Tirol, Oostenrijk in mei

08-12-2019 21:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af of het gebied Tirol in Oostenrijk toegankelijk is vanaf half mei. Ik wil dan gaan hiken. Heeft iemand ervaring met het weer? Is er dan nog veel sneeuw of zijn de wandelroutes al goed bereikbaar?

Ik heb goede hiking kleding van toen ik in Noorwegen ging hiken, dus het is niet erg als het wat frisser is. Zolang de wandelroutes maar bereikbaar zijn.

Ik heb op meerdere weather sites gekeken en daar wordt aangegeven dat het gemiddeld tussen de 10 en de 15 graden is.
Alle reacties Link kopieren
Er kan sneeuw liggen, het kan prachtig weer zijn in de bergen.
Alle reacties Link kopieren
Er kan nog, zeker als je wat hoger zit, zeker nog sneeuw liggen. En zoals altijd in Oostenrijk kan het weer heel wisselvallig zijn.
Waarom ga je niet in de herfst? Zo rond september is echt een goede periode doorgaans voor een huttentocht oid.
Alle reacties Link kopieren
In september wil ik niet vanwege de muggen en de kortere dagen. Ik ga kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ik heb eigenlijk zelden last van muggen in t najaar. Ook in t voorjaar niet overigens. Terwijk ik wel echt een muggenmagneet ben!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring in die maand met Tirol, wel in juli en augustus. Er zijn ontzettend veel opties voor wandelen, je kan elke dag een berg op of misschien een huttentocht maken (Geen ervaring mee in Oostenrijk)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik in ieder geval even zou checken is of de skiliften dan al gaan, om je naar de start van de wandelroutes te brengen. Vaak gaan die alleen in het hoogseizoen.

Ik heb in Zwitserland in juli nog onverwachte kniehoge sneeuw tijdens een wandeling gehad, dus gamaschen en een goede kaart + kompas mee is wel aan te raden denk ik.
Verder krijg ik nu ook heel veel zin om te hiken in de bergen ;)

Toevoeging: deze zomer (aug) in Tirol geen mug gezien, terwijl ik ook nogal een mugmagneet ben.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan waar in Tirol en vooral hoe hoog. Op de meeste plekken ligt boven de 2000 meter nog aardig wat sneeuw. En dan hangt het er ook nog vanaf hoeveel er de winter ervoor gevallen is. En of je het over begin of eind mei hebt. Afgelopen voorjaar zijn zelfs in juni nog ongelukken gebeurd door vallen over sneeuw etc.
Meestal gaan de kabineliften in die tijd niet, het winterseizoen is afgelopen en zomerseizoen nog niet begonnen. Dus je moet eerst al heel ver omhoog klimmen, als je de berg op wilt. Als de liften wel gaan dan heb je met een skigebied te maken dat hoog ligt en waar nog geskied kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven