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
08-12-2019 16:58
Florida kan ook koud zijn in die periode. Ene dag 10 graden, volgende 18. Ik zou Curaçao kiezen, ook allerlei soorten zoals duiken e.d te doen.
Dat kan vast maar de jaren dat ik er in de kerstvakantie was, was het echt heel mooi weer. 25 graden was een slechte dag.
Ik zou naar Florida gaan.
Rondreizen en een paar pretparken mee pakken voor de tieners.
Laat zw zelf eens kijken wat ze leuk vinden en zouden willen zien.
Alle reacties Link kopieren
siep1234 schreef:
08-12-2019 17:15
Wij willen alle vier wel graag een zonnetje, maar niet de hele dag op het strand liggen. Wel wat activiteit en dingen zien.

Bedankt voor alle verdere reacties! Nemen we mee!
En Zuid-Afrika?
delicious35 schreef:
08-12-2019 17:17
Dat kan vast maar de jaren dat ik er in de kerstvakantie was, was het echt heel mooi weer. 25 graden was een slechte dag.
Ik zou naar Florida gaan.
Rondreizen en een paar pretparken mee pakken voor de tieners.
Laat zw zelf eens kijken wat ze leuk vinden en zouden willen zien.
Kan hoor, maar ik zie het echt voorbij komen nu en vooral dat veel mensen het koud hebben en met handschoenen en muts lopen.
Daarbij zijn de parken op zijn allerdrukst met kerst en loop je dus echt schouder aan schouder tegen topprijzen. Zou ik een andere periode kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
08-12-2019 17:13
Ik vond Dubai toch echt niet duur hoor, geen verschil met Amerika
Of je moet in de super de luxe hotels willen verblijven :-)
De prijs van Dubai hangt erg af van de tijd van het jaar dat je erheen gaat; het is daar in de winter 2x zo duur dan in de zomer.
[/quote]

Dat geldt alleen voor de hotel prijzen. En dan is december inderdaad de duurste maand van het jaar.
En als je graag alcohol drinkt hou er dan rekening mee dat dat ongeveer 3x duurder is dan in NL.
Alle reacties Link kopieren
En Thailand of Indonesië? Ook daar is in december mooi weer. Genoeg te doen ook! Plus voor Miep Kniep ook voordelig!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar kerst gaan we met gezin naar Dubai vanwege de wereld tentoonstelling. Onze kinderen zijn ongeveer dezelfde leeftijd en de wereld tentoonstelling in 2015 Milaan vonden ze waanzinnig interessant!
Alle reacties Link kopieren
In Dubai heb je een heel leuk waterpark;
https://www.jumeirah.com/en/hotels-reso ... n=wildwadi

Je kunt er skieen in de mall
Naar het strand
In Midden Oosten vieren ze ook geen kerst, volgens mij geldt dat ook voor Dubai? Maar misschien omdat zo multicultureel is wel weer. :)


Curacao vond ik zelf minder, wel leuk hoor, maar er is niet echt veel te doen.
robinson wijzigde dit bericht op 08-12-2019 17:27
18.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
08-12-2019 17:22
En Thailand of Indonesië? Ook daar is in december mooi weer. Genoeg te doen ook! Plus voor Miep Kniep ook voordelig!
Ja dit wilde ik ook zeggen en heerlijk eten .
Alle reacties Link kopieren
Alle vakantiebestemmingen zijn duurder dan normaal in die periode.

Zelf dit jaar gekeken naar Brazilie, maar viel af omdat ik het te spannend vond met dochter van 6 jaar. Staat wel op lijst voor ander jaar.
Alle reacties Link kopieren
Je kan Florida en Curaçao ook makkelijk combineren.
Of Azië en Dubai als stop over, dat kost je dan ook niet extra’s aan vliegtickets.
Alle reacties Link kopieren
Dubai :cry:
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
08-12-2019 17:39
Dubai :cry:
Wat is het probleem...?

Anyway, wij gaan deze kerst naar zuid Afrika, daar is het dan zomer, combi Safari/bergen en mooi zwembad/strandweer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven