Vakantie met hond

08-12-2019 18:10 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik een jonge hond. Superleuk en ik ben alvast een beetje aan het rondkijken naar de zomervakantie. Ik ben gebonden aan de schoolvakanties en wil graag samen met de hond 1 of 2 weken weg. De hond houdt van lekker rondrennen en met de bal spelen. Het liefst loopt hij los want hij wil alles zien en ruiken.
Heeft iemand ervaring met een goed vakantieadres of camping oid waar ook faciliteiten voor honden zijn? Fijne uitlaatplekken of veel natuur waar de hond los mag lopen? Een meer waar de hond kan zwemmen etc?
Ik ben al aan het googlen maar vind het niet altijd duidelijk hoe hondvriendelijk een plek is. Op veel vakantieparken zijn honden toegestaan maar ik vermoed dat honden dan wel aangelijnd moeten zijn en ik zou nou juist een vakantie willen waarbij de hond zich ook lekker kan uitleven.
Ik kijk een beetje rond in Nederland, België en Duitsland. De hond is niet erg dol op autorijden dus ik blijf graag een klein beetje in de buurt.
Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van dogsincluded.
Alle reacties Link kopieren
Die site had ik al gevonden via Google maar ook daarop wordt mij niet echt duidelijk wat er nou voor honden in de omgeving van de huizen is. Veel recensies beschrijven alleen wat de mensen ervan vinden (of je er mooi kunt wandelen en of er iets te doen is in de omgeving) maar niet of je hond er los kan lopen bijvoorbeeld. In Nederland zijn losloopgebieden en daarbuiten moet de hond aangelijnd. Maar hoe zit dat in Duitsland of België?
Alle reacties Link kopieren
Er is een Facebookpagina over op vakantie met je hond. Daar staat heel veel info en je kunt ook vragen stellen.
“Met de hond op vakantie” heet ie, 30.000 leden.
Als je in Nederland wilt uitzoeken of er losgebieden in de buurt van je vakantieplek zijn kun je op www.doggydating.com/losloopgebieden (nee, het is geen dating site. De naam is gewoon een beetje vaag).

In Belgische Ardennen moet je hond in het bos officieel altijd aan de lijn. In open mag hij schijnbaar wel los. Maar eerlijk gezegd loopt mijn hond daar in het bos (buiten de natuurgebieden/ vogelrustgebieden) meestal los. Maar ik heb wel een makkelijke hond die vooral op mij gefocust is en weinig jaaginstinct heeft.

In Duitsland heb ik geen idee.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland heb je behoorlijk veel vrijheid met je hond, heel anders dan in Duitsland. Heel officieel mogen honden daar helemaal niet loslopen in het bos, veel gebieden wordt het oogluikend toegestaan. Als je daarheen wilt zou ik me echt goed orienteren.

Voor Belgie kwam ik deze site tegen: https://www.natuurenbos.be/hondenzones

Mocht je naar Duitsland of Belgie gaan let dan ook goed op de inentingen en de manier van vervoeren.

Verder zou ik eerst een leuk natuurgebied uitzoeken en daarna op zoek gaan naar een camping / huisje. Dogsincluded heeft veel informatie maar ook de gewone sites hebben bijna allemaal huisdiervriendelijk als filter mogelijkheid.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet naar parken kijken als ik jou was, maar naar vakantiehuisjes die lekker midden in de natuur staat, op een park heb je zoveel mensen om je heen. Ook grotere kans dat de hond lekker los kan lopen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, over dat op vakantieparken aangelijnd. Dat klopt. Maar de meeste parken hebben de hondenhuisjes wat aan de rand staan, en ben je vaak met 5 a 10 min lopen van het park af en in de natuur.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Lauwersoog, Landall. Bij Robbenoort en aan de andere kant mogen honden los.
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar een eiland? Uitwaaien op het strand?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal alvast!
Heb me aangemeld bij de Facebook pagina die werd genoemd. En ik zal me inderdaad eens gaan verdiepen in de regels van Duitsland en België. Ik las op Dogsincluded mensen die wild konden zien vanuit hun huis. Dan lijkt het me dat de hond daar niet los mag lopen. Hij is geen jager maar mag wel graag de ganzen en eenden weer het water in sturen. Wild hebben we nog niet gezien dus nog geen idee hoe hij daarop reageert maar ik wil geen risico lopen dat hij er toch achteraan gaat, dus we blijven lekker bij de losloopgebieden.
Doggydating ken ik, een hele fijne site. Ik kijk daar welke losloopgebieden er in de regio zijn en die zijn hond en ik nu allemaal aan het uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
En een aanrader als je met je hond op vakantie gaat naar een huisje, maar ook B.V. een camping: koop 50 m schapennet (grote hond) of konijnennet (kleine hond) met stokken. Daarmee zet je een heerlijk stuk af om je verblijf heen waar de hond dan vrij kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
08-12-2019 18:17
Kijk eens op de site van dogsincluded.
Die vind ik altijd zo duur!

Wij boeken eigenlijk altijd een B&B en bellen van te voren altijd even of honden welkom zijn .

Van te voren checken we dan altijd of we lekker met ze kunnen wandelen.

Zo zijn we al in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken en Noord Italië geweest
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
08-12-2019 18:47
Lekker naar een eiland? Uitwaaien op het strand?
Wij vinden het op Schiermonnikoog altijd heerlijk!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
https://www.lespattesroyales.be/
https://www.campingspador.be/vakantie-ardennen-met-hond
Qua hond vriendelijkheid zou ik uit die drie landen in Nederland blijven. Ook qua wandelmogelijkheden en losloopgebieden is er hier veel meer.

Duitsland is niet echt hond vriendelijk, ook qua vervoer moet je aan regels voldoen.

Belgische Ardennen zijn mooi, maar minder aangewezen gebieden dan in Nederland.

Kijk je verder zijn Oostenrijk en Zwitserland nog hondvriendelijker dan Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Landal Twenhaarsveld heeft veel faciliteiten voor honden. Zo is er een zwemvijver maar ook een veld met een hondenparcour (hindernisbaan)
Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me te lezen dat Duitsland zo hond-onvriendelijk zou zijn. Mijn ouders gaan een paar keer per jaar naar Duitsland en lopen hele dagen met onze hond die gewoon los loopt. Misschien lappen ze de regels aan hun laars :). Ze zijn ook een paar keer in een hotel geweest waar de hond ook gewoon welkom was.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar Texel, honden zijn bijna overal van harte welkom en in de zomer mag de hond buiten de bewaakte stranden lekker los en in een aantal delen van het bos ook.
Vele restaurants hebben de deuren open voor honden. Oke...bij de supermarkt moet ie buiten blijven en ook niet elk museum mag je in. Maar er blijft genoeg over.
Kijk maar even op deze link
https://www.texel.net/nl/zien-en-doen/v ... bezitters/
In de schoolvakanties is het wel druk, dus kies snel een accommodatie voor het komende seizoen. Je bent snel te laat!
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen eerder altijd met onze hond naar Luxemburg. Camping Kautenbach is hondvriendelijk en je kunt daar echt hele mooie wandelingen maken ❤
Alle reacties Link kopieren
Heb regelmatig huisjes gehuurd waar onze honden mee mochten. Nu nemen we de honden mee in onze Campeerbus, en vinden altijd wel weer leuke plekken waar ze mee aan het strand mogen.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren afgelopen zomer in Polen en het was daar erg hondvriendelijk. Hond heeft nog het meeste vakantie gehad van ons allemaal, overal los gelopen, overal welkom.

Hij baalde dat hij binnen moest slapen van mij s nachts, maar met alle burlende herten en everzwijnen daar, leek het me niet verstandig.

Mooie natuur, wij hebben rondgereisd en (op daarvoor aangewezen plaatsen) wild gekampeerd, afgewisseld met pension of camping, dus geen ervaring met vakantieparken.
Alle reacties Link kopieren
dit is misschien wel leuk

https://www.campingmesles.com/nl/

(lees ook https://cynthia.nl/reizen/op-vakantie-in-de-morvan/)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind https://www.natuurhuisje.nl/ een fijne site.
Daar heb je privé huisjes, in diverse landen.
Je kunt ook aangeven of je een omheinde tuin wilt voor je hond.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven